abonnement Unibet Coolblue
pi_84163318
De YPR chauffeur doet dus niet mee stoempen met de rest van de infanteristen?
pi_84200139
Logistiek, Waterzuivering o.a.

Meeste bestaat/bestond uit uitzendingen, momenteel meer richting de steunverleningen voor andere eenheden.
pi_84216201
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:25 schreef Remco026 het volgende:
De YPR chauffeur doet dus niet mee stoempen met de rest van de infanteristen?
tijdens een panzer bivak met voertuigen over het algemeen niet, er zijn uitzonderings acties waarbij we de voertuigen achter laten. dan rend de chauff en de boordschutter ook gewoon mee het voorterein in, maar bij enige vorm van bereden acties heeft de chauff mats....

daarintegen, na de actie mogen onze stoempers slapie slapie doen. En de chauff is als alles goed is nog ruim een half uur of langer bezig met onderhoud
  maandag 19 juli 2010 @ 00:45:28 #54
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_84219575
quote:
Op zondag 18 juli 2010 23:20 schreef Braamyo het volgende:

[..]

tijdens een panzer bivak met voertuigen over het algemeen niet, er zijn uitzonderings acties waarbij we de voertuigen achter laten. dan rend de chauff en de boordschutter ook gewoon mee het voorterein in, maar bij enige vorm van bereden acties heeft de chauff mats....

daarintegen, na de actie mogen onze stoempers slapie slapie doen. En de chauff is als alles goed is nog ruim een half uur of langer bezig met onderhoud
wat een asociaal clubje is het dan bij de pantser.
als dat de standaard is, ben ik blij dat ik er niet zit.

niet dat ik er altijd blij mee ben, maar bij ons slaapt degene pas als al het werk van het peloton klaar is.
zit je al 3 uur in je pantser te kintikken of te knakken.. en komt er een pantser aanklikken midden in de nacht, je gaat maar kijken of er hulp nodig is...is de schutter klaar met afschakelen , gaat hij de bestuurder maar helpen van een compleet andere tank..

ongeacht functie, tank, persoon.....


Huzaren
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_84222624
MIsschien is dat wél minder asociaal... Maar het is ook zeer zeker minder efficient.
  maandag 19 juli 2010 @ 06:40:54 #56
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_84222702
Hoe weet jij dat nou?

En nee, het is niet minder efficient...de klussen bij Tanks zijn gewoon van dusdanige intensiviteit dat hoe meer man hoe beter is omdat alles nogal groot en zwaar kan zijn. Je maakt je als eenheid niet efficienter door het merendeel te laten rusten terwijl een tankbemanning nog aan het ploeteren is en je uiteindelijk bij actie de tank niet inzetbaar hebt...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_84222941
quote:
Op maandag 19 juli 2010 00:45 schreef Pumatje het volgende:

[..]

wat een asociaal clubje is het dan bij de pantser.
als dat de standaard is, ben ik blij dat ik er niet zit.

je vergeet alleen dat het uitgestegen deel geheel naar de klote gaat tijdens het stoempen terwijl ik een beetje poko poko een gaspedaaltje intrap....

Hun zitten in regen weer en wind, en ik zit heerlijk met mijn kacheltje.... of hun zitten onder de brandende zon volledig omgehangen en ik zit in me blote bast met mijn luik nog deels open voor de wind....

Panzer bivak ik voor een chauff even zwaar als voor een infanterist (naar mijn mening) maar om geheel andere redenen, en das heul niet associaal.

edit: en echt niemand gaat mijn voertuig controleren behalve ik zelf... ik vertrouw zelfs (op 1 na) mijn collega chauffeurs daar niet mee... in het verleden hebben die vaker bewezen dat ze het toch niet fixen... kapotte loopwielen niet opmerken enzo... (maar het is wellicht niet etische verantwoord om daar verder op door te foeteren)
maargoed als chauffs dat al niet opmerken onder ideale omstandigheden op de voertuigplaat. hoe kan ik dan van een infanterist die kapot is van een hele dag springen in het voorterrein verwachten dat hij het wel gaat opmerken....
pi_84244885
quote:
Op maandag 19 juli 2010 00:45 schreef Pumatje het volgende:

[..]

wat een asociaal clubje is het dan bij de pantser.
als dat de standaard is, ben ik blij dat ik er niet zit.

niet dat ik er altijd blij mee ben, maar bij ons slaapt degene pas als al het werk van het peloton klaar is.
zit je al 3 uur in je pantser te kintikken of te knakken.. en komt er een pantser aanklikken midden in de nacht, je gaat maar kijken of er hulp nodig is...is de schutter klaar met afschakelen , gaat hij de bestuurder maar helpen van een compleet andere tank..

ongeacht functie, tank, persoon.....


Huzaren
Is bij ons ook niet hoor. Klaar met je eigen voertuig is gewoon klaar. Normaal doe je dat met 6 man en dat is eigenlijk net genoeg. Als er meer bijkomen lopen ze alleen maar in de weg.
pi_84469341
onderhoudstechnicus, componenten. Tegenwoordig ook sensoren. W en straks ook E, blijkbaar.
  zondag 25 juli 2010 @ 17:55:57 #60
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_84473740
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:34 schreef romski het volgende:
onderhoudstechnicus, componenten. Tegenwoordig ook sensoren. W en straks ook E, blijkbaar.
Mag ook wat uitgebreider hoor ;)
Er was eens....
pi_84474755
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:34 schreef romski het volgende:
onderhoudstechnicus, componenten. Tegenwoordig ook sensoren. W en straks ook E, blijkbaar.
Bij de scouting?
pi_84482985
quote:
Op zondag 25 juli 2010 17:55 schreef Maitje het volgende:

[..]

Mag ook wat uitgebreider hoor ;)
oke ja.. Bij de defensie dus.. Marinebedrijf. Moeilijk uit te leggen maar het gaat nu hoofdzakelijk om grote en hele kleine onderdelen uit onderzeeboten reviseren, afstellen, berekenen, reparatie.
Alles wat niet mag lekken onder heel hoge druk door de diepte die ze opzoeken.
  zondag 25 juli 2010 @ 23:11:27 #63
211797 Esses
Splendide mendax
pi_84487253
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:33 schreef romski het volgende:

[..]

oke ja.. Bij de defensie dus.. Marinebedrijf. Moeilijk uit te leggen maar het gaat nu hoofdzakelijk om grote en hele kleine onderdelen uit onderzeeboten reviseren, afstellen, berekenen, reparatie.
Alles wat niet mag lekken onder heel hoge druk door de diepte die ze opzoeken.
Bij de defensie? :') Kom je uit de regio Harderwijk ofzo?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 25 juli 2010 @ 23:16:38 #64
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_84487437
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:33 schreef romski het volgende:

[..]

oke ja.. Bij de defensie dus.. Marinebedrijf. Moeilijk uit te leggen maar het gaat nu hoofdzakelijk om grote en hele kleine onderdelen uit onderzeeboten reviseren, afstellen, berekenen, reparatie.
Alles wat niet mag lekken onder heel hoge druk door de diepte die ze opzoeken.
Oke, thnx, dat is al wat meer info ;).

quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:11 schreef Esses het volgende:

[..]

Bij de defensie? :') Kom je uit de regio Harderwijk ofzo?
Niet zo gemeen! o|O
Er was eens....
pi_84488066
Hee dit was niet genoeg?! Zo moeilijk is het niet! Er staat: '[DEF] wat is jouw werk?'

Tenminste, op mijn beeldscherm... bij jullie niet?

Nu lijkt het dat 'def' ergens anders voor staat dan defensie? Ghehehehe
Alle componenten en wapens van de marine worden onderhouden door het Marinebedrijf. Alleen In Den Helder.

Den Helder ligt toch niet in de buurt van Harderwijk he? De Hrms. Dolfijn is nog niet toe aan revisie. Eerst de Bruinvis maar weer in elkaar zetten.

[ Bericht 18% gewijzigd door romski op 25-07-2010 23:46:04 ]
  zondag 25 juli 2010 @ 23:41:22 #66
211797 Esses
Splendide mendax
pi_84488450
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:31 schreef romski het volgende:
Hee dit is verwarrend! Er staat: '[DEF] wat is jouw werk?'

Tenminste, op mijn beeldscherm... bij jullie niet?

Nu lijkt het me dat 'def' ergens anders voor staat dan defensie? Ghehehehe

Den Helder ligt toch niet in de buurt van Harderwijk he? De Hrms. Dolfijn is nog niet toe aan revisie. Eerst de Bruinvis maar weer in elkaar zetten.
Harderwijk had zo gekund, hebben ze ook dat probleem met "de" defensie
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_84488673
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:41 schreef Esses het volgende:

[..]

Harderwijk had zo gekund, hebben ze ook dat probleem met "de" defensie
Weet ik niet? Ik lees geen krant. Leg eens uit?
  zondag 25 juli 2010 @ 23:49:51 #68
211797 Esses
Splendide mendax
pi_84488756
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:47 schreef romski het volgende:

[..]

Weet ik niet? Ik lees geen krant. Leg eens uit?
De kast, Het kast, Een kast... Het gaat om 't lidwoord.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_84489484
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:49 schreef Esses het volgende:

[..]

De kast, Het kast, Een kast... Het gaat om 't lidwoord.
O sorry tiepvautje. Ik begin te sto-stotteren als ik wijn heb gedronken. Gister weer aan de hi-hik.

Blijkbaar
  maandag 26 juli 2010 @ 00:14:02 #70
211797 Esses
Splendide mendax
pi_84489604
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:10 schreef romski het volgende:

[..]

O sorry tiepvautje. Ik begin te sto-stotteren als ik wijn heb gedronken. Gister weer aan de hi-hik.

Blijkbaar
Haha, nja boeit me niet zoveel. Viel mij gewoon op, en iedereen die dat doet die ik ken komt toevallig uit omgeving Harderwijk. Vandaar ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_84490119
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:14 schreef Esses het volgende:

[..]

Haha, nja boeit me niet zoveel. Viel mij gewoon op, en iedereen die dat doet die ik ken komt toevallig uit omgeving Harderwijk. Vandaar ;)
Nou,,, het boeit je toch zoveel dat je de moeite neemt om een reactie te plaatsen..
;)
  maandag 26 juli 2010 @ 01:15:19 #72
211797 Esses
Splendide mendax
pi_84491664
quote:
Op maandag 26 juli 2010 00:27 schreef romski het volgende:

[..]

Nou,,, het boeit je toch zoveel dat je de moeite neemt om een reactie te plaatsen..
;)
was nieuwsgierig of je uit die regio kwam ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:46:34 #73
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_84931253
Ik kan zelf niet zeggen dat ik werk bij Defensie, ik werk zelf bij een sociale werkplaats.
Maar mijn vader heeft tot zijn dood bij Defensie gewerkt.
Namelijk eerst op schietbaan Waalsdorp en later in de Alexander kazerne in Den Haag.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_84932425
tussen 2000 en 2003 dit gedaan op vliegbasis Twenthe

pi_84932593
waarom maar 3 jaar?
Blood Sugar Sex Magik
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')