abonnement Unibet Coolblue
pi_259839
Ook ik vond BB beter dan de bus, alleen kan ik maar niet bedenken waarom ik BB beter vond.

In het begin vond ik de Bus vooral erg lachwekkend, vooral die drie super domme figuren Seki, Aziz en Jop. Maar nu het eigenlijk meer, qua bewoners, het BB niveau haalt, vind ik het toch niet zo leuk als BB. Ik vraag me dan ook af, wat was het wat BB zo anders maakten, want het was eigenlijk volgens mij nog veel saaier dan de bus.

Ik vrees dat BB 2 ook nooit zo interessant wordt als BB 1.

pi_259840
quote:
op 04-18-2000 om 06:37 PM schreef K-30 het volgende:
Ook ik vond BB beter dan de bus, alleen kan ik maar niet bedenken waarom ik BB beter vond.

En als de Bus eerder was geweest dan BB? Ik was voorafgaand aan de BB-uitzendingen al door persberichten (en de waarschuwingen van de psychologen) nieuwsgierig geworden. Ik raakte vervolgens gefascineerd door iets wat ik nog niet eerder had gezien. Het nieuwe en de fascinatie zijn er nu wel vanaf en....

quote:

In het begin vond ik de Bus vooral erg lachwekkend, vooral die drie super domme figuren Seki, Aziz en Jop.

... zo verging het ook mij, dus keek ik in het begin nauwelijks en kreeg geen binding met het programa ...

quote:

Maar nu het eigenlijk meer, qua bewoners, het BB niveau haalt, vind ik het toch niet zo leuk als BB.

Ik vond het vanavond een prachtige, sprankelende aflevering. Voor mij geldt dat ik misschien de laatste maand van de Bus leuker ga vinden dan die van BB. Omdat de het nog niet saai wordt, onder andere omdat de bewoners tijdens hun mailen, buiten-werken en uitbraken nieuwe frisheid opdoen.

Alleen, ik schreef het al eerder, lukt het SBS beter dan Veronica om de slechte kanten bij de bewoners naar boven te halen (o.a. omdat ze het wegstem-proces maximaal hard en confronterend gemaakt hebben). Dat is de kant van de Bus die me doet walgen en waardoor ik ook nu nog terug verlang naar BB. Want door BB ging je van mensen houden en dat kan je nou niet altijd van de Bus zeggen.

Maar daarmee zal SBS niet zitten. Want ze willen (net als Veronica natuurlijk) maar een ding:
Score ... score ... score

Zond de VPRO maar zoiets uit...

The trick is to keep breathing
pi_259841
Wat mij vooral ook stoort, is het geen SBS uitzend.

Ze hebben nu geen confronterende personen meer in de bus (alleen Tessa is nog hard in haar uitspraken) maar proberen toch zgn confronterende beelden uit te zenden. Zoals vanavond dat stukje voetbal tussen Tessa en Erik, proberen de sugestie te wekken dat Iwan voor Tessa voorbij is. Terwijl als je de streams bekijkt dat je ziet dat ze s'nachts nog lekker tegen elkaar aan liggen.

Verder vind ik dat SBS het programma zelf ook niet serieus neemt. Ik kan me nog herinneren dat toen die eerste Amsterdamse troel (kan effe niet op haar naam komen) het BB huis verliet, veronica het hele uitzendschema omgooide om dit live te melden. Maar bij sbs zitten we eigenlijk al een paar weken te kijken naar een soort duiventil de een vliegt eruit en de ander vliegt erin, dat neemt zoveel tijd in beslag van de uitzending dat ze geen tijd meer hebben om de gewone dingen van de dag uit te zenden.

  dinsdag 18 april 2000 @ 21:53:00 #4
2705 cynix
is verdwaald
pi_259842
Los van het feit dat BB voor ons als kijkers nieuw, spraakmakend en daardoor bij voorbaat spannend was, zie ik als het grootste verschil dat dit destijds ook voor de deelnemers gold.
Nou, dat is nu dus niet meer zo. Deze mensen zijn vanaf 'day one' bezig met het zo goed mogelijk overkomen naar elkaar en de kijker, het uitstippelen van een after-buscarriere en vooral het volgen van hoe 'de buitenwereld' op hen reageert. Het bekende en al eerder door iemand vastgestelde "Badmeester-ben-ik-al-beroemd?-syndroom".

Ook een aantal karakteristieke uitspraken en gedragingen wekt bij mij nu (bij DB) irritatie op, m.n. de in het begin veel gebezigde uitspraak "Je moet gewoon jezelf zijn, jij bent niet jezelf, ik ben meer mezelf dan jij", etc.
Maar ook het kwijlend kopen en lezen van de 'rommelbladen' en vervolgens daar om het hardst op afgeven valt in deze categorie.

  dinsdag 18 april 2000 @ 23:52:00 #5
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_259843
Net als BB was het forum veel beter...


Buenos Nochas, Mein Froinds!

Juan

You bend your words like Uri Geller spoons...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')