abonnement Unibet Coolblue
pi_257249
Verslag stafbesprekingen "De Bus" van 1, 2 en 3 april 2000.
Aanwezig: Fons, Bart, John, Psy en Syl

Opening:
Fons: Jongens we hebben een groot probleem. Aziz moet er uit en de rest moet blijven.
Syl: Ik ben een meisje hoor.
John: Weten we en ga nou maar koffie halen.
Syl: Met of zonder suiker?
Fons: Met natuurlijk. We zijn zoete jongens dus ......
Zachtes tegen Psy: Kan je er niet wat aandoen ze wordt met de dag stommer.
Psy zachtjes tegen Fons. Weet ik. Ik laat er een presentatie-spelletje maken met nep-publiek enzo.
Fons: Maar we hebben alleen maar nep-publiek. Stil daar is ze.
Fons: Mag ik nu weer verder gaan. Ik moet dus ideeën hebben.
Psy: Als ik zo vrij mag zijn, kunnen we de Telegraaf en zo..
John onderbreekt. A.j.b. geen tweede keer. Dat geseki moet over zijn en zo snel mogelijk. Die vent komt me me strot uit en een tweede keer kan zo wel weer.
Fons. Dus laten we even brainstormen.
Syl: Wat is dat, moet ik de weerman halen?
Fons schopt Psy onder de tafel tegen z'n scheenbeen.
Psy: Nee Syl, maar ik leg ‘t je morgen wel even uit, maar neem wel papier, potloden en een schaar mee.
Syl: Dus geen parapluie?
Iedereen behalve Syl: NEE!!!!
Fons: Nou wat gaan we doen?
Bart: Ja die jongens op dat rot Fokforum zijn ons natuurlijk al aardig voor geweest. Die hebben al berekent, dat Aziz een kanshebber is, maar ook Tessa en die willen we houen.
Syl: Ja en Iwan ook, want die vind ik zo lief met die bril op z'n voorhoofd.
Fons schopt nog harder.
Bart vervolgt: Zoals de zaken er nu voor staan met drie op de bank, gaan er vier stemmen. Dus dat kan 4-0, 3-1 of 2-2 worden.
Syl: Maar het kan toch nooit 2-2 in het voordeel van Aziz worden?
Psy trekt net op tijd z'n benen weg.
John: Oké Bart, maar hoe verder?
Bart: Maak het nu niet te ingewikkeld voor me.
Syl: Wat is dat nou lullig dat er vier mogen stemmen?
Fons staat op het punt psy een dreun voor z'n kop te geven.
John: Maar dat is het!
Fons houdt zijn vuist in.
John: Natuurlijk, we laten er 5 stemmen.
Syl: Maar Seki is toch al wèèèèg?
Psy krijgt alsnog een dreun en Syl verdwijnt om watjes te halen.
Fons: Hèhè effe rust, maar wat bedoel je John?
John. Nou kijk. We laten er twee op de bank plaatsnemen onder de noemer, dat door het weggaan van Seki één plaats minder op de bank nodig is.
Fons: Het is natuurlijk onzin, maar ik denk, dat de kijker, dat wel kan pikken
John: Ja en dan zetten we Jop ernaast. Hoeft ie niet op z'n maatje te stemmen dus kan ie ook geen image-verlies lijden en we geven Ant de procenten, die we altijd in reserve hebben gehouden.
Fons: Prima. Prima, maar dat moet kunnen. Vooral als we er nog een reis aan vastplakken. Dat pikt het publiek helemaal en zo'n reis is vast weer goed voor de kijkcijfers.
Syl in middels terug: Maar zullen ze wel op Aziz stemmen. Hij is nu zo zielig met dat afgebrande huis en zo???
Syl verdwijnt om een emmer ijs voor de psy te halen.
Fons tegen Psy: Had je maar niet zo stom moeten zijn om dat kind gisteren al die aansteker te geven. We hadden nog zo gezegd dinsdag, want dat had een pracht kop voor de Telegraaf en onze Henk opgeleverd. "Aziz vanuit de hemel naar de hel"
Syl met een emmer ijs in d'r handen: " Maar ze zitten toch op de maan?"
Terwijl Fons met een genoegzame glimlach op z'n gezicht en in z'n handen wrijvend van plezier de bijeenkomst sluit, verdwijnt Syl om een dokter, tandarts en stofferenblik te halen.

Zo had het dus geweest kunnen zijn.


------------------
Anti-Handy

[Dit bericht is gewijzigd door fondaco (Datum 04 April 2000).]

pi_257250
Duivels zijn het.........

--
___,---.__ /'|`\ __,---,___
,-' \` `-.____,-' | `-.____,-' // `-.
,' | ~'\ /`~ | `.
/ ___// `. ,' , , \___ \
| ,-' `-.__ _ | , __,-' `-. |
| / /\_ ` . | , _/\ \ |
\ | \ \`-.___ \ | / ___,-'/ / | /
\ \ | `._ `\\ | //' _,' | / /
`-.\ /' _ `---'' , . ``---' _ `\ /,-'
`` / \ ,='/ \`=. / \ ''
|__ /|\_,--.,-.--,--._/|\ __|
/ `./ \\`\ | | | /,//' \,' \
/ / |-\-+--|--+-/-| \ \
| | /'\_\_\ | /_/_/`\ | |
\ \__, \_ `~' _/ .__/ /
`-._,-' `-._______,-' `-._,-'


Je weet het vaak soms nooit

pi_257251
Tjeemig, staat die er effe lekker op..

Heppikdat

[Dit bericht is gewijzigd door Ericsson (Datum 04 April 2000).]

Je weet het vaak soms nooit

pi_257252
quote:
op 04-04-2000 om 01:54 AM schreef fondaco het volgende:
Verslag stafbesprengingen "De Bus" van 1, 2 en 3 april 2000.

fondaco, vond je stafbespreking gevat en de stijl humor! ben zo vrij geweest in navolging daarvan een volgende bespreking te beschrijven en hoop dat je dat niet vervelend vindt en het als een compliment op wilt vatten.

Later die dag.....

Syl brengt een kopje thee naar Fons die in zijn kantoor de vergadering van vanmorgen op papier aan het uitwerken is met instructies voor de regie.

Syl: krijg ik straks die 2 namen nog van je, want ik heb nog maar 1 dag de tijd om ze uit m'n hoofd te leren.
Fons: huh, jahaa met suiker, zet daar maar neer.
Syl: haaallooo, ben ik in beeld.
Fons: watisternou zie je niet dat ik aan 't werk ben
Syl: o, ik dacht al, wat zit je nou eigenlijk te doen, maarre ik vroeg dus naar die namen.
Fons: welke namen.
Syl: van die 2 nieuwen, hoe zat 't nou ook weer, je maakt me in de war, o ja, er gaan er 2 uit en er komt 1 nieuwe in.
Fons: mens, waar zit je verstand, dat heb ik je nou al 84 keer uitgelegd, het is net andersom.
Syl: 48 keer?
Fons: zucht, laat maar, ga maar even wieberen, iets doen, je hoort strak nog van me.
Syl: kwee nie wat..
Fons: ga m'n auto wassen, maak een keukenlaatje schoon, zie maar, als je nu maar moved.
Syl verdwijnt en Fons belt Psy
Fons: we hebben een probleem
Psy: los ik op voor je, weet je toch, als je m'n scheenbenen maar een beetje ontziet, dus vertel 't maar.
Fons: die muts kan dat echt niet aan hoor, 2 verschillende items in 1 uitzending behandelen,
Psy: ja, dat zit er dik in, ze heeft met 1 onderwerp al moeite en ik krijg haar in zo'n korte tijd ook niet meer geherprogrammeerd, is vorige keer ook niet helemaal goed gegaan dus dat zou dan wat erg opvallen denk je niet, die paranoia's van Fok zitten toch al overal bovenop.
Fons: we moeten iets doen, kom naar m'n kantoor en neem Bart mee, ik bel John intussen.
Ze zijn nu alle 4 in John's kamer. John verteld Bart en Fons wat er net besproken is.
Fons: dat wordt dus niks op die manier, het heeft na de vorige uitzendingen die ze presenteerde klachten geregend hier en die sponsor heeft z'n medewerking meteen opgezegd.
John: sponsor heeft geklaagd? ships, waarom weet ik dat niet, sponsors=geld en geldzaken regel ik hier, wie was dat.
Fons: exit reizen, die vergat ze gewoon helemaal te vermelden, die hadden Willeke met haar gezin een reis aangeboden van 20 ruggies en die barbie lult maar door, wij seinen, we hebben werkelijk staan schreeuwen in dat oortelefoontje, wat denk je, dat was ze vergeten in te doen bleek later, die moet je dus echt van top tot teen nalopen voor de uitzending.
Bart: als we nou dat wegnomineren in de normale uitzending doen en die 2 nieuwen in de uitzending van 9 uur, dan hebben Psy en ik nog een uur om haar bij te werken.
John: geen denken aan, als de sponsors nu ook al gaan lopen klagen kunnen we het helemaal wel schudden, ik wil geen enkel risico lopen met de toch al tegenvallende kijkcijfers, die moeten juist omhoog, desnoods vertellen we dat klapvee dat ze ziek is en nemen we een andere presentatrice, ik vraag het wel aan m'n zus, alhoewel die net heeft geworpen, maar dan neemt ze dat kind maar mee, dan laten we d'r vriendin, hoe heet dat mens, ze doet dat programma met die zonnenbankboy, (Fons: Mireille)o ja, haar van Bekooy, wel oppassen achter het decor, we hadden in feite al helemaal niet aan die Syl moeten beginnen, maar dat kwaad is nu eenmaal geschiedt.
Fons: hoe bedoel je 'we', jij hebt haar die baan gegeven!
John: ja dat weet ik ook wel, maar wat moest ik anders, had intussen gezien hoe dat Clinton is vergaan met haar van Lewinski, heb nog even getwijfeld, want het had ook best hoge kijkcijfers opgeleverd, maar ik had zelf geen zin in al die poppenkast.
Fons: als we haar het programma afnemen en net doen of ze ziek is, denk je dat ze dan wel d'r mond zal houden.
John: ships, daar heb jij weer gelijk in, dan wordt ze waarschijnlijk ineens ontzettend bij de pinken, weet ik uit ervaring, heeft me inmiddels ook al een boel geld gekost namelijk.
Fons: Bart en Psy, kunnen jullie daar nog wat aan doen?
Bart: we kunnen nog wel een keer proberen om haar opnieuw te programmeren.
John: wat hoor ik nu weer, wat bedoel je met nog een keer?
Bart: nou gewoon, toen we met het programma startten hebben we eerst, om niet in psych-vakjargon te vervallen, zeg maar, haar harde schijf gewist en vervolgens weer opnieuw geladen met een back-up maar dan zonder haar VJ presentatie verleden, dat stuk hebben we gewist, want dat haalde ze steeds door elkaar bij de repetities, zat ze midden in een nominatie ineens een plaat aan te kondigen!
Psy: uhm, met die back-up is het alleen niet helemaal goed gegaan met de geheugenopslag, vandaar dat we er nu zo'n moeite voor moeten doen om er wat in te krijgen.
John: ik heb 't!! we slaan 2 vliegen in 1 klap door die nieuwen niet maandag de bus in te laten gaan, maar alleen het wegnomineren en op een andere dag die nieuwen erin, op die manier kan Syl het, hoop ik, behappen en we krijgen nog een keer een kijkcijferpiek, want dan kijken er toch meer kijkers als anders.
Bart: ik wil niet lullig doen hoor, maar jullie hebben toch de hele tijd aangekondigd dat er maandag 2 nieuwen in de bus zouden komen, krijg je daar dan geen problemen mee.
John: hoezo problemen?
Bart: ja hoor is, het sbs publiek is dan weliswaar niet bijster intelligent, maar zelfs zij snappen nog wel dat er iets niet klopt als er nu ineens geen nieuwen de bus in gaan.
John: wat kan mij dat publiek nou schelen, dan vinden ze het maar vreemd, ze blijven toch wel kijken, dus who cares!
Psy: we moeten zorgen voor wat verwarring, dat het niet zo overduidelijk is dat we het doen omdat Syl het niet aankan en voor de kijkcijfers.
Fons: hoe had je dat dan aan willen pakken
Psy: aan het begin van het programma met de mededeling komen dat die 2 nieuwen er niet in komen en direct daarna het verontwaardigde publiek overdonderen met de aankondiging aan de passagiers dat ze op vakantie gaan zoals we vanmorgen al hadden besloten, dan schakelen de mensen thuis over van verontwaardiging naar nieuwsgierigheid, vervolgens worden ze de rest van de uitzending geheel in beslag genomen door het nomineren en dan sluit je het programma daarna gewoon af, niks meer zeggen over nieuwe passagiers of die vakantie, alle kans dat ze dat dan allang weer vergeten zijn en bij degenen die het zich nog wel herinneren is dan in elk geval zoveel verwarring gewekt dat ze toch willen weten hoe het nu verder gaat en dus blijven kijken.
John: kijk, dat is pas berekenend denken, daar hou ik nou van, help me even herinneren dat ik je een salarisschaaltje omhoog gooi, fijn, dat is dus opgelost, rest mij nog wat telefoontjes aan de sponsors, ga vanavond anders wel even een stukje eten met die manager van D-reizen, dan geven we die gozer die d'r uit moet, hoe heet ie ook weer (Fons:Aziz) precies, een leuke trip met z'n zoontje, want zoals bekend scoort iets met kinderen altijd goed vanwege het hoge vertederingsgehalte.
Syl loopt het kantoor binnen met een emmertje sop, wat ze op het bureau neerzet.
Syl: zo, als je er nu even achter vandaan wilt gaan, anders kan ik er niet goed bij.
Fons: waar niet bij, waar heb je het over en wat kom je hier nou eigenlijk doen?
Syl: tjongejonge, jij hebt ook geen best geheugen is 't wel, ik kom hier doen wat je me zelf daarstraks gevraagd hebt slimmie...de keukenlaatjes schoon maken!

pi_257253
quote:
op 04-04-2000 om 05:50 AM schreef Tante Bep het volgende:
fondaco, vond je stafbespreking gevat en de stijl humor! ben zo vrij geweest in navolging daarvan een volgende bespreking te beschrijven en hoop dat je dat niet vervelend vindt en het als een compliment op wilt vatten.



Uitstekend idee, we maken er een eigen soap van. Misschien iets voor de VARA. 'k Hoop, dat er vervolg komt
Je bijdrage? Fantastisch!!!

  dinsdag 4 april 2000 @ 10:06:00 #6
272 R@b
No-nonsens
pi_257254
Enkele dagen eerder

Redactie: "Hallo Katja we bellen je even om te vragen of je maandag in ons programma wilt komen. We hebben sterke aanwijzingen dat Aziz De Bus gaat verlaten en we willen dat jij er dan bent om aan hem de liefde te verklaren"
Katja: "Ja....eeehhh....hmmmmm...ik vind het allemaal wel leuk die aandacht zolang hij in de Bus zit, maar ik moet er niet aan denken dat die bolle naast me in bed ligt"
Redactie: "Ja maar wij willen jullie op een love-cruise sturen, zodat jullie elkaar beter leren kennen"
Katja: " Arrrgh...nou nee bedankt..ik zie hem meer als maatje"
Redactie: " Wel dan moeten we daar een draai aan geven voordat hij maandag door ons de bus uit wordt gemanipuleerd, eeh.. De bus uit wordt gestemd door de mede passagiers""
Katja: "Nou ik zie het niet zo zitten eerlijk gezegd, dat blonde haar van hem ...afschuwelijk"
Redactie: "Begrijpelijk, dan moeten we iets anders verzinnen, wat dacht je van een chat a.s weekend dan kun je hem mooi afserveren en hoef je hem ook niet onder ogen te komen"
Katja: "Ja, dat moet dan maar"
Redactie" Prima dan sturen we Aziz wel met zijn zoontje naar Disneyland, we verzinnen wel wat"


Zo is het waarschijnlijk gegaan.....

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_257255
Redactie: "Mooi dan, opgerot is afgedaan. Eens kijken wat hebben we nog meer voor moois?

Ja eh baas we hebben nog geen beelden van ene Job die die kapster een beurt geeft !

Da's nogal logies, die chick antonette werd nog geiler van die vlieg die tegen haar muts aan vloog dan van Jobbo's dappere zoektocht (van 3 dagen).

Ja hoor eens baas, jij hebt dit zooitje megoolen bij mekaar gebracht.

Bek dicht, Zalmsnipsnuiver. What's next.

te verklaren"
Katja: "Ja....eeehhh....hmmmmm...ik vind het allemaal wel leuk die aandacht zolang hij in de Bus zit, maar ik moet er niet aan denken dat die bolle naast me in bed ligt"
Redactie: "Ja maar wij willen jullie op een love-cruise sturen, zodat jullie elkaar beter leren kennen"
Katja: " Arrrgh...nou nee bedankt..ik zie hem meer als maatje"
Redactie: " Wel dan moeten we daar een draai aan geven voordat hij maandag door ons de bus uit wordt gemanipuleerd, eeh.. De bus uit wordt gestemd door de mede passagiers""
Katja: "Nou ik zie het niet zo zitten eerlijk gezegd, dat blonde haar van hem ...afschuwelijk"
Redactie: "Begrijpelijk, dan moeten we iets anders verzinnen, wat dacht je van een chat a.s weekend dan kun je hem mooi afserveren en hoef je hem ook niet onder ogen te komen"
Katja: "Ja, dat moet dan maar"
Redactie" Prima dan sturen we Aziz wel met zijn zoontje naar Disneyland, we verzinnen wel wat"


Zo is het waarschijnlijk gegaan.....

------------------

Je weet het vaak soms nooit

  woensdag 5 april 2000 @ 10:09:00 #8
2705 cynix
is verdwaald
pi_257256
Stafbespreking 5 april.

Fons: "Morgen mensen, es kijken wat staat er vandaag op de agenda, hmmm nieuwe kandidaten, eeh moeilijk gedoe van Büllent en nieuwe sponsors werven. Laten we maar met het eerste punt beginnen: nieuwe kandidaten. Oh ja Syl, wil jij weer even koffie halen?"
Syl: "Kun je dat een beetje nader toelichten, eeh oeps, ik haal m'n teksten doorelkaar, natuurlijk baas, ik haal even de thee."
Fons: "Koffie!!!"
Syl: "Wat is daarmee???"
Fons: "Haaallle!!!"
Syl: "Ik ga al!"
Fons: "Zeg Bert, dit kan dus echt niet meer he?".
Bert: "Ik weet het, maar ik heb misschien een oplossing: Kunnen we Katja niet de presentatie laten doen, hebben we die ook gelijk een beetje leuk in beeld?".
Fons: "John, wat vindt jij ervan?"
John: "Prima idee, maar jullie weten dat ik prive een beetje moeiljk zit met Sylvana, dus dit moeten we ff voorzichtig aanpakken".
Bert: "We kunnen natuurlijk een nieuwe nominatieronde inlassen, waarbij de kijkers, kunnen kiezen uit Sylvana en Katja."
Sylvana, net terug met de thee: "Hoor ik daar Katja, willen jullie voortaan Katja de thee laten halen, doe ik het niet goed dan?"
Fons: "KOFFIE!!!".
Syl: "Ok, ik ga al, ingewikkeld allemaal, Katja koffie halen, ik thee halen, wat een gedoe".
Fons: "Waar waren we gebleven?, oh ja,bij punt 1".
John: "Kunnen we even schorsen? Ik kan elk moment gebeld worden door een anonieme tipgever".
Fons: "John, nou niet lullen he, je weet best dat we dat zelf verzonnen hebben!, maar goed even een pauze kan geen kwaad. Ik schors de vergadering tot over een uur, misschien is Sylvana dan ook terug met de koffie".

  woensdag 5 april 2000 @ 10:37:00 #9
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_257257
telefoongesprek tussendoor

Fons: hey, alles goed?
Bert: ja, waar zit je nou joh, dit gaat helemaal niet goed, die kandidatenlijn word amper gebeld....
Fons:hm, misschien moeten we er een stupide prijsvraagje aanvastknopen met zo'n gratis sony ding, je weet wel....
Bert:hm, stuur jij Sylvana dan ff naar die sponsor ?Zorg wel dat ze een kort rokkie aanheeft....
Fons: is goed, maar we hebben dus wel een probleem m.b.t. nieuwe kandidaten...
Bert: eh, FOK, maar dat modellen burooootje dan, waar ook die Anouk van BB vandaan kwam?
Fons: WAT DENK JE DAT DAT KOST>?????..uitgesloten.....misschien dat die Tessa nog ergens een vriendinnetje heeft?
kijk, dat scheelt een stuk in de prijs, we laten gewoon onze free-lancer Jeroen de cameraman ff een zogenaamd interviewtje doen, en polsen haar of zij zin heeft om mee te doen.....is stukken goedkoper dan Moeder Anne...
Bert: hm, is een optie, zal ik Jeroen ff bellen dan?
Fons: ja, is goed, en zeg hem dat we vanavond nog een extra poedersuiker party hebben, rolfie komt ook, hakt erin hoor, ff lekker knallen, bespreken we ook meteen ff de exit van Antoinet, kijk, we hebben nu doordat die streams vaak uitstaan, genoeg beelden van Jop & Antoinet, dus die griet kan nu ook wel moven...regel ook ff dat er tijdens de busrit naar Belgie een stop gemaakt word op een vage parking plaats, waar Tessa nog effies met die gozer van het geluid in contact treed, dan hebben we voor de suprise met haar echte vriendje weer leuk materiaal, emotie man, zij jankend omdat haar vriendje heeft gezien dat ze staat te vozen met die jongen
Bert: ik ga nu bellen, tot zo....tuut..tuut...tuut....

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 05 April 2000).]

  woensdag 5 april 2000 @ 11:03:00 #10
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_257258
Hey...waar blijven de notulen van de vergadering?????
  woensdag 5 april 2000 @ 11:28:00 #11
2705 cynix
is verdwaald
pi_257259
Stafbespreking 5 april, deel 2:

Fons: "Okee mensen, laten we snel verder gaan, we hebben nu genoeg tijd verloren. Ik heb nog wel even een nieuw punt voor de agenda. Bert heeft me nog ff gebeld met een tip voor een nieuwe kandidaat".
Bert: "Ja, ik heb dus ff die Jeroen, die sul van de filmploeg, achter die vriendin van Tessa aangestuurd, om die in de Bus te manipuleren."
John: "Maar eeuh, wordt de zuurgraad van De Bus dan niet te hoog jongens, het moet natuurlijk wel een beetje zoetsappig blijven allemaal, moeder de vrouw moet wel blijven kijken he?".
Bert: "Dat loopt wel los, laten we Iwan gewoon wat meer giechelen, vinden die vrouwtjes leuk!".
Fons: "Ok, we wachten nog even af waar Jeroen mee terugkomt. Help me ff herinneren dat ik 'm ontsla als ie met lege handen terugkomt. goed, volgende punt: Moeilijk gedoe van Büllent".
Bert: "Tsja, hij begint lastig te worden. We hadden hem ook nooit tussen die andere mongolen moeten zetten. en als-ie nou dat blondje es een goede beurt zou geven, maar nee hoor, daar is meneer weer te timide voor".
Syl: "Timide, wat betekent dat?".
Fons: "Dat betekent dat-ie eeuh eeuh, ach laat ook maar, waar blijft trouwens die koffie?".
Syl: "die zou Katja toch regelen?".
Fons: "Zucht, is al goed meissie...".
Bert: "Ik denk dat we Büllent er maar beter uit kunnen gooien voordat-ie echt lastig wordt. We kunnen dit keer natuurlijk niet over z'n criminele verleden beginnen dat zal toch wel gecheckt zijn bij de politie?".
John: "En nog een keer een huis laten afbranden wordt ook een beetje verdacht. We kunnen hem natuurlijk alleen op de bank zetten, zonder tegenkandidaten".
Fons: "Ja, maar hoe lullen we dat dicht naar de kijkers?".
John: "Sinds wanneer storen we ons aan de kijkers?"
Bert: "Ik regel wel weer iets waardoor-ie vrijwillig vertrekt, laat dat maar aan mij over. Ik verzin wel iets met z'n familie ofzo".
Fons: "Ok, opgelost. Dan douwen we die maat van Iwan en die vriendin van Tessa er bij en lozen we Büllent. Als we dan de volgende ronde dat wijf er weer uitgooien, kan die maat van Iwan mooi een beetje aan de haal gaan met dat blondje, hoe heet ze ook alweer?".
Syl: "Je bedoelt Katja, ja maar die zou toch thee gaan halen?".
Fons: "Nee, trut, ik bedoel eeuh Essie, die moet ook een beetje opgewarmd worden. ik heb al een dealtje met de Playboy lopen. Wij laten haar een beetje douwen en de Playboy gooit haar even in een uitklapper."
Bert: "Jee, dit lijkt wel eind, goed al goed".
Fons: "Jaja, je moet ook niet te lang stil staan bij dit soort perikeltjes, de geldkraan moet lopen, daar gaat 't om!"
John: "Mijn idee!".
Syl: "Waar blijft katja nou met die thee?".
Fons: "Zucht...".

pi_257260
Crisisberaad, kelder niveau –5, John de Mol Producties
Aanwezig: John, Fons, Linda

John: Linda! Koffie!
Fons: Hé, waar is Syl?
John: Die is in reparatie, ongelukje vannacht, kortsluiting, kan niet tegen vocht.
Linda: Zet godverdomme je eige koffie, teringlijer.
John: Let maar niet op haar, ze is een beetje boos omdat we haar vriendje uit de bus hebben gezet.
Linda: Dat hep ik godverdomme gehoord. Hij was me vriendje helemaal niet, gewoon me vrijer. Niet achter me rug om prate, ja? Heppie dat begrepe? Vuile ruggeprikker.
John: Maar maak je geen zorgen jongens, zodra de camera’s aangaan… vakvrouwtje hoor.

Fons: John, nou even zere neus. Hoe zit het met die nieuwe mensen.
John: Gaat goeoeoeoed. We hebben ze bijna. Komt dik in orde. Pracht stel.
Fons: Hoezo bijna? Heb je ze nou?
John: Uhh, nee.
Fons: En Katje dan? Aziz is nou toch weg.
John: Te duur. Wil 50 ruggen vooruit. Is nu een bekende Nederlander zegt ze.
Fons: Hoeveel kandidaten hebben zich eigenlijk gemeld? Ik las dat het er duizenden waren.
John: Ach duizenden, misschien hebben we wat overdreven. Het waren er wat minder.
Fons: Honderd? Vijftig?
John: Eén.
Fons: EEN?
John: Eén.
Fons: En wie was dat dan wel?
John: Een buitenlands meisje dat een soort stage loopt in Nederland. Moet kennismaken met de Nederlandse cultuur. Spreekt geen woord Nederlands. Wil ook nog anoniem blijven. Hele dag een zonnebril op, dat soort dingen. Idiote eisen.
Fons: Buitenlands… anoniem… spreekt geen Nederlands. Nog eentje die niet te verstaan is. Nee daar hebben we niks aan. Daar komt de pers echt niet op af. We moeten publiciteit hebben. Hebben de sponsors niks?
John: Precies Fons. Precies wat ik aan het proberen ben. Formido heeft niks, maar ik heb nog wat ijzers in het vuur, de ABN-Amro is geïnteresseerd. Jan Wouters wil niet maar moet wel, bijna failliet, verkeerd beleggingsadviesje gekregen van zijn bank. Verder zijn we bezig met Cora van Mora, met Maarten en Rijk, met die gozer van de Gamma en… jawel... ik heb één keiharde toezegging. Bommetje, De Melkunie Koe. Ik zei ‘t toch… Gaat goeoeoed!
Fons mompelt: O shit. Mona...

  woensdag 5 april 2000 @ 13:49:00 #13
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_257261
later in de auto van John:

Pring, pring

John:Met sjon.
:goedenmiddag meneer, U spreekt met Khadija, van het landelijk meldpunt discriminatie.
John:.....
Khadija: bij ons is een melding binnengekomen over Uw programma, de bus.
John:.....
Khadija: U zou namelijk voor Uw programma de allochtone medemens, die al volledig geintrigreerd zijn in het maatschappelijk leven in Nederland, misbruiken om op die manier een positief tintje aan Uw programma te geven, en, U zou deze mensen d.m.v manipulaties, ook weer uit Uw programma halen, als er genoeg leuke beelden zijn om weer een week uitzendingen te kunnen maken.
Ik noem U de namen Seki en Aziz, Uw volgende slachtoffer, gezien de samenstelling van Uw kandidatengroep, logischerwijs Büllent zijn.....dus wij nemen de melding behoorlijk serieus.
John:mmmaar, daar is geen sprake van, Juist omdat deze jongen het zo vreselijk moeilijk heeft de laatste tijd, hij mist zijn familie verschrikkelijk,hebben wij de mensen juist een weekje op vakantie gestuurd, U moet begrijpen dat wij meeleven met het wel en wee van onze kandidaten, en dat wij juist wel degelijk rekening houden met de achtergronden en cultuurverschillen, we hebben een heel team van psychologen die de mensen nauwlettend in de gaten houden, en onmiddelijk ingrijpen als zij het moelijk hebben....
Khadija: M'neer, we zullen deze kwestie met argusogen in de gaten houden, en mochten onze klachten gegrond zijn, dan zullen wij alsnog een officieele aanklacht indienen....
dag m'neer
tuut..tuut...tuut

john: met mij, g$%$%$%$$#@$@#@, we hebben een mol in de redactie, het is uitgelekt dat we Büllent willen wippen, eerst die bond tegen vloeken en nu het landelijk melpunt discriminatie ...SPOEDVERGADERING....bel jij ff iedereen???
Bert: eh, ik???? is goed

************************************
wordt vervolgd door:Fondaco,R@b,tante Bep,Cynix ,Ericsson of wellicht een nieuwe schrijfster/schrijver

<edit> Sorrow , scheelde net 1 minuutje <edit>

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 05 April 2000).]

  woensdag 5 april 2000 @ 14:40:00 #14
2705 cynix
is verdwaald
pi_257262
Spoedvergadering, kantoor John de Mol.
Aanwezig: John, Fons, Bert, Bart, Syl.

John: "Jongens, ik heb jullie ff bijelkaar laten roepen omdat ik een rottig telefoontje kreeg van dat meldpunt voor discrini..eeh, discrinami, he, nee, discriminatie".
Fons: "Je bedoelt tegen discrinima, eeh eeh discriminatie?".
John: "Anyweej, lastige zeikers. Ze vinden dat we allochtonen misbruiken voor de kijkcijfers. Is natuurlijk ook zo, maar kennelijk hebben ze ons door. Wat doen we, jongens?".
Syl: "Heey, ik ben dus een meisje, he? ...ik begrijp het al, dat wordt weer koffie halen.
Bert: "Ik kan Büllent natuurlijk dat meldpunt laten afzeiken, dat ze alleen maar zelf in het nieuws willen komen of zoiets".
John: "Nee, is te opzichtig. Ik denk dat we er toch weer een buitenlander in moeten gooien. Maar dan wel een die een beetje te verstaan is en ook niet weer zo'n vet konijn als die Aziz. Iemand nog tips?".
Fons: "Als we nou eens het gerucht lanceren dat Iwan afstamt van een mongools geslacht, hebben we toch weer een soort allochtoon in De Bus?".
Bart: "Hoe verzin je het, een Mongool!".
Fons: "Alles voor de kijkcijfers, he?"
John: "Goed idee, slaan we mooi 2 vliegen in 1 klap, toch nog een buitenlander in De Bus, en nog winnen ook! Bert ga je gerucht maar lanceren, jongen, bel ik ff die Miep van dat meldpunt".
Bert: "Doe ik, in een van mijn onderonsjes met Iwan kaart ik het wel ff aan".
Bart: "Als-ie het nou maar een beetje serieus doorvertelt, zonder dat eeuwige gegiechel".
Bert: "Dat puntje pik ik ook wel ff mee".
John: "Jongens, bedankt he? Pfff, weer een crisis afgewend. Een Mongool, haha, ik kan er nog niet over uit!".
Fons: "Zeg ik zie jullie vanavond nog he, op die poedersuiker-party. John kan jij wat extra 'wit' en 'bruin' regelen?, want we gaan knallen!".
John: "Natuurlijk, je kent me toch. Ik 'leen' wel wat van Joop, die heeft toch niks in de gaten met z'n burn-out, hahaha!".
Bert: "Okee jongens, tot vanavond!".


------------------
Nieuw bij Formido: De 1-zitsbank. Ook electrisch. Niet brandbaar!

[Dit bericht is gewijzigd door cynix (Datum 05 April 2000).]

  woensdag 5 april 2000 @ 14:59:00 #15
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_257263
Bij het verlaten van de vergaderzaal krijgen de mensen nog even snel de drugsbijbel in hun handen gestopt door Armand(een protestzanger uit de jaren zestig)
(de inhoud van deze bijbel valt te lezen op:
http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/ )
Ook staan er wat mensen van Het Roze Rijk (radio zender voor homo's en lesbo's)

Zuchtend lopen Bert, John,Fons en Bart naar hun auto's. Sil roept nog iets over een herpes virus, ze heeft sedert twee weken allemaal rare bultjes en blaartjes in haar mond, maar omdat de mannen opgaan de problemen rond het programma horen zij helaas het iele stemmetje van Syl niet
Syl gaat achter haar bureau zitten en checkt haar e-mail.

Meat love
Een necrofiel grijnst
bij de slager in de rij:
'Ik hou van koud vlees'.

Martin Schoemaker
....
Nou jah, zegt Syl, dit is niet te geloven ik lust geeneens vlees, dat zelfs de slagers tegenwoordig hun reclame per emeeel doen, nou jaaaaah

Opgeschrikt door de schelle verontwaardigde stem van Syl, komt er een mannelijke collega kijken wat er aan de hand is, hij leest de e-mail en roept:EUREKA!....een necrofiel + een terminerende patient....nog nooit vertoont op de buis......

Syl begrijpt er nix van:...vvvlees, er stond toch kkkoud vlees????
De collega negeert haar geneuzel en pakt de telefoon.....

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 05 April 2000).]

  woensdag 5 april 2000 @ 17:45:00 #16
2705 cynix
is verdwaald
pi_257264
John, weer in de auto.

Triiing, triiing.

John: "Ja, met Sjon".
Sander: "Ja goedenmiddag meneer de Mol, u kent mij misschien niet, maar ik ben Sander, en ik loop stage als Food & Beverage-medewerker bij u in de kantine."
John: "Voet-en-bef-medewerker? Waar heb je het over?".
Sander: "Nou u weet wel, ik vul de kroketten en frikandellen elke keer aan, maar daar bel ik u natuurlijk niet voor, ik wou u een idee van mij aanreiken over nieuwe kandidaten voor De Bus".
John: "Zo jongen, jij wilt hogerop he? Jij wilt vast 'iets doen in de media'? Nou, laat je goeie idee maar n's horen dan, maar hou het kort, ik moet nog even prive bij Sylvana langs".
Sander: "Hihi, die Sylvana, vanmorgen eerst de jongens van de regie over haar heen, toen de hele afdeling boekhouding en nu gaat u het nog even aftoppen he?".
John: "Mondje dicht he, of ik nomineer je naar ons filiaal in Lelystad. Nou, kom op met je idee!".
Sander: "Nou, ik dacht, waarom doen we niet eens lekker gek, en douwen we een necrofiel in De Bus, gegarandeerd spanning en sensatie!".
John: "Help me ff, wat was dat ook alweer?".
Sander: "Nou, zo'n lijkgeilertje, net als Bert, u weet wel".
John: "Aha, ik begrijp je, hmmm, misschien niet eens zo'n slecht idee. Ik zal het er vanavond met de jongens eens over hebben. Ik vond dat idee met die Melkunie-koe toch al riskant. Die koe was al eens uit die zijspan gevallen, en voor je het weet denken die suffe kijkers dat we die Aziz nog achteraf belachelijk willen maken".
Sander: "Dus u doet-et? Ja? Ja? eeuh, meneer de Mol, nou had ik begrepen dat u nog een presentator zocht, eeuh, is dat misschien wat voor mij?".
John: "Jongen, ik denk dat je daar te overgekwalificeerd voor bent. Ik zal proberen je over te plaatsen naar de afdeling 'koffie en broodjes', meer kan ik je niet beloven".
Sander: "Wauw, dankuwel meneer De Mol".
John: "Noem me nou niet steeds meneer de Mol, dan moet ik steeds aan Iwan denken, dan presteer ik straks niks meer bij Sylvana. Zeg over en uit he, enne je hoort nog van me, eeuh dinges".

  woensdag 5 april 2000 @ 18:06:00 #17
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_257265
Lafayette valt van zijn stoel. Geweldig. Zet door, zet door. Dit is echte humor.

pi_257266
quote:
op 04-05-2000 om 02:59 PM schreef Quenda® het volgende:
Armand(een protestzanger uit de jaren zestig)
Armand (Herman) is nog steeds actief als zanger.

  woensdag 5 april 2000 @ 23:07:00 #19
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_257267
quote:
op 04-05-2000 om 10:44 PM schreef area51 het volgende:

Armand(een protestzanger uit de jaren zestig)
Armand (Herman) is nog steeds actief als zanger.

------------
============
* Quenda® heet geen Syl en heeft ook niet geschreven dat hij dood was.

errata
Geachte lezers

Vlak na het posten van bovenstaande notulen en verslagen,is ons dringend verzocht om de namen van de personages te veranderen.In verband met de verschijningsdatum en de urgentie hiervan konden wij dit niet meer tijdig herstellen.
Onze excuses hiervoor

Uitgeverij FOK!

  woensdag 5 april 2000 @ 23:28:00 #20
2946 femfatale
Lets party!!!!
pi_257268
telefoongesprek tussen Fons en John nadat de Bus is aangekomen in de Ardennen

Fons: Ja, met Fons hier
John: ja hier sjonnie nog effe. Ik heb ineens een geweldig idee over de nieuwe buspassagiers.
Fons: Jezus, wat nou weer man?
John: Nah, die bus staat nu toch in Belgie?
enne, aangezien die Belgen toch niet zo slim zijn en vast ook niet bekend zijn met dat FOK Forum op internet, is het wel een grandioos idee om eens bij de Belgen te gaan polsen. Zo onder het mom van : 1 europa.
Fons: We kunnen ze in ieder geval wijs maken dat ze 6000 Euro's moeten betalen. Klinkt in hun oren toch niet echt veel omdat ze gewend zijn aan die belachelijke waarde van de Belgische Francs.
John: Inderdaad ja.
Fons: Maareh, dan wel gasten die nederlands praten hoor, want ondertiteling is zo vreselijk duur.
John: Goed dat je daar aan denkt, ik was t effe vergeten dat veel van die Belgen het verdommen om nederlands te praten.
Fons: Maar dan moet 't wel snel gebeuren, want als we dit pas rond hebben als die Bus weer in Nederland is, betalen we ons scheel aan de reiskosten van die Belgen. Nu kunnen ze tenminste nog op eigen gelegenheid.
John: Hoe wilde je dat voor elkaar krijgen dan?
Fons: Gewoon tegen de kandidaten zeggen:
" Wie als eerste 2 bij de Bus zijn, mogen erin"
John: Zouden ze daarin trappen dan?
Fons: Wel als je tegen ze zegt dat de Frites standaard op het Menu staat in de Bus.Moet jij eens kijken hoe snel ze er zijn.
John: hoho, eerst moeten ze wel even dokken he?
Fons: ja natuurlijk. Ik ga er ook vanuit dat we toch minimaal 6 belgen kunnen krijgen.
hebben we tenminste wel alle onkosten van die Busvakantie eruit. Wiens idee was dat eigenlijk?
John: tja uhhhh........ (stilte)
..... Sylvana, die versprak zich tijdens die live- uitzending.
Fons: Dan betaald zij ook maar een gedeelte mee, wat een troela trouwens.
John: ik heb wel tegen Bert en Ernie gezegd, dat die vakantie niet helemaal voor niks is. Je denkt toch niet dat ik die schrans partijen in de Bus ga betalen he?
Fons: Wat gaat er gebeuren dan?
John: nah, ik had nog wat afspraken lopen voor dat andere programma Now or Never, dus met 2 Belgen erbij, kunnen we toch 2 programma's in 1 doen. Laat ze maar van die stunts uithalen, dan kunnen ze tenminste hun eigen boodschappengeld verdienen.
Fons: Jij hebt pracht ideeen. En dat levert ook nog meer kijkcijfers op. Kunnen we in ieder geval weer wat doorschuiven naar onze eigen rekening.
John: Daarom, nou de mazzel maar weer enne ik stuur Sylvana wel effe naar die Belgen.
Fons: is goed. Spreek je weer.

never play games........
  woensdag 5 april 2000 @ 23:58:00 #21
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_257269
SUPER
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 6 april 2000 @ 00:07:00 #22
2705 cynix
is verdwaald
pi_257270
Informeel overleg tijdens de 'poedersuiker-party'.

Fons: "Tjees man, wat een te gek spul heb je meegenomen, ik flip helemaal".
John: "Ja, laat dat maar aan Joop over, heeft een fijne neus voor kwaliteit. Zag je nooit zo terug in z'n programma's, maar nu weet je waar-ie al die tijd mee bezig was".
Fons: "Wauw, man ik krijg hier zelf bijna een burn-out van, hahaha, wie is trouwens die leipo daar met die vette blow?".
John: "Oh, da's Armand, weet-je-wel die zanger van "ben ik te min?. Deelde vanmiddag immers nog die drugsbijbel uit".
Fons: "Oh ja, leeft die dan nog?".
John: "Jaah joh, wisjeniet?, is nog steeds heel goed bezig, stuur ik binnenkort Jambers eens op af voor zo'n lekkere depri-docu".
Fons: "Trouwens over depri gesproken, heb je nou nog wat met die belgen kunnen regelen voor De Bus?".
John: "Ja, zijn verschillende mensen op af gekomen, zitten wel vreemde snuiters bij zeg, 1 vroeg of er ook een kelder in de bus zit, nou vraag ik je, verder was er nog een rijkswacht, maar daar heb ik zelf ff geen zin in, na Büllent heb ik ff genoeg zedenprekers aan boord. Maar, maak je geen zorgen, zit ook bruikbaar materiaal bij".
Fons: "Maar ze zijn toch wel liquide, he? Geen armoedzaaiers graag".
John: "Weet ik toch, we zijn allang bezig met een credability-check. Maar weet-je, er zitten hier ook een hoop rijke Nederlanders om ff te lichten, die kennen De Bus niet, dus daar is misschien nog wel een slaatje uit te slaan".
Fons: "Doe je best John, ik weet dat ik van je op aan kan. Momentje, ik moet me even concentreren op mijn lijntje (ssnnuuiiff)".
John: "Sterk spul, die 'witte' van Joop?".
Fons: "Helemaal te heavy, vogel!, wauw ik zie kleuren, man!".
John: "Ok, ik laat je nu ff alleen. Ik zie daar trouwens Goedele nog lopen. Ook wel een lekker ding, die ga ik es ff polsen, mjammie! Fonsie-boy, ik laat nog van me horen!".


------------------
Nieuw bij Formido: De 1-zitsbank. Ook electrisch. Niet brandbaar!

[Dit bericht is gewijzigd door cynix (Datum 06 April 2000).]

pi_257271
Prachtig mensen.

Meer, meer, meer, meer...........

  donderdag 6 april 2000 @ 01:30:00 #24
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_257272
quote:
op 04-06-2000 om 12:07 AM schreef cynix het volgende:
John: "Ja, zijn verschillende mensen op af gekomen, zitten wel vreemde snuiters bij zeg, 1 vroeg of er ook een kelder in de bus zit, nou vraag ik je,


(m'n hele toetsenbord zit nu vol melk, Cynix thnx!!!!!

  donderdag 6 april 2000 @ 02:03:00 #25
2946 femfatale
Lets party!!!!
pi_257273
Ga vooral door, want ik vind dit geweldig!!!!

Als dit zo doorgaat kunnen we het uitgeven, het wordt beslist een bestseller!!!

never play games........
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')