Hai HotSpotShield,quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:13 schreef HotSpotShield het volgende:
Wat je beter kunt doen, is eenmalig op die computer het progamma LogMeIn Installeren.
http://www.logmein.com/ Je kunt hier een gratis account aanmaken, en de client op je computers installeren en vervolgens kan je vanaf overal je computer overnemen, zelfs vanaf je iphone.
Het IP-adres dat je bij ipconfig te zien krijgt, is het adres dat je van je router gekregen hebt. Dit zit waarschijnlijk in het 192.168.*.* bereik (bij uitzondering 10.0.*.*). Dit is je LAN ip-adres waarmee je dus verbinding maakt in je thuisnetwerk. Je router heeft een WAN-adres dat je van je provider hebt gekregen, waarmee verbinding gemaakt wordt op het internet. Dit WAN-adres wordt hier op Fok weergegeven.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:10 schreef FokCrash het volgende:
Oja, en dan heb ik nog wat offtopic; ik keek laatst bij "ipconfig" je weet wel, bij opdrachtpromt, maar daar staat een heel ander ip adres dan als je hier op het forum gaat inloggen (en ook op andere website's). Hoe kan dat, en welke is nou het echte adres?
1) schrijf niet alles cursief, zeer vervelendquote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:21 schreef FokCrash het volgende:
[..]
Hai HotSpotShield,
Bedankt voor je snelle reactie.Ok dan ga ik dat maar eens proberen denk ik. Dus die van windows is gewoon een flutding en doet het dus niet?
Hai GS42,quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:24 schreef GS42 het volgende:
[..]
Het IP-adres dat je bij ipconfig te zien krijgt, is het adres dat je van je router gekregen hebt. Dit zit waarschijnlijk in het 192.168.*.* bereik (bij uitzondering 10.0.*.*). Dit is je LAN ip-adres waarmee je dus verbinding maakt in je thuisnetwerk. Je router heeft een WAN-adres dat je van je provider hebt gekregen, waarmee verbinding gemaakt wordt op het internet. Dit WAN-adres wordt hier op Fok weergegeven.
Het is dus allebei een 'echt' adres, maar voor verschillende netwerken (namelijk je thuisnetwerkje vs. het www).
Hoi mschol,quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:24 schreef mschol het volgende:
[..]
1) schrijf niet alles cursief, zeer vervelend
2) hulp op afstand is niet flut en werkt opzich prima..
3) logmein zorgt ervoor dat je pc altijd te bereiken is, ook voor de mensen die kwaad willen..
4) wat iis de exacte foutmelding van windows met hulp op afstand?
Ja, tenminste ik heb een adsl modem, en die heet geloof ik een modemrouter, kan dat? Voldens de doos dan tenminste, en er zit een firewall in en je kan er mee bellen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:39 schreef mschol het volgende:
hebben jullie beide trouwens een router?
Dan staat er:quote:er wordt geprobeert om verbinding te maken
quote:er kan geen verbinding voor hulp op afstand worden gemaakt, omdat de dns-naam van de externe computer niet kan worden omgezet
Hoi ManAtWork,quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:39 schreef ManAtWork het volgende:
Teamviewer: niks registreren, gratis voor particulier gebruik.
Je installeert zelf de volledige versie en degene die hulp nodig heeft gebruikt de klantmodule.
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:39 schreef ManAtWork het volgende:
Je installeert zelf de volledige versie en degene die hulp nodig heeft gebruikt de klantmodule.
Ik gebruik het al jaren.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:54 schreef FokCrash het volgende:
[..]
Hoi ManAtWork,
Hee bedankt, dat ziet er wel goed uit, hopelijk is het niet onveilig...
Inderdaad, makkelijk kan bijna niet. En als je instelt dat het programma opstart, voordat je uberhaupt bent aangemeld kun je het vrijwel altijd bereiken. Ik gebruik het zelf op mijn Thuisservertje, en werkt perfect. Logmein werkt ook wel, maar teamviewer vind ik veel beter en fijner in gebruik.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:39 schreef ManAtWork het volgende:
dan zal je in de desbetreffende router poort 3389 moeten forwarden naar de juiste pcquote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:49 schreef FokCrash het volgende:
Ok, het is weer gedaan, en hier volgen de meldingen. Eerst staat er:
[..]
Dan staat er:
[..]
Dus dat is ook wat er op die Engelse website staat...
Okeeyquote:Op vrijdag 1 januari 2010 17:24 schreef mschol het volgende:
[..]
dan zal je in de desbetreffende router poort 3389 moeten forwarden naar de juiste pc
quote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:05 schreef Toryu het volgende:
Hier nog een fan van teamviewer. Werkt altijd, en je hoeft het niet eens te installeren.
TS heeft Fok!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:56 schreef Cothen het volgende:
Ik vraag me af hoe ts iemand gaat helpen als hij zelf niet in staat is om uit te zoeken hoe "hulp op afstand" werkt...
Ach, das gewoon bullshit, hij is gewoon een kneus.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 15:36 schreef FokCrash het volgende:
[..]
Hoi mschol,
ok, dus we doen gewoon iets niet goed. Hmm, dat klinkt nogal eng over dat atijd bereikbaar zijn voor kwaadwillenden.![]()
Nou, het zou handig zijn als er iets was waardoor het zonder logmein zou werken, omdat daarvan je gratis proefperiode afloopt, en dan moet je natuurlijk weer betalen, of je hebt geen verbinding meer.![]()
Ok, ik ga het weer even voor je doen, maar ik moet nog even wachten op mijn sms naar de ander zodat we weer even kunnen uittesten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |