abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85871175

Is deze opnieuw te koop? Op de site van Mugler staat 'ie als collectors editie.
the pleasure - the privilege is mine
pi_85879291
Iemand Chanel Blue al geprobeerd?
  maandag 30 augustus 2010 @ 17:56:35 #228
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_85879916
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:36 schreef Mylene het volgende:

Staat op het verlanglijstje maar vrees het ergste. :) Voor mannen is de teloorgang ingezet bij Allure Homme en versneld met Allure Homme Sport en Allure Homme Sport cologne. Edition Blanche was een stuiptrekking. :P

Maargoed, hetzelfde zie je ook bij Guerlain. Geurtjes moeten nu voornamelijk de mensen makkelijk aanspreken en snel verkopen....
Confidence through competence
  maandag 30 augustus 2010 @ 23:18:25 #229
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_85893462
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:56 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Staat op het verlanglijstje maar vrees het ergste. :) Voor mannen is de teloorgang ingezet bij Allure Homme en versneld met Allure Homme Sport en Allure Homme Sport cologne. Edition Blanche was een stuiptrekking. :P

Maargoed, hetzelfde zie je ook bij Guerlain. Geurtjes moeten nu voornamelijk de mensen makkelijk aanspreken en snel verkopen....
Heb dezelfde ervaring als met die Allure Home Sport, generiek maar vrouwen vinden het he-le-maal lekker.

Erg standaard massa geurtje dus, maar moet zeggen dat ik het na enkele uren wel een prettige geur vind! Gaat vast als een malle verkopen zeker met de hoeveelheid reclame(zelfs op youtube :')) die ze er tegenaan gooien.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_85932590
Beste parfumgoeroes,

Ik heb advies nodig! Het is bijna te beschamend om te zeggen, maar ik ben 20 en ben in het bezit van nul geurtjes. Ik ben echt geen tomboy ofzo, draag graag make up en wil er ook leuk bij lopen, maar geurtjes zijn een mysterie voor mij.

Ik wil het wel gaan proberen, maar ik ben nu al een aantal keer de douglas ingelopen en ik kom er gewoon niet uit. Ik heb het de verkoopster nog gevraagd. Ze vroeg waar ik van hield, maar daar kon ik dus geen concreet antwoord op geven dus toen zei ze dat ik maar 'moest kijken wat ik lekker vond ruiken'. Ben een aantal maal langs geweest en geroken enzo, maar 9 van de 10 keer vind ik ze wel lekker ruiken en kan ik dus geen keuze maken. Ik heb volgens mij ook gewoon niet zo'n goede neus voor geurtjes.

Wat ik NIET wil: een zware geur en niet zo zoet (er ging vanmiddag een vrouw naast me in de bus zitten, die had zo'n walm zoete troep om haar heen hangen dat ik het liefst voortijdig de bus uit wou rennen).

Wat ik WEL wil: een beetje mooie prijs, wil er niet teveel aan uitgeven. Daarnaast het liefst een geur waarmee je bijna niet fout kunt zitten.

Qua geuren in het algemeen (bijvoorbeeld van lippenbalsem en voedsel enzo) hou ik wel van vanille, en fruit doet het ook altijd wel goed.

Iemand die me wat suggesties kan geven?

[ Bericht 0% gewijzigd door Elinious op 31-08-2010 23:20:38 (Dom spelfoutje verbeterd) ]
  FOK!fossiel woensdag 1 september 2010 @ 09:26:51 #231
1455 Keroppi
kool kikker
pi_85939239
Misschien Clinique Happy? Is een licht geurtje met een beetje sinasappel.
Chick on a mission
pi_85942018
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:20 schreef Elinious het volgende:
Beste parfumgoeroes,

Ik heb advies nodig! Het is bijna te beschamend om te zeggen, maar ik ben 20 en ben in het bezit van nul geurtjes. Ik ben echt geen tomboy ofzo, draag graag make up en wil er ook leuk bij lopen, maar geurtjes zijn een mysterie voor mij.

Ik wil het wel gaan proberen, maar ik ben nu al een aantal keer de douglas ingelopen en ik kom er gewoon niet uit. Ik heb het de verkoopster nog gevraagd. Ze vroeg waar ik van hield, maar daar kon ik dus geen concreet antwoord op geven dus toen zei ze dat ik maar 'moest kijken wat ik lekker vond ruiken'. Ben een aantal maal langs geweest en geroken enzo, maar 9 van de 10 keer vind ik ze wel lekker ruiken en kan ik dus geen keuze maken. Ik heb volgens mij ook gewoon niet zo'n goede neus voor geurtjes.

Wat ik NIET wil: een zware geur en niet zo zoet (er ging vanmiddag een vrouw naast me in de bus zitten, die had zo'n walm zoete troep om haar heen hangen dat ik het liefst voortijdig de bus uit wou rennen).

Wat ik WEL wil: een beetje mooie prijs, wil er niet teveel aan uitgeven. Daarnaast het liefst een geur waarmee je bijna niet fout kunt zitten.

Qua geuren in het algemeen (bijvoorbeeld van lippenbalsem en voedsel enzo) hou ik wel van vanille, en fruit doet het ook altijd wel goed.

Je houdt van vanille en fruit, maar wilt liever geen zoet geurtje :?
Probeer eens de volgende twee geuren:

Kenzo Amour

Lanvin Eclat d'Arpege
the pleasure - the privilege is mine
pi_85961374
quote:
Op woensdag 1 september 2010 11:17 schreef El_Borracho het volgende:

[..]

Je houdt van vanille en fruit, maar wilt liever geen zoet geurtje :?
Probeer eens de volgende twee geuren:

Kenzo Amour

Lanvin Eclat d'Arpege
Joh, ik zeg je toch: Ik ben echt een n00b qua geuren :P Ik probeer alleen een beetje een indicatie te geven!

Bedankt voor de suggesties, zal ze zeker even checken wanneer ik weer in de stad/het winkelcentrum ben.
pi_85961493
quote:
Op woensdag 1 september 2010 09:26 schreef Keroppi het volgende:
Misschien Clinique Happy? Is een licht geurtje met een beetje sinasappel.
Dank je! Gaat ook op het lijstje. Even allemaal ruiken, heb ik in ieder geval een selectie en dan neem ik wel een second opinion mee die me kan helpen ^_^
  zondag 5 september 2010 @ 19:27:05 #235
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_86097360
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 17:36 schreef Mylene het volgende:
Vandaag geprobeerd, en: :')

Ze hadden het Chanel Allure Homme Edition Bleu moeten noemen. Het zou perfect in de Allure Homme-lijn gepast hebben: zielloze, synthetisch sandelhout-base achtige met fruity-top geurtjes, die je direct doen denken aan middle management in een lift of z'n leasebak. Het ruikt instantaan goed - er zijn immers vele focus groups gebruikt voordat men de formule had besloten - maar het is gewoon zielloos.

Teleurgesteld dus. Chanel. :N
Confidence through competence
pi_86097959
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:20 schreef Elinious het volgende:
Beste parfumgoeroes,

Halle Berry's geur ruikt fijn naar Vanille en is niet te duur. Kleine fles is ongeveer 15 euro, middel 25 en groot 35 uit mn hoofd.
Hugo Boss Orange ruikt naar oranje fruit en is niet te sterk. 30 ml hiervan zit rond de 30 euro.

Allebei zijn ze O+
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zondag 5 september 2010 @ 19:51:53 #237
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_86098287
Er komen vast veel mensen die raad vragen en ik ben er ook een van. :D. Heeft iemand een tip voor een geurtje.

De geurtjes die mijn voorkeur hebben zijn:
Kouros, D&C Light Blue en Hypnose van lancome kan mij ook wel bekoren.

Alvast bedankt :*
pi_86098509
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:51 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Er komen vast veel mensen die raad vragen en ik ben er ook een van. :D. Heeft iemand een tip voor een geurtje.

De geurtjes die mijn voorkeur hebben zijn:
Kouros, D&C Light Blue en Hypnose van lancome kan mij ook wel bekoren.

Alvast bedankt :*
Dat zijn best verschillende geuren! Ik verkoop D&G ;) Light Blue vaak tegelijk met Diesel Only the Brave of One Million van Paco Rabanne :)
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zondag 5 september 2010 @ 20:04:05 #239
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_86098711
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:58 schreef princess-a het volgende:

[..]

Dat zijn best verschillende geuren! Ik verkoop D&G ;) Light Blue vaak tegelijk met Diesel Only the Brave of One Million van Paco Rabanne :)
Oh had ik D&G verkeerd bleh lastig typen met mobiel. :P

Maar mijn voorkeuren gaan alle kanten op. En ik vind diesel opzich wel lekker ruiken maar niet zo lekker dat ik hem zou kopen. Die van one million heb ik nog niet beroken hmm zal die eens bekijken. Dankje!
pi_86110594
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:35 schreef altootje86 het volgende:
hallo!

ik ben me een beetje aan het orienteren op lekkere geurtjes (binnenkort eens de ici of douglas inlopen) maar om wat gerichter te kunnen zoeken hebben jullie misschien ideeen? ik draag nu alien van mugler (ontwikkelt zich heel fijn/uitgesproken :)), deep red (boss) valt ook in de smaak en heb ook nog sun van jill sander staan, alleen ben ik die een beetje zat aan het worden. kenzo amour is ook lekker!

ik ben niet zo thuis in de wereld van geuren, maar misschien dat jullie na het lezen van dit lijstje bepaalde overeenkomsten zien? of zijn het substantieel gezien erg verschillende geuren?
niemand....? :{
pi_86110748
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:26 schreef altootje86 het volgende:

[..]

Misschien iets van Gucci 2 of de rode Gucci Rush?
Je zit wat in de warme, zoete geuren dus ik ga nog even verder denken :P
pi_86111527
haha zoiets had ik ook al bedacht... met die licht zoetige waterige geurtjes als orange van boss, D&G of bijna alle meuk van mexx en esprit maak je mij niet blij :P

pas wel even al de DA ingelopen, helaas niks gevonden wat ik écht lekker vond... ( DA in Goes vind ik ook niet echt een fijne drogist, ze komen meteen op je af als vliegen op stroop of ze je kunnen helpen. niks te doen ofzo..? dan leg je iets voor en dan komen ze alleen met: "deze geur hebben we nieuw, en deze is er ook net en deze is er ook nog niet lang." dat vraag ik toch niet! |:( )
pi_86111578
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:53 schreef altootje86 het volgende:
haha zoiets had ik ook al bedacht... met die licht zoetige waterige geurtjes als orange van boss, D&G of bijna alle meuk van mexx en esprit maak je mij niet blij :P

pas wel even al de DA ingelopen, helaas niks gevonden wat ik écht lekker vond... ( DA in Goes vind ik ook niet echt een fijne drogist, ze komen meteen op je af als vliegen op stroop of ze je kunnen helpen. niks te doen ofzo..? dan leg je iets voor en dan komen ze alleen met: "deze geur hebben we nieuw, en deze is er ook net en deze is er ook nog niet lang." dat vraag ik toch niet! |:( )
ga na mijn verhuizing wel die gucci testen 8-) is in ieder geval een begin toch? :)

edit: woops. citeer ipv wijzig :X
pi_86111971
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:53 schreef altootje86 het volgende:

Het is ook lastig als je in een parfumerie staat om in te schatten wat iemand lekker gaat vinden. Ik werk zelf ook in een parfumerie en er komen regelmatig mensen vragen wat zij lekker zullen vinden, het blijft dan toch even zoeken. Soms weten mensen niet hoe het heet wat ze zoeken, dan komen ze aan met "niet te zoet" terwijl ze juist een hele zoete geur willen, die niet te sterk mag zijn.
Ik heb Deep Red en Sun ook, maar bijvoorbeeld ook Mademoiselle en Chance eau Fraiche van Chanel. Hoewel dat niet dezelfde type geuren zijn, kan iemand die Deep Red lekker vindt die geuren dus ook lekker vinden. Amor Amor van Cacharel is misschien ook wel wat voor jou en mocht je Armani Night nog ergens kunnen vinden, denk ik dat je die echt heel lekker zult vinden.

Dat is deze;
pi_86112788
haha nou het scheelt dat ik zelf een bijbaantje in een drogist heb, dus ik heb wel een idee wat je bedoelt! (leuk ja... "ik zoek een geurtje voor mijn vrouw." waar houdt ze van? "geen idee, heb jij suggesties?" of erger nog: "wat vindt jij lekker?" 8)7)

we hebben alleen echt niet veel luxe geuren in het assortiment. en jammer genoeg stelt de directie het parfumerieassortiment niet zo hoog op het prioriteitenlijstje. enige basiskennis heb ik wel, maar niet zoveel concrete geurkennis dus. ;(

ik denk ook dat ik niet al te duidelijk was in mijn eerste post idd, zware geuren vind ik over het algemeen wel lekker, als het maar geen oma-geur wordt (vanderbilt... brrrrr) euphoria (CK) vind ik op zich ook wel lekker, maar is het net niet. en hetzelfde voor hypnose (lancome)...
pi_86113445
quote:
Op maandag 6 september 2010 00:36 schreef altootje86 het volgende:
haha nou het scheelt dat ik zelf een bijbaantje in een drogist heb, dus ik heb wel een idee wat je bedoelt! (leuk ja... "ik zoek een geurtje voor mijn vrouw." waar houdt ze van? "geen idee, heb jij suggesties?" of erger nog: "wat vindt jij lekker?" 8)7)

we hebben alleen echt niet veel luxe geuren in het assortiment. en jammer genoeg stelt de directie het parfumerieassortiment niet zo hoog op het prioriteitenlijstje. enige basiskennis heb ik wel, maar niet zoveel concrete geurkennis dus. ;(

ik denk ook dat ik niet al te duidelijk was in mijn eerste post idd, zware geuren vind ik over het algemeen wel lekker, als het maar geen oma-geur wordt (vanderbilt... brrrrr) euphoria (CK) vind ik op zich ook wel lekker, maar is het net niet. en hetzelfde voor hypnose (lancome)...
Ik vind Hypnose het ook net niet, maar Hypnose Senses is het dan weer helemaal voor mij O+ als ik hem net op heb denk ik elke keer "waarom draag ik deze?" en na een uurtje is ie hemels O+
En ik ben 22 dus een oude wijven geur zal dat niet zijn O-)

Oja, als mensen niet weten waar ze van houdt, kom je heel ver met het uiterlijk. Heeft ze lichtblond haar? Dan houdt ze waarschijnlijk van frisse, sportieve of lichtzoete geurtjes. Donkerblond haar? Kan je waarschijnlijk veel kanten op, niet te lichte geurtjes, maar ook niet de hele sterke geuren. Heeft ze donker haar? Dan kun je de wat sterkere geuren uitproberen, vooral voor dames met een donkere huid mag het sterk(er) zijn
pi_86117732
haha dus hoe lichter het haar, hoe lichter de geur mag zijn :P

vraag ik me toch af... ben van mezelf blond, maar heb het roodzwart-achtig geverfd... zou dat iets te maken hebben met mijn voorkeur voor de zwaardere geuren? :')

mmm zou dat het zijn...? hypnose senses ken ik idd alleen van teststrookje en dan heb ik idd het idee dat dat niet "mijn" geurtje is... toch maar eens vaker zonder parfum al op naar mijn werk :P
pi_86118848
quote:
Op maandag 6 september 2010 09:53 schreef altootje86 het volgende:
haha dus hoe lichter het haar, hoe lichter de geur mag zijn :P

vraag ik me toch af... ben van mezelf blond, maar heb het roodzwart-achtig geverfd... zou dat iets te maken hebben met mijn voorkeur voor de zwaardere geuren? :')

mmm zou dat het zijn...? hypnose senses ken ik idd alleen van teststrookje en dan heb ik idd het idee dat dat niet "mijn" geurtje is... toch maar eens vaker zonder parfum al op naar mijn werk :P
Nee dat je haar geverfd is staat daar los van :P waarschijnlijk is je haar niet heel licht en jij bedoeld ook niet echt zware geuren. Zwaar is bijvoorbeeld de donkerbruine gucci,klassieke poison van dior, poeme van lancome, tresor misschien zelfs.

Heeft ermee te maken dat mensen met licht haar ook een lichte huid hebben, zware geuren gaan echt stinken en heel heftig ruiken op een lichte huid. Zelfde als dat mensen met heel donker haar vaak ook wat een donkere huid hebben, waarop je lichte geurtjes gewoon niet ruikt. Zware geuren ruiken lekkerder op een donkere (in elk geval niet heel bleke huid) omdat ze daarop niet zo heftig ruiken maar gewoon zoals een parfum hoort te doen.
  maandag 6 september 2010 @ 11:09:29 #249
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_86119711
quote:
Op zondag 5 september 2010 23:26 schreef altootje86 het volgende:

[..]

Flora by Gucci past bij je omschrijving..

Maar probeer anders Coco Mademoiselle eens.. altijd _O_ als m'n vriendin die opheeft.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_86119999
mmmm... uitzondering op de regel dan? ik heb een behoorlijk lichte huid (ben best blond van mezelf!) maar alien van mugler (lijkt mij toch ook een wat zwaardere geur) ruikt bij mij toch stukken beter dan een licht geurtje, wat vaak heel snel weg is... of mijn neus werkt niet naar behoren, dat kan natuurlijk ook ;) (naast dat je aan een geur gewend raakt, daarom juist wil ik ook wat meer 'verschillende' geuren maar ik wil ze wel langere tijd kunnen ruiken)

en wat is dan het verschil tussen zwaar en een volle, warme zoete geur die lang blijft? imo komt dat bijna altijd op hetzelfde neer toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')