abonnement Unibet Coolblue
pi_80072012
quote:
Op woensdag 7 april 2010 23:36 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Tjsa, ik heb altijd Alfa gereden, dus altijd een zware koppeling. Als je toch automaat wilt, ga dan een 166 rijden. Of BMW/Audi (fijnste automaten).
Ik vind gewone automaten helemaal niks
Met Selespeed kun je nog lekker schakelen wanneer JIJ wil, als het werkt (ALS) dan is het echt lol
  donderdag 8 april 2010 @ 08:53:26 #277
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_80072333
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:40 schreef pvdplanet het volgende:
GTA koplampen, donkere knipperlichten en mistlampen gemonteerd

Tevens nieuwe spiegels met donkerblauw glas

M'n vriendin is zeer tevreden met de upgrades

[ afbeelding ]
Nette 156! Heb er zelf een gehad
opgezegd@fok.nl
pi_80226334
Net heb ik een ritje met m`n Alfa 156 gemaakt en na het parkeren merkte ik op dat de auto wat vloeistof lekt. Deze vloeistof lekt helemaal aan de voorkant aan de onderkant van de grill. Ik zie ook een beetje sop op de straat liggen, iemand enig idee wat voor vloeistof dit kan zijn of hoe ik daar het beste achter kan komen? Zelf zat ik aan de ruitenwisservloeistof te denken maar daar ben ik niet zeker van.
Tok.
pi_80227125
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Net heb ik een ritje met m`n Alfa 156 gemaakt en na het parkeren merkte ik op dat de auto wat vloeistof lekt. Deze vloeistof lekt helemaal aan de voorkant aan de onderkant van de grill. Ik zie ook een beetje sop op de straat liggen, iemand enig idee wat voor vloeistof dit kan zijn of hoe ik daar het beste achter kan komen? Zelf zat ik aan de ruitenwisservloeistof te denken maar daar ben ik niet zeker van.
Lijkt me sterk dat het reservoir daarvan bij de grill zit. Is het geen condenswater van de radiateur dat zich vermengt heeft met wat zeepresten van het autowassen?
pi_80228593
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:39 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Net heb ik een ritje met m`n Alfa 156 gemaakt en na het parkeren merkte ik op dat de auto wat vloeistof lekt. Deze vloeistof lekt helemaal aan de voorkant aan de onderkant van de grill. Ik zie ook een beetje sop op de straat liggen, iemand enig idee wat voor vloeistof dit kan zijn of hoe ik daar het beste achter kan komen? Zelf zat ik aan de ruitenwisservloeistof te denken maar daar ben ik niet zeker van.
hoever aan de voorkant? Het kan ook vocht zijn van je airco (heb je die?).
pi_80247760
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:57 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat het reservoir daarvan bij de grill zit. Is het geen condenswater van de radiateur dat zich vermengt heeft met wat zeepresten van het autowassen?
Mijn bolide glimt nog helemaal dus heb nog niet hoeven autowassen. De auto op onderstaande afbeelding is niet van mij, maar het lek kwam dus precies van die plek vandaan helemaal aan de voorkant waar de pijl staat.


Ik heb trouwens wel een airco, maar ik hoef dus niet te vrezen dat het bijvoorbeeld iets is waar ik me erg zorgen om moet maken?
Tok.
pi_80248082
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:19 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Mijn bolide glimt nog helemaal dus heb nog niet hoeven autowassen. De auto op onderstaande afbeelding is niet van mij, maar het lek kwam dus precies van die plek vandaan helemaal aan de voorkant waar de pijl staat.
[ afbeelding ]

Ik heb trouwens wel een airco, maar ik hoef dus niet te vrezen dat het bijvoorbeeld iets is waar ik me erg zorgen om moet maken?
Er kan wel condens van de airco afkomen, vooral op hete dagen, maar ik denk dat dat niet op die plek gebeurt. Misschien dat de driehoekige grill een afvoergoot vormt?
pi_80251524
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:26 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Er kan wel condens van de airco afkomen, vooral op hete dagen, maar ik denk dat dat niet op die plek gebeurt. Misschien dat de driehoekige grill een afvoergoot vormt?
condens? in de zomer in Frankrijk liep er een complete rivier onder de auto vandaan Moest wel krabben aan de binnenkant van de voorruit met 30 graden buiten
  dinsdag 13 april 2010 @ 18:08:56 #284
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_80273025
quote:
Op maandag 12 april 2010 23:19 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Mijn bolide glimt nog helemaal dus heb nog niet hoeven autowassen. De auto op onderstaande afbeelding is niet van mij, maar het lek kwam dus precies van die plek vandaan helemaal aan de voorkant waar de pijl staat.
[ afbeelding ]

Ik heb trouwens wel een airco, maar ik hoef dus niet te vrezen dat het bijvoorbeeld iets is waar ik me erg zorgen om moet maken?
Ik zou toch maar eens de motorkap opentrekken en op onderzoek uit gaan. Ook de afvoerplek van de airco zou ik eens opzoeken en regelmatig schoonmaken, je zal niet de eerste zijn waarbij een defecte aircolekwaterafvoer voor een verrotte bodem heeft gezorgd.

Maar een kleine tip... proef eens of het water/vocht zoetig is -> lekke radiateur
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_80353158
2 setjes nieuwe wiellagers, 2 nieuwe banden..... Zo gaat je geld vrij rap op.

Maar goed, tis en blijft een hobby dus zodra ik weer rij met die grijns op mn gezicht vergeet ik dat weer
  donderdag 15 april 2010 @ 20:35:14 #286
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_80357937
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:32 schreef xFriendx het volgende:
2 setjes nieuwe wiellagers, 2 nieuwe banden..... Zo gaat je geld vrij rap op.

Maar goed, tis en blijft een hobby dus zodra ik weer rij met die grijns op mn gezicht vergeet ik dat weer



En dan een setje draagarmen en remschijven
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_80358692
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:35 schreef lipje het volgende:

[..]




En dan een setje draagarmen en remschijven
Draagarmen zijn al vervangen (x heel vaak) Remblokken ook al eens Schijven nog niet, dat zal dus inderdaad dit jaar wel ergens aan bod komen.
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:10:52 #288
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_80388844
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:53 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Draagarmen zijn al vervangen (x heel vaak) Remblokken ook al eens Schijven nog niet, dat zal dus inderdaad dit jaar wel ergens aan bod komen.
fijn hè, een Alfa :p


Maar t rijdt zo heerlijk
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_80389553
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 16:10 schreef lipje het volgende:

[..]

fijn hè, een Alfa :p


Maar t rijdt zo heerlijk
Ik scheld wel eens op dat barrel, ik doe em weg, kost me klauwen vol met geld, maar dan haal ik em weer op bij de garage en als ik naar huis rij dan mag de wereld vergaan want ik zit heerlijk, in mn bella.
  vrijdag 16 april 2010 @ 18:06:33 #290
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_80392965
Leuk, een Alfa topic! Ben nu aan t lessen, maar mn pa heeft de Alfa liefde me met de paplepel ingegoten...dus er zal zeker in de toekomst een Alfa komen..dit is de Nuvola 156 van mn pa, waarin niemand (zelfs mn ma) in mag rijden



pi_80393277
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:06 schreef Opperprutser het volgende:
Leuk, een Alfa topic! Ben nu aan t lessen, maar mn pa heeft de Alfa liefde me met de paplepel ingegoten...dus er zal zeker in de toekomst een Alfa komen..dit is de Nuvola 156 van mn pa, waarin niemand (zelfs mn ma) in mag rijden

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hele mooie kleur!!

Ziet er ook zeer verzorgd uit. Je pa is vast ook iemand die de roosters voor de airco/ventilatie allemaal recht zet waarbij er geen 1 mag afwijken (althans, dat doe ik )
pi_80405806
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:06 schreef Opperprutser het volgende:
Leuk, een Alfa topic! Ben nu aan t lessen, maar mn pa heeft de Alfa liefde me met de paplepel ingegoten...dus er zal zeker in de toekomst een Alfa komen..dit is de Nuvola 156 van mn pa, waarin niemand (zelfs mn ma) in mag rijden

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie kar, eigenlijk staat zowat iedere kleur de Alfa 156 goed maar dit is toch wel een van mijn favorieten! En ik ben jaloers op het lederen interieur.
Tok.
  zaterdag 17 april 2010 @ 05:31:04 #293
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_80411006
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:16 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Hele mooie kleur!!

Ziet er ook zeer verzorgd uit. Je pa is vast ook iemand die de roosters voor de airco/ventilatie allemaal recht zet waarbij er geen 1 mag afwijken (althans, dat doe ik )
Geen idee, maar de liefde voor azzurro nuvola is wel al zo ver gegaan dat de middenconsole, veerpootbrug, attachekoffer (voor zn werk), telefoon en radio al in die kleur gespoten is..
pi_80411923
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 05:31 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Geen idee, maar de liefde voor azzurro nuvola is wel al zo ver gegaan dat de middenconsole, veerpootbrug, attachekoffer (voor zn werk), telefoon en radio al in die kleur gespoten is..
Wat een held
pi_80412857
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:06 schreef Opperprutser het volgende:
Leuk, een Alfa topic! Ben nu aan t lessen, maar mn pa heeft de Alfa liefde me met de paplepel ingegoten...dus er zal zeker in de toekomst een Alfa komen..dit is de Nuvola 156 van mn pa, waarin niemand (zelfs mn ma) in mag rijden

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
mooie auto hoor, alleen witte vloermatten???
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  zaterdag 17 april 2010 @ 11:25:13 #296
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_80414203
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:17 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

mooie auto hoor, alleen witte vloermatten???
Die waren beige, hij had ze niet gezien voordat hij ze kocht, en had gedacht dat ze beter zouden matchen bij de beige bekleding van de auto. Nu zitten er nette donkergrijze matten in
pi_80414277
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 11:25 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Die waren beige, hij had ze niet gezien voordat hij ze kocht, en had gedacht dat ze beter zouden matchen bij de beige bekleding van de auto. Nu zitten er nette donkergrijze matten in
das beter
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_80441028
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 05:31 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Geen idee, maar de liefde voor azzurro nuvola is wel al zo ver gegaan dat de middenconsole, veerpootbrug, attachekoffer (voor zn werk), telefoon en radio al in die kleur gespoten is..
Wow, heb je daar picca's van? Die kleur is letterlijk en figuurlijk hemels.
Dit is mijn grote liefde:

pi_80441827
quote:
Op zondag 18 april 2010 11:54 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Wow, heb je daar picca's van? Die kleur is letterlijk en figuurlijk hemels.
Dit is mijn grote liefde:

[ afbeelding ]
Oliebollenmeeting
  zondag 18 april 2010 @ 20:04:50 #300
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_80456079
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:29 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Oliebollenmeeting
Altijd gezellig, istie van dit jaar of vorig jaar?
ik was er dit jaar helaas niet bij. Augustus weer een nieuwe kans op ALARM
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')