abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78812958
Renailt espace expression 2.2 dci 16v 2004 :
Wie heeft dit ook meegemaakt, en kan een advies geven.
Melding inspuitsysteem defect, en toch wat kilometers doorgereden om een veilige plaats te zoeken.
Bij stoppen, sloeg de motot op hol, en het was gebeurd. Nieuwe motor, turbo was de oorzaak.
Ik hoor nu dat dit vaker voorkomt. Iemand ervaring heermee?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 14:12:12 #2
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_78813246
Nee. Wat ik wel weet is dat het niet handig is om enkele km's door te rijden met zo'n foutmelding. Maar daar ben je inmiddels zelf ook achter
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_78813429
Ik weet alleen dat 3 van de 4 Kangoo's op de zaak met zo'n 65.000km al nieuwe verstuivers hebben gekregen.
Die 4e Kangoo heeft nog een ouderwetse 1.9D motor (die ook in de oude Volvo S40 diesel ligt) die maar door blijft gaan.
Die 3 andere hebben een 1.5DCI blok.

En de dealer zegt heel droog dat het amper voorkomt

En dan hebben we het nog maar niet over die verrekte brandstofpompen die stuk gaan.

Stuk voor stuk reparaties van rond de 1000 euro.

Renault
  zaterdag 6 maart 2010 @ 18:26:47 #4
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_78821423
Komt inderdaad vaker voor.
Motor gaat dan op motorolie lopen en slaat dan op hol.

Wat MaGNet zegt over de verstuivers van de 1.5 DCI kangoo's. das ook een erg bekend probleem.
Komt trouwens in het noorden meer voor dan in het midden van het land. Schijnt te maken te hebben met de rij afstanden volgens renault.

Let er bij het laten vervangen van de verstuivers trouwens wel op dat ze je niet de losse verstuivers,leidingen en brandplaatjes los op de rekening zetten. Er is namelijk een set voor die goedkoper is, die ook vaak besteld word door dealers en dan in losse onderdelen op de bon.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_78826050
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 18:26 schreef GizartFRL het volgende:
Komt inderdaad vaker voor.
Motor gaat dan op motorolie lopen en slaat dan op hol.

Wat MaGNet zegt over de verstuivers van de 1.5 DCI kangoo's. das ook een erg bekend probleem.
Komt trouwens in het noorden meer voor dan in het midden van het land. Schijnt te maken te hebben met de rij afstanden volgens renault.

Let er bij het laten vervangen van de verstuivers trouwens wel op dat ze je niet de losse verstuivers,leidingen en brandplaatjes los op de rekening zetten. Er is namelijk een set voor die goedkoper is, die ook vaak besteld word door dealers en dan in losse onderdelen op de bon.
Een collega had een Clio 1.5 DCI met hetzelfde probleem.
Van armoede na 3 maand weggedaan...

Of het als set is gerekend of in onderdelen weet ik niet... Ik hoor alleen dat het duur is...
  zondag 7 maart 2010 @ 01:29:55 #6
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_78835754
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 14:01 schreef fransj het volgende:
Renailt espace expression 2.2 dci 16v 2004 :
Wie heeft dit ook meegemaakt, en kan een advies geven.
Melding inspuitsysteem defect, en toch wat kilometers doorgereden om een veilige plaats te zoeken.
Bij stoppen, sloeg de motot op hol, en het was gebeurd. Nieuwe motor, turbo was de oorzaak.
Ik hoor nu dat dit vaker voorkomt. Iemand ervaring heermee?
Dit komt doordat je te lang door hebt gereden.
Kun je zelf weinig aan doen, soms stelt dat lampje weinig voor... Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat de keerring van de turbo eruit is gelopen. De olie is in de inlaat gekomen, motor gaat olie verbranden, en slaat op hol...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † zondag 7 maart 2010 @ 01:47:18 #7
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78836206
Volgende keer zo snel mogelijk aan de kant zetten en motor uit zetten. Blijft die draaien: koppelingspedaal intrappen, versnellingsbak in de 5e verzet zetten, poot VOL op de rem stampen en koppeling laten schieten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 7 maart 2010 @ 02:02:19 #8
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_78836612
quote:
Op zondag 7 maart 2010 01:47 schreef 2cv het volgende:
Volgende keer zo snel mogelijk aan de kant zetten en motor uit zetten. Blijft die draaien: koppelingspedaal intrappen, versnellingsbak in de 5e verzet zetten, poot VOL op de rem stampen en koppeling laten schieten.
Da's idd wel zo'n beetje de manier om hem uit te krijgen ja.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')