abonnement Unibet Coolblue
pi_77645097
hallo mensen,

ben hier nieuw op dit forum en zit met een paar vragen,
wij hebben ons huis 1 maand geleden verkocht (niet zo heel veel overwaarde maar ook geen schuld gelukkig) en nu hebben we een mooie 2 onder een kap gezien maar dat huis wordt via de bank verkocht!!!!
de mensen wonen er niet meer zijn uit elkaar en huis staat al 2 jaar te koop.kunnen de hypotheek niet meer betalen...
de vraagprijs was eerst 265.000 en nu verlaagd naar 249.000,-
aan het huis moet nog wel wat gebeuren: keuken, nieuwe vloer, stuccen,boven moet van alles worden gedaan. maar het is een ruim en mooi huis...
de makelaar had al gezegd dat de bank het graag wil verkopen en wil het niet op een executie verkoop laten komen...

wat is nu een goed bod om mee te komen want dit is natuurlijk wel voordelig voor ons
heb er totaal geen kaas van gegeten en ik willen er ons voordeel uithalen vooral omdat er nog best veel aan moet gebeuren

ik hoop dat jullie ons iets kunnen vertellen

grts
pi_77646465
Laag bieden, 30 % onder de vraagprijs. Als ze dan naar hun voorhoofd wijzen moet je meteen de weglopen. Banken hebben liever nog wat centjes als geen centjes, wetende dat de huizenmarkt op instorten staat gaan ze er misschien wel mee akkoord
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77648439
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 21:50 schreef xenobinol het volgende:
Laag bieden, 30 % onder de vraagprijs. Als ze dan naar hun voorhoofd wijzen moet je meteen de weglopen. Banken hebben liever nog wat centjes als geen centjes, wetende dat de huizenmarkt op instorten staat gaan ze er misschien wel mee akkoord
De huizenmarkt krabbelt alweer op hoor.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_77649306
Even wat vergelijkend warenonderzoek doen.

Googlen op reeds verkochte huizen op veilingen, wat ze opbrachten en waar ze nu voor op funda staan. Dan zul je zien dat er 20-30% onder de waarde verkocht is bijv.

Als ze een veiling willen verkopen, zullen ze geneigd zijn om eerder te verkopen. 15-20 onder vraagprijs is dan opeens best aannemelijk denk ik voor een snelle verkoop.
Hebben jullie me een beetje gemist?
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:46:43 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77649757
Veilingprijzen liggen zo'n 20 tot 30% onder de prijzen waarvoor ze normaal verkocht worden. ALs jij dus 15%-20% onder de huidige vraagprijs biedt zal de bank misschien wel voor de zekerheid kiezen, zijn verlies nemen en jou het pand gunnen.
Dat is dan 210K, eindbod.

Succes.

(Sta overigens niet vreemd te kijken als je zulke huizen over 2 jaar voor 170K kunt kopen, wat dat betreft kun je ook misschien tijdelijk beter iets anders regelen)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_77650238
De bank is niet gek en de bank laat zich ook niet leiden door emoties.
De bank heeft ergens op een schermpje staan wat de minimum prijs is voor dat huis. En ze weten precies wat dat huis ze kost per maand dat ze het niet verkopen. (tip: de bank heeft geen hypotheek op dat huis).

Dus 30% is nogal wat.

Dat gezegd hebbende is 249,000 gewoon een psychologische prijs zoals de supermarkt denkt dat ¤2,95 niet 'voelt' als 3 euro.
Dat geeft aan dat er blijkbaar ruimte is om de prijs 'psychologisch' vast te stellen.
Ruimte dus. Ruimte om te zakken, dus.

Al eens op de site miljoenenhuizen punt nl (site met biedingshistorie) gekeken? Wat doen de vergelijkbare huizen in de buurt de laaste tijd?
pi_77658131
hoi hoi,

het huis wat erlangs staat stond 2 jaar geleden voor 299.000 te koop
en het huis wat we willen is al (gezien in historie) van 274.000 nu al gezakt naar 249.000
dus jullie denken gewoon gek doen en 20 % minder bieden
ach ja waarom eigenlijk ook niet nee heb je ja kun je krijgen

alvast bedankt voor de antwoorden
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 februari 2010 @ 10:57:17 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77661825
Bepaal voor jezelf wat je maximaal wilt geven voor het huis. Doe dan een redelijk bod bij de bank, zodat je bij onderhandelen uiteindelijk onder of op je eigen maximum uitkomt. Dan is iedereen tevreden.

En proberen kan altijd. Succes! Laat je even weten hoe het verder gaat?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:03:19 #9
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_77662021
Wij hebben er ongeveer 25% vanaf gekregen. Kochten het wel echt op het allerlaatste moment, vlak voor de veiling..

Als je het eigenlijk alleen wil hebben omdat het zo goedkoop is, maar je ook nog wel in huidige woning zou willen/kunnen blijven wonen zou ik ergens tussen de 190.000 en 200.000 bieden.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_77663191
wij hebben 3 mei de overdracht van ons eigen huis.
we hebben 2 kids dus we moeten tegen die tijd echt wel wat anders hebben
net met onze adviseur gepraat en die zei hetzelfde als jullie
rond de 210.000 bieden en dan maar kijken wat ze doen

we gaan er over denken en laat zeker ff weten hoe het afloopt
pi_77680984
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

De huizenmarkt krabbelt alweer op hoor.
Heb ik gehoord
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77681058
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:39 schreef bibi32 het volgende:
wij hebben 3 mei de overdracht van ons eigen huis.
we hebben 2 kids dus we moeten tegen die tijd echt wel wat anders hebben
net met onze adviseur gepraat en die zei hetzelfde als jullie
rond de 210.000 bieden en dan maar kijken wat ze doen

we gaan er over denken en laat zeker ff weten hoe het afloopt
249k * 70% = 175k == goed openingsbod
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:20:05 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77681487
210k is een redelijk openingsbod imo. Maar daar zel het niet voor weg gaan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_77686001
toch typisch dat alle doemdenkers uit AEX in dit soort topics graag samenkomen om hun "wijsheden" ook hier kwijtwillen
pi_77686579
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:57 schreef Bulletdodger het volgende:
toch typisch dat alle doemdenkers uit AEX in dit soort topics graag samenkomen om hun "wijsheden" ook hier kwijtwillen
Hoezo? Ik word meestal uit gemaakt voor 'niet goed wijs'
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77686992
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 20:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

249k * 70% = 175k == goed openingsbod
Jij wordt graag uitgelachen?
pi_77687142
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:22 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Jij wordt graag uitgelachen?
Valt mee hoor, er zijn genoeg mensen die het met mij eens zijn
Maar goed, wie het laatst lacht.... je kent hem waarschijnlijk wel.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_77687246
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:46 schreef LXIV het volgende:

(Sta overigens niet vreemd te kijken als je zulke huizen over 2 jaar voor 170K kunt kopen, wat dat betreft kun je ook misschien tijdelijk beter iets anders regelen)
Dat gebeurd niet zo snel in deze prijsklasse. En stel dat de huizenprijzen wel naar dit niveau dalen dan kan je ze nog niet kopen voor dat geld, want dan blijft iedereen in z'n huis zitten.

Als de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft (waar ik niet vanuit ga) dan zal het een chaos gaan worden idd, omdat veel mensen dan hun huis niet meer kunnen betalen. Maar dat zal niet gaan gebeuren omdat je zo'n grote chaos krijgt, want dan ga ik er vanuit dat ook de huursubsidie wordt afgeschaft, waardoor nog meer mensen in de problemen komen.
pi_77687330
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Valt mee hoor, er zijn genoeg mensen die het met mij eens zijn
Maar goed, wie het laatst lacht.... je kent hem waarschijnlijk wel.
75K onder de vraagprijs bieden op een huis van 249K is gewoon kansloos. Dan wordt er niet eens de moeite genomen om te antwoorden. Zo'n verschil gaat pas op bij huizen boven de 400K.
pi_77687724
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:32 schreef Accordtje het volgende:

[..]

75K onder de vraagprijs bieden op een huis van 249K is gewoon kansloos. Dan wordt er niet eens de moeite genomen om te antwoorden. Zo'n verschil gaat pas op bij huizen boven de 400K.
Ik leg iedere dag een dikke bolus in de pot en persoonlijk vind ik het een kunstwerk van enorme waarde. Toch moet ik iedere dag weer doorspoelen, want niemand wil er 249k voor betalen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:51:53 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77687959
Nu is 75K onder de oorspronkelijke vraagprijs bieden inderdaad kansloos. De marktprijs ligt nog altijd hoger dan dat!

Vraag en aanbod wordt gemaakt door kopers en verkopers. Kopers genoeg op 40K onder de vraagprijs, dus waarom zou de verkoper met minder genoegen nemen? Het gaat nogmaals om de huidige marktprijs.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_77688705
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:51 schreef LXIV het volgende:
Kopers genoeg op 40K onder de vraagprijs
Mmmm... je hebt misschien wel gelijk. Vooruit dan maar... ik bied een vers gedraaide bolus aan voor 'slechts' 209k
Eens kijken of het storm loopt
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:56:26 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77690053
Als de gemiddelde bolus voor 215 de deur uitgaat heb je kopers genoeg.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_77690304
zo we hebben nog meer speurwerk verricht en het huis stond eerst voor 274.000
2 1/2 jaar geleden nu gezakt naaar 249.000
maar er zitten ook wat haken en ogen aan heel wazig verhaal. de ramen boven kun je niet meer in het slot krijgen, de deur van de berging hebben ze geen sleutel meer van(mijn partner dacht eerst oh jee toch geen wiet plantage he) de achterdeur gaat niet meer open (dievensloten erop) dus je moet uit de schuifpui naar de tuin...toen wij kwamen kijken voor de eerste x lagen was het een zwijnestal= vieze sokken op de bovenverdieping, vol spinnewebben, oude kleren die overal rondslingeren...
de tegelvloerbeneden zou vloerverwarming onder zitten maar die krijgen ze niet meer aan de praat...ze weten ook niet of de normale verwarming werkt....dat behoort een makelaar toch eigenlijk te weten of zie ik dat verkeert? hij heeft de mensen 1 x ontmoet en krijgt ze ook niet meer te pakken op hun mobiel

allemaal eigenlijk heel wazig maar toch vinden we het huis geweldig....we hebben al een idee als het opgeknapt is hoe het eruit zal gaan zien...

we zitten eraan te denken om een bouwkundig ing. inte schakelen

wat is wijsheid?
pi_77690428
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:05 schreef bibi32 het volgende:

wat is wijsheid?
Een gebrekkig vaag huis voor slecht 249k. Gewoon ...doen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')