abonnement Unibet Coolblue
pi_251092
Wat hebben Willeke en Bullent nu precies verkeerd gedaan en gezegd met het nomineren?
Ik heb geen idee waar Seki nog steeds over bezig is, was het zo erg???
Alles flux?
pi_251093
Lees de streamverslagen en het topic "seki versus Bullend". Nee zo erg was het helemaal niet,was helemaal niets aan de hand. Seki (en Aziz en Jop?), meenden uit enkele vage onbeduidende dingen (*Bullent wilde even alleen met Es praten over de nominaties - omdat hij wilde dat zij hem niet verkeerd begreep-, *hierna makte hij om de spanning wat te breken eenflauwe opmerking over open staan voor avances,*bij het nomineren had hij geen reden,*tegen Sivana zei hij dat 'ie zich niet uit wilden laten over zijn gevoelens voor Es)
Nou, uit deze (lijkt mij) vage en oninteressante zaken heeft Seki dus geconcludeerd (vraag mij niet hoe?)dat Bullent een vieze vuile moederneuker en matennaaier (waren Bart en hij zoiezo ooit maten dan?) was die zijn concurrentie (was Es ooit geinteresserd dan in Bart? Wil Bul dan een relatie in de Bus?) wilde uitschakelen. En bovendien Dat Bul een huichelaar was die niet voor z'n ware gevoelens voor Es wilde uitkomen (is Seki dan zo dol op het op het in de groep gooien van intieme gevoelens en twijfels? Moeten we allemaal een "open liefdes-boek" a la Aziz en Bart zijn?). Eind van het liedje: Seki scheld, gromt en schreeuwt een
dag op de vogelvrij verklaarde (wat een "bewijs"!, wat een argumenten!wat een redenering!zo overtuigend, metteen terecht stellen dat stuk matennaaiend tuig) Bull om vervolgens slapjes z'n excuus aan te bieden voor de veroordeling.Dat was het dus...

[Dit bericht is gewijzigd door dom_is_leuk (Datum 07 Maart 2000).]

pi_251094
quote:
op 03-07-2000 om 01:51 AM schreef dom_is_leuk het volgende:
Lees de streamverslagen en het topic "seki versus Bullend". Nee zo erg was het helemaal niet,was helemaal niets aan de hand. Seki (en Aziz en Jop?), meenden uit enkele vage onbeduidende dingen (*Bullent wilde even alleen met Es praten over de nominaties - omdat hij wilde dat zij hem niet verkeerd begreep-, *hierna makte hij om de spanning wat te breken eenflauwe opmerking over open staan voor avances,*bij het nomineren had hij geen reden,*tegen Sivana zei hij dat 'ie zich niet uit wilden laten over zijn gevoelens voor Es)
Nou, uit deze (lijkt mij) vage en oninteressante zaken heeft Seki dus geconcludeerd (vraag mij niet hoe?)dat Bullent een vieze vuile moederneuker en matennaaier (waren Bart en hij zoiezo ooit maten dan?) was die zijn concurrentie (was Es ooit geinteresserd dan in Bart? Wil Bul dan een relatie in de Bus?) wilde uitschakelen. En bovendien Dat Bul een huichelaar was die niet voor z'n ware gevoelens voor Es wilde uitkomen (is Seki dan zo dol op het op het in de groep gooien van intieme gevoelens en twijfels? Moeten we allemaal een "open liefdes-boek" a la Aziz en Bart zijn?). Eind van het liedje: Seki scheld, gromt en schreeuwt een
dag op de vogelvrij verklaarde (wat een "bewijs"!, wat een argumenten!wat een redenering!zo overtuigend, metteen terecht stellen dat stuk matennaaiend tuig) Bull om vervolgens slapjes z'n excuus aan te bieden voor de veroordeling.Dat was het dus...



Nou, dat "slapjes" viel wel mee hoor, Dom_is_leuk, het was steviger dan ik ooit heb gezien van een Willeke, een Jop of een Esmeralda bij al HUN blunders.
't Is maar nét waar je de klemtoon legt (of wil leggen) .

pi_251095
Zou best kunnen hoor Moor, dat Seki stevige i.p.v. slappe excuses aanbood. Dat ze steviger waren dan ooit geuite excuses door overige Bussers wil ik ook best van je aannemen. Een hoop bussers zijn ook nog zo overtuigd van hun gelijk dat ze totaal geen aanstalten maken om enige excuses te maken (bv. het uitmaken van Es voor een opgeilende spelletjesspelende slet in strakke broekjes) Seki speelt echter een hoofdrol in de streamverslagen! Dat er andere mensen "net zo fout" bezig zijn als hij die in de streamverslagen minder aandacht zouden krijgen en wiens acties dus ook in de rest van het forum minder aandacht krijgen zou helaas kunnen(volg zelf streams niet) en dat zou ik niet terecht vinden. Maar dat neemt niet weg dat je commentaar kunt hebben op het gedrag zoals dat in de streams beschreven wordt.

In het "beoordelen" van gedrag neem je trouwens ook de context mee. Van iemand die op hoge toon claimt bepaalde idealen en principes te volgen zal het je meer opvallen dat die persoon tegengesteld gedrag vertoond, dan dat iemand die nooit iets heeft gepretendeerd. Van mannen zoals Jop en Aziz die nooit anders dan gewoon doorsnee cliche geneuzel hebben voortgebracht verwacht ik het soms aardige, soms domme schaapachtige en soms lage cliche gedrag dat ze regelmatig vertonen en probeer ik het te accepteren omdat er miljoenen Jops en Azizen rondlopen die toch niet zullen veranderen.Maar als Seki opvallend claimt allerlei waarden te hebben die hij vervolgens zelf aan z'n laars lapt dan lokt dat bij mij nou eenmaal heviger gevoelens op omdat hij onbegrijpelijker is dan de rest. Ondanks zijn aggressie die ik overigens niet waardeer verwachtte ik mischien meer van hem. Dat 'ie toch elke typisch menselijke "tekortkoming" ooit beschreven bezit valt mij door zijn eerdere uitspraken over rechtvaardigheid, respect, eerlijkheid enz. gewoon extra tegen.

Waarin ik verval in de typisch menselijke neiging om hoge bomen meer wind te geven, met twee maten te meten enz . Gelukkig Moor ken ik alle vallen die de mens zo slecht maken, maar die tegelijkertijd onze overlevingskansen zo vergroten. Maar persoonlijk ben ik van mening dat als je het maar weet van jezelf het minder erg is om er af en toe flink in te trappen mits je dit op tijd realiseerd voor je kwaad doet en je "domheid" gevaarlijk wordt. Ik bezit tenslotte niet op elk moment de bezinning die nodig is om snelkoppelingen van de evolutie te negeren. Op de "fouten" van anderen wijzen, roddelen, over anderen praten(voer voor...) is ooit een "nuttige" sociale en psychologische bezigheid gebleken hoewel natuurlijk geen moreel hoogstaand gebeuren. Maar nogmaals ik houd mezelf wel in de hand en als ik me af en toe eens laat gaan al klagende over anderen die die zich flink laten gaan.....excuseer ik mij hierbij voor mijn menselijkheid.

pi_251096
Als ik het goed begrepen heb is de ruzie tussen sek en bull opgelost omdat bull heeft gezegd dat het begrip avances (?) verkeert was uitgelegt door en dat hij helemaal niet achter es aanzat.
Sek heeft dit geaccepteert.
Maar nu blijkt dus , zie streamverslag , dat bull daarna min of meer verklaart wel met haar door te willen.
Es reageerde hier erg afstandelijk op maar bull reageerde alsof ze volmondig ja zei , en ging meteen naast haar liggen.

BEN BENIEUWD HOE SJEK DIT OPVAT

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  dinsdag 7 maart 2000 @ 07:54:00 #6
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_251097
Büllent en Esmeralda zijn nog duidelijk onder invloed van het hele gebeuren de afgelopen avond en nacht.Ze werden net wakker, keken elkaar aan, en kropen tegenelkaar aan .(3cm ruimte

toen er vervolgens twee mensen de slaapkamer inkwamen schrokken bovengenoemnde personen en beetje, en verschoven hun hoofdjes een paar centimeter

pi_251098
quote:
op 03-07-2000 om 04:30 AM schreef dom_is_leuk het volgende:
Zou best kunnen hoor Moor, dat Seki stevige i.p.v. slappe excuses aanbood. Dat ze steviger waren dan ooit geuite excuses door overige Bussers wil ik ook best van je aannemen. Een hoop bussers zijn ook nog zo overtuigd van hun gelijk dat ze totaal geen aanstalten maken om enige excuses te maken (bv. het uitmaken van Es voor een opgeilende spelletjesspelende slet in strakke broekjes) Seki speelt echter een hoofdrol in de streamverslagen! Dat er andere mensen "net zo fout" bezig zijn als hij die in de streamverslagen minder aandacht zouden krijgen en wiens acties dus ook in de rest van het forum minder aandacht krijgen zou helaas kunnen(volg zelf streams niet) en dat zou ik niet terecht vinden. Maar dat neemt niet weg dat je commentaar kunt hebben op het gedrag zoals dat in de streams beschreven wordt.

In het "beoordelen" van gedrag neem je trouwens ook de context mee. Van iemand die op hoge toon claimt bepaalde idealen en principes te volgen zal het je meer opvallen dat die persoon tegengesteld gedrag vertoond, dan dat iemand die nooit iets heeft gepretendeerd. Van mannen zoals Jop en Aziz die nooit anders dan gewoon doorsnee cliche geneuzel hebben voortgebracht verwacht ik het soms aardige, soms domme schaapachtige en soms lage cliche gedrag dat ze regelmatig vertonen en probeer ik het te accepteren omdat er miljoenen Jops en Azizen rondlopen die toch niet zullen veranderen.Maar als Seki opvallend claimt allerlei waarden te hebben die hij vervolgens zelf aan z'n laars lapt dan lokt dat bij mij nou eenmaal heviger gevoelens op omdat hij onbegrijpelijker is dan de rest. Ondanks zijn aggressie die ik overigens niet waardeer verwachtte ik mischien meer van hem. Dat 'ie toch elke typisch menselijke "tekortkoming" ooit beschreven bezit valt mij door zijn eerdere uitspraken over rechtvaardigheid, respect, eerlijkheid enz. gewoon extra tegen.

Waarin ik verval in de typisch menselijke neiging om hoge bomen meer wind te geven, met twee maten te meten enz . Gelukkig Moor ken ik alle vallen die de mens zo slecht maken, maar die tegelijkertijd onze overlevingskansen zo vergroten. Maar persoonlijk ben ik van mening dat als je het maar weet van jezelf het minder erg is om er af en toe flink in te trappen mits je dit op tijd realiseerd voor je kwaad doet en je "domheid" gevaarlijk wordt. Ik bezit tenslotte niet op elk moment de bezinning die nodig is om snelkoppelingen van de evolutie te negeren. Op de "fouten" van anderen wijzen, roddelen, over anderen praten(voer voor...) is ooit een "nuttige" sociale en psychologische bezigheid gebleken hoewel natuurlijk geen moreel hoogstaand gebeuren. Maar nogmaals ik houd mezelf wel in de hand en als ik me af en toe eens laat gaan al klagende over anderen die die zich flink laten gaan.....excuseer ik mij hierbij voor mijn menselijkheid.


Dank voor je reaktie, Dom_is_leuk, ik sluit me helemaal bij je woorden aan !

pi_251099
Toch was het ook we een beetje raar," Ik wil geen relatie, maar ik sta er wel open voor, ook voor avances". Kan iemand mij uitleggen hoe zoiets werkt???
oke
  dinsdag 7 maart 2000 @ 23:25:00 #9
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_251100
wel, lizzie het staat al op een vand e andere forums/fora (???????)
hij wil geen relatie IN de bus..maar wie weet erna? hij wil dus niks uitlsuiten denk ik
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_251101
In het 'andere forum' (GvdD) las ik een heel zinnige verklaring van RoseBud:

"Door Rosebud51 op dinsdag 7 maart 2000 - 17:35
Nu het al sinds zaterdag bonje is i/d Bus, en dit vandaag op het werk door Seki wordt voortgezet, vraag ik me af, in hoeverre een aantal van die conflicten gestoeld zijn op het verschil in cultureel bepaald normen-en waardenstelsel tussen
de Nederlanders en de Medelanders in de Bus. Hoe goed geintegreerd ook,(Bullent en Aziz wsch. hier geboren), hoe accentloos het Nederlands ook is, toch meen ik in de aanvaring tussen Jop en Aziz(over vrouwen-" bezit") en die tussen Bullent en Seki bepaalde patroontjes te zien.
Ik heb vroeger op een middelbare school gewerkt waar een afdeling Internationale Schakelklassen aan verbonden was, en daar kwamen dit soort misverstanden met de regelmaat van de klok voor, waar dan vaak ruzie uit voortkwam, mede natuurlijk omdat nog niet iedereen met het Nederlands goed genoeg uit de voeten kon.
Die ruzies verliepen ongeveer op het niveau waarop Seki nu Bullent probeert onderuit te halen.
Ik zie bijvoorbeeld dat Bullent zich ontzettend inhoudt t.o.v.Esmeralda, omdat hij weet dat zijn familie zit mee te kijken.(zegt hij zelf ook). Het is mij wel duidelijk dat hij zich idd enorm voelt aangetrokken tot haar, maar hij mag denk ik neerstorten,als hij dat openlijk in de Bus zal verklaren.Seki voelt dit feilloos aan(dat van die gevoelens) en betitelt dat als leugenachtigheid en schijnheiligheid, waar Joegoslaven weer vreselijk over vallen en dat op een ongebreidelde emotionele manier uiten. Bullent wil alleen maar niet zijn familie te schande maken door openlijk achter een meisje van (misschien) niet zijn geloof aan te zitten.De familie-eer speelt enorm bij Turkse mensen, de reden voor Bullent misschien ook om i/d Bus te gaan zitten). Huis voor vader en moeder of opa en oma laten bouwen in Turkije is zo ongeveer het hoogste goed dat je als zoon of kleinzoon kunt bereiken, naast het verwekken van een zoon om het geslacht voort te zetten.. Wat zien en denken de mede-Buswatchers?"

Ik denk dat Rosebud daar heel raak mee zit.
Emmy

pi_251102
Ben het wel eens met bovenstaande.
Iets dergelijks kwam hier ook al ter sprake:
http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum12/HTML/000356.html
  woensdag 8 maart 2000 @ 04:21:00 #12
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_251103
Vergeet bij Büllent even niet dat het voor hem dubbel is. Op zijn werkplek heb je ook nog te maken met een bepaalde cultuur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')