Met paddo's heb je jezelf hooguit gebrainwashed.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb nergens bijgezeten en ik beweer ook nergens een echte theosoof te zijn. Het enige wat ik zeg is dat ik door paddestoelen exact gebrainwashed ben met diezelfde doctrines van de geheime leer. Dus dat 'Astrale Licht' en het concept van dualiteit ervaren heb en begrijp waar ze het over hebben (alleen wist ik toen niet dat dat Astrale Licht Lucifer genoemd werd, ik dacht dat de verloren conntectie tussen mij en God hersteld was door het verliezen van mijn gevoel van individualiteit/ego/gescheidenheid van het 'al') Dat de mystici het praktisch nooit 100% met elkaar eens zijn, is te lezen in hun eigen boeken. En toevallig heb ik hetzelfde ervaren toen ik met new agers en dergelijke over dit soort dingen sprak. Dat is alles. Ik begrijp niet waarom je hierover in de aanval gaat.
Ah, en wie bepaalt wie er wel en niet klaar zijn voor 'de waarheid'? Heeft niet iedereen recht op het kennen van de waarheid en de hele waarheid? Wie denkt bij zichzelf het recht gevonden te kunnen bepalen voor een ander welke dosis van waarheid hij mag hebben, en in hoeverre hij dom gehouden mag worden terwijl zij aan de touwtjes trekken? Ik vind het een grof schandaal. De enige in de wereld die dit recht heeft is de schepper van al wat is en dat is God. Niet een of andere mysticus met een godcomplex. Als die vrijmetselaars hun geheimen niet willen verklappen, moeten ze geen open dagen geven en de mensen voorliegen, maar gewoon de deuren gesloten houden. Waar halen ze het recht vandaan om mij voor te liegen? Wat is dat voor onbeschoft gedrag? Vind jij dat normaal? Je doet precies wat ik beschrijf, kwaadaardig gedrag rationaliseren met de achterliggende filosofie. Ik wed dat geen enkel vrijmetselaar of geinteresseerde hier op dit forum ervan op de hoogte was dat de kabbalah de ware leer is en dat de Godheid van de vrijmetselarij Lucifer genoemd wordt. Geen enkele. Maar wel honderden euros per jaar aan lidmaatschap betalen. Dat is toch niet normaal?? Maar jij bent al zo verliefd op je occultisme dat je dit niet eens meer ziet. Je begrijpt niet dat dit verkeerd is, en uiteindelijk zul je er zelf de dupe van worden als je niet toegeeft dat het verkeerd is, dat kan ik je garanderen vriend. Ik citeer hier graag de bijbel bij: 20 Wee dengenen, die het kwade goed heten, en het goede kwaad; die duisternis tot licht stellen, en het licht tot duisternis; die het bittere tot zoet stellen, en het zoete tot bitterheid!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:02 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Moet ik dit topic even voor je samenvatten? Jij had het erover dat de vrijmetselarij liegt tegen de mensen op de open dag. Anderen, waaronder ik, vertelden dat dit normaal is omdat sommige niet klaar zijn voor de waarheid. En dat dat ook in de Bijbel voorkomt. Meer zeiden wij niet.
Nee, ik zei dat mensen vaak goede intenties hebben maar goede intenties en geen garantie zijn voor goede daden. Ik zeg letterlijk dat ik precies hetzelfde doe. Het is mij een raadsel hoe zo'n vergezochte theorie bij je op kan komen op basis van wat ik geschreven heb.quote:Wat was er kinderachtig aan? Dat verhaal van jou leek erop dat mensen goed hun best deden maar dat ze voorgelogen worden. En dat jij dat ontdekt had en dus wist wat de waarheid achter de vrijmetselarij was.
Ik VERDENK ze niet van liegen. ze LIEGEN! Dat is ingebouwd in de hele religie! Dat heb ik toch geciteerd? Wanneer zul jij, Oh Berjan,, eens accepteren dat ik niet mijn smaak verkondig maar deze mensen zelf citeer? Wanneer zul je stoppen met allerlei kwaadaardige bedoelingen zien in mijn woorden terwijll et de woorden van de elitairen zelf zijn? Zie je niet hoe wij genoemd worden? De 'Profane' door Blavatsky. De 'unworthy' door Pike. Marx noemt ons 'vee'. Hegel noemt ons 'boeren'. Al deze mensen hebben een dusdanige neerbuigende kijk op de gewone man dat ze die als ondermensen beschouwen die als kannonnenvoer gebruikt kunnen worden om hun utopie te verwezenlijken. Want zij zijn de illuminati, de verlichten met een goddelijke rede, die het allemaal wel beter voor ons weten.quote:Waarom ben je dan niet anders dan complot theorieën aan het vertellen? Je verdenkt die mensen van moorden, van liegen, van een Wereld orde. Etc.. Dat doe je allemaal in dit topic. Maar zodra je met BEWIJZEN moet komen, zeg je ineens dat dat niet kan vanwege de topic titel? Zwak, dat is het..
Ja, we hebben het over de vrijmetselarij, niet over 'de kerk' is het wel?quote:Als ik met het feit kom dat de kerk hiërarchie kent in de dominees en priesters dan moet ik ineens een topic openen? Over rond de pot praten gesproken.
Nee, dan heb je me verkeerd begrepen. Op basis van onderzoek naar de ware geschiedenis van deze wereld zeg ik die dingen. En toevallig ben ik een tijd gebrainwashed geweest met dezelfde leer, zonder te weten dat het Luciferianisme was, door het gebruik van paddestoelen omdat dat 1 manier is om je bewustzijn af te stemmen op Lucifer.quote:Ik heb je anders vaak genoeg horen spreken over dat je de waarheid achter deze dingen weet omdat je het zelf meegemaakt hebt. als je dit soort dingen zegt moet je dat niet baseren op een ervaring met drugs.
Dat zal me worst wezen wat een mysticus met een godcomplex daarover zegt. Het resultaat is hetzelfde, anders had ik niet exact mijn toenmalige wereldbeeld herkend in wat die mensen beschrijven als de geheime leer. Drugs zijn al duizenden jaren lang het middel om met dit soort dingen in aanraking te komen. Of muziek of meditate of wat dan ook. De kern is dat je je bewustzijn opent voor het 'Astrale Licht', Lucifer en je die transformatie van verlichting ondergaat. Je krijgt het Lucifer bewustzijn. Als christen zeg ik nu, je word demonisch bezeten met de geest van Lucifer. Deze kent geen gevoel of empathie , maar slechs intellect en berekening.quote:Terwijl de echte mystici geen drugs gebruiken maar het op een normale manier krijgen.
Dat klopt, het is in de kern ook 1 pot nat en komt van dezelfde bedrieglijke bron.quote:Je gooit alles op een hoop en verwerpt het allemaal.
Ik begrijp niet waarom je er een punt van maakt.quote:En ik viel helemaal niet aan. Nog vierentwintig keer mijn post bekeken maar vind er niks aanvallend aan. Misschien je teennagels knippen? Je hebt lange tenen namelijk.
Zucht, je valt iedere keer in herhaling. En ik zal je vertellen dat ook Jezus en Paulus deze tactiek kenden en deden. Het staat zelfs in de Bijbel. Maar goed, lees er maar overheen. En hoezo: "Waar halen ze het recht vandaan om me voor te liegen?" Wat is dat voor hoogmoedige vraag? Sommige dingen kun je niet in een keer snappen maar je moet er voor trainen. Wees blij dat zij de leerstellingen van de oudheid nog in ere houden. Dat voorkomt veel problemen. Maar goed, ik praat tegen een muur. Ali weet ALLES en is alles en alleen God mag mensen voorliegen. Gefeliciteerd met die mening, jij verdient een plaats naast God op de troon. De voorvechter van de WAARHEID die alleen de allerhoogste mensen weten. De rest wordt voorgelogen.quote:Ah, en wie bepaalt wie er wel en niet klaar zijn voor 'de waarheid'? Heeft niet iedereen recht op het kennen van de waarheid en de hele waarheid? Wie denkt bij zichzelf het recht gevonden te kunnen bepalen voor een ander welke dosis van waarheid hij mag hebben, en in hoeverre hij dom gehouden mag worden terwijl zij aan de touwtjes trekken? Ik vind het een grof schandaal. De enige in de wereld die dit recht heeft is de schepper van al wat is en dat is God. Niet een of andere mysticus met een godcomplex. Als die vrijmetselaars hun geheimen niet willen verklappen, moeten ze geen open dagen geven en de mensen voorliegen, maar gewoon de deuren gesloten houden. Waar halen ze het recht vandaan om mij voor te liegen? Wat is dat voor onbeschoft gedrag? Vind jij dat normaal? Je doet precies wat ik beschrijf, kwaadaardig gedrag rationaliseren met de achterliggende filosofie. Ik wed dat geen enkel vrijmetselaar of geinteresseerde hier op dit forum ervan op de hoogte was dat de kabbalah de ware leer is en dat de Godheid van de vrijmetselarij Lucifer genoemd wordt. Geen enkele. Maar wel honderden euros per jaar aan lidmaatschap betalen. Dat is toch niet normaal?? Maar jij bent al zo verliefd op je occultisme dat je dit niet eens meer ziet. Je begrijpt niet dat dit verkeerd is, en uiteindelijk zul je er zelf de dupe van worden als je niet toegeeft dat het verkeerd is, dat kan ik je garanderen vriend. Ik citeer hier graag de bijbel bij: 20 Wee dengenen, die het kwade goed heten, en het goede kwaad; die duisternis tot licht stellen, en het licht tot duisternis; die het bittere tot zoet stellen, en het zoete tot bitterheid!
Ach, een beetje door de regels lezen is al genoeg om je verwaand en hoogmoedig te vinden. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor te kennen.quote:Nee, ik zei dat mensen vaak goede intenties hebben maar goede intenties en geen garantie zijn voor goede daden. Ik zeg letterlijk dat ik precies hetzelfde doe. Het is mij een raadsel hoe zo'n vergezochte theorie bij je op kan komen op basis van wat ik geschreven heb.
Jij citeert mensen naar je eigen smaak. Dat is niet objectief citeren. Als die mensen iets positiefs zullen zeggen, zullen we dat ZELF moeten lezen. Die citeer jij gewoon niet. En je vergeet dat vroeger dit heel normaal was, omdat je eerst iets moet BEWIJZEN voor je de waarheid te horen krijgt. En dat is toch normaal? Jij bent misschien als een verwende gast opgevoed, die op tafel kan slaan en de waarheid wil weten, maar zo werkt het niet.quote:Ik VERDENK ze niet van liegen. ze LIEGEN! Dat is ingebouwd in de hele religie! Dat heb ik toch geciteerd? Wanneer zul jij, Oh Berjan,, eens accepteren dat ik niet mijn smaak verkondig maar deze mensen zelf citeer? Wanneer zul je stoppen met allerlei kwaadaardige bedoelingen zien in mijn woorden terwijll et de woorden van de elitairen zelf zijn? Zie je niet hoe wij genoemd worden? De 'Profane' door Blavatsky. De 'unworthy' door Pike. Marx noemt ons 'vee'. Hegel noemt ons 'boeren'. Al deze mensen hebben een dusdanige neerbuigende kijk op de gewone man dat ze die als ondermensen beschouwen die als kannonnenvoer gebruikt kunnen worden om hun utopie te verwezenlijken. Want zij zijn de illuminati, de verlichten met een goddelijke rede, die het allemaal wel beter voor ons weten.
Ja, maar zo ging als gesprek nou eenmaal. Jij claimde dat de ECHTE kerk geen hierarchie kende, en dat de echte kerk door Jezus geleidt wordt. Dat weerleg ik zonder moeite en dan ineens kap jij het af.quote:Ja, we hebben het over de vrijmetselarij, niet over 'de kerk' is het wel?
Je bent dus echt hoogmoedig als je claimt: Op basis van onderzoek naar de ware geschiedenis van de Wereld zeg ik dingen.quote:Nee, dan heb je me verkeerd begrepen. Op basis van onderzoek naar de ware geschiedenis van deze wereld zeg ik die dingen. En toevallig ben ik een tijd gebrainwashed geweest met dezelfde leer, zonder te weten dat het Luciferianisme was, door het gebruik van paddestoelen omdat dat 1 manier is om je bewustzijn af te stemmen op Lucifer.
Je hebt werkelijk geen idee wat "geheime leer" inhoudt he? Daar heb je jarenlange training en studie voor nodig. Dat kan niet in een flits, of door gebruik van drugs. Zoals al is aangegeven: Je zat waarschijnlijk bij een sekte die je snelle verandering beloofde. En dat zag jij wel zitten, want zoals ik jou ken wil je alles snel zonder er enige moeite voor te doen.quote:Dat zal me worst wezen wat een mysticus met een godcomplex daarover zegt. Het resultaat is hetzelfde, anders had ik niet exact mijn toenmalige wereldbeeld herkend in wat die mensen beschrijven als de geheime leer. Drugs zijn al duizenden jaren lang het middel om met dit soort dingen in aanraking te komen. Of muziek of meditate of wat dan ook. De kern is dat je je bewustzijn opent voor het 'Astrale Licht', Lucifer en je die transformatie van verlichting ondergaat. Je krijgt het Lucifer bewustzijn. Als christen zeg ik nu, je word demonisch bezeten met de geest van Lucifer. Deze kent geen gevoel of empathie , maar slechs intellect en berekening.
Je bent zot, dat weet je toch zelf ook wel?quote:Dat klopt, het is in de kern ook 1 pot nat en komt van dezelfde bedrieglijke bron.
Hier zijn enkele oorlogscriminelen en andere interessante lui van het maconieke broederschap bij elkaar. Denk aan de IMPliCATIES van het feit dat trouw aan de orde boven alles gaat.quote:Ik begrijp niet waarom je er een punt van maakt.
Uhm.... wat?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:02 schreef Berjan1986 het volgende:
Ha, en de kerkvaders van vroeger dan? Die miljoenen mensen vermoord hebben?
Ali, zijn sommige van die 'handshakes' niet gewoon redelijk normaal? Bij sommige zie ik eerlijk gezegd niet wat er speciaal 'masonic' aan is.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maconieke handen:
Hier de grootmeester van Groot Brittannie om te laten zien dat dit werkelijk 1 van de maconieke handen is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Paus en Tony Blair
[ http://i874.photobucket.com/albums/ab306/SalvadorRusso/Occult/ReaganGorbachovMasonicHandshake.jpg&t=1]afbeelding ]
Reagan & Gorbachev
[ afbeelding ]
Billy Graham (zogenaamd een Christen, 1 van de grootste predikers van de VS is een hoge vrijmetselaar)
[ afbeelding ]
Obama! Mag ondertussen ook al een oorlogscrimineel genoemd worden denk ik, met zijn acties met killer drones in Pakistan. Ach nee, hij heeft de nobelprijs van de vrede, das waar ook.
[ afbeelding ]
Enkele rooms katholieken.
[ afbeelding ]
Mugabe, getraind door Jezuieten.
[ afbeelding ]
Robert Schulller, ook 1 van de grooste predikanen van de VS. Is ook op de Nederlandse TV te zien. Zijn boeken zijn openlijk esoterisch. Een wolf in schaapskleren die dient om de christelijke kerk te hervormen.
[ afbeelding ]
Sarkozy, uiteraard.
[ afbeelding ]
Gordon Brown.
En zo kan ik nog wel even door gaan maar het is al laat. Hier heb je een klein beetje bewijs.
Zoek dit allemaal zelf na. Het kan immers allemaal toeval zijn. Zelf heb ik geconcludeerd dat het dat niet is, en dat er wel degelijk een spel wordt gespeeld.
Misschien moet je de vraag anders stellen.. wat is eigenlijk het symboolse nut van de 'openbare handschud' op foto vastleggen? Waarom doen we dit enigzins en voor wie?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ali, zijn sommige van die 'handshakes' niet gewoon redelijk normaal? Bij sommige zie ik eerlijk gezegd niet wat er speciaal 'masonic' aan is.
Begin jij nu ook alquote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:50 schreef Ticker het volgende:
[..]
Misschien moet je de vraag anders stellen.. wat is eigenlijk het symboolse nut van de 'openbare handschud' op foto vastleggen? Waarom doen we dit enigzins en voor wie?
Let tevens ook op alle personen aan de linkerkant. Hun hand is in een soort dichte vorm, bijna een vuist. Terwijl de ander meer het accent op de handschud moet leggen. Alsof er een hierarchie in zit.
Pike beweert hier toch wel iets anders:quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Om het op een rijtje te zetten:
Vrijmetselarij is een zoektocht naar licht en leidt naar de kabbalah.
Dit 'licht' is een duale kracht van de natuur en het ook wel het Astrale Licht of Lucifer.
Duaal want zowel goed als kwaad.
Het doel van de vrijmetselaar is om meester te worden over deze kracht.
De symbolen in vrijmetselarij wijzen naar de dualiteit. De passer en winkelhaak zijn daar een goed voorbeeld van.
De dualiteit vinden we in verschillende vormen: man/vrouw, licht/donker, goed/kwaad, yin/yang, geest/materie.
In de praktijk gebracht zien we uitingen hiervan in zwarte en witte magie. Satanisme (donker, kwaad) en Luciferianisme (licht, goed).
Het stukje wat we nog niet behandeld hebben, is het equilibrium in deze kracht vinden. Wanneer perfecte balans gevonden wordt tussen deze 2 tegenpolen, is de vrijmetselaar het equivalent van een god, kennis hebbend van goed en kwaad.
4 Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden zult den dood niet sterven;
5 Maar God weet, dat, ten dage als gij daarvan eet, zo zullen uw ogen geopend worden, en gij zult als God wezen, kennende het goed en het kwaad.
Morals and Dogma, blz. 275quote:And these doctrines, the wheat sifted from the chaff, the Truth separated from Error, Masonry has garnered up in her heart of hearts, and through the fires of persecution, and the storms of calamity, has brought them and delivered them unto us.
That God is One, immutable, unchangeable, infinitely just and good; that LIGHT will finally overcome Darkness,--Good conquer Evil, and Truth be victor over Error;
--these, rejecting all the wild and useless speculations of the Zend-Avesta, the Kabalah, the Gnostics, and the Schools, are the religion and Philosophy of Masonry.
Morals and Dogma, blz. 274quote:But one grand idea ever emerged and stood prominent and unchangeable over the weltering chaos of confusion. God is great, and good, and wise. Evil and pain and sorrow are temporary, and for wise and beneficent purposes. They must be consistent with God's goodness, purity, and infinite perfection; and there must be a mode of explaining them, if we could but find it out; as, in all ways we will endeavor to do. Ultimately, Good will prevail, and Evil be overthrown. God alone can do this, and He will do it, by an Emanation from Himself, assuming the Human form and redeeming the world.
Behold the object, the end, the result, of the great speculations and logomachies of antiquity; the ultimate annihilation of evil, and restoration of Man to his first estate, by a Redeemer, a Masayah, a Christos, the incarnate Word, Reason, or Power of Deity.
This Redeemer is the Word or Logos, the Ormuzd of Zoroaster, the Ainsoph of the Kabalah, the Nous of Platonism and Philonism; He that was in the Beginning with God, and was God, and by Whom everything was made. That He was looked for by all the People of the East is abundantly shown by the Gospel of John and the Letters of Paul; wherein scarcely anything seemed necessary to be said in proof that such a Redeemer was to come; but all the energies of the writers are devoted to showing that Jesus was that Christos whom all the nations were expecting; the "Word," the Masayah, the Anointed or Consecrated One.
Occulte woordentolk, door G. de Puruckerquote:Astraal Licht.
Het Astrale Licht is voor onze aardbol, en op analoge wijze voor ons zonnestelsel, wat het linga-sarîra is voor een mens. Zoals in de mens het linga-sarîra of het astrale lichaam het voertuig of de drager is van prâ.na of de levensenergie, zo is het Astrale Licht de drager van het kosmische jîva of de kosmische levensenergie. Voor ons mensen is het een onzichtbaar gebied dat onze aarde omgeeft, zoals H. P. Blavatsky het uitdrukt, en dat trouwens ook iedere andere stoffelijke bol omringt; en van de zeven kosmische beginselen is het, op het stoffelijk heelal na, het meest materiële.
Het Astrale Licht is daarom enerzijds de voorraadschuur of opslagplaats van alle energieën van de kosmos op hun weg omlaag, om zich te manifesteren in de stoffelijke gebieden - zowel van ons zonnestelsel in het algemeen als van onze bol in het bijzonder; en anderzijds is het de vergaarplaats of het magazijn van alles wat het stoffelijk gebied verlaat op zijn weg omhoog.
In de derde plaats is het een kosmische 'beeldengalerij', of een onuitwisbaar register waarin alles wordt vastgelegd wat er op de astrale en stoffelijke gebieden pla atsvindt; maar dit laatste aspect van de functies van het Astrale Licht is het minst belangrijke en belangwekkende.
Het Astrale Licht van onze eigen bol, en naar analogie van iedere andere stoffelijke bol, is het gebied van kâma-loka, tenminste voor zover het de tussenliggende en lagere delen van kâma-loka betreft; en alle wezens die sterven gaan op hun weg omhoog door het Astrale Licht heen, en verliezen of ontdoen zich in het Astrale Licht van het kâma-rûpa bij de tweede dood.
Het zonnestelsel heeft zijn eigen algemene Astrale Licht, zoals iedere bol in het universele zonnestelsel zijn speciale Astrale Licht heeft, dat in al deze laatste gevallen een verdichting, verstoffelijking of verharding rondom de bol is van de algemene astrale substantie die het Astrale Licht van het zonnestelsel vormt. Strikt genomen is het Astrale Licht eenvoudig de droesem of neerslag van Âkâs´a, en bestaat het uit graden of fasen van toenemende ijlheid. Hoe dichter het een bol omgeeft, hoe grover en stoffelijker het is. Het is de vergaarplaats van alle weerzinwekkende en afschuwelijke emanaties van de aarde en van aardse wezens, en is daarom voor een deel door aardse uitwasemingen vervuild. Er heeft tijdens de hele zonnemanvantara een voortdurende uitwisseling plaats tussen het Astrale Licht en onze aardbol, die wederkerig geven en ontvangen.
Tenslotte is het Astrale Licht met betrekking tot de stoffelijke gebieden van het zonnestelsel een kopie of weerspiegeling van wat het Âkâs´a is in de geestelijke gebieden. Het Astrale Licht is de moeder van het stoffelijke, zoals de geest de moeder is van het Âkâs´a; of omgekeerd, het stoffelijke is slechts een verdichting van het astrale, zoals het Âkâs´a de sluier of verdichting is van het meest geestelijke. In werkelijkheid zijn het astrale en het stoffelijke één, zoals ook het akasische en het geestelijke één zijn.
Toch was Pike hier niet onverdeeld lovend over:quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:05 schreef BradleyQ het volgende:
Napoleon klopt ook, maar in die tijd waren alle invloedrijke Fransen vrijmetselaar.
Morals and Dogma, blz. 835quote:The injustice of Napoleon bore him to the ground more than the snows of Russia did, and exiled him to a barren rock, there to pine away and die, his life a warning to bid mankind be just.
Dit soort ad hominems mag je voor je houden, Berjanquote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:02 schreef Berjan1986 het volgende:
Je bent zot, dat weet je toch zelf ook wel?
Ik denk niet dat je een correct beeld krijgt als je je beperkt tot de heer Pike.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:01 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Toch was Pike hier niet onverdeeld lovend over:
[..]
Morals and Dogma, blz. 835
http://www.sacred-texts.com/mas/md/md32.htm
Zijn boek is anders wel altijd, door bijvoorbeeld Ali, als zeer gezaghebbend gepresenteerd, en veelvuldig aangehaald om aan te tonen dat het helemaal mis zou zijn met de vrijmetselarij.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:06 schreef BradleyQ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je een correct beeld krijgt als je je beperkt tot de heer Pike.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:25 schreef Manke het volgende:
Vrijmetselarij is duivelaanbidding.
Lees maar eens morals and dogma van Albert Pike. Lucifer wordt er vaak in genoemd als degene die aanbeden wordt.
Precies. De enige mensen die ik ken die Albert Pike aanhalen zijn de BNW users hier op FOK!.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:58 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Zijn boek is anders wel altijd, door bijvoorbeeld Ali, als zeer gezaghebbend gepresenteerd, en veelvuldig aangehaald om aan te tonen dat het helemaal mis zou zijn met de vrijmetselarij.
Nu dat misschien toch iets genuanceerder ligt is dat misschien wel een reden om de mening omtrent die gezaghebbendheid te herzien, en het elders te zoeken.
Ter illustratie:
[..]
http://www.sacred-texts.com/mas/md/index.htmquote:This is Albert Pikes' 861 page volume of 'lectures' on the esoteric roots of Freemasonry, specifically the 32-degree Scottish Rite. Until 1964, this book was given to every Mason completing the 14th degree in the Southern jurisdiction of the US Scottish Rite Freemasons. Masonic lectures are standard oral presentations given during initiation to a new degree. Lectures provide background material for initiates and the discuss duties of the degree in general terms. They do not present details of the rituals, gestures, regalia, etc., for which one must consult other books on Masonry.
Pike states right off that half of the text is copied from other works. Unfortunately none of these quotes are properly cited, and in most cases it is only a shift in style which allows us to identify a quote. There are also lapses of fact and logic. So it would be a mistake to use this work as an authoritative source without additional research and critical thinking. That said, Morals and Dogma is a huge, rambling treasure-house of esoteric data, particularly on the Kabalah and ancient Mystery religions. Whether you just browse these pages or study it from one end to the other, this is a must-read book for anyone looking for long-lost knowledge.
Zijn er Scottish Rite masons in Nederland? Geloof het niet.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:56 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Over Morals and Dogma:
[..]
http://www.sacred-texts.com/mas/md/index.htm
Dat denk ik natuurlijk niet alleen op basis van een foto of een handdruk.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:05 schreef BradleyQ het volgende:
@ Ali_Kannibali
Ik kan uit betrouwbare bronnen vermelden dat Mugabe, Stalin, de Paus, Tony Blair en Reagan geen vrijmetselaars zijn. Dat jullie dat denken op basis van een handruk op/of een foto, is wel erg amateuristisch. Doe voortaan wat dieper onderzoek, en je zult een hoop gekonkel op internet naar de kliko kunnen brengen.
Ach, lagere leden zijn, net als niet-leden zijn expendable wanneer het doel de middelen heiligt. Dus dat doet me niet zoveel. Zo is er ook veel bewijs dat Stalin een trouwe rooms katholiek was, de hele communisten beweging. Maar de USSR was toch atheistisch? Op hogere niveaus zit het toch anders.quote:Sterker nog, Hitler en Stalin hebben tienduizenden vrijmetselaars in kampen omgebracht omdat ze elk genootschap (hetzij religieus of esoterisch) als gevaar beschouwden.
Dat zou censuur zijn. Overigens heb ik volgens mij nergens geplaatst dat 'lucifer aanbeden wordt'. Ik citeer alleen dat wat zij god noemen Lucifer genoemd wordt. Dat is gewoon een feit, het zou volwassen van je zijn om dat te accepteren.quote:Ook dat geouwehoer over Lucifer mag wel uitgemod
ereerd worden, want Lucifer wordt zeker niet aanbeden door vrijmetselaars.
Mijn bronnen zeggen een prince hall freemason.quote:Er staat duidelijk in de OP dat dit geen BNW topic is.
Dat Sarkozy vrijmetselaar is klopt.
Obama's lidmaatschap is niet bekend, er zijn geen officiële bronnen over.
Ja, vrijmetselaars waren mede verantwoordelijk voor de bloedige franse revolutie en de reign of terror. Dat is dus nogal logisch dat ze daarna invloedrijk waren.quote:Napoleon klopt ook, maar in die tijd waren alle invloedrijke Fransen vrijmetselaar.
Ik vond het slechts een interessante link om te plaatsen. Sowieso de link vrijmetselarij/jezuieten/communisme/socialisme is interessant.quote:Over Karl Marx... Dat zou mij niets verbazen, maar de beste man was schrijver en heeft geen kwaad in de zin gehad.
Blavatsky stelt duidelijk dat voor de 'profane', dus de oningewijden, een simpele uitleg voldoende is. Vervolgens zegt dat ze dat het in werkelijkheid om onze eigen geest gaat, onze verleider en verlosser. Het gaat dus weer dieper dan dit. Dit stuk is niet volledig. Maar bedankt voor de toevoeging.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:47 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Nog iets over het astrale licht waarover we het hadden, dat wel vereenzelvigd wordt met Lucifer, zoals dat gezien wordt in de theosofie:
[..]
Occulte woordentolk, door G. de Purucker
Je bent zelf met Pike op de proppen gekomen volgens mij. Toen je dat citaat over Lucifer aanhaalde heb ik er de originele bron bij gehaald, Eliphaz Levi. Zijn lidmaatschap was kort, maar zijn kennis groot. Ook heb ik Edward Waite en Manly Palmer Hall aangehaald. Dat zijn in totaal al 4 bronnen. Plus Blavatsky maakt 5, wellicht zelf geen vrijmetselaar, maar wel een autoritaire stem in de esoterische wereld. Al geldt natuurlijk weer dat ze het praktisch nooit helemaal met elkaar eens zijn, wat ik al eerder heb gezegd.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:58 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Zijn boek is anders wel altijd, door bijvoorbeeld Ali, als zeer gezaghebbend gepresenteerd, en veelvuldig aangehaald om aan te tonen dat het helemaal mis zou zijn met de vrijmetselarij.
Nu dat misschien toch iets genuanceerder ligt is dat misschien wel een reden om de mening omtrent die gezaghebbendheid te herzien, en het elders te zoeken.
Ter illustratie:
[..]
Ziet er goed uit! De zoon vd vrijmetselaar die ik hier heb ontmoet sprak ook over 2012, en dat hij dat van zijn vader had, dus dat zou heel goed waar kunnen zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:55 schreef ender_xenocide het volgende:
Vond via via deze interessante link over de masons. Degene die mij erop wees vertelde zelfs dat je uit die stukken die daar gepubliceerd staan de conclusie zou kunnen trekken dat ook de hogere vrijmetselaars rekening houden met iets in 2012, heb zelf nog bijna niets ervan gelezen.
Maar goed hier geen conspiracies maar wel genoeg leesvoer dus voor geinteresseerden.
Bij sommige zou je idd kunnen twijfelen. Het punt is de duim op of tussen de knokkel.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ali, zijn sommige van die 'handshakes' niet gewoon redelijk normaal? Bij sommige zie ik eerlijk gezegd niet wat er speciaal 'masonic' aan is.
Citeer me even waar Jezus en Paulus zeggen dat niet-christenen voorgelogen moeten worden over de ware leer van het christelijk geloof.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:02 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Zucht, je valt iedere keer in herhaling. En ik zal je vertellen dat ook Jezus en Paulus deze tactiek kenden en deden. Het staat zelfs in de Bijbel. Maar goed, lees er maar overheen. En hoezo: "Waar halen ze het recht vandaan om me voor te liegen?" Wat is dat voor hoogmoedige vraag? Sommige dingen kun je niet in een keer snappen maar je moet er voor trainen. Wees blij dat zij de leerstellingen van de oudheid nog in ere houden. Dat voorkomt veel problemen. Maar goed, ik praat tegen een muur. Ali weet ALLES en is alles en alleen God mag mensen voorliegen. Gefeliciteerd met die mening, jij verdient een plaats naast God op de troon. De voorvechter van de WAARHEID die alleen de allerhoogste mensen weten. De rest wordt voorgelogen.
Je weet nog niet of je er de dupe van wordt. Dat geloof je. Je hebt geen idee waar je mee te maken hebt. Ik heb dat toevallig wel en daarom waarschuw ik je. Je bent volledig vrij om te kiezen wat je ermee doet.quote:En over dat verliefd zijn op occultisme en dat ik uiteindelijk de dupe wordt:
Ik wordt nergens de dupe van. Ik probeer de eenheid van alles te zien, en lach om zulke dingen als theorieën over "nieuwe Wereld orde", "moorden die in de naam van iets gepleegd worden" en al die dingen waar jij je mee bezig houdt. Dat jij je energie in dit soort clubs stort, moet je zelf weten. Maar gewoon de mens als mens zien, en niet als "die dient de duivel en die dient God" is toch niet vreemd? En als ze mij überhaupt zouden zeggen dat ik drugs kan gebruiken voor een ervaring, dan weiger ik gewoon. Dat doen theosofen namelijk niet.
Ik kan nu eenmaal niet hele boeken citeren. Wat ik heb geciteerd is an sich niet positief of negatief, het is slechts de esoterische kijk op zaken. Het feit of het positief of negatief is, beoordeel ik zelf op basis van de vruchten die het omarmen van dergelijke filosofien produceert. Dus eigenlijk het effect op de menselijke geest en vervolgens het gedrag wat eruit voortvloeit. Dat heb ik ook meerdere malen gezegd, lees maar terug.quote:Ach, een beetje door de regels lezen is al genoeg om je verwaand en hoogmoedig te vinden. Daar hoef je geen hogere wiskunde voor te kennen.
[..]
Jij citeert mensen naar je eigen smaak. Dat is niet objectief citeren. Als die mensen iets positiefs zullen zeggen, zullen we dat ZELF moeten lezen. Die citeer jij gewoon niet. En je vergeet dat vroeger dit heel normaal was, omdat je eerst iets moet BEWIJZEN voor je de waarheid te horen krijgt. En dat is toch normaal? Jij bent misschien als een verwende gast opgevoed, die op tafel kan slaan en de waarheid wil weten, maar zo werkt het niet.
En jij noemt andere mensen kanonnenvoer in de ogen van de vrijmetselarij, maar volgens mij hebben die mensen een hekel aan oorlog. Theosofen althans wel. Blavatsky zou nooit mensen als kanonnenvoer zien. Ze roept mensen op om zelf naar de waarheid te zoeken, los van dogma en vooral haar mening niet als regel te zien, niet als WAARHEID.
Maar dat zullen we niet van jou horen, zo subjectief als de pest.
De hierarchie die jij beschreef, ben ik zelf niet echt tegengekomen. Ach, de kerken tegenwoordig zijn ook allemaal gevallen. Er is een hierarchie, uiteraard, maar de ware kerk is het lichaam van Christus en de hierarchie zou dus geen negatief obstakel moeten zijn want geleid door de geest van God.quote:Ja, maar zo ging als gesprek nou eenmaal. Jij claimde dat de ECHTE kerk geen hierarchie kende, en dat de echte kerk door Jezus geleidt wordt. Dat weerleg ik zonder moeite en dan ineens kap jij het af.
Waar zeg ik dat lucifer hetzelfde is als de duivel of satan? Persoonlijk geloof ik dat natuurlijk wel, als christen. Dus vanuit christelijk oogpunt kun je vrijmetselarij scharen onder duivelaanbidding. Esoterici zien dit natuurlijk helemaal anders, omdat ze uberhaupt niet geloven in het christelijke concept van een God en duivel. Dat weet ik. Dat heb ik al meerdere malen gezegd ook. Ik heb esoterici geciteerd met hun kijk op zaken.quote:Je bent dus echt hoogmoedig als je claimt: Op basis van onderzoek naar de ware geschiedenis van de Wereld zeg ik dingen.
Het enige wat je doet is complottheorieën aannemen als WAAR, omdat je wil dat het waar is.
En over lucifer: Het is helemaal niet waar dat lucifer hetzelfde is als duivel of satan. Dat maken christenen ervan. Lucifer is de lichtdrager, en daar werd vroeger Saturnus mee bedoeld de planeet.
Waarom was ik dan compleet geindoctrineerd met de esoterische filosofie door het gebruik van hallucinogenen? Waar kwam dat dan vandaan? Het is nu eenmaal een feit dat toen ik zelf geconfronteerd werd met de leer van vrijmetselarij, ik het praktisch met al hun punten eens kon zijn. Ik heb het nu dus over de manier waarop een beter mens te worden, de aard van de realiteit, en het concept van God. Is dat dan niet erg toevallig? Is dat niet vreemd? Waar kwam die kennis vandaan? Uit mijzelf of een externe bron? Ik dacht zelf toen uit mijzelf, oftewel uit het collectieve onbewustzijn waar ik deel van uitmaakte. Nu weet ik wel beter.quote:Je hebt werkelijk geen idee wat "geheime leer" inhoudt he? Daar heb je jarenlange training en studie voor nodig. Dat kan niet in een flits, of door gebruik van drugs.
Je hebt een grote zelf-dienende fantasie. Ik experimenteerde op eigen houtje. Ik heb geen inwijding gehad of wat dan ook, het simpelweg in een andere staat van bewustzijn komen was genoeg om gebrainwashed te worden met de esoterische kijk op zaken. Ik werd op die manier 'verlicht'. Je ervaart dan ook momenten waarop je alles ineens denkt te snappen, dat je 1 bent met het universum, dat je geest zelf de schepper is van de realiteit waar je in leeft, dat alles god is, enz. Dit waren ervaringen en kwam gewoon 'binnen' in mijn gedachten. Ik ervaarde dat niet als slecht, in tegendeel, dacht dat dat de waarheid was.quote:Zoals al is aangegeven: Je zat waarschijnlijk bij een sekte die je snelle verandering beloofde. En dat zag jij wel zitten, want zoals ik jou ken wil je alles snel zonder er enige moeite voor te doen.En door die slechte ervaring ben je op occulte dingen afgeknapt. Occult heeft niks met duivel of het kwaad te maken. Maar met verborgen en innerlijke dingen.
Ik geloof natuurlijk dat dat zo is ja. Maar niet zonder enige redenen. Een paar jaar terug had ik de esoterie verdedigd met net zo'n felheid als dat ik nu het christelijk geloof verdedigd.quote:Je hebt een mening: Christelijk geloof is alles, en de rest komt van het kwade. En dat dat zo niet is, komt niet in je op, of dring je weg.
Wat is dit nu toch weer voor een opmerking?quote:Je bent zot, dat weet je toch zelf ook wel?
Welke kerkvaders? Over Luther moet ik eens een keer echt nazoeken.quote:Ha, en de kerkvaders van vroeger dan? Die miljoenen mensen vermoord hebben? Daar luisteren Christenen ook gewoon naar. Luther die fel anti Joods was, en ze vermoord wilde hebben, zo kan ik ook nog veel opnoemen. En die gebaren zijn gewoon rituelen, zeggen verder helemaal niks.
Ondertussen is google ook een uitstekende bibliotheek voor vrijmetselaarsboeken, theosofische boeken en andere esoterische werken die voorheen ontoegankelijk waren voor het grote publiek.quote:Zoek op internet naar alles wat je wil, alles kan je vinden namelijk. Google is je beste vriend als het gaat om complot theorieën die als WAARHEID naar buiten komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |