abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_75189184
Het verhaal
13-11-2009

ging mijn auto voor de A.P.K bij auto bedrijf A in Geesbrug. daar werd deze afgekeurd op

1. 4 x banden versleten
2. Ophanging rubbers versleten Links achter
3. knipperlichten achter wit en voor.
4. Stabilisatie stang voor ( rubbers ) versleten.

ze hadden geen Co2 meeting gedaan of 4 gasmeting verricht omdat hij uit 1992 kwam

ik heb tevens GEEN Keuringsrapport meegekregen en hoefde ook niet te betalen.

ik zou als ik mijn loon zou hebben de rekening betalen van 400 euro ( banden regelde ik zelf en knipperlichten ook)

dat had ik toen gelijk gedaan. dus punt 1 & 3 vallen af.

paar dagen later moest ik een vriend van mij afslepen omdat zijn Dynamo kapot was gegaan. dit keer gingen we naar autobedrijf B (keuringsinstantie nummer B ) in Hoogeveen, die vonden de reparatie kosten een beetje hoog voor de genoemde punten en wouden er wel even naar kijken ( second opinion is altijd goed ?) dus hij ging daar even op de brug. en daar zagen ze dat

1. de stabilisatie stang gewoon prima was tevens de rubbers.
maar dat punt 4 wel klopte.
en ze zeiden dat er sowieso een Co2 meting verricht moest worden omdat er U9 op mijn kenteken staat.
ik vond dit vreemd. en sprak af om bij hun de a.p.k voor elkaar te laten maken de volgende vrijdag.

vrijdag 20-11-2009
heb ik mijn auto bij Autobedrijf B neergezet.
hun keurde hem na de reparatie van punt 1 toch af,
omdat links voor de veerpoot verroest was ( Code = 602 (1x) Veerpoot Lv Doorgeroest).

Dit had volgens hun A ook moeten zien.

deze word morgen ( dinsdag 1 December gemaakt ) en dan word hij eindelijk goedgekeurd.


tevens heb ik via email contact gehad met A en hij zei dat hij geen keuringsrapport kon meegeven omdat dan de huidige apk niet meer geldig zou zijn ( nu tot 3 januari 2010) klopt dit? want ik heb bij B gewoon een afkeur bewijs meegekregen 20-11-2009 en volgens de RDW site loopt me apk nu nog gewoon door tot 3 januari 2010.

maar nu wil A niet meewerken en eist dat ik de Apk betaal ( a 35 euro) maar ik vind dat hij slecht werk geleverd heeft en ik kan zonder keuringsrapport geen herkeuring aangevraagd hebben of iets dergelijks

wat moet ik doen?.

Met Vriendelijke Groet,
Stephan


ik heb deze email die ik naar de RDW gestuurd heb even hier geplakt zodat het voor jullie ook duidelijk is.
ik heb de bedrijf namen even weggelaten door middel van A en B
wat zouden jullie doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door blackbeartje op 01-12-2009 18:19:44 ]
pi_75189325
Wat is er met Nuijten?
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:51:03 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75189379
tvp voor de reactie van de RDW
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:05:39 #4
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_75189808
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:49 schreef Intermec het volgende:
Wat is er met Nuijten?
Die is leeg..
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:17:22 #5
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_75190127
Maak er ipv LEEG eens A en B van, er is serieus geen touw aan vast te knopen...
Ook kloppen de punten niet door je verhaal heen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_75190197
done.

ben benieuwd
pi_75190790
APK is moment opname.
Iedere keurmeester zal een auto ook anders bekijken.
In de hoofdlijnen wel hetzelfde, maar wat bij de ene keurmeester goed is, hoeft dat bij de andere niet te zijn.
Tevens spreekt de RDW zichzelf ook nog wel eens tegen.

Tevens TVP voor vervolg.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:43:05 #8
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_75191002
Godver ik lees weer eens niet
Ik ben lelijk.
pi_75191107
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:37 schreef GizartFRL het volgende:
APK is moment opname.
Iedere keurmeester zal een auto ook anders bekijken.
In de hoofdlijnen wel hetzelfde, maar wat bij de ene keurmeester goed is, hoeft dat bij de andere niet te zijn.
Tevens spreekt de RDW zichzelf ook nog wel eens tegen.

Tevens TVP voor vervolg.
tja maar tussen die moment opnames zaten 4 dagen en 20km. en zo erg als die veerpoot doorgeroest was. dat was al minimaal 4 maand zo.

en de stabilisatie stang rubbers repareren zichzelf niet in de tussentijd

hopelijk binnenkort bericht van de RDW. ik betaal bedrijf B in de tussentijd sowieso niet.
pi_75194567
Ik snap je probleem niet, bij de ene garage moest je betalen voor rubbers, bij de andere voor een veerpoot. Kost je hoe dan ook geld.

APK is een hoop gelul en het liefst breng ik een auto naar adres waar ze in een paar minuten gewoon goedkeuren zonder gelul. Die auto is echt niet veiliger geworden met nieuwe rubbers of een veerpoot.
.
pi_75197718
veerpoot is veel makkelijker 25 euro @ sloop 4 boutjes los boven aan 2 onderaan laten zakken . je zet je remmen over en zet hem er weer in .. maar

het gaat om je principes ? ik bedoel een doorgerotte veerpoot op de snelweg bijvoorbeeld met 120 km/u en je zakt er door heen en hij klapt door je band en velg en je remmen en je bent dood?

een stabilisatie stang is lang zo erg niet.
  woensdag 2 december 2009 @ 11:15:50 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_75205751
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:02 schreef blackbeartje het volgende:
veerpoot is veel makkelijker 25 euro @ sloop 4 boutjes los boven aan 2 onderaan laten zakken . je zet je remmen over en zet hem er weer in .. maar
Jahaaa.. wás het maar zo'n feest

vergeet gewoon voor het gemak de altijd vastziittende stuurkogel waarvan je ws het stofhoesje molt met losmaken, de fusee/draagarm die niet meewerkt, remklauwen eraf...
En dan gaan we nog even voorbij aan het feit dat die goedkope poot van de sloop een schokbreker heeft die een beetje matcht bij de andere kant, zodat je daarna niet nat gaat op een verschil van meer dan 10% in de demping links/rechts...

Tis makkelijk lullen allemaal op in theorie op het net
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_75209937
Bedrijf A heeft gelijk. Als de auto wordt afgekeurd en je wilt een officiëel afkeurrapport, dan moet de auto afgemeld worden bij de RDW, is de auto vanaf dat moment niet meer APK-gekeurd, dus mag je er eigenlijk niet meer mee rijden. Als je een officëel afkeurrapport hebt van bedrijf B (wat betekent dat de auto is afgemeld bij de RDW) dan is je auto dus echt afgekeurd en is de APK niet meer geldig tot volgende maand.

Verder worden de APK-richtlijnen door verschillende bedrijven wel eens verschillend geïntepreteerd, vervelend maar het blijft mensenwerk.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  woensdag 2 december 2009 @ 14:13:12 #14
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_75211102
Ik begrijp je communicatie al niet, het was vele malen beter om garage A gewoon IRL te woord te staan.

Maar officieel had A je auto af moeten melden, en dan had jij ook de rekening moeten betalen, nu is er officieel 'niets', dus als je kwaad wegloopt, dan zal hij daar weinig aan kunnen doen..
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 2 december 2009 @ 16:09:23 #15
182073 invine
blablabla etc.
pi_75214955
Hij heeft je geen keuringsrapport gegeven? Lijkt me sterk dat hij dan bewijs heeft dat hij die auto apk heeft gekeurd.

Tevens tvp.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_75216658
vandaag rekening binnen gekregen 192 euro van bedrijf B in Hoogeveen en heb apk tot 3-01-2011
terwijl bedrijf A uit Geesbrug 400 euro was geweest
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:31 schreef FransDeens het volgende:
Bedrijf A heeft gelijk. Als de auto wordt afgekeurd en je wilt een officiëel afkeurrapport, dan moet de auto afgemeld worden bij de RDW, is de auto vanaf dat moment niet meer APK-gekeurd, dus mag je er eigenlijk niet meer mee rijden. Als je een officëel afkeurrapport hebt van bedrijf B (wat betekent dat de auto is afgemeld bij de RDW) dan is je auto dus echt afgekeurd en is de APK niet meer geldig tot volgende maand.

Verder worden de APK-richtlijnen door verschillende bedrijven wel eens verschillend geïntepreteerd, vervelend maar het blijft mensenwerk.
Fransdeens Leg jij dan eens uit waarom na het keuren er gewoon nog 3 januari 2010 stond? en dat er op de RDW site staat dat je 2 maand reparatie tijd hebt ?
quote:
Keuren tot twee maanden vooraf
U kunt uw voertuig tot twee maanden vóór de eerstvolgende APK-vervaldatum laten keuren. De oude vervaldatum wordt dan, afhankelijk van de geldende keuringsfrequentie, met 1 of 2 jaar verlengd. Laat u uw voertuig meer dan twee maanden vóór de APK-vervaldatum keuren, dan krijgt uw voertuig een nieuwe APK-vervaldatum
.

nog geen reactie overigens van de RDW, wacht nog af.
pi_75217046
Je hoeft niet meteen zo'n toontje aan te slaan, maar ik zal het toch even uitleggen.

Ik neem aan dat je bedoelt dat op de RDW-site nog 3 januari 2010 stond. Die site is niet zo snel, een wijziging wordt niet real-time doorgevoerd.

En op de site staat niet dat je 2 maanden de tijd hebt om te repareren, lees de quote nog maar eens goed. Er staat dat als je 2 maanden voor de APK-vervaldatum de auto laat keuren, je niet die 2 maanden 'kwijt bent', maar dat de auto dan voor 14 maanden goegekeurd wordt.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  woensdag 2 december 2009 @ 17:09:46 #18
182073 invine
blablabla etc.
pi_75217267
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:02 schreef FransDeens het volgende:
Ik neem aan dat je bedoelt dat op de RDW-site nog 3 januari 2010 stond. Die site is niet zo snel, een wijziging wordt niet real-time doorgevoerd.
Niet? Toen ik de auto op mijn naam zetten was dat zelfde moment ook op internet gedaan.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_75217485
Soms is de site wel snel, niet altijd.

Maar simpel gezegd: misschien is de auto van TS nog wel gekeurd, dan is 'ie niet als afgekeurd afgemeld bij de RDW. Als de auto officieel afgekeurd is, dan heb je een APK-rapport zoals je ook hebt als de auto is goedgekeurd, alleen staat er dan op dat de auto afgekeurd is. Een rekening van de garage met daarop de reparatiepunten is geen officiëel afkeurrapport, en als je alleen dat hebt zal de auto niet als afgekeurd zijn afgemeld.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_75220576
nou de apk 2011 zag ik 10 min al op de site staan voordat ik gebeld werd dat hij klaar was
dus de site is redelijk snel

ik heb het bedrijf nagevraagd en die gas aan dat dit gewoon kon.

dus ik denk gewoon dat dit mogelijk is. maar we zullen de RDW afwachten
pi_75223580
Als je binnen 2 maanden voor het vervallen van je huidige apk nog een apk doet en hij wordt afgekeurd, dan heb je tot de oorspronkelijke apk datum om je auto te repareren. Als hij meteen wordt goedgekeurd heb je de 2 maanden (of hoeveel minder je voor de oorspronkelijke apk datum een nieuwe apk hebt laten uitvoeren) er bij tot de oorspronkelijke apk datum + 1 jaar.

Voorbeeld:
Apk vervalt 1-1-2010. Als jij op 1-12-2009 je auto apk laat "keuren" en hij wordt afgekeurd, heb je tot 1-1-2010 de tijd om het te repareren en laten herkeuren en geldt ondertussen je "oude" apk, je mag dus gewoon rondrijden. Komt je auto wel meteen door de apk, dan geldt je nieuwe apk tot 1-1-2011, ook al is hij gekeurd op 1-12-2009.

Disclaimer: ik weet dat "apk keuren" dubbelop is, maar ik wist even niet hoe het anders te zeggen.
pi_75224495
Volgens mij snap je me niet. Dit schrijf jij:
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:44 schreef blackbeartje het volgende:tevens heb ik via email contact gehad met A en hij zei dat hij geen keuringsrapport kon meegeven omdat dan de huidige apk niet meer geldig zou zijn ( nu tot 3 januari 2010) klopt dit? want ik heb bij B gewoon een afkeur bewijs meegekregen 20-11-2009 en volgens de RDW site loopt me apk nu nog gewoon door tot 3 januari 2010.
Jij zegt: Garage A lult uit zijn nek omdat garage B me wel een afkeurrapport heeft gegeven, en de auto daarna nog gewoon APK-gekeurd was.

Ik zeg: Garage A heeft gelijk, omdat het klopt wat ze zeggen. Als je auto volgens de site van de RDW nog APK gekeurd was nadat je een afkeurrapport hebt gekregen van garage B zijn er 2 opties:

1: de auto is door garage B niet afgemeld bij de RDW als zijnde afgekeurd, dus het afkeurrapport was geen echt afkeurrapport maar slechts een lijstje met de punten die APK-onwaardig waren.

2: de site van de RDW was traag en liet jou in de waan dat de auto nog gekeurd was terwijl dat eigenlijk niet meer zo was.

Het eerste lijkt me het waarschijnlijkst.
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:54 schreef Maharbal het volgende:
Als je binnen 2 maanden voor het vervallen van je huidige apk nog een apk doet en hij wordt afgekeurd, dan heb je tot de oorspronkelijke apk datum om je auto te repareren. Als hij meteen wordt goedgekeurd heb je de 2 maanden (of hoeveel minder je voor de oorspronkelijke apk datum een nieuwe apk hebt laten uitvoeren) er bij tot de oorspronkelijke apk datum + 1 jaar.

Je kunt inderdaad beter je auto 2 maanden voor het einde van je keuring laten keuren, meeste garages doen namelijk een 'voorkeuring' en melden de auto niet direct af alszijnde afgekeurd. Als jij een echt afkeurapport eist, 2 maanden voor het eind van je keuring, dan wordt de auto afgemeld bij de RDW alszijnde afgekeurd en is je APK vanaf dat moment niet meer geldig. Vandaar dat je vaak geen officieel afkeurrapport meekrijgt. En dit is nou mijn hele punt. Dit zei garage A en daar hadden ze gelijk in.

[ Bericht 29% gewijzigd door FransDeens op 02-12-2009 20:26:34 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_75226349
Als je auto wordt afgekeurd en je vertrouwd het niet dat kun je een bezwaar tekenen en dan komt een inspecteur van de rdw langs om te kijken of het een teregte afkeur punt is. Bedrijf A moet dan wel een afkeur rapport maken en er wordt dan alleen het afgekeurde punt gecontroleerd. Zitten wel kosten aan verbonden. Second opinion is altijd goed, maar zoals eerder iemand heeft gezegd de ene keurmeester is wat stenger dan de ander of heeft net wat meer ervaring met een bepaald merk. Ik zelf ben heel makkelijk als ik twijfel zoek ik het even op, en ik keur het alleen af als het daadwerkelijk afkeur is. Bij sommige bedrijfen weet ik uit ervaring van klanten van ons keuren vaak dingen af die niet afkeur zijn! ik noem geen namen....( KwikFit en weer kwik stuk! ).
Je kunt bij de ANWB ook terecht voor een check up die zijn wel te vertrouwen maar ook daar werken mensen.
Succes!

P.S: Je kunt het APK regelement douwnloaden op de site van de RDW. Onder apk regelement.
  donderdag 3 december 2009 @ 02:52:58 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_75235869
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:53 schreef blackbeartje het volgende:
vandaag rekening binnen gekregen 192 euro van bedrijf B in Hoogeveen en heb apk tot 3-01-2011
terwijl bedrijf A uit Geesbrug 400 euro was geweest
[..]

Fransdeens Leg jij dan eens uit waarom na het keuren er gewoon nog 3 januari 2010 stond? en dat er op de RDW site staat dat je 2 maand reparatie tijd hebt ?
[..]

.

nog geen reactie overigens van de RDW, wacht nog af.
Sim-pol, omdat zulke bedrijven je auto niet meteen officieel als 'afgekeurd' melden bij het RDW, dus is er in feite niets gebeurd..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_75238964
Geachte heer ,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.



Ik heb uw e-mail voor verdere beantwoording doorgestuurd naar onze technische afdeling. De afhandelingstermijn is 5 werkdagen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW


Duurt 5 dagen extra dus.

Maargoed bezwaar aantekenen kan alleen als je een apk-keuring's rapport hebt. en die heb ik niet gekregen. en de auto moet tevens nog op de brug staan. en niet verplaatst zijn. maar de RDW neemt dit volgens mij wel serieus.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')