Er staan wel vaker positieve berichtjes over passagiers op de sbs site.
Die stukjes worden allemaal geschreven door medewerkers van sbs, en je merkt soms( net als bij de streamverslagen, wie de favouriet is van de schrijver.
(er is er ook eentje die Tessa niet zo mag)
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 29 April 2000).]
quote:
op 04-28-2000 om 09:54 PM schreef Quenda® het volgende:
Esmeralda valt continu in herhalingen, af entoe als ik haar hoor praten denk ik dat ik naar "oude" streams zit te luisteren.( o ja, ze wast 's avonds weleens af)
Om nog niet te spreken over haar super-dominante stempel, wat zij in de Bus drukt op alle gesprekken met 'de mannen', camera-beelden (via de Essie-boob-cam) en - de laatste dagen - het zgn. 'intelligente analyseren van hun deelnemers-situatie'.
Haar uitvoering van deze dominantie is tegelijk lief/charmant/begrijpend en 'kind-vrouwtje-hulpeloos-ogend' ,
dus soms verhuld, maar niet minder effectief en dus zeer bepalend voor de 'inbreng' van de rest in het dagelijks gebeuren in de Bus.
Verbaal kletst zij sowieso Antonette en Eric van de sokken (no match), beantwoordt Tessa's schreeuwen met mild geweldloos zwijgen, palmt Iwan in via zijn chimpansee-natuur,
en zal Mike op de gebruikelijke liefdevolle manier wegstemmen met de motivatie dat hij 'best een heel leuke jongen is', 'maar het gewoon deze tijd een beetje moeilijk met zichzelf heeft gehad in De Bus, en zich niet heeft kunnen aanpassen..'. (psychologisch dood-vonnis).
quote:
op 04-29-2000 om 04:51 AM schreef Moor het volgende:
Om nog niet te spreken over haar super-dominante stempel, wat zij in de Bus drukt op alle gesprekken met 'de mannen', camera-beelden (via de Essie-boob-cam) en - de laatste dagen - het zgn. 'intelligente analyseren van hun deelnemers-situatie'.=
Haar uitvoering van deze dominantie is tegelijk lief/charmant/begrijpend en 'kind-vrouwtje-hulpeloos-ogend' ,
dus soms verhuld, maar niet minder effectief en dus zeer bepalend voor de 'inbreng' van de rest in het dagelijks gebeuren in de Bus.
Verbaal kletst zij sowieso Antonette en Eric van de sokken (no match), beantwoordt Tessa's schreeuwen met mild geweldloos zwijgen, palmt Iwan in via zijn chimpansee-natuur,
en zal Mike op de gebruikelijke liefdevolle manier wegstemmen met de motivatie dat hij 'best een heel leuke jongen is', 'maar het gewoon deze tijd een beetje moeilijk met zichzelf heeft gehad in De Bus, en zich niet heeft kunnen aanpassen..'. (psychologisch dood-vonnis).
Had het zelf niet beter kunnen zeggen, wordt zelf ook schijtziek van de nep psychologe Esmeralda en ze doet me wat dat betreft ook wel aan andere blondines in mn omgeving denken (In real life, niet hier) die ook zo slim over proberen te komen door het boek '1001 cliche's om slim te lijken voor blondines' open te slaan.
En dan nog dat domme meisjesachtige piep-stemmetje erbij....
Wat mij betreft mag die troela echt wel de bus uit rotten, ze is zo mogelijk nog irritanter dan Tessa die nu opeens over Eric heen hangt omdat ze door Iwan uit is geboerd.... Weg met die troep, en breng als de sodemieter Seki, Jop en Bullent weer terug!
Grtz,
Meerhoerman.
quote:Ja en dat dachten we na Bart zijn vertrek, na Willeke haar vertrek, we dachten het voortdurend na Bullents vertrek en dachten het weder na Bianca,s vertrek, maar ach nee Esje fladdert vrolijk verder na betuiging hoe erg ze het vind dat er weer een maatje van haar weg is. op naar het volgende slachtoffer? Eric Bianca.
op 04-29-2000 om 09:34 AM schreef DaphneInTheAir het volgende:
Ja nou je 't zegt, je hebt helemaal gelijk.
Ik dacht zelf met Bianca's vertrek dat ze wel zielig in een hoekje zou gaan zitten, maar in tegendeel.
Quenda: Flappie???? hahaha, bedankt nog voor de berichten i rest my case (esmeraldiaans)
leave me alone!!!!
Zij is heel erg veel in beeld veel meer dan b.v Antoinette. En inderdaad Quenda er is er ook een opd eredactie v.d bussite die anti tessa is en een heel erg duidelijk PRO Es.
Heb een leuk idee voor onze Essie: in het Celebrety (fout geschreven geloof ik) Big Brother huis en wel samen met Seki en Theo van Gogh. Iemand nog meer suggesties?
De eindstrijd zal gaan tussen de drie dames met als uiteindelijke winnaar de ba(r)bypop natuurlijk.
Ze is inderdaad telkens bezig om zo goed (en uitdagend) mogelijk in beeld te komen. Ze papt nu met de jongens aan, logisch want het blijven tenslotte jongens (en die lopen maar 1 ding achterna, toch?.
Maar het meest irritant:
dat eeuwige gezang met dat kinderachtige stemmetje.....
quote:
op 04-29-2000 om 08:30 PM schreef Aarti het volgende:
Ik vind Esmeralda wel meevallen (misschien omdat ik geen streams kijk, maar tv?)...hoe ze Mike's actie/striptease opvatte vond ik in elk geval heel goed...!
Dat vond ik inderdaad ook. Es lag al een tijdje in bed, en wist amper wat er gaande was, en Mike was behoorlijk vervelend.
Maar ze kan idd ook behoorlijk irritant zijn
quote:
op 04-29-2000 om 08:30 PM schreef Aarti het volgende:
Ik vind Esmeralda wel meevallen (misschien omdat ik geen streams kijk, maar tv?)...hoe ze Mike's actie/striptease opvatte vond ik in elk geval heel goed...!
Nou, ik vond die Chippendale-act eindeloos duren en dacht maar: 'komop Es, houd eens op met die half-lachende, half-griezelende blikken en zeg als een volwassen vrouw "kom op Mike, kap 'es, ík vind dit niet leuk en jij gaat straks hópeloos af op TV"'.
Viel me zowiezo op dat niemand hem tegen zich zelf beschermde tijdens zijn dronken gedoe. Ook buiten niet. Of hebben ze dat niet uitgezonden? Zou me tegenvallen van het groepje bussers.
En Essie, daarvan krijg ik de laatste tijd echt een overdosis aan kleine-meisjes-truttigheid te zien. Een beetje is wel charmant, maar het begint nu zo'n permanent gebeuren te worden dat 't zich wel eens tegen haar zou kunnen gaan keren....
Als je niet beter zou weten dan zou je denken dat heel Nederland volzit met Dutroux mannetjes.
Zoals SBS Esmeralda in beeld brengt is pure kinderporno.
[Dit bericht is gewijzigd door K-30 (Datum 01 Mei 2000).]
En dan er is uiteraard Bullent, Esmeralda's eigen politieagent. De twee zoeken elkaar regelmatig op, vooral wanneer een van de twee in een dipje zit. Esmeralda is langzaam naar Bullent toegetrokken na het gedwongen vertrek van Bart. Als goede maatjes delen de twee elkaars diepte- en hoogtepunten en ze zijn dan ook vaak inning omarmd in de slaapkamer te vinden. Toch vormen de twee nog net geen verliefd stelletje en blijft de groep een geheel.Al zou Tessa het verhaal hebben verspreid dat de twee gezoend zouden hebben, en dit gerucht nooit honderd procent ontzenuwd is.
Niets is blijvend
Maar niets is blijvend in de BUS. Bullent besluit op dag 61 om de BUS vrijwillig te verlaten, na eerdere plannen voor een vroegtijdig vertrek. Hij voelt zich niet langer de normale Bullent na een paar rare incidenten. Esmeralda is geheel van slag door zijn toch plotse vetrek: "Je flikt het niet om weg te gaan zolang ik hier ben!" Maar Bullent's besluit staat nu echt vast en hij neemt afscheid. Ze is de eerste dagen ontroostbaar en door de tranen heen overweegt ze ook op te stappen: "Je was mijn knuffelmaatje, als je maar weet dat ik het niet met jouw beslissing eens ben!"
Kort daarna vervalt Esmeralda in een flinke dip. Het gemis van Bullent komt nog harder aan dan ze aanvankelijk dacht. Ook de continue aanwezige camera's beginnen invloed uit te oefenen op haar gemoedstoestand. Tegen Bianca, haar tijdelijke kletsmaatje, zegt ze: "Mensen binnen en buiten de BUS kennen me helemaal niet. Soms weet ik zelf niet eens wie ik ben." Haar medepassagiers stellen alles in het werk maar kunnen haar pas na enkele dagen later weer laten glimlachen. Esmeralda heeft de moed weer verzameld. Toch houden Esmeralda en Bullent, gescheiden van bed en BUS, contact met elkaar. Via een speciaal georganiseerde chatsessie steekt de 'vrije' Bullent haar een hart onder de riem voor de tijd die nog komen gaat: "En je weet het: don't stop and never give up!" Maar 'Bully', zijn koosnaampje bedacht door 'Esje', weet nog niet hoe hij met Esmeralda zal omgaan na de BUS. In een interview zegt hij hierover: "Er is in acht weken veel gegroeid, maar nu ben je niet meer bij elkaar. Dat wordt voor allebei zwaarder. Het blijft toch moeilijk want de BUS is anders dan de werkelijkheid. Misschien veranderen we allebei wel en klikt het niet meer. Tot dan zal alles een groot vraagteken blijven."
De slotvraag ligt na 76 dagen voor de hand: komt er een happy-ending? Wint Esmeralda de jackpot en rent ze lachend Bullent tegemoet? Of moet de blondine vroegtijdig afhaken na een toekomstige stemronde? Een ding is zeker: Esmeralda zal de BUS nooit vergeten, en andersom ook niet.
DR
_________________
Persoonlijk denk ik dat de uitspraak van Es. zelf:
"Mensen binnen en buiten de BUS kennen me helemaal niet. Soms weet ik zelf niet eens wie ik ben."
het meest tekenend is voor haar pseudo-persoonlijkheid, nl. die van een 'poppen-gestalte', dwz. niet-echt. Ook haar antwoord in het ja/nee-spelletje op de vraag: "bestaat de ideale man?": "Ja",
past niet echt bij haar intelligentie, maar beantwoordt uitstekend aan het geïdealiseerde beeld van de wereld dat haar pseudo-ik erop nahoudt.
Een dergelijk imago wordt meestal gecreëerd als strategie tegen zeer emotioneel ingrijpende ervaringen, waarop zij zelf al eens duidde, maar niet over wilde spreken in de Bus. De leeftijd waarop het gecreëerd wordt, is ook het bewustzijnsnivo van waaruit het verder 'gespeeld' wordt, tot een 2e natuur wordt a.h.w., en lijkt bij Es. zo tussen de 5 en 7 jaar. M.a.w. haar hele gedrag dat nu zo irritant kan werken op de toekijkende omgeving, zou volledig congruent zijn als zij een meisje van 6 was. Het is a.h.w. 'bevroren' geraakt in haar volwassen lijf.
Het 'onechte' maakt dat zij steeds ongrijpbaar blijft voor anderen, dit zelf ook weet, maar geen kontakt met haar 'echte kern' kan leggen. Met Büllent kon zij fijn 'spelen', omdat hij zelf daarbij óók in zijn kinder-gestalte ging.
Wél is zij daardoor uitstekend geschikt voor allerlei 'gespeelde rollen' in de media-wereld, aangezien ze als 'pop' met zeer verschillende 'aankleding' omhangen kan worden, zonder daarbij te protesteren vanuit een authentieke eigen 'smaak'. De ideale 'etalage-pop' dus of 'fotomodel'. De aandacht die zij krijgt voor haar 'poppen-gestalte' geeft haar de veiligheid dat 'zij-zelf' niet opgemerkt wordt, incl. door zichzelf.
Dit tot haar grote eigen nadeel, want vroeg of laat zal dit masker ineenstorten en zal zij in een diep vacuüm van identiteits-crisis terechtkomen, wanneer zij niet tijdig met zelf-onderzoek begint. De Bus is, ook voor haar, psychologisch gezien een absolute 'contra-indicatie'. Maar vanuit de produktie gezien, de ideale invulling van het selectie-kader "kind-vrouwtje" uit de soap-database. En daar maakt SBS dankbaar gebruik van, hoezeer het ook uitbuiting van Esmeralda's psyche betekent.
quote:
op 04-30-2000 om 11:18 PM schreef Moor het volgende:Persoonlijk denk ik dat de uitspraak van Es. zelf:
"Mensen binnen en buiten de BUS kennen me helemaal niet. Soms weet ik zelf niet eens wie ik ben."
het meest tekenend is voor haar pseudo-persoonlijkheid, nl. die van een 'poppen-gestalte', dwz. niet-echt. Ook haar antwoord in het ja/nee-spelletje op de vraag: "bestaat de ideale man?": "Ja",
past niet echt bij haar intelligentie, maar beantwoordt uitstekend aan het geïdealiseerde beeld van de wereld dat haar pseudo-ik erop nahoudt.Een dergelijk imago wordt meestal gecreëerd als strategie tegen zeer emotioneel ingrijpende ervaringen, waarop zij zelf al eens duidde, maar niet over wilde spreken in de Bus. De leeftijd waarop het gecreëerd wordt, is ook het bewustzijnsnivo van waaruit het verder 'gespeeld' wordt, tot een 2e natuur wordt a.h.w., en lijkt bij Es. zo tussen de 5 en 7 jaar. M.a.w. haar hele gedrag dat nu zo irritant kan werken op de toekijkende omgeving, zou volledig congruent zijn als zij een meisje van 6 was. Het is a.h.w. 'bevroren' geraakt in haar volwassen lijf.
Congruent... Wat is dit voor verdwaalde korpsballentaal? Zijn we in de tweede kamer beland of zo! Ik vraag me af vanuit welke achtergrond jij het durft te wagen dergelijke uitspraken te doen over iemand die je alleen maar van tv/streams kent. Het zijn nogal beschuldigingen die je hier uit. Als je dit over mij zou durven schrijven zou ik het er niet bij zou laten zitten. Dit is pure laster!
quote:
Het 'onechte' maakt dat zij steeds ongrijpbaar blijft voor anderen, dit zelf ook weet, maar geen kontakt met haar 'echte kern' kan leggen. Met Büllent kon zij fijn 'spelen', omdat hij zelf daarbij óók in zijn kinder-gestalte ging.
Wél is zij daardoor uitstekend geschikt voor allerlei 'gespeelde rollen' in de media-wereld, aangezien ze als 'pop' met zeer verschillende 'aankleding' omhangen kan worden, zonder daarbij te protesteren vanuit een authentieke eigen 'smaak'. De ideale 'etalage-pop' dus of 'fotomodel'. De aandacht die zij krijgt voor haar 'poppen-gestalte' geeft haar de veiligheid dat 'zij-zelf' niet opgemerkt wordt, incl. door zichzelf.Dit tot haar grote eigen nadeel, want vroeg of laat zal dit masker ineenstorten en zal zij in een diep vacuüm van identiteits-crisis terechtkomen, wanneer zij niet tijdig met zelf-onderzoek begint. De Bus is, ook voor haar, psychologisch gezien een absolute 'contra-indicatie'. Maar vanuit de produktie gezien, de ideale invulling van het selectie-kader "kind-vrouwtje" uit de soap-database. En daar maakt SBS dankbaar gebruik van, hoezeer het ook uitbuiting van Esmeralda's psyche betekent.
Mag ik hier even gevoeglijk van over mijn nek gaan? Wat een zelfvoldaan oeverloos gezwets. Ben jij Bert soms?
Hier heb ik maar een woord voor:
VAMOS!
VAMOS!!!!
quote:
op 05-01-2000 om 11:51 AM schreef Lord of the Backstage het volgende:
WARNING: Speudo Psychologisch Gezwets :
Mag ik hier even gevoeglijk van over mijn nek gaan? Wat een zelfvoldaan oeverloos gezwets. Ben jij Bert soms?Hier heb ik maar een woord voor:
VAMOS!
I refuse to star in your psychodrama.
quote:
op 05-01-2000 om 12:48 PM schreef Moor het volgende:
I refuse to star in your psychodrama.
Ik ben op de hoogte van theorieen met betrekking tot 'geestelijke leeftijd', maar ik vind het gewoon gevaarlijk om iemand die je slechts oppervlakkig kent zo te analyseren. Aan de andere kant is dat de enige lol die er op het moment aan de bus te beleven is .
Zonder nu van het ene in het andere uiterste te vallen met oeverloos geslijm, het was best een mooi stukje dat je geschreven hebt. Ik vraag me dus alleen af op wat voor 'ervaring' u boogt zodat ik me van uw authoriteit op het gebied van de menselijke psyche kan overtuigen. (kromme zin, niet? misschien mijn psyche verwoord )
We beschuldigen SBS ervan dat Bertje een nep psych is, maar we doen zelf hard mee zo lijkt het.
quote:
op 05-01-2000 om 12:08 PM schreef Meister het volgende:
'Lord of the Backstage', gaan we nu iedereen aanvallen (ik zag elders ook al zo'n nergens op slaand afkeurend stukje over Arjuno) die het aandurft om wel eens woorden van meer dan één lettergreep te gebruiken ?? Moor schrijft naar mijn mening inzichtelijke stukjes vanuit een psychologische invalshoek, die vaak erg interessant zijn om te lezen, dit in scherpe tegenstelling tot alles wat jij tot nu toe produceertVAMOS!!!!
'Meister', jij staat bij mij bekend als die ouwehoer die na zo'n beetje iedere licht 'emotioneel' geschreven post het wijzende belerende vingertje op komt steken. Zoals bekend kan Moor prima voor zichzelf opkomen, zoals 'ie zojuist deed.
Vriendelijke groeten,
Lord of the Backstage
quote:
op 05-01-2000 om 03:07 PM schreef Meister het volgende:
LOL. Even voor de goede orde; 'emotioneel' en 'dom' zijn geen synoniemen.
Ja, en? Komt er nog een 'pointe' of wat? Ik heb ook een thesaurus op mijn tekstverwerker.
quote:
op 05-01-2000 om 03:07 PM schreef Meister het volgende:
Nog wat loze psycho-analyse van een leek op dit terrein; ik proef nogal wat frustratie bij je jegens mensen die 'korpsballenpraat' uitslaan en in het Engels beginnen tegen die 'domme' LOTB. Tijd voor een peptalkje met de mental coach?
AAAAAAHHHHHH Geweldig! Voelt echt heerlijk om zo vol in mijn zak geschopt te worden. Ga door ga door...
Nogmaals, gaat 'ie? Je bloeddruk nog OK ?
quote:
op 05-01-2000 om 03:11 PM schreef DaphneInTheAir het volgende:
Ja Moor wat wilde je nou eigenlijk?....een applaus. Want je lijkt nou net op Esmeralda zelf, met dat psycho-gebrabbel van je. Je vertelde niet veel nieuws, maar als je dan wat vertelt, doe het dan in normaal Nederlands.
Maar ja, voor mij is het nu (na het geposte stukje te hebben gelezen) helemaal duidelijk.
Het maakt niet uit wat we doen, hoeveel we ook bellen en stemmen, Esmeralda gaat winnen.
Beste Daphne,
dat dit voor jou niet als 'normaal nederlands' klinkt, betekent niets anders dan dat je het beter kan overslaan. Om het 'psycho-gebrabbel' te noemen is tamelijk arrogant voor een scholier als jij, en geeft je niet echt de vereiste serieusheid om een discussie mee aan te gaan.
Jammer, want als bovenstaande voor jou allemaal 'niet veel nieuws inhoudt', was ik erg benieuwd geweest naar een wat diepgaander beschouwing van Esmeralda's persoonlijkheid van jouw hand. Die moeten we nu - helaas - missen.
------------------
Ben even naar de miliweg
[Dit bericht is gewijzigd door Jumparound (Datum 02 Mei 2000).]
Door de term psycho-gebrabbel had ik inderdaad de intentie om jou te beledigen. Dat is gewoon een benaming die ik vaak gebruik voor veelzeggende woorden, met een weinigzeggende betekenis. Maar dat (en de rest) was inderdaad wat arrogant van mij. Want wat weet ik, als scholier met een als moeder als psychologe, daar nou van? Mijn moeder is ook erg analytisch met alles en af en toe word ik daar gewoon een beetje moe van. En ga ik zulke taal uitslaan. Ik dacht dat jij zo'n arrogant egocentrisch typje was, die niets liever doet dan zichzelf te horen praten. En misschien was ik ook een beetje jaloers op jou. Mijn visie op Esmeralda komt namelijk sterk overeen met die van jou, alleen jij was me voor. Dus misschien had ik je ook een applausje moeten geven. Met de term ‘normaal Nederlands’ bedoelde ik inderdaad toegankelijker Nederlands voor scholieren als ik. Ik was gefrustreerd dat ik niet alles begreep. Maar ik denk niet dat ik het voortaan ga overslaan, ik ga ‘t gewoon proberen te begrijpen.
quote:
op 05-03-2000 om 10:25 PM schreef Thorka het volgende:
Ik snap helemaal het commentaar op Moor niet, een fantastisch stukje
Was mooi geschreven, ben ik mee eens. Alleen denk ik dat er veel te veel achter de 'karakters' in de bus gezocht wordt. Je moet jezelf eens de volgende vragen stellen:
- Wie vindt/vond je qua karakter geen overtuigend personage in de bus, m.a.w. niet echt zichzelf.
- Verdenk je die persoon ervan de intelligentie en het uithoudingsvermogen te hebben om ècht een 'ROL' te spelen, zelfs al was dat ingegeven door een of andere psychische tekortkoming als door Moor beschreven.
- is die persoon daarna zijn eigen schijnpersonage GEWORDEN zonder het door te hebben
Met die tweede vraag valt dus zo'n beetje iedereen af, dus misschien moet je jezelf die wel eerst stellen. De enige die ik daar nog voor aan zou zien is Antonette.
De derde (waar Moor op lijkt te duiden) komt dan niet eens meer aan bod. Esmeralda met al dat kinderachtige gedoe is wie ze is, namelijk een hopeloze simpele 22 jarige huppelkutje studentenmuts van 13 in een dozijn. Na afloop van de bus dus geen identiteitscrisis, hooguit een gezonde kater en die krijgen ze allemaal .
------------------
Als je boos bent moet je tegen een blauw steentje pissen.
[Dit bericht is gewijzigd door Lord of the Backstage (Datum 04 Mei 2000).]
quote:
op 05-04-2000 om 08:50 AM schreef Lord of the Backstage het volgende:
Was mooi geschreven, ben ik mee eens. Alleen denk ik dat er veel te veel achter de 'karakters' in de bus gezocht wordt. Je moet jezelf eens de volgende vragen stellen:- Wie vindt/vond je qua karakter geen overtuigend personage in de bus, m.a.w. niet echt zichzelf.
- Verdenk je die persoon ervan de intelligentie en het uithoudingsvermogen te hebben om ècht een 'ROL' te spelen, zelfs al was dat ingegeven door een of andere psychische tekortkoming als door Moor beschreven.
- is die persoon daarna zijn eigen schijnpersonage GEWORDEN zonder het door te hebbenMet die tweede vraag valt dus zo'n beetje iedereen af, dus misschien moet je jezelf die wel eerst stellen. De enige die ik daar nog voor aan zou zien is Antonette.
De derde (waar Moor op lijkt te duiden) komt dan niet eens meer aan bod. Esmeralda met al dat kinderachtige gedoe is wie ze is, namelijk een hopeloze simpele 22 jarige huppelkutje studentenmuts van 13 in een dozijn. Na afloop van de bus dus geen identiteitscrisis, hooguit een gezonde kater en die krijgen ze allemaal .
* Moor buigt diep voor zijn leermeester LotB.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |