abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 december 2009 @ 12:41:35 #1
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75832404
Wanneer er via een klusbedrijf een nieuwe "geinstalleerd" word gaan de kosten snel richting 300E.

En aangezien dat gewoon standaard opdekdeuren zijn moeten die ook op andere plekken te vinden zijn.

Het betreft een opdekdeur in de maat 900x2100mm voor het toilet.

Iemand een idee waar die voor een normale prijs zijn uit te halen?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_75832708
Zoek een ander klusbedrijf . . . Zo'n opdekdeur kost u +/- 75 euro en het ophangen is een fluitje van een cent.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  zondag 20 december 2009 @ 12:53:19 #3
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75832846
quote:
Op zondag 20 december 2009 12:49 schreef SpiekerJozef het volgende:
Zoek een ander klusbedrijf . . . Zo'n opdekdeur kost u +/- 75 euro en het ophangen is een fluitje van een cent.
Is dat misschien toch de makkelijkste optie

Zal morgen dan eens rond gaan bellen tenzij iemand nog een ander alternatief weet
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_75833599
quote:
Op zondag 20 december 2009 12:53 schreef x3ro het volgende:
Is dat misschien toch de makkelijkste optie

Zal morgen dan eens rond gaan bellen tenzij iemand nog een ander alternatief weet
Gamma, Praxis, Karwei, Formido, Bouwhof, noem ze maar op....

En als je niet over twee uitgesproken linkerhanden beschikt is het ophangen heel goed zelf te doen!

Wél nog ff schilderen....

p.s.... Toiletdeur stuk? Wat had je in godsnaam gegeten?....
  zondag 20 december 2009 @ 13:14:06 #5
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_75833701
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:11 schreef 49R het volgende:

[..]

Gamma, Praxis, Karwei, Formido, Bouwhof, noem ze maar op....

En als je niet over twee uitgesproken linkerhanden beschikt is het ophangen heel goed zelf te doen!

Wél nog ff schilderen....
Die wat ze daar hebben zijn dus niet gecoat ofwat? Aangezien het gewoon om van die gebroken witte af oplevering standaard opdekdeuren gaat.

Want dan is t anders handiger het door klusbedrijf te laten doen vanwege dat verven(ophangen kan ik nog wel )
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_75833937
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:14 schreef x3ro het volgende:
Die wat ze daar hebben zijn dus niet gecoat ofwat? Aangezien het gewoon om van die gebroken witte af oplevering standaard opdekdeuren gaat.

Want dan is t anders handiger het door klusbedrijf te laten doen vanwege dat verven(ophangen kan ik nog wel )
Voor zover ik me herinner zijn ze meestal vóórgegrond, en moeten in een kleur naar keuze afgelakt worden. Er zullen vast kant-en-klaar series te vinden zijn, maar die heb ik zelf nooit gekocht. Vraag gewoon eens in de lokale bouwmarkt.

Deur lakken is ook geen heksenkunst. Plat neerleggen op twee schragen, en aan één kant lakken met een lakrollertje. De randen doe je met een klein kwastje. Als de ene kant droog is, draai je de deur om, en doe je de andere kant. Eventueel herhalen voor een goede dekking.

Duurt op die manier alleen een week voordat je deur in de verf zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door 49R op 20-12-2009 13:26:24 ]
pi_75836702
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:20 schreef 49R het volgende:

[..]

Voor zover ik me herinner zijn ze meestal vóórgegrond, en moeten in een kleur naar keuze afgelakt worden. Er zullen vast kant-en-klaar series te vinden zijn, maar die heb ik zelf nooit gekocht. Vraag gewoon eens in de lokale bouwmarkt.

Deur lakken is ook geen heksenkunst. Plat neerleggen op twee schragen, en aan één kant lakken met een lakrollertje. De randen doe je met een klein kwastje. Als de ene kant droog is, draai je de deur om, en doe je de andere kant. Eventueel herhalen voor een goede dekking.

Duurt op die manier alleen een week voordat je deur in de verf zit.
pas verven als de deur erin hangt, vast zetten met een spie zodat hij niet dicht kan, kan je in 1 keer een hele deur doen... gaat veel sneller.... in 2 dagen klaar dan...
pi_75837568
alleen jammer dat je dan een ontzettend lelijke onderrand krijgt. Je kan namelijk niet doorrollen bij de grond.
pi_75839094
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:46 schreef _VoiD_ het volgende:
alleen jammer dat je dan een ontzettend lelijke onderrand krijgt. Je kan namelijk niet doorrollen bij de grond.
als je deur over de grond gaat, dan moet je een stuk afschaven.....
pi_75842790
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:25 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

pas verven als de deur erin hangt, vast zetten met een spie zodat hij niet dicht kan, kan je in 1 keer een hele deur doen... gaat veel sneller.... in 2 dagen klaar dan...
Is ook een manier, maar als de deur vlak ligt heb je als hobbyist minder kans op 'druipers' en droogt de verf mooier op (hoewel een rollertje die kans ook al verkleint)
pi_75843005
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:59 schreef 49R het volgende:

[..]

Is ook een manier, maar als de deur vlak ligt heb je als hobbyist minder kans op 'druipers' en droogt de verf mooier op (hoewel een rollertje die kans ook al verkleint)
er hoeft geen 3mm verf op... gewoon niet te dik erop doen en ook weer niet te lang op dezelfde plek gaan... beetje feeling proberen te krijgen...
pi_75843078
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:
er hoeft geen 3mm verf op... gewoon niet te dik erop doen en ook weer niet te lang op dezelfde plek gaan... beetje feeling proberen te krijgen...
Helemaal waar
Maar ik ga meestal voor veilig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')