abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79442060
Ik heb een huis op het oog en mocht het allemaal lukken wil ik de gang bij de woonkamer trekken. Je hebt dan uiteindelijk wel een voordeur in je woonkamer. Zijn er mensen die dat ook hebben en zo ja, wat hebben jullie gedaan qua kou e.d. een cafégordijn bijvoorbeeld of iets anders of juist niets?
Foto's zijn welkom!
pi_79442339
wellicht kan een mod de titelaanpassen, want de é van café klopt nu niet en het pijltje wordt ook niet getoond bij de titels in het overzicht...
pi_79442354
Wij hebben er nix hangen - de buren wel: een dik wit gordijn.
Onze deur is dik en geďsoleerd en heeft tochtstrips.

Bij ons stap je de woonkeuken in.
Andere buren hebben een klein tochtportaal met een deur die onder een hoek van 45 graden opengaat.
In het zg. tochtportaal kun je dus net met één persoon staan.
Zij hebben de woonkamer aan de voorkant.
Voordeel is dat zij dan 2 smalle muren hebben, waar aan de ene kant de bank staat en de andere kant een kast.
Nou maar hopen dat het zó duidelijk is ...?
En geen foto's bij de hand.
ad. oh ja, het huis is 3.95 breed.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 22-03-2010 12:19:30 ]
pi_79443700
Een afgesloten tochtportaal?
Vraag me vooral af of een gordijn niet een beetje pauper uitziet.
Heb jij geen last van de kou in de winter als je je deur open doet?
pi_79444679
Geen last van de kou. Neuh.

Zo druk is het niet bij ons aan de deur.
Of bezoek stapt gelijk binnen - deur dicht.

Hooguit collectanten / Nieuwjaarswensers aan de deur - vanaf het voorjaar - en die "mogen" ook binnen.

Ja, bij 3/9 buren is een afgesloten portaal-tje. Niet lelijk hoor !
Wel handig voor de jassen.
Bij een ander wordt de voordeur niet / nauwelijks gebruikt.
Daar gaat men achterom. Wel zo makkelijk met de kinderwagen.
Daar hangt ook de kapstok.
Wij wonen landelijk in een klein durp.

En dan heb ik dus foto's voor je en is het kabeltje zoek ! kleine ramp.

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 22-03-2010 13:50:14 ]
pi_79446478
De verkoopbaarheid van je huis gaat wel omlaag als je dit gaat doen. Mensen met kinderen of huisdieren zullen het nameljik lastig vinden dat er geen halletje is.
pi_79447557
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:02 schreef willempjewever het volgende:
De verkoopbaarheid van je huis gaat wel omlaag als je dit gaat doen. Mensen met kinderen of huisdieren zullen het nameljik lastig vinden dat er geen halletje is.
Een klein halletje kun je altijd makkelijk weer realiseren (en ik twijfel nog erover om dus dan een klein halletje te maken).
Snap alleen het argument over kinderen/huisdieren niet?
pi_79447567
Idd, ik zou altijd een halletje willen...
Maar anders lijkt zo'n cafégordijn me idd wel een leuke oplossing!
pi_79447628
Nou, die wil je soms een tijdje opsluiten in dat halletje
Nee, ik weet alleen dat ik mijn vieze wandel- en paardenschoenen en jassen (heb geen hond, maar zou ik die hebben dan geldt dat ook) niet in de woonkamer wil hebben... Hetzelfde geldt misschien voor vieze honden en kinderen...
  maandag 22 maart 2010 @ 14:44:50 #10
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_79448030
Ik vraag me af in hoe verre je er last van hebt, immers in een normaal huis gaat de deur een stuk minder vaak open dan in een café En als je het zelf bent heb je er ook geen last van

En vergis je niet, zo'n cafegordijn laat ook kou binnen hoor... Ik werk in 3 café's waarvan er 2 een tochtgordijn hebben, en als de deur open staat en het gordijn is dicht, dan voel je alsnog de kou. Zeker met een beetje wind.
En mensen zijn tegenwoordig allemaal in de kerk geboren en laten massaal de deur open staan
JCC's Gallery
All shall love me and despair...
pi_79448200
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:31 schreef keko het volgende:
Snap alleen het argument over kinderen/huisdieren niet?
Kinderwagen stallen in het halletje bijvoorbeeld of katten die niet naar buiten mogen en bijv. jassen ophangen in halletje (is bji een gezin met 2 kids al een flinke stapel) of een hond die gelijk naar buiten rent als je de deur opendoet en je kan je kind er stallen als het niet luisterd, maar ik zie dat al meer mensen antwoord gegeven hebben

Wij hebben de koop van een huis niet laten doorgaan omdat er geen halletje was. Verder was het huis ideaal (maar geen goede mogelijkheid om een halletje te bouwen helaas).
pi_79449271
quote:
Op maandag 22 maart 2010 14:50 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Kinderwagen stallen in het halletje bijvoorbeeld of katten die niet naar buiten mogen en bijv. jassen ophangen in halletje (is bji een gezin met 2 kids al een flinke stapel) of een hond die gelijk naar buiten rent als je de deur opendoet en je kan je kind er stallen als het niet luisterd, maar ik zie dat al meer mensen antwoord gegeven hebben
De jassen zijn zeker een probleem. Het huidige gangetje is echter zo smal dat er sowieso geen kinderwagen in past. Bovendien is het een starterswoning waarvan ik me afvraag of mensen met kinderen geďnteresseerd zouden zijn om het te kopen. Katten zullen eerder het aanwezige kattenluikje al gebruiken
pi_79449419
hé hé - kabeltje lag ( heel vanzelfsprekend ) in de fruitmand beneden.

Affijn, voorbeeld: met de deur in huis vallen:

bij de buren door het keukenraam achter gemaakt:
Dit portaal is een soort van vierkant.

en bij deze buren mocht ik een foto maken terwijl zij lunchden, waarvoor dank namens jou:
dit is de schuingeplaatste deur wat ik beschreef.
Volgens mij de "mooiste" voorbeeld van een oplossing.
pi_79449572
AnneX je bent geweldig. Heel erg bedankt.
Nu snap ik ook meer de 45-gradenoplossing, die vind ik trouwens best interessant!
pi_79449575
Mooi plafond in de woning zeg!

Vind beide oplossingen wel aardig. Zou wel een halletje nemen, ook al is het klein. Anders heb je in de winter de winterjas in de huiskamer/keuken en dat is niet fijn (zeker niet als ze nat zijn).
pi_79449877
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:28 schreef willempjewever het volgende:
Mooi plafond in de woning zeg!

Vind beide oplossingen wel aardig. Zou wel een halletje nemen, ook al is het klein. Anders heb je in de winter de winterjas in de huiskamer/keuken en dat is niet fijn (zeker niet als ze nat zijn).
Ja, de balken.
Ik was wat verbaasd toen de foto's nog eens bekeek vanwege het verschil.

Nou weet ik het weer: op de laatste foto heeft de bewoner een laag doorzichtige blokken gelegd tussen de balken om licht vanuit boven beneden te krijgen en daarom een extra balk aangebracht.
En tóch hebben hullie altijd licht / lampen aan !

Ms. heb je mijn topic wel eens bekeken?
De daglonershuizen zijn nog geen 4 meter breed en minder dan 7 meter lang.
En daarachter is hetzelfde formaat aangebouwd: 15 meter lang.
In zo'n pijpela wil je licht.

Halverwege het huis hebben we een nis, waar de jassen hangen voor 2 pp. .
En geen huisdieren.
Als de poes van de buren binnenloopt - van april tot september leven we met de deuren open - dan kan zij erachter zo weer uit, de tuinen in.

Affijn Keko, mogelijk helpt het je beslissen en dan zien wij graag je topic tegemoet.
Succes met beslissen.
  maandag 22 maart 2010 @ 15:39:58 #17
291754 Suzanne-
-- Nil volentibus arduum --
pi_79449985
Volgens het bouwbesluit mag je een woning niet direct binnenkomen in de woonkamer.
Wat vind de verzekering daarvan? Is daar ook niet een regeltje voor?
Ik doe maar een gooi (omdat het bouwbesluit daar zo stellig in is).

En ik zou sowieso altijd een halletje willen, qua tochten maar ook zeker qua vieze schoenen het huis in enz..
pi_79450240
Idd goede oplossingen met die halletjes op de foto. Ik moet wel zeggen dat die 45 graden-oplossing wel echt een halletje in een woonkamer is, doordat er zo'n dakje op zit, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik zou trouwens een halletje of gangetje wel een pré vinden, maar niet snel de koop laten afketsen als het er niet zou zijn. (Annex' huisje is bijvoorbeeld enorm schattig, dus kan me voorstellen dat je dan een halletje niet mist!)
pi_79454262
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:39 schreef Suzanne- het volgende:
Volgens het bouwbesluit mag je een woning niet direct binnenkomen in de woonkamer.
Wat vind de verzekering daarvan? Is daar ook niet een regeltje voor?
Ik doe maar een gooi (omdat het bouwbesluit daar zo stellig in is).

En ik zou sowieso altijd een halletje willen, qua tochten maar ook zeker qua vieze schoenen het huis in enz..
Van de verzekering weet ik niet.
Die verzekeren zelfs de schuur zóndr slot ! is mij verzekerd. ha.
Voórdat je er 6 fietsen en een motor uithebt, slaan de honden van de buren wel aan.

Op de allereerste zelfgemaakte bouwtekeningen dd 1977 móest een halletje vanwege subsidie.
Wél getekend en nooit aan toegekomen.
Idem met de aanbouw / annex ooit met een play die rechtstreeks uitkomt in de woonruimte.
Het kozijn staat nog in de schuur.
Nooit aan toegekomen.

Achter de voordeur ligt een droogloopmat.
Details. Wij hebben wél plinten ! HA
pi_79466961
quote:
Op maandag 22 maart 2010 17:15 schreef AnneX het volgende:
Op de allereerste zelfgemaakte bouwtekeningen dd 1977 móest een halletje vanwege subsidie.
Wél getekend en nooit aan toegekomen.
Ik ga ook maar eens subsidie aanvragen
pi_79467379
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:42 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik ga ook maar eens subsidie aanvragen
Gut, ik wist ( te laat) dat het stom was om dat te vermelden.

Het ging om een minimaal bedrag en het is > 30 jaar geleden. OK?

On topic please.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')