abonnement Unibet Coolblue
pi_79498421
Hi Fokkers,

Afgelopen donderdag heb ik mijn Toshiba laptop laten stuiteren, en nu ben ik dus volop in de orientatie welke laptop ik nu weer 'ns ga kopen. Moet eerlijk zeggen dat ik 2 jaar terug, toen ik mijn Toshiba kocht, meer met computer dingen bezig was dan nu, vandaar dat ik het nu echt totaal geen idee heb in welke hoek ik moet zoeken en waar ik op moet letten..

Design: redelijk belangrijk (Sony Vaio?)
Accu: liever langer dan kort, maar zal niet heel zwaar meewegen boven de andere punten
Media: goede speakers in de laptop zijn gewenst! Ik luister redelijk wat muziek erop..
Harde schijf: liefst 500GB, vanwege het downloaden van films..

Nou zal ik jullie in principe niet opzadelen met het-zoveelste-welke-laptop-moet-ik-kopen-topic, maar wel met welke merken bij voorbaat al no-go zijn, zelf stonden deze op mijn lijstje:

- Acer, de ervaringen zijn verdeeld, maar durf het toch niet aan..
- Compaq
- Asus, misschien niet eens door slechte verhalen, maar het merk staat me gewoon niet aan

Laptops die absoluut wél op mijn to-go lijstje staan zijn op dit moment dus Toshiba, Sony, HP en Dell.. Hoewel die laatste dan wel het minste is, omdat ik hem liever in de winkel koop. Maximale budget is ¤600 overigens.

Nou dacht ik zelf, als ze hem hebben bij de Saturn, aan iets in de trant van deze Sony Vaio.. Is dat wat?

Hoewel ik dus niet het zoveelste welke laptop moet ik kopen topic op mijn naam wil hebben, mag er toch ook wel specifiek worden aanbevolen.. Maar het gaat me vooral om welke merken nou wel en niet te doen zijn.. Echt specifieke laptops waardeer ik ook zeker zelfs

Bedankt!
pi_79498476
Echt dramatische merken bestaan niet.
Als deze er wel zouden zijn dan zijn ze binnen de kortste keren falliet.

Het is tegenwoordig meer een gevoelskwestie. Al zit er natuurlijk wel verschil in de bouw kwaliteit en toegevoegde hardware.

Voor toch een kleine indicatie. Mijn gevoel zegt het volgende;

Sony, TOP imo, maar wel een beetje overpriced.
Dell-Compaq-HP prima qualitatief spul
Packard-bell Asus-Acer goedkoop met veel extra hardware waar je de helft nooit van gebruikt

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2010 17:36:10 ]
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:35:22 #3
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_79498506
Ik werk bij een electronica zaak, en we krijgen relatief het vaakst Packard Bells terug.
pi_79498507
Acer zeker in de budget lijn niet en packard hell niet. De rest is gewoon normaal tot top. Maar dat top is natuurlijk niet het segment waar je op mikt met 600. Compaq en Asus zouden dus gewoon van de lijst af kunnen. Maar als je het niks vindt dan moet je het ook niet doen.
pi_79498609
ligt er maar net aan wat je top vindt. ik heb wel wat sony notebooks gebruikt die toch best veel lawaai maakte, maar het ontwerp van de behuizing is wel mooi.

ik vind toshiba wel fijn, HP is ook wel degelijk. acer zou ik nou niet doen, dat is echt het speelgoed onder de notebooks
pi_79498661
Asus en Toshiba maken betrouwbaarste laptops

Je idee van Asus klopt dus niet, hoewel ik het eigenlijk ook niet als een topmerk beschouw. Ik type dit trouwens op een Toshiba (L500-128), aan te raden Dus daar had je wel gelijk in
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:40:20 #7
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_79498679
En zelfs Acer kan prima, want je zult véél hardware voor weinig geld krijgen. De problemen beginnen wanneer je laptop stuk gaat, want de service schijnt bagger te zijn.

Samsung maakt tegenwoordig ook hele nette laptops, kijk daar ook eens naar. Asus is een prima merk, zeker met laptops. Schrijf die niet af 'op gevoel'. Een merk als MSI heeft zelfs laptops, maar daar weet ik niet veel van af. Packard Bell heb ik zelf dan weer een hekel aan, alhoewel ik moet toegeven dat die van mijn vriendin prima kwaliteit is.

Zoals al gezegd zijn er weinig baggerlaptops te vinden tegenwoordig. Zoek iets uit dat je leuk lijkt en lees daar gewoon zoveel mogelijk reviews van, om gebruikerservaringen te horen. Sommige modellen zijn vanwege slechte ontwerpkeuzes wel eens bagger, maar die vis je er aan de hand van de reviews makkelijk uit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_79498688
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:35 schreef Darkestrah het volgende:
Ik werk bij een electronica zaak, en we krijgen relatief het vaakst Packard Bells terug.
Ook wel Packard Hell genaamd die ben ik idd absoluut vergeten op m'n lijstje..
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:35 schreef Godtje het volgende:
Acer zeker in de budget lijn niet en packard hell niet. De rest is gewoon normaal tot top. Maar dat top is natuurlijk niet het segment waar je op mikt met 600. Compaq en Asus zouden dus gewoon van de lijst af kunnen. Maar als je het niks vindt dan moet je het ook niet doen.
Ja, misschien is het ook wel gewoon een gevoelskwestie voornamelijk. Top is trouwens natuurlijk relatief he , je kan een top laptop hebben van ¤300, of een top laptop hebben van ¤1200.. Althans, zo aanschouw ik het dan

Gewoon voor die ¤600 wil ik een stabiele laptop. Ik hoor van Acer dat snel de behuizing het laat afweten..
pi_79498719
Met toshiba, sony, apple, HP en dell heb ik goede ervaringen. Met compaq en acer heb ik minder goede ervaringen. Die eerste laptops zijn jaren mee gegaan, die compaq en acer binnen 2 jaar aan gort. Maar dat zijn persoonlijke ervaringen.. verder weet ik ook niet wat goed is en wat niet.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:41:50 #10
293484 DIEVOORJE
yeau negerts
pi_79498727
Packard bell, medion.
¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡sǝ1ɐʇʞɔnp ɐuɐuɐuɐu oooɥooʍ sǝ1ɐʇʞɔnp
pi_79498781
Acer sowieso.
pi_79498821
IBM.. topdingen..
Kos weet niet half hoe cool ie is.
pi_79498912
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:38 schreef Synthesist het volgende:
ligt er maar net aan wat je top vindt. ik heb wel wat sony notebooks gebruikt die toch best veel lawaai maakte, maar het ontwerp van de behuizing is wel mooi.

ik vind toshiba wel fijn, HP is ook wel degelijk. acer zou ik nou niet doen, dat is echt het speelgoed onder de notebooks
Hmm, veel geluid is ook geen pretje.. Zal er even meer over opzoeken!
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:39 schreef svefn het volgende:
Asus en Toshiba maken betrouwbaarste laptops

Je idee van Asus klopt dus niet, hoewel ik het eigenlijk ook niet als een topmerk beschouw. Ik type dit trouwens op een Toshiba (L500-128), aan te raden Dus daar had je wel gelijk in
Ik ben ook zeer tevreden over mijn huidige (kapotte) Toshiba, het enige wat Sony meer biedt in mijn ogen is een heel strak design wat kan opwassen tegenover een Macbook!

Overigens wel zeer raar dat er staat dat HP de minst betrouwbare is, ik hoor namelijk altijd anders!
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:40 schreef twiFight het volgende:
En zelfs Acer kan prima, want je zult véél hardware voor weinig geld krijgen. De problemen beginnen wanneer je laptop stuk gaat, want de service schijnt bagger te zijn.

Samsung maakt tegenwoordig ook hele nette laptops, kijk daar ook eens naar. Asus is een prima merk, zeker met laptops. Schrijf die niet af 'op gevoel'. Een merk als MSI heeft zelfs laptops, maar daar weet ik niet veel van af. Packard Bell heb ik zelf dan weer een hekel aan, alhoewel ik moet toegeven dat die van mijn vriendin prima kwaliteit is.

Zoals al gezegd zijn er weinig baggerlaptops te vinden tegenwoordig. Zoek iets uit dat je leuk lijkt en lees daar gewoon zoveel mogelijk reviews van, om gebruikerservaringen te horen. Sommige modellen zijn vanwege slechte ontwerpkeuzes wel eens bagger, maar die vis je er aan de hand van de reviews makkelijk uit.
Uiteindelijk zal niet elke Packard Bell kapot gaan natuurlijk Zoals je al zegt, je krijgt wel veel hardware voor je geld bij merken als Acer.. Maar moet dat je niet juist aan het denken zetten? Zo denk ik dan..
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:41 schreef DIEVOORJE het volgende:
Packard bell, medion.
Mijn ouders en oom zweren bij Medion, ik vind het ook 3x niks idd..
pi_79499081
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:44 schreef Biffkoffie het volgende:
IBM.. topdingen..
Klopt. Ik heb ze al jaren


  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:52:37 #15
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_79499106
Ik heb goede ervaringen met Acer, in mijn ogen the "best bang for the buck". Enige probleem was een kapotte videokaart in de desktop, maar dat is meer nVidea's probleem dan Acers. Alleen PB vermijd ik, dat dat merk nog bestaat verbaast me nog het meest.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_79499113
Vroeger heb ik veel problemen gehad en gezien met Packard Bells laptops en pc's. Omdat ik het al jaren afraad in mijn omgeving heb ik ze al een paar jaar niet meer gezien. Maar een aantal jaren geleden was het echt kut. Na een maand werkte dat ding net zo goed als een baksteen. Elke keer weer windows xp opnieuw installeren.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:56:52 #17
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_79499260
Dell is tegenwoordig in de winkel te krijgen

Waarom geen Compaq en wel HP? Deze zijn sinds enkele jaren 1...

Die Sony die je zelf linkt, ziet er in ieder geval wel netjes uitjes...

edit: Overigens zijn Acer en Packard Bell ook sinds enkele tijd 1 bedrijf....
  dinsdag 23 maart 2010 @ 17:59:35 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_79499355
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:51 schreef Godtje het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb ze al jaren...
Mijn pa z'n backlight binnen 2 jaar kaduuk.
Maar heb zelf nooit problemen met 2 wat oudere IBM/Lenovo T52 laptops.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_79499412
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:59 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mijn pa z'n backlight binnen 2 jaar kaduuk.
Maar heb zelf nooit problemen met 2 wat oudere IBM/Lenovo T52 laptops.
Geen enkel merk kan 100% halen dus uitzonderingen zijn niet heel boeiend.
pi_79499621
quote:
Indrukwekkend! Op Tweakers zie ik er alleen niet (met kort zoeken) zoveel over.. Zijn die krengen wel duur zeker?
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:52 schreef SimonBalk het volgende:
Vroeger heb ik veel problemen gehad en gezien met Packard Bells laptops en pc's. Omdat ik het al jaren afraad in mijn omgeving heb ik ze al een paar jaar niet meer gezien. Maar een aantal jaren geleden was het echt kut. Na een maand werkte dat ding net zo goed als een baksteen. Elke keer weer windows xp opnieuw installeren.
Packard Bell heb ik idd zelf nog wel het meeste afkeer van allemaal tegen.. Dat ik die gewoon gelijk vergat op m'n lijstje..
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 17:56 schreef Emme-r-tje het volgende:
Dell is tegenwoordig in de winkel te krijgen

Waarom geen Compaq en wel HP? Deze zijn sinds enkele jaren 1...

Die Sony die je zelf linkt, ziet er in ieder geval wel netjes uitjes...

edit: Overigens zijn Acer en Packard Bell ook sinds enkele tijd 1 bedrijf....
Ah, dat wist ik niet van Dell! De reden dat ik niet zo'n goede indruk van Compaq heb is dat ik op Fok en Tweakers de afgelopen 2 dagen ook wat slechte verhalen lees, en ze proberen volgens mij, net als Acer, zoveel mogelijk hardware erin te proppen voor zo min mogelijk geld. Klinkt leuk, maar net als bij Acer lijkt me dat niet altijd het beste.. HP komt daarintegen toch een stuk 'betrouwbaarder' over, net als Toshiba en die andere die ik noemde.. Gewoon niet teveel acties.. Misschien een rare calculatie van mijzelf, maar zo zie ik het wel..
  dinsdag 23 maart 2010 @ 18:09:03 #21
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_79499772
mocht je overigens online bestellen, raad ik je aan een winkel te pakken met thuiswinkel waarborg. Mocht er onverhoopt iets mis gaan het de order of het product, wordt het in ieder geval netjes opgelost.
pi_79499885
Er wordt maar weinig gerept in dit topic over Samsung en dat vat ik eigenlijk niet, ze zijn relatief nieuw op deze markt maar hebben zich in korte tijd goed bewezen vooral op het gebied van garantie (Waar ze samen met ASUS 3 jaar garantie bieden , ipv 1 of 2 bij anderen!). Daarbij zijn ze zoals bij bijna alle samsung producten goed gestyled.
  Donald Duck held dinsdag 23 maart 2010 @ 18:12:09 #23
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_79499891
Ga ook eens kijken bij bijv. een MediaMarkt. Daar staan de laptops gewoon voor de klanten toegankelijk ipv achter glas.
Kun je een idee krijgen van de bouwkwaliteit, scherm en hoe het toetsenbord en touchpad aanvoelen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_79499912
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:05 schreef LeNick het volgende:

[..]

Indrukwekkend! Op Tweakers zie ik er alleen niet (met kort zoeken) zoveel over.. Zijn die krengen wel duur zeker?
Zoeken naar Lenovo (i.p.v. IBM).
pi_79502631
ACER!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')