abonnement Unibet Coolblue
pi_76478380


Interessante linkjes
http://www.musicals.nl/
http://www.musicalfan.net/
http://www.musicalfan.be
http://www.musicalworld.nl/
London musicals
Broadway musicals

Vorige deel
Deel 1
Deel 2

Op verzoek van vorige topic sluiter een nieuwe geopend.

Ik zal eens kijken of ik weer eens een onbekende musical kan bespreken binnenkort, mits er belangstelling voor is natuurlijk.

[ Bericht 12% gewijzigd door ElizabethR op 06-01-2010 13:22:15 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_76478895
Bedankt voor het openen van een nieuw topic.

Ben gister naar Mamma Mia geweest. Was leuk, en erg vrolijk. Was leuk dat ik alle liedjes kende. Was de eerste keer dat ik naar een musical ben geweest.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2010 13:14:50 ]
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:26:20 #3
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_76479462
Belangstelling, ER!

Ik heb niks in de planning, maar volg dit topic toch altijd .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 6 januari 2010 @ 17:54:22 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76491039
Ik ga pas in maart weer
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_76492441
Ik ga 20 januari naar Disney Musical sing-a-long
In Februari The Full Monty en Ja Zuster Nee Zuster
in April Mamma Mia!, Chicago en misschien The Sound of Music

En ik heb Joseph nog steeds niet gezien.
pi_76495033
Ik ga in maart naar "dromen zijn bedrog" , dat stond bij het theater onder musicals , maar toen ik op youtube ging kijken,leek het me niet echt een musical.....iemand hem al gezien????
pi_76499942
tvp
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  ESF Reporter woensdag 6 januari 2010 @ 23:01:30 #8
87554 Cee
Welluk?
pi_76505972
tvp!

Kom maar op met die onbekende musical, ER! Deze commerciële trut stelt zich graag open voor onbekend terrein maar kan natuurlijk niet verzekeren dat ze het mooi gaat vinden. But that's life. Ik heb nog steeds mijn dvd van Company niet afgekeken. En die heb ik nu toch al anderhalf jaar in bezit. Shame on me. Ik denk dat Sondheim echt niet 'mijn ding' is. Blasphemy.

Ondertussen ga ik vrolijk verder op de commerciële toer en ben ik op Tweede Kerstdag naar The Full Monty geweest. Ik heb 'm in 2001 in Canada gezien en vond hem toen zeer vermakelijk, alhoewel ik een week eerder Les Mis op Broadway had gezien en dat kwam als een mokerslag bij me neer. Dus Monty had me destijds niet zo kunnen imponeren als Les Misérables dat deed. Appels met peren, ook.
Maarrrrr dan is daar de NL versie en dan besef ik me weer wat een leuke musical het is. De muziek is redelijk, een paar erg grappige/mooie liedjes die eruit springen, de rest kan ermee door. Het brengt het verhaal verder op gang dus da's goed.
Dat lullige auto'tje in een van de eerste scènes.
Er werd veel gelachen maar sommige grappen waren echt te flauw voor woorden, of ze vielen helemaal plat, in een gat, vooral de "grappen" die Jeanette maakte. Ze was ook niet altijd even goed verstaanbaar.

Mooie musical met een mooi verhaal over relaties, vriendschap, acceptatie. Als je er naartoe wil om mooie zwabberende pimmels te zien moet je een goedkoop dvd'tje huren ergens want je ziet ze op het eind, een paar fracties van seconden, en het is niet waar de show om gaat.

Vlak voor het begin van de kerstvakantie ben ik trouwens nog naar de Nacht van de Muziek aan het Fontys gegaan en heb een aantal groepen studenten aan het conservatorium op zien treden. Groen en geel van jaloezie natuurlijk weer. Damn ik moet weer wat namen in de gaten houden. Een mooi optreden van het Jazz Choir (de laatste keer in de huidige bezetting). Besef me wel des te meer dat ik echt de kriebels van jazz krijg. Verder hoogtepuntje was nog het korte optreden van alle vierdejaars Muziektheater studenten. Die staan je dan van een meter afstand af weg te blazen met korte flarden uit musicals, met dikke knipogen naar hun afgelopen 4 jaar en een welgemeend Vrezen voor wat er komen gaat (audities, afwijzingen, rollen in feelgood musicals ).

Dat was het wel weer.
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:04:48 #9
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_76760892
tvp!

Ik ben geen hele grote musicalkenner en heb ook al ruim vijftien jaar geen voorstelling meer gezien, maar ik een mooi stukje muziek mag ik op zijn tijd graag horen. Favorieten zijn Les Mis, Miss Saigon, West Side Story en Follies.

Vrienden van mij zijn laatst op West End naar Priscilla, Queen of the Desert geweest. Met Jason Donovan.
  woensdag 13 januari 2010 @ 22:18:13 #10
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_76783255
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:04 schreef Frollo het volgende:
tvp!

Ik ben geen hele grote musicalkenner en heb ook al ruim vijftien jaar geen voorstelling meer gezien, maar ik een mooi stukje muziek mag ik op zijn tijd graag horen. Favorieten zijn Les Mis, Miss Saigon, West Side Story en Follies.

Vrienden van mij zijn laatst op West End naar Priscilla, Queen of the Desert geweest. Met Jason Donovan.
Oeh gisteren nog de film weer gekeken .

Verder schaamteloze tvp, mijn laatste musical was de Lion King, al weer wat jaartjes geleden.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
  vrijdag 15 januari 2010 @ 00:32:28 #11
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_76833224
Nou, Wicked in Sydney was geweldig. Tuurlijk, vrijwel gelijk aan de London versie (op af en toe het accent na), maar toch ontdek ik toch elke keer dat ik 'm zie weer nieuwe dingen. Heerlijk gewoon.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 00:35:57 #12
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_76833380
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 00:32 schreef Twoflower het volgende:
Nou, Wicked in Sydney was geweldig. Tuurlijk, vrijwel gelijk aan de London versie (op af en toe het accent na), maar toch ontdek ik toch elke keer dat ik 'm zie weer nieuwe dingen. Heerlijk gewoon.
Da's inderdaad de lol van vaker gaan
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 17 januari 2010 @ 15:17:44 #13
287424 AntoineVonZ
You may call me Ant
pi_76925000
Ik ga bij voorkeur naar de musicals in London. Een geheel andere beleving om de musicals in het engels te beleven, die nederlandse vertalingen zijn vaak toch maar matig (er is zoveel minder nuance in het nl).

De musicals die ik erg goed vond zijn The Phantom of the Opera, Les Miserables en Chess. De musical Chicago vond ik ronduit beroerd. ABBA The Musical was overigens ook vermakelijk, maar niet om nogmaals te bekijken. The Phantom en Les Mis heb ik alletwee meerdere malen bekeken.
pi_76937669
Paar weken terug meegeweest naar Joseph omdat vrienden kaarten gewonnen hadden. Zeer gaaf! en smaakt naar meer.
Helaas woon ik niet in de randstad, dus kan niet even naar Scheveningen of Utrecht. Vandaar dat ik me eerst wil voorbereiden voor ik een andere musical uitkies. Tips en advies zijn welkom

Musicals kijken in het buitenland klinkt natuurlijk helemaal tof, misschien komende vakantie rekening mee houden.
  zondag 17 januari 2010 @ 21:32:09 #15
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_76940617
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:36 schreef omearos het volgende:
Paar weken terug meegeweest naar Joseph omdat vrienden kaarten gewonnen hadden. Zeer gaaf! en smaakt naar meer.
Helaas woon ik niet in de randstad, dus kan niet even naar Scheveningen of Utrecht. Vandaar dat ik me eerst wil voorbereiden voor ik een andere musical uitkies. Tips en advies zijn welkom

Musicals kijken in het buitenland klinkt natuurlijk helemaal tof, misschien komende vakantie rekening mee houden.
Er zijn natuurlijk altijd musicals die door het land trekken, dus kijk ook eens naar het aanbod van het theater in de buurt.
Of kijk gewoon eens op www.musicals.nl (zeg maar Joop v/d Ende musicals ) of www.theaterhits.nl (zeg maar Albert Verlinde musicals ).

[ Bericht 14% gewijzigd door Twoflower op 17-01-2010 21:37:19 ]
  zondag 17 januari 2010 @ 21:34:13 #16
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_76940735
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:17 schreef AntoineVonZ het volgende:
Ik ga bij voorkeur naar de musicals in London. Een geheel andere beleving om de musicals in het engels te beleven, die nederlandse vertalingen zijn vaak toch maar matig (er is zoveel minder nuance in het nl).

De musicals die ik erg goed vond zijn The Phantom of the Opera, Les Miserables en Chess. De musical Chicago vond ik ronduit beroerd. ABBA The Musical was overigens ook vermakelijk, maar niet om nogmaals te bekijken. The Phantom en Les Mis heb ik alletwee meerdere malen bekeken.
Chicago beroerd? Wat vond je er dan beroerd aan? En waar heb je 'm gezien? Want de versie die ik 1,5 jaar geleden in London zag was prima.
En ABBA The Musical? Ken ik niet. Ik ken wel Mamma Mia! Bedoel je die?
  zondag 17 januari 2010 @ 21:54:58 #17
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_76941869
quote:
En ABBA The Musical? Ken ik niet. Ik ken wel Mamma Mia! Bedoel je die?
Kan me de verwarring wel voorstellen hoor, even kijken:

* ABBAcadabra, the musical : Kindermusical uit Frankrijk met 14 ABBA songs, libretto geschreven door Alain en Daniel Boublil, ja, die van Les Mis, Miss Saigon, Martin Guerre, Marguerita en The Pirate Queen
* Mamma Mia: Volwassen musical met een slap verhaaltje en ABBA songs, zeer zwakke musical.
* Chess: Musical met originele songs, niets met ABBA te maken hebbend, maar geschreven door Bjorn en Benny, ABSOLUUT meesterwerk.
* Kristina från Duvemåla: Musical met originele songs, niets met ABBA te maken hebbend, maar geschreven door Bjorn en Benny. Alleen in mis-en-scene in Zweden opgevoerd zo ver, concert versies in USA en UK. Ook een meesterwerk.

-edit- En het laatste nieuws

[ Bericht 5% gewijzigd door ElizabethR op 18-01-2010 02:48:37 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_76982031
Afgelopen vrijdag naar Joseph geweest. eerste echte grote musical voor mij. Erg mooie musical. Mooie muziek ook Als muzikant inspireert het mij toch weer om ook andere muzieksoorten te spelen die ik zelf weinig tot niet speel
  maandag 25 januari 2010 @ 17:12:27 #19
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_77255590
ik vind de cast van Chicago ook echt minimaal deze keer hoor,
jeetje wat een tegenvaller na Pia en Simone!
doei
  woensdag 27 januari 2010 @ 13:55:18 #20
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_77333111
Roy van Iersel in Legally Blonde

Roy van Iersel is in het seizoen 2010-2011 te zien in Legally Blonde van producenten Albert Verlinde en Roel Vente, V&V Entertainment. Roy speelt de rol van Warner, het vriendje van Elle Woods, een rol van Kim-Lian van der Meij. Warner dumpt Elle, omdat hij meer dan een dom blondje wil. Dat is voor Elle het sein om te gaan studeren aan Harvard en het ongelijk van Warner te bewijzen. Warner denkt er goed aan te hebben gedaan Elle te laten voor wat het is, maar hij komt van een koude kermis thuis.

Na New York (‘Een megahit’ volgens Wallstreet Journal) ging Legally Blonde onlangs in première in Londen. De recensies waren vrijwel allemaal lovend en de productie werd veelal beoordeeld met vier sterren. Paul Taylor schreef in Independent dat het Legally Blonde van begin tot eind ‘belachelijk grappig’ is. In de Daily Telegraph viel te lezen: ‘Een enorme hit’. Metro omschreef het als een ‘Een gigantische kaskraker’. De Nederlandstalige Legally Blonde wordt de derde versie van deze musical, gebaseerd op de gelijknamige film uit 2001. Legally Blonde vormt de opvolger van de musical Hairspray die op 27 september 2009 in première ging. De regie en choreografie wordt verzorgd door Martin Michel en de vertaling en bewerking door Allard Blom. De première van Legally Blonde is op 10 oktober 2010, ofwel 10-10-10.

Albert Verlinde over Roy van Iersel: “Ik ben erg blij dat Roy in Legally Blonde te zien zal zijn. Bij het grote publiek is hij natuurlijk bekend vanwege zijn deelname aan Op zoek naar Joseph, waar hij eerlijk gezegd mijn favoriet was. Sterker nog, ik heb enkele keren op hem gestemd tijdens de finale. Voor ons was het dan ook wachten op het moment dat zich een gepaste rol zou aandienen. Bij de auditie was er sprake van het aloude gezegde: hij kwam, zag en overwon. Roy lijkt geknipt voor die rol. En ik zal me nog lang mijn tuitende oren herinneren naar aanleiding van mijn telefoontje waarin ik Roy liet weten dat we voor hem hadden gekozen. Ik heb zelden iemand zo uit zijn dak horen gaan.”

Roy van Iersel begon op tienjarige leeftijd met de toneelopleiding in Zwolle. Hij deed de vooropleiding MBO bij Dansacademie Lucia Marthas om versneld door te stromen naar de driejarige HBO-opleiding aldaar. Tussen 2001 en 2006 volgde hij zanglessen bij Setske Mostaert, daarna Jimmy Hutchinson en Alberto ter Doest en momenteel bij Lisa Boray. Ook had hij workshops van ondermeer Paul de Leeuw, Brigitte Odette, Pia Douwes en Willem Nijholt.

Roy debuteerde in 2004 in het theater in de musical Elisabeth, waar hij de rol van ‘middel’ Rudolf vertolkte. Bovendien maakte hij zijn opwachting in het ensemble van André van Duin’s Nieuwe Revue en de musical Tarzan, waar hij ondermeer understudy van Tarzan was en die titelrol ook enkele malen speelde. Momenteel is Roy te zien in Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat als Aser en ook vrijwel wekelijks als Joseph.

Op televisie eindigde Roy als derde in Op zoek naar Joseph. Verder heeft hij als danser en acteur diverse gastrollen op zijn naam staan in ondermeer Koefnoen en Koppensnellers, So You Wanna Be A Popstar. Hij wist in 2002 tot de laatste dertig van 17.000 kandidaten door te dringen bij de eerste editie van Idols. Tenslotte had hij diverse rollen in Het Grote Sinterklaasverhaal in 2002.

Bron
  woensdag 27 januari 2010 @ 14:09:15 #21
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:42:08 #22
128268 RobbieBoy
just your average nice gay guy
pi_77608402
Wanneer begint Marry Poppins precies?
pi_77611957
Was het niet 27 maart?
  donderdag 4 februari 2010 @ 08:34:06 #24
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_77619634
Wat ik nou toch las! http://www.nu.nl/achterkl(...)-python-musical.html
Dit wordt óf erg goed, óf gaat enorm tegenvallen...
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:45:11 #25
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_77627828
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:54 schreef Clauw het volgende:
Was het niet 27 maart?
Dan beginnen de tryouts van MP 11 april is de premiére van MP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')