abonnement Unibet Coolblue
pi_261641
Chatten met Seki [29/4/2000 | zwager-Joop | nieuw! ]
Ik ga dinsdag werderom met Seki naar Spoef zodat Seki weer kan chatten met zijn fans en degene die het gewoon leuk vinden. Misschien klinkt het raar voor sommige maar Seki kijkt ernaar uit!
Het duurt nog lang voor ieder (ook voor Seki) tot het de 21e is. Het is voor Seki niet gemakkelijk en daar bedoel ik mee, hij komt niet buiten en wordt ook niet echt gepusht om onder de mensen te komen.Zijn laatste uitje was Barend en van Dorp, hiep hiep hoera wat een leven! Ik wil geen meelij wekken maar het is op zijn hollands gezegd gewoon Klote. Vanuit ons (Pascha en Joop) doen we er al het mogelijke aan, dat hij zijn leven weer gaat oppakken, werken, uitgaan maar het is niet iets wat vanzelf gaat.
Wat ik hiermee wil zeggen, wil je Seki steunen kom dan ook dinsdag op de chat en laat wat van je horen. Schroom je niet qua vragen stellen, Seki is niet van glas en misschien zijn het de vragen die hem weer met beide benen terug in het dagelijkse leven zetten.
Tot dinsdag, Joop


Fanclubdag, Cadeau en chatten! [29/4/2000 | Dex.. | nieuw! ]
Naar aanleiding van de diverse berichten op het forum hier even een korte stand van zaken:

De fanclubdag gaat gewoon door, zij het in een andere opzet dan oorspronkelijk gepland.(minder massaal omdat het kaf van het koren is gescheiden!)
De datum blijft onveranderd op 21 Mei staan alleen de tijdsduur zal wat worden ingekort.
Zoals het er nu naar uit ziet zijn er voldoende fans (met kinderen)om er een leuk feestje van te maken, dus heb vertrouwen in de goede afloop!

Dan met betrekking tot het cadeau: De belangstelling hiervoor is er zeker wel, maar de emails en messenger-berichten die hierover zijn ontvangen zijn pas sinds woensdag in mijn bezit. De mensen welke hebben gereageerd krijgen in de komende tijd allemaal persoonlijk bericht van mij omtrent de nadere invulling hiervan. Zeker is nu al wel dat er geen aparte girorekening gaat komen.

Verder was er de vraag of Seki weer kon komen chatten.

Aanstaande dinsdagavond tussen 20.00 en 22.00 uur is Seki zelf weer in de chatroom. Hoe je daar kunt komen en mee kunt doen, kun je vinden door het chatprogramma EN het textbestand te downloaden vanaf onze Bestandenpagina.

Ik hoop hiermee weer enige zekerheid te hebben verschaft aan de echte fans van Seki, en wil jullie er nogmaals op wijzen dat een tijdelijke stilte op deze fan-site zeker niet het einde van de fanclub betekend.

Namens de beheerders,

Dex.




Is er nog leven na de Bus? [29/4/2000 | Dex.. | nieuw! ]
Ik heb me de afgelopen tijd regelmatig af lopen vragen, hoe het zou zijn om als ex-bussagier door het leven te moeten gaan.
Daarbij bedacht ik als eerste dat ik al direkt een onderscheid zou moeten maken over de manier waarop ik als ex-bussagier de Bus had verlaten.

Gedwongen zoals Seki of Jop, uit eigen beweging zoals Büllent, of weggestemd zoals Esmee, Bart, Willeke, Aziz, Nanda, Bianca en Don.

Ook speelt mee, of je er vanaf het begin in hebt gezeten of dat je er later bij bent gekomen, al was het alleen maar omdat je jezelf dan (beter) had kunnen voorbereiden op wat komen ging tijdens het verblijf in de Bus en dus ook daarna.

De oorspronkelijke bussagiers hadden allemaal in meer of mindere mate het idee dat ze ook na de Bus in de media (lees: op radio en tv) nog een rol van enige betekenis zouden kunnen vervullen. Dit zou dan zelfs het begin kunnen zijn van een nieuwe carriere, een gegeven waar de gewone baan van vóór de Bus wel heel bleekjes bij af zou steken. Het grote voorbeeld kwam natuurlijk van een aantal ex-deelnemers aan Big Brother die dat ook meemaakten na hun vertrek uit het huis.

Inmiddels is gebleken dat er van dat alles NIETS terechtkomt en hebben een aantal ex-bussagiers de gewone draad van het leven voorzover mogelijk weer opgepakt.( Esmee en Willeke)
Voorlopig lijkt alleen Jop het (met de steun van Antonette, zijn baas en familie) op een bescheiden manier waar te gaan maken om wat langer in de schijnwerpers te kunnen blijven staan.
Hij heeft een cd-tje gemaakt, waarvan hij zelf zegt dat het met het nodige knip en plakwerk tot stand is gekomen. Hij beseft terdege dat hij niet kan zingen (net zoals Ruud van BB dat ook al deed) maar probeert er op deze manier nog uit te halen, wat er uit te halen valt. Niets mis mee, want waar het volk om vraagt kan het volk krijgen.
Toch zal ook hij binnen niet al te lange tijd weer terugkeren naar het leven van voor de Bus, en het is maar de vraag wat dat strafblad-verhaal in zijn latere leven nog voor gevolgen zal hebben.
Zeker is dat hij, omdat hij nu niet heeft geprobeerd om het verhaal voor eens en altijd te ontkrachten, er ooit nog wel eens op aangesproken zal worden, net zoals Marco Bakker, Patrick Kluivert, Katja Schuurman, Hans Kraay jr. en andere 'bekende' Nederlanders nu aan den lijve kunnen ondervinden.

Voor de overigen geldt dat zij allen inmiddels weer terug zijn bij AF.
Dat er daarbij nog een aantal ex-bussagiers zijn die met onverwerkte frustraties rondlopen naar aanleiding van de Busperiode, of de wijze waarop zij uit de Bus zijn verdwenen, is dan ook een vaak vergeten factor.

Behalve in het geval van Seki waar overduidelijk was dat er met de psychische staat van bussagiers naar believen kon worden omgegaan zonder met mogelijke beschadiging rekening te hoeven houden, is naar mijn mening bij een aantal anderen ook sprake van een meer of mindere vorm van psychische beschadiging.

Toch hoor of zie je hier weinig van, omdat dit soort pijn nu eenmaal niet iets is waar je graag mee te koop loopt. Het erkennen van het simpele feit dat 'men' in medialand niet op je zit te wachten is bijvoorbeeld al voldoende om een groot gevoel van teleurstelling en afwijzing te creëeren.

Het is misschien ook wel dáárom dat er door de ex-bussagiers van de oorpronkelijke groep zo weinig wordt gereageerd op hun fan-sites. Het doet voor hun misschien juist wel pijn om in de rol van 'favoriet' verder te moeten gaan voor een handjevol echte fans, terwijl je wéét dat er nooit meer in zal zitten dan dat.
Geen optredens in tv-shows, geen officiele openingen van winkels, en zelfs geen interviews in de bladen meer.
De volledige afwijzing is daarmee eigenlijk een feit en dat doet zeer. Teleurstelling en verbitterdheid zijn het logische gevolg. Feit is echter, dat deze normale mensen op deze manier weer worden gedwongen om terug te keren naar hun normale bestaan van vóór de Bus.
En dát geeft naar mijn mening dan weer meer dan voldoende reden, om je dan ook maar volledig af te keren van alle andere vormen van publiciteit , zoals de fan-site, en weer terug te gaan naar dat normale leven voorzover dat al weer mogelijk is.
Dat geeft tenminste voldoende houvast en dus ook de zekerheid waar de ex-bussagiers juist zo'n behoefte aan hebben.

Niet meer wachten op dat éne telefoontje wat alles moet gaan veranderen, maar gewoon weer aan de slag en leven net zoals voor de Bus.

Nee, als ik er zo eens over nadenk ben ik blij dat ik nooit in die Bus gezeten heb en dus ook niet in de schoenen sta van een van de ex-bussagiers.
Het leven van alledag zonder dat soort complicaties, is vaak al moeilijk genoeg......


Dex.

PS oh ja, enne dat Miljoen.......ja dat kon er uiteidelijk toch maar één winnen, dus dat was een leuk lokmiddel maar, zeker voor de verliezers, niet meer dan dat.

pi_261642
Ik kan iedereen speciaal dat laatste stuk "is er nog leven na de bus" aanbevelen.

Bij BB vroeg ik me dit ook af (is daar al eens een onderzoekje naar gedaan?), maar bij DB is het nog veel actueler. Zo'n hopeloze selectie-procedure, zo'n rücktsichloze manier waarop ze met passagiers blijken om te gaan op het moment dat ze menen dat hun programma in de problemen komt....

The trick is to keep breathing
pi_261643
Er is voor de bewoners van BB tot aan nu aan toe nog steeds 24 uur per dag de mogelijkheid om, indien gewenst een telefoonnummer te bellen als er problemen zijn van welke aard dan ook. Er is voor zover bekend, door geen van de bewoners ooit gebruik van gemaakt. Behalve Ruud, die bewust zo veel als mogelijk de publiciteit heeft gezocht, zijn er na Januari geen zaken meer in de pers verschenen die de ex bewoners negatief hebben belicht. Of anders gezegd, waar ze zodanig schade van hebben geleden dat ze zich niet meer in het openbaar kunnen vertonen. Ondanks de vele bezwaren die er tegen BB zijn geweest, zijn de bewoners achteraf goed begeleid, en zijn er daar dus geen negatieve gevolgen bekend.

  maandag 1 mei 2000 @ 15:36:00 #4
3238 Guillotine
Don't lose your head!
pi_261644
Voor degenen, die dinsdag 2 mei de livechat met Seki willen bezoeken, hieronder dan nog wat informatie:

Seki chat op de irc-server van Microsoft: irc.msn.com (6667)
In de chatroom: #seki-chat
tijd: 20:00 - 22:00 uur


Ik weet best wel veel, maar er valt zoveel te weten

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')