abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:48:33 #1
104963 ETA
European Travel Author
pi_76747053
Ik had al een grote lading fotos in TRV gegooid als fotoverslag ( Fotoreisverslag Antarctica - deel 1 ). Mensen die in TRV komen zullen waarschijnlijk deze fotos al hebben gezien. Die topic heeft echter een andere inslag als een showcase. Dus dan nu in FOT een showcase met mijn beste fotos, opmerkingen en fototechnische kritieken zijn welkom. Heb mijzelf met moeite gelimiteerd tot 18 fotos


1.

Muur van ijs Melchior Island

2.

Baai Melchior Island


3.

Een chinstrap pinguin op Half moon Island

4.

Een close up van 2 snel langslopende chinstrap pinguins. Geschoten met een afstandbediening.

5.

Iedereen druk bezig met zijn/haar fotos

6.

Reflectie bergen in een navigatieinstrument

7.

Springende gentoo pinguin

8.

Nestende gentoo pinguins op Wiencke Island

9.

Klimmende pinguins met een skua op jacht naar eieren.

10.

IJsberg in de zon in Gerlache strait

11.

IJsberg

12.

Closeup ijsberg

13.

Weddel zeehond

14.

Opkijkende gentoo pinguin in Foyn Harbour

15.

Kamperen op Antarctica, tentje met een blauwe gletsjer op de achtergrond

16.

Paradise harbour, windstille ochtend om 4:00, schip op achtergrond

17.

Weddel zeehond onderwater tussen de kleine ijsbergen. De walvis die 1 minuut later opduikt heb ik helaas niet zo mooi op de foto...

18.

2 Cape petrels op de Zuidelijke Oceaan. Naar sepia geconverteerd omdat er anders zeer weinig contrast was tussen het water en de vogels.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:49:24 #2
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_76747074
mooie foto's zeg

http://photos-e.ak.fbcdn.(...)825833_7065394_n.jpg

heb je deze in volle formaat voor mij als bureaublad?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_76747202
Wat een prachtige foto's!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  Boks-Chick dinsdag 12 januari 2010 @ 23:58:11 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_76747402
wat moet dat een avontuur geweest zijn, en wat een prachtige foto's

Als ik echt (maar met moeite) een favo moet kiezen is het nr. 4, want die heeft iets surrealistisch over zich met dat licht zo.

Maar ik ben vooral jaloers op je geweldig avontuur
lolwut
  woensdag 13 januari 2010 @ 00:09:25 #5
104963 ETA
European Travel Author
pi_76747822
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:49 schreef cherrycoke het volgende:
mooie foto's zeg

http://photos-e.ak.fbcdn.(...)825833_7065394_n.jpg

heb je deze in volle formaat voor mij als bureaublad?

Heb hem momenteel niet voorhanden, herinner mij er later maar aan
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:58 schreef BrandX het volgende:
wat moet dat een avontuur geweest zijn, en wat een prachtige foto's

Als ik echt (maar met moeite) een favo moet kiezen is het nr. 4, want die heeft iets surrealistisch over zich met dat licht zo.

Maar ik ben vooral jaloers op je geweldig avontuur
nr 4 is ook een van mijn favorieten. Het is genomen boven op een kleine heuvel. Ik zag in de verte al dat deze 2 pinguins op het pad liepen, dus heb razendsnel mijn camera ingepakt, remote geïnstalleerd, 1 testshot voor belichting gemaakt en dan de mijn camera begraven in de sneeuw. En dan snel wegwezen en dan maar afwachten Deze was gemaakt op een van de laatste dagen, dus ik had al flink met de settings kunnen experimenteren. De 1e remote shots gingen dramatisch, 2x 30 minuten moeten wachten op een langslopende pinguin en dan zien dat je instellingen niet goed zijn En dan nog de talloze keren dat de pinguins op laatste moment besluiten het pad te verlaten en om te lopen is ook tergend
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Boks-Chick woensdag 13 januari 2010 @ 00:12:53 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_76747933
Echt schitterend, ETA
lolwut
pi_76747935
Ja 4 is echt super als je die op groot formaat hebt..
pi_76748116
Zekers mooi dit.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_76757971
Schitterende foto's, en het onderwerp spreekt mij als sneeuw&ijs-fan uiteraard enorm aan
Antarctica staat nog altijd op mn wensenlijstje, maar, om eens gek te doen: dan zou ik wel vanaf de kust naar de zuidpool willen lopen/skiën.

Nummer 15: had je niet een vlak tentplekje kunnen scheppen als je toch een schep bij je had? Nu rolde je waarschijnlijk de hele nacht van je matje af

Mijn toppers: 2 & 4!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_76759059
foto 4 TOP schitterend alle foto's wel
pi_76760680
Ik heb in dit topic al mijn complimenten uitgedeeld ten aanzien van het onderwerp en wil er alleen dit aan toevoegen, dat het muggeziften over belichting e.d. die sommigen aanhalen erg kinderachtig is. Soms kun je niet de ideale omstandigheden d.m.v. apparatuur beïnvloeden dus moet je het doen met hetgeen je hebt. Dus kom je weer uit bij het uiteindelijke resultaat,dat gezien de plaats en omgeving,een puike fotocompositie heeft opgeleverd.
75 topics = FIN
pi_76763026
Sorry hoor, maar als je niet mag muggeziften over belichting, dan ben je in een fotoforum echt wel aan het verkeerde adres

Toffe serie btw. Ik ehb uiteraard wel wat opmerkingen

#5 had je er uit mogen laten wat mij betreft. Voegt weinig toe. Niet zo'n heel spannend beeld en doet wat afbreuk aan je showcase.
#8 landscape was mooier geweest. Dit is net wat te krappig.
#9 cool die lijn zo
#15 en #18 leuk voor de vakantieherinneringen. Fotografisch vind ik ze tegenvallen.

Ik zou nog even goed door je foto's heengaan en een betere selectie neerzetten. Dit is tenslotte een fotoforum en een showcase zou alleen je beste foto's moeten laten zien.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:32:28 #13
104963 ETA
European Travel Author
pi_76764583
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:54 schreef PdeHoog het volgende:
Sorry hoor, maar als je niet mag muggeziften over belichting, dan ben je in een fotoforum echt wel aan het verkeerde adres

Toffe serie btw. Ik ehb uiteraard wel wat opmerkingen

#5 had je er uit mogen laten wat mij betreft. Voegt weinig toe. Niet zo'n heel spannend beeld en doet wat afbreuk aan je showcase.
#8 landscape was mooier geweest. Dit is net wat te krappig.
#9 cool die lijn zo
#15 en #18 leuk voor de vakantieherinneringen. Fotografisch vind ik ze tegenvallen.

Ik zou nog even goed door je foto's heengaan en een betere selectie neerzetten. Dit is tenslotte een fotoforum en een showcase zou alleen je beste foto's moeten laten zien.
ik zet juist deze fotos hier neer om "fototechnische" feedback te krijgen, dus ik waardeer je input zeker.

#5, het is wel een van mijn persoonlijke favorieten, maar je hebt wel gelijk dat het niet helemaal in de serie past. Blijkbaar dat mijn ervaring bij het maken van deze foto toch veel invloed heeft op mijn beoordeling ervan.

#8 Ik snap wat je bedoelt, het is wat aan de krappe kant. Maar persoonlijk vind ik een portrait hier mooier omdat je het onderwerp (de 3 pinguins) voller in beeld krijgt.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:39 schreef Gripper het volgende:

Nummer 15: had je niet een vlak tentplekje kunnen scheppen als je toch een schep bij je had? Nu rolde je waarschijnlijk de hele nacht van je matje af

Is niet mijn eigen tent al stond mijn tentje ook niet helemaal recht, het is niet eenvoudig een tent op te zetten in de sneeuw Gelukkig was het onmogelijk om van mijn matje af te rollen omdat de tentjes zo krap waren dat ik gewoon klem zat tussen de tentwand en mijn tentmaatje
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:01:14 #14
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_76765903
1 t/m 4, 11 en 12, 14 t/m 16: Wauw Ik wil daar ook heen en zo Hier en daar zou ik persoonlijk wat meer contrast toevoegen zoals in 11 en 12.

5: Grappige foto maar hij past niet echt in de serie. Wel leuk voor de sfeer
6: Wilde toch nog even speciaal zeggen dat ik hem ergggg tof vind. Goed gezien die reflectie, lekker die dof, gewoon heel erg gaaf
7: Jammer dat de pinguin niet scherp is, merk dat me dat toch wel stoort maar weet ook hoe lastig het is dieren in beweging scherp op de plaat te krijgen dus sowieso mijn respect voor de 'vangst'
8: Doet me niet heel veel, zou liever een close up zien van de nestelende pinguins dan zoveel ruimte op de foto
9:Ontzettend grappig, jammer dat de onderste pinguin er net niet helemaal op staat en de foto zou nog toffer geweest zijn met geheel blauwe lucht maar daar heb je natuurlijk geen invloed op
10: Vind de foto wat donker en weinig spannend. Had wat mij betreft uit de showcase gekund want je hebt veeeeel mooiere plaatjes ertussen.
13: Leuk maar niet heel spannend, had graag wat meer van de kop gezien.
17: Doet me ook niet veel, graag meer zeehond
18: Ik begrijp je keuze voor sepia maar vind het niet echt passen bij de foto, dus zou hem zelf achterwege hebben gelaten.

Maar al met al: ziet er goed uit
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:55:14 #15
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_76785525
herinnerd TS later aan
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')