Ja man.. tijdje geleden alweer hé...quote:
Beetje posten enzo.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:48 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Ja man.. tijdje geleden alweer hé...
nog wat leuks gedaan afgelopen tijd?
Ik durf alleen niet te vragen of wat je moeder zag glad of behaard was.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hommels nestelen soms in de grond, dacht ik.
Huuh, een bij met bontkraag!quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:00 schreef kree het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.bijenstichting(...)debijen/wildesoorten
hmmzz dat hebben we hier met gaten in een balk waar wat aangehangen heeft.... Er is wel van dat gifpoeder te krijgen, werkt goed (me pa heeft dat via een slangetje met de compressor onder de dakgoot gespoten, en weg waren de bijen/wespen, en zijn er nu 2 jaar later nog niet weer (gat & nest zit er nog gewoon)quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:07 schreef pinquit het volgende:
Ik geef dit topic even een schop. Niet vanwege deze bonte bij, maar wel vanwege nest. en kon geen bijentopic vinden
Goed, onze terrasdeur heeft fijne scharnieren, van die anti inbraakdingen, met een pin en een gat.
[ afbeelding ]
Dat gat zit ook in het kozijn, lijkt me logisch.
Met het lekkere weer staat de terrasdeur hele dagen open![]()
![]()
Maar nu zijn er slimme bijen die elke keer beginnen met een nest in dat gat
in het gat passen misschien 2 bijen tegelijk, en elke keer vliegen ze af en aan om aan het nest te bouwen. gisterenavond kwam er een heel bruin geval al uitgestoken, maarja, ik doe 's avonds/ 's nachts als ik ga slapen die deur natuurlijk dicht. en dan is dat gat weg, want zit die pin erin. dus nest stuk, bij zielig. Kan ie de volgende dag weer opnieuw beginnen
Maar dat wil ik dus niet.
Ik wil de bijen niet doodmaken ofzo, maar wel wegjagen. is er iets dat ze niet lekker vinden? dat ik iets in t gat kan spuiten, zodat ze niet meer terugkomen ofzo?
'bontkraag'quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Huuh, een bij met bontkraag!
oke bedankt! ik ga es naar t tuincentrumquote:Op zaterdag 24 april 2010 13:11 schreef gateway het volgende:
[..]
hmmzz dat hebben we hier met gaten in een balk waar wat aangehangen heeft.... Er is wel van dat gifpoeder te krijgen, werkt goed (me pa heeft dat via een slangetje met de compressor onder de dakgoot gespoten, en weg waren de bijen/wespen, en zijn er nu 2 jaar later nog niet weer (gat & nest zit er nog gewoon)
Alleen helemaal wit van dat poeder
wij hebben gister spul gehaald, en dat is schuimquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:12 schreef pinquit het volgende:
[..]
oke bedankt! ik ga es naar t tuincentrum
Koop een hor?quote:Op zondag 25 april 2010 13:42 schreef The_Hives het volgende:
elk voorjaar proberen een stel bijen een nest te maken bij mijn slaapkamerraam. Als die (kantelraam) een beetje open geklapt is kunnen ze onder de dakpannen komen. Ieder jaar hou ik dan een paar weken mijn raam dicht en vervolgens heb ik er geen last meer van.
Vind het eigenlijk zonde om mijn raam weken potdicht dicht te houden (zeker omdat ik normaal altijd met mijn raam op een kier slaap) zodat ze niet naar binnen kunnen.
Iemand hier bekend met welke periode bijen een nest maken, dus hoe lang ik dat raam dicht moet houden?
dan gaat het nest bouwen evengoed door en heb ik last van 30.000 bijen als ik buiten zit.quote:
Ja, zat ik ook al aan te denken, gewoon iets in dat gat stoppen ofzo.quote:Op zondag 25 april 2010 13:28 schreef Barbaaf het volgende:
Misschien omslachtiger, wel diervriendelijker: stukje tape over het gat als de deur open staat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |