abonnement Unibet Coolblue
pi_75202077
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:58 schreef waterkip het volgende:

[..]

zit een beetje in dezelfde positie ,ga het enkel wel apart proberen ,leeftijd en behoeftes liggen zodanig ver uit elkaar dat ,ik eerst het grootste probleem maar aanpak.
houden jullie het bij 1 merk of geef je verschillende (indien mogelijk ) met betrekking tot verkrihgbaarheid en behoeftes .
bijvoorbeeld geen granen .zoals in energique wel zit .
Nee ik hou me niet bij een bepaald merk, ze krijgen alle soorten dwars door elkaar heen van me omdat kip nou eenmaal andere voedingsstoffen biedt dan lam, geit, rund of welk ander dier dan ook.

Ik ben overgestapt omdat de kater eigenlijk altijd diarree had en vanaf dag 1 op versvoer helemaal niet meer gehad heeft. Ik ben er ook achter dat hij wel tegen granen kan want ik kan rustig hondenversvoer geven. Het is dus iets anders geweest.

Salmonella maak ik me niet druk om. Zodra je eenmaal begint met versvoer gaat de zuurgraad van de maag dusdanig omhoog dat salmonella dood is zodra het in de maag komt.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_75242683
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:38 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ben je wat wijzer geworden bij de DA? En wat zijn hotspots? bepaalde kale plekken ofzo?
Ben ook wel benieuwd wat de DA zegt over kvv. En natuurlijk hoop ik dat het wat beter gaat met je hond want daar doe je het uiteindelijk voor.
9 van de 10 dierenartsen vind KVV, BARF en NRV helemaal niets. Ze hebben liever dat je hun brokken koopt
pi_75246972
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:10 schreef Taiga het volgende:

[..]

Kosten vallen ook wel mee hoor, maar mensen zijn misschien goedkope brokken gewend. Dan is het duurder. Ik heb eens uitgerekend wat ik met BARF kwijt zou zijn en dat is een paar cent per maand goedkoper dan dat ik KVV voer. Dus ik hou het op KVV met zo nu en dan een gezonde snack. Wij zijn nu ¤ 96.80 per maand kwijt aan Bibi (2 katten en 1 hond) en Naturis (1 hond). Straks gaan alle dieren op Naturis over en dan ben ik ¤ 84.54 kwijt. Dus ongerveer 2.82 per dag (gebaseerd op 30 dagen) en ¤ 0.71 per dier per dag.

Bibi moet ik halen in Zevenhuizen. (bestellen via www.versvoeding.nl) Maar Naturis wordt thuis bezorgt en is goedkoper dan Bibi.
Nieuwe update...ik ga nu alleen voor Naturis. Dus zowel de honden als de katten krijgen Naturis. (de katten en de honden natuurlijk wel ieder zijn soort Naturis )

Wij zijn nu ¤ 80 per maand kwijt aan Naturis (2 katten en 2 honden) Dus ongeveer 2.67 per dag (gebaseerd op 30 dagen) en ¤ 0.67 per dier per dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Taiga op 03-12-2009 14:43:35 ]
  donderdag 3 december 2009 @ 14:37:22 #154
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75247057
'k Zal ook eens uitrekenen hoeveel wij kwijt zijn binnenkort.

En om nog even terug te komen op NIeslief die meerdere soorten geeft omdat alle soorten voor andere dingen goed zijn; dat heb je met natuurvoer toch niet? Daar halen ze toch alles uit wat ze nodig hebben?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_75250126
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:37 schreef Harajuku. het volgende:
'k Zal ook eens uitrekenen hoeveel wij kwijt zijn binnenkort.

En om nog even terug te komen op NIeslief die meerdere soorten geeft omdat alle soorten voor andere dingen goed zijn; dat heb je met natuurvoer toch niet? Daar halen ze toch alles uit wat ze nodig hebben?
Ja hoor als je alleen natuurvoer geeft is ook goed daar zit idd alles in alleen ik maal zelf vaak (nu ff niet) en dan is dat wel belangrijk.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:25:05 #156
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75276321
quote:
Op woensdag 2 december 2009 00:38 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ben je wat wijzer geworden bij de DA? En wat zijn hotspots? bepaalde kale plekken ofzo?
Ben ook wel benieuwd wat de DA zegt over kvv. En natuurlijk hoop ik dat het wat beter gaat met je hond want daar doe je het uiteindelijk voor.
Hotspots: http://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_105-Hotspot.php
haar nieren waren goed ,bloedwaarden binnen de grenzen ,enkel een vergrote lever .
Stelling van mijn zijde,dat dat ook door de medicatie van afgelopen maanden kan komen wilde hij niet bevestigen ,noch ontkrachten.
Voeding adviseerde hij witte macaroni en Z/D
Het kip rijst verhaal als eliminatie vond hij niks door d granen in kippenvlees
Ik heb hem maar niet gevraagd waar macaroni van word gemaakt.

Tarwe is zeker een boosdoener ,dus we blijven gewoon op Haaks Barf met enkel bij zalm een gedeelte z/d aangezien ze van een hele portie aan de dunne gaat .
In de tussentijd geit,paard,eend en konijn naast de zalm gehad en dat gaat qua stofwisseling goed .

DA vertelde wel dat hoe meer je van het normale pad afwijkt ,des te minder kans op allergie .
Kip en lam zit in veel hondenvoer ,dus die vallen af.
Ben nog op zoek naar hert,struisvogel ,patrijs e.d.
Dus als iemand nog suggesties heeft qua merken

Mijn bedenkingen betreffende vers ten opzichte van antibiotica en hormonen in vlees wilde hij wel ontkrachten aangezien ieder dier gemonitord word,en er veel verandert is qua voeding de laatste tien jaar .
Op voorhand word er geen medicijnen meer ingespoten bij vee. .

Toy zelf (de betreffende hond ),heeft nu tenminste wel weer zin om zelf naar de bak te gaan om te eten en is ook snel weer klaar.
De schuif van de proviandkast van de week opengeschoven (was ook al een half jaar niet meer gebeurd ) en gister de plassen op achter een stel zwanen aan .
Was blij dat ze keerde toen ik het vroeg ,anders had ik nog achteraan gekend .

Ze komt op mij over als dat ze er meer zin in heeft momenteel,
ik ging voor vacht jeuk problemen en kom na vier maanden met dat en een vergrote lever terug van de DA.
Hij ontraad vlees maar zolang er geen complicaties optreden wil ik die raad maar even naast me neer leggen.
Beetje leuk leven is ook belangrijk voor haar denk ik ,we zien wel hoe het zich ontwikkeld .
De fokster die haar vroeger als fokteef had (tot haar 7 ) ,vond haar er erg goed uitzien enkel smal bekkie .
Kijken wat het word.


.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 11:33:04 #157
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_75276607
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:25 schreef waterkip het volgende:

[..]

Hotspots: http://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_105-Hotspot.php
haar nieren waren goed ,bloedwaarden binnen de grenzen ,enkel een vergrote lever .
Stelling van mijn zijde,dat dat ook door de medicatie van afgelopen maanden kan komen wilde hij niet bevestigen ,noch ontkrachten.
Voeding adviseerde hij witte macaroni en Z/D
Het kip rijst verhaal als eliminatie vond hij niks door d granen in kippenvlees
Ik heb hem maar niet gevraagd waar macaroni van word gemaakt.

Tarwe is zeker een boosdoener ,dus we blijven gewoon op Haaks Barf met enkel bij zalm een gedeelte z/d aangezien ze van een hele portie aan de dunne gaat .
In de tussentijd geit,paard,eend en konijn naast de zalm gehad en dat gaat qua stofwisseling goed .

DA vertelde wel dat hoe meer je van het normale pad afwijkt ,des te minder kans op allergie .
Kip en lam zit in veel hondenvoer ,dus die vallen af.
Ben nog op zoek naar hert,struisvogel ,patrijs e.d.
Dus als iemand nog suggesties heeft qua merken

Mijn bedenkingen betreffende vers ten opzichte van antibiotica en hormonen in vlees wilde hij wel ontkrachten aangezien ieder dier gemonitord word,en er veel verandert is qua voeding de laatste tien jaar .
Op voorhand word er geen medicijnen meer ingespoten bij vee. .

Toy zelf (de betreffende hond ),heeft nu tenminste wel weer zin om zelf naar de bak te gaan om te eten en is ook snel weer klaar.
De schuif van de proviandkast van de week opengeschoven (was ook al een half jaar niet meer gebeurd ) en gister de plassen op achter een stel zwanen aan .
Was blij dat ze keerde toen ik het vroeg ,anders had ik nog achteraan gekend .

Ze komt op mij over als dat ze er meer zin in heeft momenteel,
ik ging voor vacht jeuk problemen en kom na vier maanden met dat en een vergrote lever terug van de DA.
Hij ontraad vlees maar zolang er geen complicaties optreden wil ik die raad maar even naast me neer leggen.
Beetje leuk leven is ook belangrijk voor haar denk ik ,we zien wel hoe het zich ontwikkeld .
De fokster die haar vroeger als fokteef had (tot haar 7 ) ,vond haar er erg goed uitzien enkel smal bekkie .
Kijken wat het word.


.
Hebben ze ook naar de schildklier gekeken?

Mijn hond bleek uiteindelijk last van zijn schildkleier en een allergie te hebben en doet het prima zolang hij op medicijnen zit om de allergie te onderdrukken. En hij was er heel erg aan toe, was bijna kaal en beet zich helemaal kapot Deze medicijnen die hij nu heeft waren wel min of meer de laatste optie die we wilden proberen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 4 december 2009 @ 13:07:29 #158
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75279850
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:33 schreef senesta het volgende:

[..]

Hebben ze ook naar de schildklier gekeken?

Mijn hond bleek uiteindelijk last van zijn schildkleier en een allergie te hebben en doet het prima zolang hij op medicijnen zit om de allergie te onderdrukken. En hij was er heel erg aan toe, was bijna kaal en beet zich helemaal kapot Deze medicijnen die hij nu heeft waren wel min of meer de laatste optie die we wilden proberen.
Schildklier was goed,afgaande op gebruikte methode .
CT scan zou nog uitkomst bieden ,maar daar wachten we even mee afhankelijk van haar klachten.
(ze is het onderzoeken een beetje beu )
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  zondag 6 december 2009 @ 18:49:43 #159
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75344215
http://www.rnw.nl/nl/nede(...)der-voor-antibiotica

Veeartsen willen dat er een onafhankelijke toezichthouder komt op het gebruik van antibiotica.

Er is al lange tijd een discussie aan de gang over het omvangrijke gebruik van antibiotica in de veehouderij. Met name aan slachtvee worden vaak uit voorzorg antibiotica voorgeschreven. Daardoor stijgt de kans dat bacteriën er uiteindelijk niet meer gevoelig voor zijn en dat levert gevaar op voor de gezondheid van mensen en dieren.

De veeartsen komen nu zelf met het plan voor een toezichthouder die waarschuwingen uitdeelt en ook straffen kan opleggen. Ze hopen strengere maatregelen van het ministerie voor te zijn. Dierenartsen verdienen een deel van hun geld met de verkoop van geneesmiddelen. Minister Gerda Verburg van Landbouw overweegt die verkoop te verbieden, in de verwachting dat het antibioticagebruik dan terugloopt.

Tot zover het gezond barfen,ook nog een varkenshaasje ?
Goed dat Verburg er over gaat die heb ik nog nooit op wat goeds betrapt ,dus dit zal ook wel weer tussen de coulissen verdwijnen .

http://gezondheid.blog.nl(...)q-koorts-was-onnodig

http://mens-en-gezondheid(...)s-meer-gevallen.html
Deze ziekte treft niet alleen geiten, maar ook schapen, koeien, katten, honden en vogels (en mensen)
De mens kan dus besmet worden door geiten, koeien, schapen, katten, honden en vogels
Vlees van de diersoorten die gegeten worden moet goed verhit worden


http://nl.wikipedia.org/wiki/Q-koorts

Besmetting
De mens kan niet alleen besmet worden door koeien, schapen en geiten, maar ook door honden, katten en vogels. Besmetting kan optreden door inademing van besmet stof van stallen, weilanden, ruwe wol en dierenhuiden, door direct contact met besmette dieren en door het nuttigen van besmette rauwe melk of onvoldoende verhitting van besmet vlees. Met name het verwaaien van ingedroogde en op weilanden uitgereden mest zorgt voor verspreiding van de bacteriën naar de mens. Eén enkele bacterie is voldoende om besmet te raken. De incubatietijd is 9 tot 40 dagen.

Tot 2007 waren er gemiddeld 15 besmettingen van de mens per jaar in Nederland. In de eerste helft van 2007 trad een piek van 59 besmettingsgevallen in de provincies Gelderland en Noord-Brabant op. Hiervan waren 27 gevallen in een klein gebied in het oosten van Noord-Brabant geconcentreerd [2]. In totaal werden dat er 168. In 2008 vond een vergelijkbare uitbraak plaats met meer dan 1000 besmettingen [3][4]. Begin juni 2009 waren er 1133 besmettingen gerapporteerd, een aantal dat midden augustus was opgelopen tot 2026.[5] Sinds april 2009 wordt er verplicht gevaccineerd. In 2010 moet blijken of dat geholpen heeft, samen met maatregelen die de hygiëne in stallen moeten verhogen.


http://dog-care.suite101.com/article.cfm/feeding_dogs_bones

[ Bericht 22% gewijzigd door waterkip op 06-12-2009 19:48:15 ]
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  maandag 7 december 2009 @ 06:57:02 #160
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75359799
Mijn tante gaf nog een Carnibest voordeel, de new and improved poop is veel beter op te pakken dan die smeuïge dampende worsten. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  † In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 07:40:49 #161
43556 miss_dynastie
pi_75359949
quote:
Op maandag 7 december 2009 06:57 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn tante gaf nog een Carnibest voordeel, de new and improved poop is veel beter op te pakken dan die smeuïge dampende worsten. .
Dat is absoluut waar! En het stinkt ook eigenlijk helemaal niet... wij hebben er sinds kort een katje bij en die stond op brokken bij haar vorige eigenaar. Nou, de bak meurde echt, de eerste dagen, was echt ff wennen .
pi_75360219
Hm...nu eet 1 van mijn 2 katten ineens met lange tanden zijn eten op...vanavond maar eens naar de dierenarts. Ik heb even in zijn bekkie gekeken en zag wel wat onstoken tandvlees. Dus misschien heeft hij daar last van...
  maandag 7 december 2009 @ 10:32:52 #163
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75362843
Q-koorts in Nederland december 2009 ZEMBLA:

http://zembla.vara.nl/Nieuws-detail.2624.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=19636&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1974&cHash=50138ccec6




[ Bericht 15% gewijzigd door waterkip op 07-12-2009 10:50:13 ]
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 10:47:32 #164
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_75363268
Hummer vind de lam trouwens niet zo bijzonder
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 7 december 2009 @ 11:01:51 #165
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75363708
Wat voor lam hebben we het over?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 7 december 2009 @ 11:03:54 #166
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75363772
http://jackybruins.googlepages.com/veehouderij

Veehouders zijn doof voor de waarschuwingen voor overmatig gebruik van antibiotica om hun dieren gezond te maken. Zo ontstaan superbacteriën die niet meer gevoelig zijn voor medicijnen. Dat levert een gevaar op voor de volksgezondheid: artsen kunnen ziektekiemen niet meer bestrijden. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) slaat alarm.

:”Er word gezegd dat wij de resistente bacteriën veroorzaken, omdat wij gruwelijk veel antibiotica gebruiken”.

Toch waarschuwen medici en microbiologen al jaren voor de grote vlucht die het gebruik van antibiotica in de veehouderij heeft genomen.
Levensgevaarlijk, zeggen zij. Veelvuldig en verkeerd gebruik kan bacteriën resistent maken, waardoor ‘superziektenmakers’ontstaan die infecties veroorzaken die nauwelijks meer zijn te bestrijden. Waar ziekenhuisartsen zeer terughoudend zijn bij de antibioticakuren, wordt bij boerenbedrijven nog altijd kwistig gestrooid met pennicillines, tetracyclines, sulfonamiden en andere middelen.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 11:13:19 #167
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_75364075
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:01 schreef Harajuku. het volgende:
Wat voor lam hebben we het over?
Carnibest, en dan de rollen met lamsmaak
Vleesmix vind hij wel lekker
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 7 december 2009 @ 11:22:10 #168
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75364369
Ik mis de discussie een beetje ,moet het niet verandert worden in vers lofzang?
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  maandag 7 december 2009 @ 11:33:14 #169
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75364699
In deel 1 en 2 was er nog discussie zat, maar je bent een keer uitgeluld hè.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 7 december 2009 @ 11:42:02 #170
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75365000
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:33 schreef Harajuku. het volgende:
In deel 1 en 2 was er nog discussie zat, maar je bent een keer uitgeluld hè.
Dus wanneer er nieuwe berichten in de pers verschijnen betreffende de toestand in de veeteelt ,en waar je dus als versvoerder mee te maken heb behoor je die te negeren en je rolletje hormoon-antibiotica rustig af te nemen.
Ontkrachten door andersdenkenden is niet aan de orde

Barfplaats beroept zich ook : Barfplaats specifieke regels:

* Barfplaats en haar leden, kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor de op het forum gegeven tips, informatie en adviezen, ook niet voor de gevolgen die hieruit zouden kunnen voortvloeien. De eigenaar van het dier blijft te allen tijde verantwoordelijk voor de (gezondheid) van het dier. De tips en informatie gegeven op dit forum zijn niet bedoeld om in plaats van de behandeling door een dierenarts te komen.

Berichten over Q-koorts/antibiotica in versvoer en dergelijke worden verwijdert op Barfplaats .

Objectief?
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  maandag 7 december 2009 @ 11:44:03 #171
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75365080
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:42 schreef waterkip het volgende:

[..]

Dus wanneer er nieuwe berichten in de pers verschijnen betreffende de toestand in de veeteelt ,en waar je dus als versvoerder mee te maken heb behoor je die te negeren en je rolletje hormoon-antibiotica rustig af te nemen.
Ontkrachten door andersdenkenden is niet aan de orde

Barfplaats beroept zich ook : Barfplaats specifieke regels:

* Barfplaats en haar leden, kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor de op het forum gegeven tips, informatie en adviezen, ook niet voor de gevolgen die hieruit zouden kunnen voortvloeien. De eigenaar van het dier blijft te allen tijde verantwoordelijk voor de (gezondheid) van het dier. De tips en informatie gegeven op dit forum zijn niet bedoeld om in plaats van de behandeling door een dierenarts te komen.

Berichten over Q-koorts/antibiotica in versvoer en dergelijke worden verwijdert op Barfplaats .

Objectief?
Waarom ga je nu woorden in mijn mond leggen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 7 december 2009 @ 11:55:12 #172
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75365467
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:44 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Waarom ga je nu woorden in mijn mond leggen?
Sorry,ik ben niet degene die ''uitgeluld,, is in de discussie vers/ brok
,Ik neem notitie van het nieuws wat mij ten gehore gebracht word ,en aangezien ik mij afvraag hoe een ander met dit soort informatie omgaat ,vermeld ik ze .
Wanneer je dan of genegeerd of verwijdert word vraag ik me af ,waar dient een discussie voor?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn.

Momenteel heb ik er 1 op vers staan (Haaksbarf) aangezien ik met brok geen resultaat bereik.
Dat is dus geen discussiepunt .
Maar ik ben nog niet overtuigd om de andere twee DH over te zetten ,met de kanttekening dat een vierde
waarschijnlijk voor het eind van het jaar verwacht word.

Ik zou zelf bij willen dragen in de kosten van een bacterieel onderzoek betreffende KVV , als ik daarmee een indicatie zou verkrijgen wat ik voorschotel.
wanneer ik in het Zembla -item hoor dat bij onderzoek 37 van de 40 geiten besmet zijn ,moet ik dan niet kritisch naar mijn versvoer kijken ?
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  maandag 7 december 2009 @ 11:57:04 #173
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_75365537
Tja ik begrijp wel dat het (te) veel toedienen van antibiotica aan dieren voor de consumptie problemen kan veroorzaken en verergeren zoals de Q-koorts. Heel diep kan ik daar niet op in gaan omdat ik er persoonlijk te weinig van weet. Maar dit probleem lijkt me niet een specifiek diervoer (in deze de vers versus brok discussie/ervaringen topic) plrobleem. Het gaat ons mensen natuurlijk ook in grote mate aan.

Een idee (maar nogmaals ik ben niet heel bekend met deze materie) Iis misschien om (zo veel mogelijk) biologisch vlees te gebruiken. Ik weet dat er bij Carnibest een biologische versie is. Ik kan me zo voorstellen dat dit vlees met minder lichaamsvreemde middelen wordt volgestopt.
Of volledig barfen met (ook) prooidieren; muizen, hamsters, duiven, kwartels, e.d. Deze dieren worden ook wel gefokt maar ik kan me zo indenken dat er hier minder troep in gespoten wordt omdat de vraag relatief gezien vele malen lager is (ik kan er ook compleet naast zitten, ik heb hier geen bron van, gewoon mijn gedachte).
Als mens kan je al in ruime mate voor biologisch vlees en anders voor vleesvervangers kiezen. Anders heb je als mens ook de keuze vegetarisch of veganistisch te eten/leven.

Kijk, ik ben er ook niet voor om dieren vol te plempen met troep, maar mijn god, als ik alles zou weten over wat wij en onze dieren allemaal wel niet binnen krijgen .... Nou dan kan ik er beter meteen een einde maken of op een hutje op de hei gaan wonen en proberen zelf een ecologisch systeem op te zetten om volledig zelfstandig te kunnen leven.
Nou en zo ben ik dus niet en zo zijn mijn dieren dus ook niet. Ik persoonlijk ben overtuigd van het feit dat ondanks alles vers voeren sowieso beter is dan brok voeren. Maar iedereen kan daar natuurlijk anders over denken.

Als jij twijfels hebt over de betrouwbaarheid van het versvoeren Waterkip, dan moet je het niet doen. Ik ga jou niet vertellen wat je wel of niet moet doen en het is jouw goed recht om de voors en tegens te onderzoeken. De uiteindelijke keuze ligt bij jou en jouw gevoel.

Overigens denk ik dat brokken over het algemeen ook van vlees wordt gemaakt waar Waterkip het over heeft plus dan nog allerlei groenten (voor honden voornamelijk) die wellicht bespten zijn met god weet wat en met granen die wellicht genetisch gemanipuleerd zijn. Nu kan er wel gezegd worden dat het goed verhitten van vlees noodzakelijk is om alle ziekteveroorzakers te doden. Maar wie zegt mij dat dit straks niet meer voldoende is. Wie zegt mij dat de groenen onbespoten zijn? En is dat dan ook gezonder?

Kortom (tis nogal een verhaal geworden ) Waterip ik begrijp je punten, mijn mening is dat het tóch beter is vers te voeren en ik sta door ook met gevoel en verstand achter. Mijn advies; bedenk wat je belangrijk vind, kijk naar je dier en trek dan je conclusie.
klerkje
  maandag 7 december 2009 @ 11:58:06 #174
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_75365571
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:55 schreef waterkip het volgende:

[..]

Sorry,ik ben niet degene die ''uitgeluld,, is in de discussie vers/ brok
,Ik neem notitie van het nieuws wat mij ten gehore gebracht word ,en aangezien ik mij afvraag hoe een ander met dit soort informatie omgaat ,vermeld ik ze .
Wanneer je dan of genegeerd of verwijdert word vraag ik me af ,waar dient een discussie voor?
Dat kun je beter vragen op dat forum waar het verwijderd wordt, want hier gebeurt dat niet en heeft er dus ook weinig mee te maken.
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn.

Momenteel heb ik er 1 op vers staan (Haaksbarf) aangezien ik met brok geen resultaat bereik.
Dat is dus geen discussiepunt .
Maar ik ben nog niet overtuigd om de andere twee DH over te zetten ,met de kanttekening dat een vierde
waarschijnlijk voor het eind van het jaar verwacht word.

Ik zou zelf bij willen dragen in de kosten van een bacterieel onderzoek betreffende KVV , als ik daarmee een indicatie zou verkrijgen wat ik voorschotel.
wanneer ik in het Zembla -item hoor dat bij onderzoek 37 van de 40 geiten besmet zijn ,moet ik dan niet kritisch naar mijn versvoer kijken ?
Het oorspronkelijk topic was de discussie over vers of brok, zoals de TT vermeldt, en je zegt hier net dat dat geen discussie voor jou is.

En om voor mijzelf te spreken, ik weet er weinig van af dus kan moeilijk met jou die discussie aangaan.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 7 december 2009 @ 12:07:59 #175
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_75365976
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:55 schreef waterkip het volgende:

[..]

*knip*

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn.

*knip*

ha ha aan mij heb je niet zo veel, ik heb net gezegd dat ik niemand wil overtuigen

Maar even serieus, ik zelf ga niet zo ver met te onderzoeken wat het beste is, in iedergeval niet zo ver als jij. Misschien noemt men dat naief, ik noem het peace of mind en 'wat komt dan komt', wat overigens niet wegneemt dat ik onverzettelijk ben, maar k probeer dingen wel te relativeren.

Okee, neemt niet weg dat ik best geiteresseerd ben in een objectief onderzoek plus langdurige observatie van de dieren over het voeren van;
* gewoon brok
* premium brok
* kvv
* volledig barf

Het verwijderen van berichten die voor discussie dienen vind ik in eerste instantie niet erg netjes. Als dat inderdaad wordt weggehaald om discussie te voorkomen (en niet om andere redenen, he ik was er niet bij!) dan is dat in mijn ogen niet correct.

[edit] Wat Harakuju zegt; dan moet je idd wel bij Barfplaats gaan klagen, Fok! kan daar ook weinig aan doen.[\edit]

Ondertussen ga ik gewoon door met versvoeren en lust ik vanavond wel een biefstukje (rare/medium that is ).
klerkje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')