Je weet dat auto's op benzine lopen en niet op euro's mag ik hopen?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:54 schreef FoolWithMokey het volgende:
Gisteren voor 15 euro getankt bij Tango, en daarmee van Gouda naar Hengelo Overijssel gereden, boordcomputer geeft 7.0l/100km aan, terugweg ga ik 15 shell tanken en kijken wat dan de verbruik zal zijn,
Dat dus.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:10 schreef bosb het volgende:
Belgische benzine heb ik niet zoveel verstand van, maar kan na 2 jaar werken bij een van de goedkopere merken vertellen dat het verhaal over verschil tussen de dure en de minder dure maatschappijen niet zo groot kan zijn. Het komt bij ons regelmatig voor dat er een tekort is aan chauffeurs van het eigen merk, en dat we geleverd krijgen door een neutrale(witte) tankwagen van de Shell. Chauffeur trekt een effen bodywarmer aan en het valt niemand op. Deze chauffeur levert in dezelfde rit aan Shell stations, dus daar zit geen verschil in.
Daarnaast heeft een pomphouder echt niets te zeggen over aditieven, de samenstelling van de brandstof. Dit gaat met zulke grote tankwagens dat deze vaak meer brandstof bevatten dan het station nodig heeft en dus is er gewoon één soort brandstof en hier voegt een pomphouder zelf niets aan toe.
Hij zegt net dat de pomphouder geen invloed zou hebben op de additieven?quote:Op zondag 2 mei 2010 00:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat dus.
Ik heb het al eerder gezegd. In de basis is alle brandstof hier in Nederland precies hetzelfde, ze komen immers allemaal uit dezelfde grote opslagtanks. Het verschil zit em in de additieven en die gaan echt het verschil niet maken van 50 kilometer per tank.
De kans op toeval of zelfs schaapachtig gedrag kan in dit geval behoorlijk groot zijn.quote:Op zondag 2 mei 2010 09:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar los daarvan, al 5 mensen in dit topic constateren keer op keer hetzelfde. Dat kan geen hoax of toeval zijn.
Het station waar ik werk is eigendom van mijn baas middels soort van franchise constructie. technisch gezien kan hij, en ik ook, idd heel wat in de tanks gooien. Praktisch gezien lijkt me dat wat minder makkelijk. We hebben als de tanks vol zijn 50.000 liter benzine liggen, en krijgen ongeveer eens per 6 dagen geleverd. Om iets in de tanks te gooien wat voor hem voordeel op zou moeten leveren heb je dan al snel paar honderd liter nodig en dus weer extra opslagruimte, tankwagens en andere zaken die je eventuele voordeel volledig teniet doen. Kortom het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat pomphouders zelf rotzooi door hun brandstof gooien.quote:Op zondag 2 mei 2010 09:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hij zegt net dat de pomphouder geen invloed zou hebben op de additieven?
Hetgeen ik overigens betwijfel, want zeker als de pomp van jezelf is kan je in je tanks kieperen wat je wilt. Maar los daarvan, al 5 mensen in dit topic constateren keer op keer hetzelfde. Dat kan geen hoax of toeval zijn.
En toch zuig ik die 50km niet uit mijn duim, dit zijn feitelijke constateringen (meerdere keren geconstateerd) zoals gezegt over hetzelfde traject met hetzelfde rijgedrag.quote:Op zondag 2 mei 2010 00:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat dus.
Ik heb het al eerder gezegd. In de basis is alle brandstof hier in Nederland precies hetzelfde, ze komen immers allemaal uit dezelfde grote opslagtanks. Het verschil zit em in de additieven en die gaan echt het verschil niet maken van 50 kilometer per tank.
Omstandigheden?quote:Op zondag 2 mei 2010 14:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
En toch zuig ik die 50km niet uit mijn duim, dit zijn feitelijke constateringen (meerdere keren geconstateerd) zoals gezegt over hetzelfde traject met hetzelfde rijgedrag.
Vertel mij maar hoe het dan komt dat ik destijds op B merk benzine 50km minder actieradius had op een tank.
quote:Op zondag 2 mei 2010 14:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Omstandigheden?
Kijk, neem een tank van 60 liter, 1:12, dan rij je er 720 km mee. Slechte weersomstandigheden, met name kou, rij eens 1:11 ipv 1:12, dan kom je uit op 660 km en dan is die 50km eenvoudig verklaard. Het hoeft niet per se aan benzine en/of rijstijl alleen te liggen!
Dus als ik keer op keer 50 km verder rijd op Belgische benzine dan op tango/tinq benzine is dat schaapachtigquote:Op zondag 2 mei 2010 10:25 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
De kans op toeval of zelfs schaapachtig gedrag kan in dit geval behoorlijk groot zijn.
Bovendien is het veel 'interessanter' om te roepen dat er wel een verschil is dan dat er geen verschil is. Doet het een stuk minder goed op feestjes...
Ten opzichte van de budgetmerken kennelijk wel ja. Dat hebben al 5 mensen onafhankelijk van elkaar geconstateerd. En Belgische benzine kost iets van 1,35 tegen 1,50 in Nederland. Dus wat is nou je punt?quote:
Waar tank je in NL? We hebben het hier met name over tango en tinq.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:51 schreef xaban06 het volgende:
Ik kom iedere week, minstens 4x in de maand in Belgie. Ik heb al bij tig verschillende tankstations getankt: Er is echt geen verschil tussen NL/BE benzine/diesel/gas.
Er is ook al een paar keer geconstateerd dat er geen verschil is. Ben je nou echt zo onnozel, wil je het niet snappen of ben je gewoon gefrustreerd dat je in sprookjes gelooft?quote:Op zondag 2 mei 2010 20:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is al een paar keer geconstateerd, door verschillende mensen, los van elkaar. Ben je nou echt zo onnozel, wil je het niet snappen of ben je gewoon jaloers dat jij niet in Belgie kunt tanken?
Nee, maar dat hele verhaal over verder rijden is een grote hoax en als iedereen elkaar opjut dat het wél zo is, dan gaan we dat vanzelf met z'n allen roepen.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus als ik keer op keer 50 km verder rijd op Belgische benzine dan op tango/tinq benzine is dat schaapachtig![]()
Ik kan prima in Belgie tanken, nooit problemen mee gehad...quote:Het is al een paar keer geconstateerd, door verschillende mensen, los van elkaar. Ben je nou echt zo onnozel, wil je het niet snappen of ben je gewoon jaloers dat jij niet in Belgie kunt tanken?
Meestal bij de Shell in NL, af en toe bij of Tango of TinQ, weet niet wat het is.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waar tank je in NL? We hebben het hier met name over tango en tinq.
Geloof jij maar lekker in jouw versie van het verhaal, dan rijd ik wel 50 a 80 km verder op een tankquote:Op zondag 2 mei 2010 22:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, maar dat hele verhaal over verder rijden is een grote hoax en als iedereen elkaar opjut dat het wél zo is, dan gaan we dat vanzelf met z'n allen roepen.
[..]
Ik kan prima in Belgie tanken, nooit problemen mee gehad...
Waarom niet? Er werd net hierboven vermeld dat dat allemaal van dezelfde leveranciers af komt?quote:Op maandag 3 mei 2010 08:54 schreef fathank het volgende:
Je moet geen Nederlandse Tango met Belgische Esso vergelijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |