Die is leeg..quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:49 schreef Intermec het volgende:
Wat is er met Nuijten?
tja maar tussen die moment opnames zaten 4 dagen en 20km. en zo erg als die veerpoot doorgeroest was. dat was al minimaal 4 maand zo.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef GizartFRL het volgende:
APK is moment opname.
Iedere keurmeester zal een auto ook anders bekijken.
In de hoofdlijnen wel hetzelfde, maar wat bij de ene keurmeester goed is, hoeft dat bij de andere niet te zijn.
Tevens spreekt de RDW zichzelf ook nog wel eens tegen.
Tevens TVP voor vervolg.
Jahaaa.. wás het maar zo'n feestquote:Op woensdag 2 december 2009 00:02 schreef blackbeartje het volgende:
veerpoot is veel makkelijker 25 euro @ sloop 4 boutjes los boven aan 2 onderaan laten zakken . je zet je remmen over en zet hem er weer in ..maar
Fransdeens Leg jij dan eens uit waarom na het keuren er gewoon nog 3 januari 2010 stond? en dat er op de RDW site staat dat je 2 maand reparatie tijd hebt ?quote:Op woensdag 2 december 2009 13:31 schreef FransDeens het volgende:
Bedrijf A heeft gelijk. Als de auto wordt afgekeurd en je wilt een officiëel afkeurrapport, dan moet de auto afgemeld worden bij de RDW, is de auto vanaf dat moment niet meer APK-gekeurd, dus mag je er eigenlijk niet meer mee rijden. Als je een officëel afkeurrapport hebt van bedrijf B (wat betekent dat de auto is afgemeld bij de RDW) dan is je auto dus echt afgekeurd en is de APK niet meer geldig tot volgende maand.
Verder worden de APK-richtlijnen door verschillende bedrijven wel eens verschillend geïntepreteerd, vervelend maar het blijft mensenwerk.
.quote:Keuren tot twee maanden vooraf
U kunt uw voertuig tot twee maanden vóór de eerstvolgende APK-vervaldatum laten keuren. De oude vervaldatum wordt dan, afhankelijk van de geldende keuringsfrequentie, met 1 of 2 jaar verlengd. Laat u uw voertuig meer dan twee maanden vóór de APK-vervaldatum keuren, dan krijgt uw voertuig een nieuwe APK-vervaldatum
Niet? Toen ik de auto op mijn naam zetten was dat zelfde moment ook op internet gedaan.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:02 schreef FransDeens het volgende:
Ik neem aan dat je bedoelt dat op de RDW-site nog 3 januari 2010 stond. Die site is niet zo snel, een wijziging wordt niet real-time doorgevoerd.
Jij zegt: Garage A lult uit zijn nek omdat garage B me wel een afkeurrapport heeft gegeven, en de auto daarna nog gewoon APK-gekeurd was.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:44 schreef blackbeartje het volgende:tevens heb ik via email contact gehad met A en hij zei dat hij geen keuringsrapport kon meegeven omdat dan de huidige apk niet meer geldig zou zijn ( nu tot 3 januari 2010) klopt dit? want ik heb bij B gewoon een afkeur bewijs meegekregen 20-11-2009 en volgens de RDW site loopt me apk nu nog gewoon door tot 3 januari 2010.
quote:Op woensdag 2 december 2009 19:54 schreef Maharbal het volgende:
Als je binnen 2 maanden voor het vervallen van je huidige apk nog een apk doet en hij wordt afgekeurd, dan heb je tot de oorspronkelijke apk datum om je auto te repareren. Als hij meteen wordt goedgekeurd heb je de 2 maanden (of hoeveel minder je voor de oorspronkelijke apk datum een nieuwe apk hebt laten uitvoeren) er bij tot de oorspronkelijke apk datum + 1 jaar.
Sim-pol, omdat zulke bedrijven je auto niet meteen officieel als 'afgekeurd' melden bij het RDW, dus is er in feite niets gebeurd..quote:Op woensdag 2 december 2009 16:53 schreef blackbeartje het volgende:
vandaag rekening binnen gekregen 192 euro van bedrijf B in Hoogeveen en heb apk tot 3-01-2011
terwijl bedrijf A uit Geesbrug 400 euro was geweest
[..]
Fransdeens Leg jij dan eens uit waarom na het keuren er gewoon nog 3 januari 2010 stond? en dat er op de RDW site staat dat je 2 maand reparatie tijd hebt ?
[..]
.
nog geen reactie overigens van de RDW, wacht nog af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |