abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 oktober 2010 @ 02:22:42 #226
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_88054192
Vereniging eist niets, ze hopen het wel en het is voor mij wel zo makkelijk.
Als ze niets leuks te koop hadden of opvallend duur waren dan zou ik idd ergens anders kijken, nu is daar geen reden voor.

Wat bedoelen jullie precies met dynamische kant, heel veel heel snel achter elkaar schieten? Vind ik wel leuk maar ook een beetje duur om i10 euro per minuut doorheen te knallen...

Ik ga sowieso idd proefschieten voor ik iets koop maar wil ook niet gelijk alle modellen gaan proefschieten max 2 ofzo.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_88058993
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 02:22 schreef spooky1234 het volgende:
Wat bedoelen jullie precies met dynamische kant, heel veel heel snel achter elkaar schieten? Vind ik wel leuk maar ook een beetje duur om i10 euro per minuut doorheen te knallen...
Google maar eens op IPCS ofzo :9
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_88076103
Eindelijk mijn schietbeurten gehaald. maandag mijn verlof verlengen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:29:03 #229
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_88081902
Dat was volgens mij ook krap aan.
pi_88086790
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:29 schreef Gunny het volgende:
Dat was volgens mij ook krap aan.
18 stuks ;) Morgen verloopt mijn verlof, had ook een afspraak staan voor morgen, maar bijzondere wetten hebben zelf gebeld om het te verzetten naar volgende week (zonder consequenties)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:30:17 #231
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_88405883
Even nog een praktisch vraagje; ik wil waarschijnlijk overstappen naar een andere vereniging maar wat voor consequenties zijn er dan voor mijn verlof?

Ik weet niet precies tot wanneer ik lid ben maar ik heb vorig jaar in december voor 1 jaar betaald dus ik neem aan dat ik nog een paar weken heb voordat ik voor nog een jaar moet betalen. Ik kan in Januari lid worden bij mijn nieuwe vereniging maar ik wil volgende week al een wapen kopen. Ik heb gehoord dat het vrij lang duurt voordat de papieren zijn geregeld en dat ik daadwerkelijk een wapen thuis heb, in de tussentijd blijft het bij de vereniging liggen. Maar stel dat ik van medio december tot medio januari 2-3 weken nergens lid ben? Hoe zit het met mijn verlof dan?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  zondag 7 november 2010 @ 12:19:43 #232
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_88428687
Ik wil me toch ook weer gaan aanmelden. Veel te lang geleden. Wil iets serieuzer gaan schieten (naast het incidentele stomme knallen met groter kaliber).
Ik wil me in principe iets meer gaan toeleggen op 9mm omdat ik dat erg prettig vond schieten.
In elk geval even een sv zoeken want het is toch wel erg leuk O+
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 7 november 2010 @ 13:17:57 #233
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_88430407
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 00:54 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Dan zal ik een poging doen om er nieuw leven in te blazen; tijdje terug een tanfoglie custom limited gekocht. ligt nu nog bij de handelaar te wachten tot ik alles voor elkaar heb.

[ afbeelding ]
:9~ :9~
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:17:52 #234
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_88510356
Dooie boel hier?
Ik ben nog niet eens begonnen weer met schieten en zit nu al te bedenken wat ik wil als ik mijn verlof heb :')
L'Enfer, c'est les autres.
pi_88791186
Net controle gehad (voor de 1e keer in 3 jaar). Begint die agent te huilen over mijn kluis (pauper kluis van de gamma) die ze zelf hebben goedgekeurd (en vast staat aan de grond). Dat ik in een inbraakgevoelige buurt woon en de kluis zo meenemen blablabla.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_88794863
Binnenkort mijn nieuwe speeltje ophalen :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 19:34 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Net controle gehad (voor de 1e keer in 3 jaar). Begint die agent te huilen over mijn kluis (pauper kluis van de gamma) die ze zelf hebben goedgekeurd (en vast staat aan de grond). Dat ik in een inbraakgevoelige buurt woon en de kluis zo meenemen blablabla.
Beetje gezever idd. Elke betaalbare kluis krijg je eigenlijk wel open. Slijptol en klaar. Het moet inbraakvertragend zijn, inbraakvrij is onmogelijk.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:30 schreef spooky1234 het volgende:
Even nog een praktisch vraagje; ik wil waarschijnlijk overstappen naar een andere vereniging maar wat voor consequenties zijn er dan voor mijn verlof?

Ik weet niet precies tot wanneer ik lid ben maar ik heb vorig jaar in december voor 1 jaar betaald dus ik neem aan dat ik nog een paar weken heb voordat ik voor nog een jaar moet betalen. Ik kan in Januari lid worden bij mijn nieuwe vereniging maar ik wil volgende week al een wapen kopen. Ik heb gehoord dat het vrij lang duurt voordat de papieren zijn geregeld en dat ik daadwerkelijk een wapen thuis heb, in de tussentijd blijft het bij de vereniging liggen. Maar stel dat ik van medio december tot medio januari 2-3 weken nergens lid ben? Hoe zit het met mijn verlof dan?
Een voorwaarde is dat je een jaar onafgebroken lid bent geweest van een schietvereniging. Als je een paar weken zonder sv zit dan tellen die weken dus niet mee. Een historie van een andere sv mag je wel meetellen. Denk echter niet dat een nieuwe vereniging die jou niet goed kent meteen een verlof gaat geven.
  zaterdag 20 november 2010 @ 23:22:44 #237
323707 Trava
WikiLeaks insurance password:
pi_88960243
Als je een wapenvergunning wilt hebben moet je je aansluiten bij een vereniging toch?
Hoelang duurt het voordat je een Beretta 92 mag kopen?
Het WikiLeaks insurance.rar password is: _____
pi_88968601
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 23:22 schreef Trava het volgende:
Als je een wapenvergunning wilt hebben moet je je aansluiten bij een vereniging toch?
Hoelang duurt het voordat je een Beretta 92 mag kopen?
Minimaal een jaar. En alleen aansluiten bij een vereniging is slechts het begin natuurlijk.
pi_88971477
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:21 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]



Minimaal een jaar. En alleen aansluiten bij een vereniging is slechts het begin natuurlijk.
Idd, ik ben begonnen als pistoolschutter, toen geweer en neig nu lid te worden van een ksv. _O-
Eerst kijken welk spelletje je leuk vindt en daar je wapen bij zoeken, niet andersom. :P
  zondag 21 november 2010 @ 15:41:16 #240
323707 Trava
WikiLeaks insurance password:
pi_88976718
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 11:21 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]



Minimaal een jaar. En alleen aansluiten bij een vereniging is slechts het begin natuurlijk.
Wat moet ik me voorstellen bij de zin een vereniging is slechts het begin? Wat volgt.
Het WikiLeaks insurance.rar password is: _____
pi_88979331
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:41 schreef Trava het volgende:

[..]



Wat moet ik me voorstellen bij de zin een vereniging is slechts het begin? Wat volgt.
Eerst moet je toegelaten worden door de vereniging, waarvoor je oa een verklaring omtrent het gedrag moet overleggen. Dan hebben sommige verenigingen een proeftijd. Dan leer je met vuur schieten, meestal eerst een tijd kleinkaliber.

Van de politie moet je minimaal 18 beurten maken in een jaar, maar veel verenigingen eisen van nieuwe leden dat je vaker oefent. Als dat achter de rug is kies je in overleg met je vereniging een wapen, sommige zullen een grootkaliber pistool als de 92 niet goedkeuren als eerste wapen.

Als jij een wapen hebt gekozen en de handelaar, jijzelf en de vereniging de papieren hebben ingevuld ga je daarmee naar de politie die een uitgebreid antecedenten-onderzoek doen. Ook moet je tegenwoordig meestal aantonen dat je over geschikte kluizen beschikt. Na een paar weken krijg je dan je verlof (vergunning) en kun je je wapen ophalen bij de handelaar.
pi_88979413
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:46 schreef kontknager het volgende:
Binnenkort mijn nieuwe speeltje ophalen :) [ afbeelding ]

P226 was ook mijn eerste wapen, goed pistool.
pi_88979464
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:41 schreef Trava het volgende:

Wat moet ik me voorstellen bij de zin een vereniging is slechts het begin? Wat volgt.
Als eerste moet je een VOG overleggen aan de vereniging. Als die goed is kun je lid worden.
Je bent dan minimaal een jaar aspirant lid (bij veel verenigingen nog langer)
Je hebt minimaal 18 schietbeurten gemaakt en de vereniging vindt je bekwaam genoeg om een vuurwapen voorhanden te hebben.
Je zoekt een wapen wat bij jouw favoriete dicipline past.
Je vult een WM# in en laat deze ondertekenen.
Met deze WM3 doe je een aanvraag bij de bijzondere wetten van de politie.
BW houdt een screening over jouw persoontje.
Is deze positief dan krijg je bericht van BW voor de kluis controle.
Is deze ook positief dan schrijft BW jouw wapen op jouw verlof.
Met dat verlof kun je je wapen ophalen bij de wapenhandelaar.

Alleen komt je vraag een beetje vreemd over
[quote]Hoelang duurt het voordat je een Beretta 92 mag kopen? [/qoute]

Als je met zo'n vraag bij mijn vereniging langs komt, wordt je niet eens toegelaten als aspirant lid ;)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zondag 21 november 2010 @ 16:56:53 #244
323707 Trava
WikiLeaks insurance password:
pi_88979497
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:52 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]



Eerst moet je toegelaten worden door de vereniging, waarvoor je oa een verklaring omtrent het gedrag moet overleggen. Dan hebben sommige verenigingen een proeftijd. Dan leer je met vuur schieten, meestal eerst een tijd kleinkaliber.

Van de politie moet je minimaal 18 beurten maken in een jaar, maar veel verenigingen eisen van nieuwe leden dat je vaker oefent. Als dat achter de rug is kies je in overleg met je vereniging een wapen, sommige zullen een grootkaliber pistool als de 92 niet goedkeuren als eerste wapen.

Als jij een wapen hebt gekozen en de handelaar, jijzelf en de vereniging de papieren hebben ingevuld ga je daarmee naar de politie die een uitgebreid antecedenten-onderzoek doen. Ook moet je tegenwoordig meestal aantonen dat je over geschikte kluizen beschikt. Na een paar weken krijg je dan je verlof (vergunning) en kun je je wapen ophalen bij de handelaar.
Ik heb wel 1x taakstraf van 10 uur gehad, 1x van 20 en 1x van 32. Zou ik alsnog dan dit kunnen doen?

Edit: Ik vind die beretta gewoon een mooi wapen, meer niet.
Het WikiLeaks insurance.rar password is: _____
pi_88979543
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:56 schreef Trava het volgende:

[..]



Ik heb wel 1x taakstraf van 10 uur gehad, 1x van 20 en 1x van 32. Zou ik alsnog dan dit kunnen doen?
Dan neem ik aan dat je veroordeeld bent, dan kun je het waarschijnlijk voor een jaar of 8 op je buik schrijven.
  zondag 21 november 2010 @ 16:58:35 #246
323707 Trava
WikiLeaks insurance password:
pi_88979577
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:57 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]



Dan neem ik aan dat je veroordeeld bent, dan kun je het waarschijnlijk voor een jaar of 8 op je buik schrijven.
Niet voor de rechter. 1x was vanwege leerplichtambtenaar (tevaak telaat) en die andere van mishandeling zoals ze het noemen, wat slechts 1 vuist stoot was.
Het WikiLeaks insurance.rar password is: _____
pi_88979638
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:58 schreef Trava het volgende:

[..]



Niet voor de rechter. 1x was vanwege leerplichtambtenaar (tevaak telaat) en die andere van mishandeling zoals ze het noemen, wat slechts 1 vuist stoot was.
Ik weet niet precies waar ze naar kijken, maar het antecedenten-onderzoek gaat 8 jaar terug. Met iets als mishandeling aan je naam krijg je denk ik niet eens een VOG om lid te worden, laat staan dat je verlofaanvraag goedgekeurd wordt.
pi_88979968
Antecedenten-onderzoek gaat minimaal 8 jaar terug.

Ligt aan de veroordeling, Bij geweldsdelicten kon je wel eens problemen krijgen.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zondag 21 november 2010 @ 18:17:24 #249
248594 WSPP
Saus erover?
pi_88981879
Als het bij de leerplichtverzuim was gebleven had je een kans gehad. Nu zul je het zeer waarschijnlijk kunnen vergeten, zeker met geweldsmisdrijven. Ook al is het maar 1 vuistslag. Tegenwoordig krijg je voor zware mishandeling maar een paar uur werkstraf dus ik vermoed geen VOG.
  zondag 21 november 2010 @ 18:45:39 #250
323707 Trava
WikiLeaks insurance password:
pi_88982685
Dat is dan wel minder, dan maar nog een paar jaar wachten.
Het WikiLeaks insurance.rar password is: _____
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')