Je hebt gelijk. De man van een vriendin van mij is degene die hun gordijnen perfect pas heeft genaaid voor de erker.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:39 schreef loveli het volgende:
Moeder, zus, tante... Mijn vader heeft vroeger m'n gordijnen genaaid. Geen kunst aan.
ja, maar gordijnen willen ze niet doen omdat ze het niet kunnen.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:36 schreef Lienekien het volgende:
Het lijkt me een hachelijke onderneming als je nog nooit met een naaimachine hebt gewerkt. Weet je geen handige zus of tante?
Dank je. Ik begrijp er niet zoveel van, maar ik denk mijn vrouw wel. Het ziet er toch simpel uit of is dit niet zo makkelijk?quote:Op maandag 1 maart 2010 12:39 schreef Lienekien het volgende:
Hier een stappenplan met plaatjes: http://www.leisure17.nl/klus.php?klusID=1
(Andere methode dan loveli; bij deze hoef je zelf geen plooien te naaien.)
Het is alleen maar rechtuit naaien.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:48 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dank je. Ik begrijp er niet zoveel van, maar ik denk mijn vrouw wel. Het ziet er toch simpel uit of is dit niet zo makkelijk?
Het enige moeilijke aan gordijnen is het goed verticaal\ horizontaal houden van de naden over een grote lengte.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:47 schreef willempjewever het volgende:
[..]
ja, maar gordijnen willen ze niet doen omdat ze het niet kunnen.
en ik dacht: dan doe ik het zelf wel. Mijn vrouw weet wel hoe de naaimachine werkt en kan me wel dingen uitleggen, maar een gordijn maken kan ze niet zegt ze.
Zo moelijk is het toch ook niet?
Mijn vrouw wist niet hoe je die plooien moest maken, maar dat is dus heel simpel?quote:Op maandag 1 maart 2010 12:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Het enige moeilijke aan gordijnen is het goed verticaal\ horizontaal houden van de naden over een grote lengte.
De allereerste keer heb ik het op de grond gedaanquote:Op maandag 1 maart 2010 13:00 schreef Byte_Me het volgende:
je moet echt veel ruimte hebben om gordijnen te maken, en grote tafels. anders maak je het jezelf moeilijk. maar ga eens informeren wat het kost om te laten doen, want dat kan heel goedkoop zijn als je de juiste adresjes weet.
Dat klinkt nog makkelijer. Kan ik dat niet gewoon doen of mis ik nu wat?quote:Bij de ikea kan je ook band kopen dat je plooit op haken, waar je dus niets voor hoeft te kunnen.
Gewoon 1,5 keer de breedte aan gordijnen maken met dat band aan de bovenkant, en steeds 2 plooien aan één haak steken, en klaar is het gordijn.
Daar heb ik het al de hele tijd over.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:09 schreef willempjewever het volgende:
Uit een oud topic vond ik dit:
[..]
Dat klinkt nog makkelijer. Kan ik dat niet gewoon doen of mis ik nu wat?
Dat is hetzelfde plooiband als je bij kwantum ed koopt.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:09 schreef willempjewever het volgende:
Uit een oud topic vond ik dit:
[..]
Dat klinkt nog makkelijer. Kan ik dat niet gewoon doen of mis ik nu wat?
Nee zeg? Ik schaam me diep, ik zat die site van je te bekijken en daar hebben ze het over tunnels en dat begreep ik niet. Maar dat ligt aan mij hoor.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar heb ik het al de hele tijd over.
Kijk eens naar de bovenkant: dat gele, dat is gordijnband, wat je ertegenaan stikt. Met zo'n haak als ik al gepost heb, maak je dan de plooi.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:11 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Nee zeg? Ik schaam me diep, ik zat die site van je te bekijken en daar hebben ze het over tunnels en dat begreep ik niet. Maar dat ligt aan mij hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |