abonnement Unibet Coolblue
pi_79750654
Hallo allemaal,

Ik ben geruime aan het piekeren om als zelfstandige te beginnen als interieurstylist.
Is het echter verplicht om een diploma te hebben als je als zelfstandige begint?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:26:01 #2
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_79750769
Nee hoor.
Ook geen sig dus
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:33:00 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_79751079
Ik denk dat je wel serieuzer genomen gaat worden met een opleiding (en diploma), maar mensen zullen eerder onder de indruk zijn van een goed portfolio .
KuikenGuppy
pi_79751119
nee hoor, meubels neergooien kunnen we allemaal
pi_79751926
Niet om nu gelijk als vervelend over te komen, en bovenstaande reactie als onzin af te doen, maar
volgens mij komt er wel iets meer kijken bij het inrichten van een interieur dan alleen wat
meubels verplaatsen.
75 topics = FIN
pi_79752327
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:53 schreef FP128 het volgende:
Niet om nu gelijk als vervelend over te komen, en bovenstaande reactie als onzin af te doen, maar
volgens mij komt er wel iets meer kijken bij het inrichten van een interieur dan alleen wat
meubels verplaatsen.
Klopt, opletten dat je niet door je rug gaat.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:17:58 #7
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_79752859
Je moet er wel oog en gevoel voor hebben, maar als je dat hebt heb je verder weinig nodig inderdaad. Ik heb een tante die interieurdesignster is, en die heeft nooit enige opleiding in die richting gevolgd.
Ook geen sig dus
pi_79758226
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:17 schreef Dennis_enzo het volgende:
Je moet er wel oog en gevoel voor hebben, maar als je dat hebt heb je verder weinig nodig inderdaad. Ik heb een tante die interieurdesignster is, en die heeft nooit enige opleiding in die richting gevolgd.

nou, als jouw tante het kan, dan kan TS het zéker!
pi_79758742
Ik ben niet helemaal thuis in de interieurstylistenwereld en kan ook niet veel opmaken uit je OP. Maar ik zou eerst proberen een aantal jaar ervaring te behalen bij een "stylistenbureau". Dit omdat je zonder opleiding of ervaring als zelfstandige een erg slechte concurrentiepositie hebt.
Vooral in deze tijd zullen mensen erg op geld letten en zullen er genoeg "gekwalificeerde" zelfstandigen zijn die jou qua prijs waarschijnlijk wegconcurreren.

O en nee je hebt geen diploma nodig.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:07:01 #10
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_79763064
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:33 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

nou, als jouw tante het kan, dan kan TS het zéker!
Ook geen sig dus
pi_79848646
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:45 schreef flipp. het volgende:
Ik ben niet helemaal thuis in de interieurstylistenwereld en kan ook niet veel opmaken uit je OP. Maar ik zou eerst proberen een aantal jaar ervaring te behalen bij een "stylistenbureau". Dit omdat je zonder opleiding of ervaring als zelfstandige een erg slechte concurrentiepositie hebt.
Vooral in deze tijd zullen mensen erg op geld letten en zullen er genoeg "gekwalificeerde" zelfstandigen zijn die jou qua prijs waarschijnlijk wegconcurreren.

O en nee je hebt geen diploma nodig.
Zeker waar, mijn zus heeft in Den Bosch interieur design gedaan. Via stages en dergelijke aan de bak gekomen bij de wat kleinere (franchise) meubelzaken (trendhopper oid), gesolliciteerd en mede door haar ervaringen de afgelopen jaren adviseert ze nu mensen die meubels kopen die al richting de 15 tot 20.000 euro per stuk gaan.

Nee, dan kom je er niet met je ervaring in the sims 3
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_79848973
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:06 schreef Kinz het volgende:

[..]

Zeker waar, mijn zus heeft in Den Bosch interieur design gedaan. Via stages en dergelijke aan de bak gekomen bij de wat kleinere (franchise) meubelzaken (trendhopper oid), gesolliciteerd en mede door haar ervaringen de afgelopen jaren adviseert ze nu mensen die meubels kopen die al richting de 15 tot 20.000 euro per stuk gaan.

Nee, dan kom je er niet met je ervaring in the sims 3

ik vind 15 euro niet veel voor een meubelstuk
pi_79899783
quote:
Op donderdag 1 april 2010 22:13 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ik vind 15 euro niet veel voor een meubelstuk
Ga ergens anders etteren joh.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_79900420
Je hebt voor het opzetten van je eigen bedrijfje toch sowieso een middenstandsdiploma oid nodig? Niet echt een opleiding, maar toch een vereist papiertje...

correct me if i'm wrong...
pi_79901322
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:50 schreef Tiez10 het volgende:
Je hebt voor het opzetten van je eigen bedrijfje toch sowieso een middenstandsdiploma oid nodig? Niet echt een opleiding, maar toch een vereist papiertje...

correct me if i'm wrong...
Nee, helemaal niets.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_79908384
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 13:25 schreef Kinz het volgende:

[..]

Ga ergens anders etteren joh.
Boehoe!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')