Bronquote:De eekhoorn is beschermd op grond van de Flora- en faunawet. Dat betekent dat het verboden is eekhoorns te vangen, te doden, in gevangenschap te houden of dit te proberen. Ook mag niet worden gehandeld in eekhoorns of delen van eekhoorns. Het is bovendien verboden eekhoorns te verontrusten of het nest te beschadigen of te bemachtigen (of dit te proberen).
Bronquote:Mag ik een eekhoorn als huisdier houden?
Nee, de eekhoorn is een beschermd dier en het is dus ook verboden een jonge, zieke of gewonde eekhoorn zelf te verzorgen. Een eekhoorn levenslang opsluiten in een kooi is dierenmishandeling! Een eekhoorn is een wild dier en hoort in het bos.
Wilde net dezelfde opmerking postenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:45 schreef Adfundum het volgende:
De rode eekhoorn is beschermd, of dat ook voor de grijze (Amerikaanse) geldt durf ik niet te zeggen. Deze verdringt momenteel de rode eekhoorn en wordt eigenlijk meer als plaag gezien. Maar in een hokje horen ze in ieder geval niet.
ja oke maar klein kun je natuurlijk té letterlijk nemenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:48 schreef error_404 het volgende:
[..]
Wilde net dezelfde opmerking posten![]()
De uitheemse is een stuk sterker en aggressiever dan de inheemse en heeft een kleiner territotium nodig.
om toch nog iets toe te voegen...
De Squirrel wordt in de VS idd als een soort van boomrat gezien, en is in parken een nogal brutale, soms zeer onaangename aanwezigheid.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:45 schreef Adfundum het volgende:
De rode eekhoorn is beschermd, of dat ook voor de grijze (Amerikaanse) geldt durf ik niet te zeggen. Deze verdringt momenteel de rode eekhoorn en wordt eigenlijk meer als plaag gezien. Maar in een hokje horen ze in ieder geval niet.
Bronquote:De Zoogdiervereniging is zeer verheugd met de beslissing van Minister Verburg om de handel en het bezit van drie exotische eekhoornsoorten te verbieden. Het gaat om de grijze eekhoorn, de Pallas’ eekhoorn en de Amerikaanse voseekhoorn. De Zoogdiervereniging pleitte eerder dit jaar in een brief aan minster Verburg voor een verbod op het houden van grijze eekhoorns en Pallas’ eekhoorns.
Welk dier hoort wel in een hokje?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:45 schreef Adfundum het volgende:
Kippen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 07:06 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Welk dier hoort wel in een hokje?
ze verkochten daar idd ook egels.. of ze een witte buik hadden weet ik nietquote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:45 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Maar we weten dus niet welke soort TS gezien heeft. Want je houdt nu nog tientallen exotische eekhoornsoorten over die je wél zonder meer mag houden in Nederland.
Je mag eigenlijk zowat elke zoogdiersoort die niet bedreigd is (want dan heb je CITES papieren nodig) zomaar hebben omdat er maar weinig wettelijk geregeld is op dat vlak.
Ik heb zelf twee Afrikaanse witbuikegels, die mag je gewoon houden terwijl voor onze eigen Europese egel geregeld is dat je die niet als huisdier mag houden.
JA!quote:
Jaquote:Op zondag 14 maart 2010 13:39 schreef Aneurism het volgende:
[..]
JA!
http://www.depers.nl/binn(...)ische-eekhoorns.html
Er is nog geen dergelijk verbod, exotische eekhoorns mogen gehouden en worden momenteel gehouden.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:09 schreef Paris_Texas het volgende:
Nou.... zo te zien is het ook verboden in de grijze eekhoorn te handelen, sinds november 2009.
[..]
Bron
Want als ze ontsnappen zijn ze een bedreiging voor de inheemse natuur.
http://www.eekhoorns.nl/quote:Op zondag 14 maart 2010 14:11 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ja![]()
Dat is geweldig, een bon van mei 2009 posten terwijl de in die bron genoemde brief de aanleiding was voor de aanpassing van de wet in november 2009....
Maar goed, als je even verder kijkt dan zie je dat die aanpassing van november 2009 ook al gepost is...
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |