abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76292135
Hallo allemaal,
Gelukkig nieuwjaar!!!

Maar waar het hier eigenlijk om gaat is het volgende.
Laatst wou ik dus hulp op afstand van windows xp proberen, leek me wel handig om even wat bij iemand anders op de computer te veranderen wat die zelf niet kan, zonder dat ik er weer helemaal heen moet enzo.
Outlook van office hebben we niet, maar wel msn (van live messenger) natuurlijk, dus wij allebei online gaan staan, op hulp op afstand geklikt.

Eerst staat er dat er geprobeert word verbinding te maken met de andere computer, maar na een tijdje volgt een foutmelding met iets dat de DNS van de andere computer niet geschikt is of iets in die richting.

Bij de firewall instelling staat hulp op aftand in het uitzonderingen lijstje, dus dat is het niet. Andersom gebeurt precies hetzelfde weer. Dus raar hoor, wat kan je daarbij nou fout doen?

Weet iemand hier meer van?

Oja, en dan heb ik nog wat offtopic; ik keek laatst bij "ipconfig" je weet wel, bij opdrachtpromt, maar daar staat een heel ander ip adres dan als je hier op het forum gaat inloggen (en ook op andere website's). Hoe kan dat, en welke is nou het echte adres?
pi_76292236
Wat je beter kunt doen, is eenmalig op die computer het progamma LogMeIn Installeren.

http://www.logmein.com/ Je kunt hier een gratis account aanmaken, en de client op je computers installeren en vervolgens kan je vanaf overal je computer overnemen, zelfs vanaf je iphone.
pi_76292436
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:13 schreef HotSpotShield het volgende:
Wat je beter kunt doen, is eenmalig op die computer het progamma LogMeIn Installeren.

http://www.logmein.com/ Je kunt hier een gratis account aanmaken, en de client op je computers installeren en vervolgens kan je vanaf overal je computer overnemen, zelfs vanaf je iphone.
Hai HotSpotShield,
Bedankt voor je snelle reactie. Ok dan ga ik dat maar eens proberen denk ik. Dus die van windows is gewoon een flutding en doet het dus niet?
pi_76292502
Vind het nou niet echt makkelijk in gebruik, als je zoals je al merkt van alles en nog wat moet instellen. En dan heb je het straks echt nodig en dan werkt het weer niet.

LogmeIn werkt altijd, ik gebruik het altijd op school om mijn thuis PC over te nemen.
pi_76292528
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:10 schreef FokCrash het volgende:

Oja, en dan heb ik nog wat offtopic; ik keek laatst bij "ipconfig" je weet wel, bij opdrachtpromt, maar daar staat een heel ander ip adres dan als je hier op het forum gaat inloggen (en ook op andere website's). Hoe kan dat, en welke is nou het echte adres?
Het IP-adres dat je bij ipconfig te zien krijgt, is het adres dat je van je router gekregen hebt. Dit zit waarschijnlijk in het 192.168.*.* bereik (bij uitzondering 10.0.*.*). Dit is je LAN ip-adres waarmee je dus verbinding maakt in je thuisnetwerk. Je router heeft een WAN-adres dat je van je provider hebt gekregen, waarmee verbinding gemaakt wordt op het internet. Dit WAN-adres wordt hier op Fok weergegeven.

Het is dus allebei een 'echt' adres, maar voor verschillende netwerken (namelijk je thuisnetwerkje vs. het www).
"Slechts diegene mag slopen die iets beters kan bouwen."
pi_76292557
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:21 schreef FokCrash het volgende:

[..]

Hai HotSpotShield,
Bedankt voor je snelle reactie. Ok dan ga ik dat maar eens proberen denk ik. Dus die van windows is gewoon een flutding en doet het dus niet?
1) schrijf niet alles cursief, zeer vervelend
2) hulp op afstand is niet flut en werkt opzich prima..
3) logmein zorgt ervoor dat je pc altijd te bereiken is, ook voor de mensen die kwaad willen..
4) wat iis de exacte foutmelding van windows met hulp op afstand?
pi_76292666
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:24 schreef GS42 het volgende:

[..]

Het IP-adres dat je bij ipconfig te zien krijgt, is het adres dat je van je router gekregen hebt. Dit zit waarschijnlijk in het 192.168.*.* bereik (bij uitzondering 10.0.*.*). Dit is je LAN ip-adres waarmee je dus verbinding maakt in je thuisnetwerk. Je router heeft een WAN-adres dat je van je provider hebt gekregen, waarmee verbinding gemaakt wordt op het internet. Dit WAN-adres wordt hier op Fok weergegeven.

Het is dus allebei een 'echt' adres, maar voor verschillende netwerken (namelijk je thuisnetwerkje vs. het www).
Hai GS42,
Oow dat meen je! Wat ingewikkeld weer, dacht dat er maar 1 was. Ok, dan is die waar het om gaat natuurlijk die van het www, dus het WAN adres. En als je die wil wetn moet je dus gewoon even naar Fok surfen hehe

Klopt ook trouwens wat je schreef over dat Lan adres wat ik van de router krijg, dat is inderdaad met die getalletjes.

Ok weer wat geleerd.
pi_76292941
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:24 schreef mschol het volgende:

[..]

1) schrijf niet alles cursief, zeer vervelend
2) hulp op afstand is niet flut en werkt opzich prima..
3) logmein zorgt ervoor dat je pc altijd te bereiken is, ook voor de mensen die kwaad willen..
4) wat iis de exacte foutmelding van windows met hulp op afstand?
Hoi mschol,
ok, dus we doen gewoon iets niet goed. Hmm, dat klinkt nogal eng over dat atijd bereikbaar zijn voor kwaadwillenden.
Nou, het zou handig zijn als er iets was waardoor het zonder logmein zou werken, omdat daarvan je gratis proefperiode afloopt, en dan moet je natuurlijk weer betalen, of je hebt geen verbinding meer.
Ok, ik ga het weer even voor je doen, maar ik moet nog even wachten op mijn sms naar de ander zodat we weer even kunnen uittesten.
pi_76293019
hebben jullie beide trouwens een router?
als ik dit lees, lijkt dat de probleemgever te zijn:
http://ask-leo.com/i_get_(...)_does_that_mean.html
  vrijdag 1 januari 2010 @ 15:39:51 #10
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76293035
Teamviewer: niks registreren, gratis voor particulier gebruik.
Je installeert zelf de volledige versie en degene die hulp nodig heeft gebruikt de klantmodule.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_76293127
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:39 schreef mschol het volgende:
hebben jullie beide trouwens een router?
Ja, tenminste ik heb een adsl modem, en die heet geloof ik een modemrouter, kan dat? Voldens de doos dan tenminste, en er zit een firewall in en je kan er mee bellen.
De ander heeft een wireless adsl modem, en dat is ook een modem en tegelijk een router als ik het goed heb begrepen.

[ Bericht 2% gewijzigd door FokCrash op 01-01-2010 17:59:30 ]
pi_76293392
Ok, het is weer gedaan, en hier volgen de meldingen. Eerst staat er:
quote:
er wordt geprobeert om verbinding te maken
Dan staat er:
quote:
er kan geen verbinding voor hulp op afstand worden gemaakt, omdat de dns-naam van de externe computer niet kan worden omgezet

Dus dat is ook wat er op die Engelse website staat...
pi_76293567
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:39 schreef ManAtWork het volgende:
Je installeert zelf de volledige versie en degene die hulp nodig heeft gebruikt de klantmodule.
Hoi ManAtWork,
Hee bedankt, dat ziet er wel goed uit, hopelijk is het niet onveilig...
pi_76293641
quote:
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_76293733
Het ziet er naar uit dat we een router probleem hebben, en dan moet je blijkbaar je poort 3389 van de doelcomputer "forwarden" (forwarden?) naar het www ip adres...
  vrijdag 1 januari 2010 @ 16:01:50 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76293804
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:54 schreef FokCrash het volgende:

[..]

Hoi ManAtWork,
Hee bedankt, dat ziet er wel goed uit, hopelijk is het niet onveilig...
Ik gebruik het al jaren.
En er zijn veel ICT-bedrijven die het ook gebruiken. Ik heb tenminste nooit vreemde meldingen van mijn firewall e.d. ontvangen.
pi_76294177
Bedankt voor de snelle reacties allemaal.
pi_76295674
quote:
Inderdaad, makkelijk kan bijna niet. En als je instelt dat het programma opstart, voordat je uberhaupt bent aangemeld kun je het vrijwel altijd bereiken. Ik gebruik het zelf op mijn Thuisservertje, en werkt perfect. Logmein werkt ook wel, maar teamviewer vind ik veel beter en fijner in gebruik.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_76296307
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:49 schreef FokCrash het volgende:
Ok, het is weer gedaan, en hier volgen de meldingen. Eerst staat er:
[..]

Dan staat er:
[..]

Dus dat is ook wat er op die Engelse website staat...
dan zal je in de desbetreffende router poort 3389 moeten forwarden naar de juiste pc
pi_76297464
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:24 schreef mschol het volgende:

[..]

dan zal je in de desbetreffende router poort 3389 moeten forwarden naar de juiste pc
Okeey
pi_76297646
Hier nog een fan van teamviewer. Werkt altijd, en je hoeft het niet eens te installeren.
pi_76297748
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 18:05 schreef Toryu het volgende:
Hier nog een fan van teamviewer. Werkt altijd, en je hoeft het niet eens te installeren.
pi_76302767
Ik vraag me af hoe ts iemand gaat helpen als hij zelf niet in staat is om uit te zoeken hoe "hulp op afstand" werkt...
So we just called him Fred too
  vrijdag 1 januari 2010 @ 21:07:59 #24
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_76303295
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:56 schreef Cothen het volgende:
Ik vraag me af hoe ts iemand gaat helpen als hij zelf niet in staat is om uit te zoeken hoe "hulp op afstand" werkt...
TS heeft Fok!
pi_76312135
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:36 schreef FokCrash het volgende:

[..]

Hoi mschol,
ok, dus we doen gewoon iets niet goed. Hmm, dat klinkt nogal eng over dat atijd bereikbaar zijn voor kwaadwillenden.
Nou, het zou handig zijn als er iets was waardoor het zonder logmein zou werken, omdat daarvan je gratis proefperiode afloopt, en dan moet je natuurlijk weer betalen, of je hebt geen verbinding meer.
Ok, ik ga het weer even voor je doen, maar ik moet nog even wachten op mijn sms naar de ander zodat we weer even kunnen uittesten.
Ach, das gewoon bullshit, hij is gewoon een kneus.

Logmein is veilig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')