abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 april 2010 @ 19:17:27 #1
263818 Bleekscheet
wijs me de weg
pi_79878731
De 63-jarige man F.M en zijn 58-jarige vrouw S.M. uit het Brabantse Langenboom blijven minstens nog veertien dagen langer in hechtenis. Dat heeft de rechter-commissaris in Den Bosch vrijdag beslist.

De man wordt verdacht van seksueel misbruik van vijf kinderen tussen 7 en 13 jaar. De vrouw wordt verdacht van mishandeling van meerdere kinderen. Alle slachtoffers waren pleegkinderen.

Het echtpaar is eigenaar van de Stichting Kind en waren gezinsouders voor kinderen van 0 tot 17 jaar die door omstandigheden niet thuis konden verblijven.

In juli 2009 heeft de Inspectie Jeugdzorg alle pleegkinderen, onder wie de slachtoffers, bij het gezin weggehaald. De reden was ondermaatse zorg en een slechte psychische begeleiding. Ook was de veiligheid van de kinderen in gevaar.

In augustus 2009 werd het echtpaar door de rechter in Den Bosch ontzet uit de voogdij over drie minderjarige kinderen. Volgens de rechtbank ontbrak het beiden aan voldoende pedagogische kennis en vaardigheden.

De Raad voor de Kinderbescherming deed in dezelfde periode aangifte namens de vijf slachtoffers. Zedenrechercheurs deden maandenlang onderzoek, waarbij de slachtoffers in speciale studio's zijn gehoord.

http://www.depers.nl/binn(...)ers-langer-vast.html

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 03-04-2010 18:20:52 (tweede keer sluit ik hem zeker) ]
routine
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:52:55 #2
3542 Gia
User under construction
pi_79898939
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:32 schreef gelly het volgende:
Brabanders (katholieken) natuurlijk.
Katholiek zijn is ook al een afkomst?

Trouwens, er wonen tegenwoordig net zoveel niet-katholieken als katholieken in Brabant. En het aantal praktiserende katholieken is schrikbarend laag.

In 1899 was 88 % katholiek. In 1971 nog steeds 85 %, maar in 2002 nog maar 64 %. Een behoorlijke daling.
En dan gaat het nog om de geregistreerde katholieken, niet de praktiserende.

Geen geloof is in dezelfde tijd gestegen van resp. 0, naar 5 naar 24 %.

Maar goed, ik hoop van ganser harte dat ze deze 'mensen' lang opsluiten. Dat moeten ze met iedereen doen die niet van kinderen af kan blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 03-04-2010 12:59:14 ]
pi_79899109
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]


Bagatelliseer het maar weer.
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:59:29 #4
3542 Gia
User under construction
pi_79899112
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:55 schreef Damien2 het volgende:

[..]
=
Sorry.

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 04-04-2010 09:31:22 ]
pi_79899131
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Bagatelliseer het maar weer.
Nee, jij generaliseerd.
  zaterdag 3 april 2010 @ 13:05:08 #6
3542 Gia
User under construction
pi_79899265
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:00 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, jij generaliseerd.
Dit is het correcte Nederlands topic. "generaliseerT"

Maar je hebt wel gelijk. Hoewel ik wel vermoed dat deze mensen, op papier, katholiek zullen zijn. Maar het misbruik is niet om die reden gepleegd. Misbruik is in alle gevallen berust op macht. In sommige gevallen op seksuele geaardheid. Denk dat het hier om machtsmisbruik gaat.
pi_79899319
Ja, net of misbruik van kindertjes boven de grote rivieren ineens niet meer voorkomt.
pi_79899625
Tegen beter weten in (want we zitten in Nederland), maar ik hoop echt dat deze pleegouders extra zwaar worden bestraft, omdat ze met hun stichting de indruk wekten dat ze uitermate betrouwbaar waren. Dit soort weerzinwekkende figuren mag wat mij betreft de rest van hun leven in een gevangeniscel doorbrengen. Maar ja, dat gebeurt toch niet; Nederland.
pi_79899630
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, net of misbruik van kindertjes boven de grote rivieren ineens niet meer voorkomt.
Of alleen bij katholieken.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_79900115
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:18 schreef djenneke het volgende:

[..]

Of alleen bij katholieken.
Oh ja, het was wachten tot deze opmerking voorbij zou komen.
pi_79900239
TS, kun je nog even ingaan op je insinuatie? Afkomst

edit
Feit is wel dat pleeggezinnen vaak praktiserend gelovig zijn. Meestal protestant volgens mij, en die zijn doorgaans nog wel wat strenger in de leer, hoewel dat in het zuiden wel anders kan liggen.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2010 13:51:24 ]
  zaterdag 3 april 2010 @ 13:47:14 #12
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_79900335
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Katholiek zijn is ook al een afkomst?

Trouwens, er wonen tegenwoordig net zoveel niet-katholieken als katholieken in Brabant. En het aantal praktiserende katholieken is schrikbarend laag.

In 1899 was 88 % katholiek. In 1971 nog steeds 85 %, maar in 2002 nog maar 64 %. Een behoorlijke daling.
En dan gaat het nog om de geregistreerde katholieken, niet de praktiserende.

Geen geloof is in dezelfde tijd gestegen van resp. 0, naar 5 naar 24 %.

Maar goed, ik hoop van ganser harte dat ze deze 'mensen' lang opsluiten. Dat moeten ze met iedereen doen die niet van kinderen af kan blijven.
Vrouw, je praat poep.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_79900407
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit is het correcte Nederlands topic. "generaliseerT"

Maar je hebt wel gelijk. Hoewel ik wel vermoed dat deze mensen, op papier, katholiek zullen zijn. Maar het misbruik is niet om die reden gepleegd. Misbruik is in alle gevallen berust op macht. In sommige gevallen op seksuele geaardheid. Denk dat het hier om machtsmisbruik gaat.
Normaal trek jij altijd fel van leer tegen de islam. Misbruik in het M-O is door islambashers de schuld van Mohammed. Die trouwde immers ook met een kleine meid. Maar als misbruik zich voordoet in het christelijke westen. Uitgevoerd door katholieken nota bene, dan heeft het plots een heel andere oorzaak en speelt religie geen rol.

Beetje vreemd, nietwaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_79903144
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:18 schreef djenneke het volgende:

[..]

Of alleen bij katholieken.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 3 april 2010 @ 18:05:44 #15
3542 Gia
User under construction
pi_79908771
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Normaal trek jij altijd fel van leer tegen de islam. Misbruik in het M-O is door islambashers de schuld van Mohammed. Die trouwde immers ook met een kleine meid. Maar als misbruik zich voordoet in het christelijke westen. Uitgevoerd door katholieken nota bene, dan heeft het plots een heel andere oorzaak en speelt religie geen rol.

Beetje vreemd, nietwaar?
Ik trek meestal fel van leer tegen de islam waar het zaken betreft die als zodanig in de koran staan en ook gepredikt worden,, zoals homo's van een hoog punt gooien.
Waar staat in de bijbel dat het okay is om kinderen te misbruiken?

Verder ben ik vooral fel op criminele jonge kutmarokkaantjes wat dan weer los staat van hun geloof, maar dat er steevast door henzelf bijgesleept wordt.

Kindermisbruik komt overal voor, over de hele wereld en echt niet alleen bij katholieke. Ik snap gewoon niet waarom in dit geval de kerk de schuld krijgt, terwijl in gevallen dat het op een school gebeurt of in een zwemschool de persoon zelf de verantwoordelijkheid heeft.
Kindermisbruik wordt gepleegd vanuit een machtspositie en die was er vroeger op heel veel plaatsen en overal kwam dit voor. Wat ik al noemde: Bij de scouting, op school, bij een psycholoog, maar ook door een pastoor en ook door imams. Maar als dat ooit in grote getalen bekend zou worden, ligt dat uiteraard niet aan de islam, omdat een imam mag trouwen.

Echt allemaal onzin. Het celibaat heeft niks met het misbruik te maken. De mensen waar het in dit topic over gaat zijn namelijk gewoon getrouwd en toch wordt het op hun geloof geschoven.

Waarom zou het misbruik veroorzaakt worden door het geloof? Dat wil ik weleens weten. En waarom wordt de werkgever hier verantwoordelijk voor gehouden? Die doofpot werd ook gebruikt waar het over misbruik op school ging. Ook op protestantse scholen kwam dit voor. Maar ja, die hebben geen kerkleider die je verantwoordelijk kunt houden. Daar kun je alleen de dader pakken.
Zelfs als bekend zou worden dat protestantse geestelijken massaal kinderen hebben misbruikt tijdens de bijbellessen, dan nog krijgt niet het protestantisme de schuld, omdat die geen opperhoofd hebben.
pi_79909356
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Geen geloof is in dezelfde tijd gestegen van resp. 0, naar 5 naar 24 %.

Helaas komen het soort dingen als in de OP nog steeds voor in het katholieke Brabant, gelukkig worden wij 'geen gelovigen' steeds talrijker in Brabant en verspreiden we steeds meer beschaving hier idd, dus het gaat wel de goede kant op.
I´m back.
pi_79909510
Dan ben je al een pleegkind en dan kom je ook nog eens bij zo'n gezin.

En waarom zijn er allemaal posts weggehaald, maar de quotes ervan niet.....dan schiet het niets op.
pi_79909533
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Normaal trek jij altijd fel van leer tegen de islam. Misbruik in het M-O is door islambashers de schuld van Mohammed. Die trouwde immers ook met een kleine meid. Maar als misbruik zich voordoet in het christelijke westen. Uitgevoerd door katholieken nota bene, dan heeft het plots een heel andere oorzaak en speelt religie geen rol.

Beetje vreemd, nietwaar?
pi_79909909
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Normaal trek jij altijd fel van leer tegen de islam. Misbruik in het M-O is door islambashers de schuld van Mohammed. Die trouwde immers ook met een kleine meid. Maar als misbruik zich voordoet in het christelijke westen. Uitgevoerd door katholieken nota bene, dan heeft het plots een heel andere oorzaak en speelt religie geen rol.

Beetje vreemd, nietwaar?
Vraagje...waren dit Katholieken? Ken je ze dan?

Ik vind dat je van Nederland bijvoorbeeld niet echt kunt zeggen dat het een christelijk land is, maar ik ken deze mensen niet. Jij?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_79909940
Van mij mogen deze mensen, wanneer ze schuldig zijn, gewoon vast blijven zitten. Kinderen misbruiken en mishandelen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_79913348
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 18:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Vraagje...waren dit Katholieken? Ken je ze dan?

Ik vind dat je van Nederland bijvoorbeeld niet echt kunt zeggen dat het een christelijk land is, maar ik ken deze mensen niet. Jij?
Ik beweer nergens er dat dit specifieke geval sprake is van katholieken. Ik refereer enkel naar de recente onthullingen rond misbruik binnen de parochies.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 4 april 2010 @ 00:39:42 #22
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_79921518
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:17 schreef Bleekscheet het volgende:
Het echtpaar is eigenaar van de Stichting Kind en waren gezinsouders voor kinderen van 0 tot 17 jaar die door omstandigheden niet thuis konden verblijven.
Echt te schrijnend voor woorden, een stichting oprichten om kinderen die uit huis moeten op te vangen en dan zo tekeer gaan. Het is echt van God los, waar was het toezicht? De kinderbescherming? De voogden van de kinderen, Waar was fucking iedereen die in het voortraject van die kinderen heeft gezeten?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_79923533
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 18:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Vraagje...waren dit Katholieken? Ken je ze dan?

Kom op, brabant. 1 en 1 is 2 toch ?
  zondag 4 april 2010 @ 02:15:35 #24
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_79923564
Het echtpaar is eigenaar van de Stichting Kind en waren gezinsouders voor kinderen van 0 tot 17 jaar die door omstandigheden niet thuis konden verblijven.

........

Nou dan maar beter bij de ouders blijven toch?
Trouwens wat ik zo hoorde is dat dit soort gasten mega veel gelden krijgen als ze kids aannemen geldt ook voor kinderbescherming en Jeugdzorg en AMK...
Elk kind dat uit huis geplaatst wordt levert veel geld op.
Erg ongezond laat die regering daar maar eens op bezuinigen op dat soort tuig!
Die misbruik maakt van belastinggelden!
FT
Snollebolt
pi_79923996
quote:
Op zondag 4 april 2010 02:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Kom op, brabant. 1 en 1 is 2 toch ?
Ja en? Turk...1+1 zeker in je ogen? Kom op zeg, verwacht toch wel dat je snapt dat niet iedere Turk een moslim is, net als dat niet elke Nederlander christelijk is....zelfs niet elke staphorstenaar een grefo is...dacht juist jij, ja, juist jij, niet meteen hoog van de toren zou blazen hierin.

We leven echt niet meer in de jaren zeventig
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')