abonnement Unibet Coolblue
  Donald Duck held dinsdag 5 januari 2010 @ 15:58:06 #101
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_76441451
In Antwerpen is het wel goed geregeld inderdaad. Volop ticketautomaten en je kunt ook al van tevoren thuis via internet tickets kopen. Met zetelreservatie, dus als je er op tijd bij bent, ben je verzekerd van een goede zelf uitgekozen plek.
En heb uiteraard daar dus ook Avatar gezien, in 3D natuurlijk. Heel keitof!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_76442458
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

Elke zaal waar films in 3D worden vertoond is digitaal, ook die van Pathé.

Maar ik ben het verder wel met je eens hoor, dat IMAX-label is geen garantie voor een superieure filmervaring. Ik heb Avatar 3D gezien in zowel de IMAX 3D-zaal van Pathé ArenA als in een 3D-zaal van Metropolis in Antwerpen en ik kan echt niet zeggen dat de IMAX-ervaring nou zoveel beter was.

De bioscoop in Antwerpen zelf is trouwens wel echt een miljard keer beter. Werkelijk niet normaal hoe amateuristisch het eraan toegaat bij Pathé: honderden mensen willen een kaartje en er zijn vervolgens 4 machines beschikbaar en er zijn 2 kassa's open. En als klap op de vuurpijl staat er welgeteld één mannetje de kaartjes te controleren. Het was nauwelijks mogelijk om een half uur voor aanvang op tijd voor de film de zaal in te komen, laat staan om nog wat drinken te halen. Echt genant, dat gaat in Antwerpen wel even anders.
Ik ben ook beter te spreken over het systeem en de zaal- en schermgrootte van Metropolis Antwerpen. Zelf je stoel kiezen, evt een bank/loveseat en superveel beenruimte, echt heerlijk. Er is ook alltijd een automaat of desk vrij als ik er ben .
  dinsdag 5 januari 2010 @ 16:33:28 #103
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_76442943
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 15:56 schreef Mike het volgende:

[..]

Veel.
Het is niet overdreven, Mike

Waar de Metropolis een oase van rust, professionaliteit en perfectie is is, lijkt het bij de Pathé alsof ze niet hadden verwacht dat er daadwerkelijk mensen naar hun megabioscoop zouden komen. De rijen voor de automaten, balies en de kaartjescontroleur liepen door het hele gebouw heen tot buiten aan toe. En ondanks dat ik van te voren kaartjes had gekocht (! dus betaald en alles), mocht ik toch mooi aanschuiven. We waren een half uur voor aanvang van de film aanwezig en waren toch maar nauwelijks op tijd voor de voorfilmpjes. Zonder eten, drinken of wat dan ook, want daar was geen tijd meer voor. En dan ook nog eens vrij zitten in een zaal die al donker is en voor 80% al gevuld is
pi_76443952
Heeft iemand Avatar 3D in Roermond (foroxity) gezien?
Ik hoorde dat deze daar 11 euro kost, terwijl ik hoor van andere personen dat deze film bv in de Pathe of in België gewoon de standaard prijs kost. Zit bij die 11euro soms een borg voor de 3D bril of iets dergelijks?
  Donald Duck held dinsdag 5 januari 2010 @ 16:58:41 #105
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_76444035
Bij Metropolis kost een 3D film ook meer. Dat is geen borg, want je krijgt niks terug. De kosten zullen voor een deel wel zitten in het reinigen van de brillen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:05:25 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_76444295
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:56 schreef Exterminator het volgende:

Ik hoorde dat deze daar 11 euro kost, terwijl ik hoor van andere personen dat deze film bv in de Pathe of in België gewoon de standaard prijs kost.
Onzin. Bij Pathé betaal je 2,50 extra voor een normale 3D voorstelling en 5 euro extra voor een IMAX 3D voorstelling. In België betaal je bij Kinepolis in Antwerpen 2 euro extra voor een film in 3D.
pi_76444899
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:56 schreef Exterminator het volgende:
Heeft iemand Avatar 3D in Roermond (foroxity) gezien?
Ik hoorde dat deze daar 11 euro kost, terwijl ik hoor van andere personen dat deze film bv in de Pathe of in België gewoon de standaard prijs kost. Zit bij die 11euro soms een borg voor de 3D bril of iets dergelijks?
Een collega van mij heeft hem daar gezien, maar de prijs weet ik niet.

In België (Maasmechelen/Lanaken) betaal je op dinsdag 6 euro voor de 3D film.
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:32:15 #108
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_76508990
Nogsteeds druk bij 3DIMAX bij Pathe? Morgen die van 17:20 nemen
pi_76509789
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 16:33 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is niet overdreven, Mike

Waar de Metropolis een oase van rust, professionaliteit en perfectie is is, lijkt het bij de Pathé alsof ze niet hadden verwacht dat er daadwerkelijk mensen naar hun megabioscoop zouden komen. De rijen voor de automaten, balies en de kaartjescontroleur liepen door het hele gebouw heen tot buiten aan toe. En ondanks dat ik van te voren kaartjes had gekocht (! dus betaald en alles), mocht ik toch mooi aanschuiven. We waren een half uur voor aanvang van de film aanwezig en waren toch maar nauwelijks op tijd voor de voorfilmpjes. Zonder eten, drinken of wat dan ook, want daar was geen tijd meer voor. En dan ook nog eens vrij zitten in een zaal die al donker is en voor 80% al gevuld is
Inderdaad een verschrikkelijk theater, Pathe Arena. Ik was er om 20.15 uur voor de voorstelling van 20.50 uur, en 5 minuten voor aanvang hadden we eindelijk de kaartjes.
Geen drinken, geen eten en als een speer naar de zaal in de hoop op een goed plekje.
Wat heb je dan in godsnaam aan een online gekocht kaarje?
Om 23.50 uur kom je dan uitgedroogd de zaal uit, maar toen was de bar natuurlijk al dicht.
Dan maar in de parkeergarage cola gehaald, want daar stonden we van 0.00 uur tot 0.45 uur vast omdat deze bioscoop hoofdzakelijk bevolkt wordt door asociale bestuurders die nog nooit van voorrang verlenen hebben gehoord.
Nooit van mijn leven ga ik nog naar deze verschrikkelijke bioscoop.

Ben benieuwd naar mensen die de IMAX versie hebben gezien en de gewone 3D in bijvoorbeeld Almere (Utopolis) of Cinemec (Ede). Beide bioscopen zijn in ieder geval prachtig en hebben een prima service.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_76509959
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 04:50 schreef StefanP het volgende:

[..]

Anders lees je het even in de regisseur's eigen woorden. Dan kun je daarna je eigen woorden meteen opeten.

Pwnt.
Wat boeit het wat de regisseur vind? Ik bepaal zelf wat ik van de film meeneem. Als ik er smurfenpower in wil zien dan doe ik dat.
pi_76509974
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 01:12 schreef dolfg het volgende:

[..]

Inderdaad een verschrikkelijk theater, Pathe Arena. Ik was er om 20.15 uur voor de voorstelling van 20.50 uur, en 5 minuten voor aanvang hadden we eindelijk de kaartjes.
Geen drinken, geen eten en als een speer naar de zaal in de hoop op een goed plekje.
Wat heb je dan in godsnaam aan een online gekocht kaarje?
Om 23.50 uur kom je dan uitgedroogd de zaal uit, maar toen was de bar natuurlijk al dicht.
Dan maar in de parkeergarage cola gehaald, want daar stonden we van 0.00 uur tot 0.45 uur vast omdat deze bioscoop hoofdzakelijk bevolkt wordt door asociale bestuurders die nog nooit van voorrang verlenen hebben gehoord.
Nooit van mijn leven ga ik nog naar deze verschrikkelijke bioscoop.

Ben benieuwd naar mensen die de IMAX versie hebben gezien en de gewone 3D in bijvoorbeeld Almere (Utopolis) of Cinemec (Ede). Beide bioscopen zijn in ieder geval prachtig en hebben een prima service.
Ik heb de IMAX versie en de Utopolis Almere 3D versie gezien .
Gaf persoonlijk ook de voorkeur aan Almere maar ja, dat is ook niet zo gek voor mij. Ga wel dit weekend weer naar de IMAX versie, gewoon omdat het zo een toffe film is .
pi_76510036
3D is honderd keer beter, want dan heb je geen tijd om je aan het matige cliché verhaal te ergeren en je in plaats daar van kunt vergapen aan de prachtige wereld.

'Dances with Wolves in space.'
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_76510066
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:42 schreef ampburner het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook ervaren, maar.... houd wel in je achterhoofd dat de nieuwigheids factor daarbij een grote rol speelt. Als je over 10 jaar (vele 3D ervaringen rijker) weer eens naar de bios gaat dan zul je een dergelijke scene echt niet zo intens 'beleven'. De eerste keer is altijd speciaal natuurlijk, maar daarna gaat het gewoon weer om de kwaliteit.
[..]

Dat klinkt inderdaad als een aardig business plan - En als dat betekent dat er veel meer 'spektakel' en 'familie' films gemaakt gaan worden, gericht op consumenten die per se 3D dingen in de bios moeten gaan kijken, dan zul je mij steeds minder in de bioscoop aantreffen op den duur. Zet ik thuis wel weer een DVDtje van Dances With Wolves op ;P

Daarnaast is het natuurlijk slechts een kwestie van tijd voordat 3D technologie in de huiskamer gewoon betaalbaar wordt.
Je zal een dergelijke scene niet zo intens beleven maar een film zonder 3D zal wat moeilijker te bekijken zijn. Wat betreft de bioscoopbeleving is er nog veel te verbeteren. Denk aan wind, geur, temperatuur en zelfs luchtvochtigheid. Dat kan het allemaal nog veel verder tillen en ook het prijskaartje flink verhogen.
  donderdag 7 januari 2010 @ 02:09:04 #114
282039 VanderMeulen
Mjam mjam mjam mjam, hap hap
pi_76510354
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 01:33 schreef Fokski het volgende:

[..]
Wat betreft de bioscoopbeleving is er nog veel te verbeteren. Denk aan wind, geur, temperatuur en zelfs luchtvochtigheid. Dat kan het allemaal nog veel verder tillen en ook het prijskaartje flink verhogen.
Vind je het erg als ik Ice Age even oversla dan?
Heeft u al een brandverzekering?
pi_76510426
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 02:09 schreef VanderMeulen het volgende:

[..]

Vind je het erg als ik Ice Age even oversla dan?
Ach je krijgt nu toch ook een 3D-brilletje mee? Dan gewoon ook nog een sjaal en thermisch ondergoed.
pi_76512612
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 01:33 schreef Fokski het volgende:

[..]

Je zal een dergelijke scene niet zo intens beleven maar een film zonder 3D zal wat moeilijker te bekijken zijn. Wat betreft de bioscoopbeleving is er nog veel te verbeteren. Denk aan wind, geur, temperatuur en zelfs luchtvochtigheid. Dat kan het allemaal nog veel verder tillen en ook het prijskaartje flink verhogen.
Uhm dat is er al, bioscopen noemen dat variërend van 4D, 5D of 6D. Het zijn dan vooral van die korte filmpjes en is meer bedoeld als attractie dan echt als film beleving. In Nederland zijn er maar een paar plaatsen waar dit is, de stoelen bewegen dan ook mee trouwens.
pi_76514040
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:22 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Uhm dat is er al, bioscopen noemen dat variërend van 4D, 5D of 6D. Het zijn dan vooral van die korte filmpjes en is meer bedoeld als attractie dan echt als film beleving. In Nederland zijn er maar een paar plaatsen waar dit is, de stoelen bewegen dan ook mee trouwens.
Zonder een standaard zal het ook enkel een attractie blijven. Met een standaard dan zal een regisseur zich er ook serieus mee bemoeien en dan kan het vooral bij 3D actiefilms een nieuwe beleving inluiden. Het moet ook even "subtiel" gebruikt worden als de 3D in Avatar.
pi_76516422
ik heb hem gezien in Spijkenisse vind ik best een goeie bios maar de mensen die er komen zijn kut.

maar ik wil dus nog een keer naar avatar maar nu imax 3D pathe rotterdam ,
wat voor brillen heeft rotterdam ??? want ik vind die van arcaplex echt kut het zijn namelijk hele grote zware dingen met een klein schermpje
het is patat
pi_76555085
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:34 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik heb hem gezien in Spijkenisse vind ik best een goeie bios maar de mensen die er komen zijn kut.

maar ik wil dus nog een keer naar avatar maar nu imax 3D pathe rotterdam ,
wat voor brillen heeft rotterdam ??? want ik vind die van arcaplex echt kut het zijn namelijk hele grote zware dingen met een klein schermpje
IMAX gebruikt passieve brillen, heel licht maar wel minder comfortabel (vind ik dan tenminste). Ik vind de actieve brillen persoonlijk wat prettiger zitten, vooral bij mijn oren maar ik ben een brildrager dus mijn eigen bril zit er nog onder, misschien maakt dat het wat minder comfortabeler.
pi_76563388
welke vind je fijn zitten deze :


of deze


de eerste vind ik juist heel erg vervelend .
het is patat
pi_76564114
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:29 schreef jesperrrrsss het volgende:
welke vind je fijn zitten deze :
[ afbeelding ]

of deze
[ afbeelding ]

de eerste vind ik juist heel erg vervelend .
Plaatjes doen het hier niet.
pi_76566890
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:29 schreef jesperrrrsss het volgende:
welke vind je fijn zitten deze :
[ afbeelding ]

of deze
[ afbeelding ]

de eerste vind ik juist heel erg vervelend .
De eerste, die van Xpand, die vind ik juist heerlijk zitten. Geen last van als ik hem op heb.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:04:20 #123
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_76567582
Avatar heeft nu al meer binnen dan Return of the King. Gaat ie Titanic voorbij streven?
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:10:18 #124
284684 Babbelvis
doet blup blup
pi_76567810
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:15 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

De enige echte reden dat ik uberhaupt naar de bios ga = IMAX 3D. Zo kun je films bekijken zoals ze bedoeld zijn om te kijken
Dat dus....

Veel films kan je prima thuis kijken bij je Home Cinema Center of in de lokale bioscoop maar sommige films zoals deze MOET je gewoon gezien hebben in een IMAX.

Zelf heb ik deze film al 2x gezien in Pathe IMAX Amsterdam

Denk dat ik er volgende week weer heen ga. wat een wereld waar die navi's in leven echt ongelofelijk
pi_76568588
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:04 schreef klaasdj het volgende:
Avatar heeft nu al meer binnen dan Return of the King. Gaat ie Titanic voorbij streven?
Ik kijk liever naar het aantal bezoekers dan de opbrengsten die inflatoir worden opgehoogd met het verstrijken van de tijd.

http://boxofficemojo.com/alltime/adjusted.htm

Gone with the wind is toch nog steeds behoorlijk indrukwekkend. $400 miljoen wereldwijd en $200 miljoen in de VS in 1939. Die $1,4 miljard gecorrigeerd heeft betrekking tot de VS en er waren in de VS alleen 202 miljoen kaartjes verkocht op 130 miljoen inwoners! Als je het ook nog op inwoners zou corrigeren dan is dat gewoon ondenkbaar geworden dat het wordt verbroken laat staan dat de welvaart in oog wordt genomen. Het nationaal inkomen van de VS in 1939 was 92,2 miljard tegenover 14 biljoen nu. Als je dat relatief bekijkt dan is die 200 miljoen nu eerder 30 miljard. Maar ik ben heb nu een beetje te ver aan het doortrekken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fokski op 08-01-2010 16:42:55 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')