abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:46:54 #1
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_79582218
Dat dus. Ik heb al een aantal sollicitaties achter de rug maar ik loop altijd vast bij het schrijven van 'de brief'. Want ja, hoe verkoop je jezelf nou en hoe druk je in woorden uit wat je nou zo leuk en geweldig zou vinden aan een simpele baan als supermarktmedewerker. Want ja je kan moeilijk zeggen dat je werken wilt omdat je geld wilt hebben, hoewel dat de hoofdreden is dat je wilt gaan werken. Ik ben op de hoogte van sites als carrieretijger en voorbeeld-sollicitatiebrieven maar daar heb ik weinig aan. Ik weet hoe een sollicitatiebrief eruit ziet, alleen de inhoud dat is een probleem.
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_79582247
Welke functie?
pi_79582359
Zeg dat je er zelf boodschappen doet, het een prettige winkel(keten) vindt en graag aan het succes van het bedrijf zou willen bijdragen.

Verder dat je het leuk vind dat je veel contact hebt met mensen en dan je mensen graag wilt helpen/adviseren.
  donderdag 25 maart 2010 @ 19:51:13 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_79582415
Poe zeg, als je dit al niet zelf kan bedenken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_79582437
Je kunt toch op een eenvoudige wijze aangeven wat je motieven zijn om daar te gaan werken. Het lijkt me sterk dat ze een brief verwachten waar je aan gaat geven dat dit je droombaan is.
pi_79582464
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:46 schreef Acinonyx het volgende:
Dat dus. Ik heb al een aantal sollicitaties achter de rug maar ik loop altijd vast bij het schrijven van 'de brief'. Want ja, hoe verkoop je jezelf nou en hoe druk je in woorden uit wat je nou zo leuk en geweldig zou vinden aan een simpele baan als supermarktmedewerker. Want ja je kan moeilijk zeggen dat je werken wilt omdat je geld wilt hebben, hoewel dat de hoofdreden is dat je wilt gaan werken. Ik ben op de hoogte van sites als carrieretijger en voorbeeld-sollicitatiebrieven maar daar heb ik weinig aan. Ik weet hoe een sollicitatiebrief eruit ziet, alleen de inhoud dat is een probleem.
Kun je niet beter langs de supermarkt gaan, naar de manager vragen en aangeven dat je graag een gesprek wil over de functie?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  Donald Duck held donderdag 25 maart 2010 @ 19:56:53 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_79582659
Daarvoor hoef je echt geen slijmende brief te schrijven. Gewoon langsgaan en vragen of ze nog vullers zoeken. Indien dat zo is, mag je gelijk mee het kantoortje in. Dan laten ze een tafeltje zien met daarop bijvoorbeeld een pak suiker, afwasmiddel en een brood. En dan zeggen ze bijvoorbeeld "Wijs de suiker aan". Als je dat lukt, ben je aangenomen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_79582747
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:51 schreef TC03 het volgende:
Poe zeg, als je dit al niet zelf kan bedenken.
Niet zo aardig om mensen op hun intelligentie te pakken he.
Niet iedereen doet HBO en sommige vinden het leuk om vulploeg leider te zijn en de schappen te spiegelen.
5 Ferrari's op videoband!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 maart 2010 @ 20:07:03 #9
269689 crew  Viv
pi_79583082
Supermarkten werken toch met zo'n standaard sollicitatieformulier? Als er al naar je motivatie wordt gevraagd, hoef je hooguit een regel of twee neer te pennen hoor. Ze vinden het vooral belangrijk dat je jong (want goedkoop) bent, en dat je flexibel bent qua werktijden.
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:12:11 #10
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_79583319
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:59 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Niet zo aardig om mensen op hun intelligentie te pakken he.
Niet iedereen doet HBO en sommige vinden het leuk om vulploeg leider te zijn en de schappen te spiegelen.
Alsof je HBO nodig hebt om te kunnen solliciteren bij de AH...
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_79583398
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Alsof je HBO nodig hebt om te kunnen solliciteren bij de AH...
Nee juist niet.
Dat zeg ik toch.
5 Ferrari's op videoband!
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:19:33 #12
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_79583668
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Daarvoor hoef je echt geen slijmende brief te schrijven. Gewoon langsgaan en vragen of ze nog vullers zoeken. Indien dat zo is, mag je gelijk mee het kantoortje in. Dan laten ze een tafeltje zien met daarop bijvoorbeeld een pak suiker, afwasmiddel en een brood. En dan zeggen ze bijvoorbeeld "Wijs de suiker aan". Als je dat lukt, ben je aangenomen.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_79583784
Mijn zoon heeft in zijn brief gezet dat hij graag mensnen wil helpen en deel uit wil maken van een team omdat de sfeer bij ah altijd goed is en dat een extra zakcentje ook niet weg is.
Dat laatste had hij beter weg kunnen laten denk ik maarhet is wel eerlijk .
Nog niets gehoord by the way is nu een week geleden
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:23:57 #14
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79583903
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:59 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Niet zo aardig om mensen op hun intelligentie te pakken he.
Niet iedereen doet HBO en sommige vinden het leuk om vulploeg leider te zijn en de schappen te spiegelen.
Je kan altijd wel iemand in een slachtofferrol duwen, maar soms is een prikkeling vele male effectiever.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:25:19 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79583953
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:21 schreef Sorella het volgende:
Mijn zoon heeft in zijn brief gezet dat hij graag mensnen wil helpen en deel uit wil maken van een team omdat de sfeer bij ah altijd goed is en dat een extra zakcentje ook niet weg is.
Dat laatste had hij beter weg kunnen laten denk ik maarhet is wel eerlijk .
Nog niets gehoord by the way is nu een week geleden
Dat extra zakcentje moet hij natuurlijk gewoon vermelden. Een supermarkt en met name de jonge medewerkertjes zijn geen filantropische instellingen en dat weet die manager ook wel
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_79584026
quote:
ker. Want ja je kan moeilijk zeggen dat je werken wilt omdat je geld wilt hebben, hoewel dat de hoofdreden is dat je wilt gaan werken.
Man the fuck up. Gewoon doen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 21:17:32 #17
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_79586427
Danke voor de reacties, en hier en daar staat wel het een en ander waar ik iets aan heb
En ja ik weet het, het hoeft inderdaad geen slijmerige brief te zijn maar wil gewoon goed voor de dag komen ;x
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_79586581
Je moet gewoon langslopen en naar de afdelingsmanager vragen waar je wilt werken. mag geen probleem geevn, meestal geven ze je een standaardformulier mee. Maar als ze je gezicht hebben gezien en je kijkt een beetje enthousiast en betrouwbaar uit je ogen heb je zo een baantje.
Whatever...
pi_79588655
Sjee, moet je daar tegenwoordig ook al een serieuze motivatie voor schrijven?

Toen ik ergens medio jaren '90 bij de C1000 om de hoek wilde werken liep ik gewoon naar binnen met de mededeling dat ik graag aan de slag wilde en een paar dagen later kon ik beginnen. Is het zo dramatisch gesteld met de economie dat er zelfs voor vakkenvullers een sollicitatieprocedure vereist is?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 00:31:21 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79593859
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:17 schreef Acinonyx het volgende:
Danke voor de reacties, en hier en daar staat wel het een en ander waar ik iets aan heb
En ja ik weet het, het hoeft inderdaad geen slijmerige brief te zijn maar wil gewoon goed voor de dag komen ;x
MOET je zo'n brief schrijven?
Ik vind dat je gewoon langs moet lopen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79595771
Ik heb lange tijd in een supermarkt gewerkt en dit werkte het beste:

Langsgaan om te vragen of ze medewerkers nodig hebben. Sollicitatiebrief invullen, belangrijk vinden ze leeftijd+beschikbaarheid. Meestal belandt je brief op een stapeltje, na een aantal dagen ga je langs en vraag je naar de manager. Je geeft aan dat je hebt gesolliciteerd en niks hebt gehoord....

Meestal wordt je dan voor een gesprek uitgenodigd, of gelijk aangenomen
pi_79596058
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 03:14 schreef ABombali het volgende:
Ik heb lange tijd in een supermarkt gewerkt en dit werkte het beste:

Langsgaan om te vragen of ze medewerkers nodig hebben. Sollicitatiebrief invullen, belangrijk vinden ze leeftijd+beschikbaarheid. Meestal belandt je brief op een stapeltje, na een aantal dagen ga je langs en vraag je naar de manager. Je geeft aan dat je hebt gesolliciteerd en niks hebt gehoord....

Meestal wordt je dan voor een gesprek uitgenodigd, of gelijk aangenomen
Precies.

Je moet gewoon je gezicht laten zien. Dat laat van jou dan weer zien dat je enthousiast bent graag wilt werken.

Ik heb ook lange tijd in een supermarkt gewerkt en op een gegeven moment mocht ik meebeslissen in de sollicitaties omdat ze op mijn avond zouden moeten werken. Mensen die hun briefje inleverden en nooit meer zich lieten zien hadden bijna geen kans meer.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_79640702
Vanmiddag moet hij op gesprek komen.
Nog enige ideen wat te vragen ?
pi_79646905
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:35 schreef Sorella het volgende:
Vanmiddag moet hij op gesprek komen.
Nog enige ideen wat te vragen ?
Hoe is het hem vergaan?
pi_79648718
Hij wordt gebeld dus afwachten, maar hij heeft wel besloten om gewoon door te solliciteren.
Dit was zijn eerste sollcitatie en aldoende leert men
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')