abonnement Unibet Coolblue
pi_73978303
Sinds deze week probeer ik af te kicken van geraffineerde suikers. Ik ben namelijk de laatste tijd last van mijn maag/darmen en kan me ook slecht concentreren. En (geraffineerde!) suiker blijkt erg slecht voor je te zijn. Dus het kan geen kwaad om dat te minderen. Dat vervang ik door natuurlijke suikers als in fruit, of honing.

Nu ben ik dus op zoek naar suikervrije producten, maar ik verbaas me erover dat ik zo weinig kan vinden (en dat suiker bijna overal in zit! ). Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar suikervrije ranja, want de hele dag thee drinken, heb ik ook wel een keer gezien. Maar alle producten die zeggen "suikervrij" te zijn, bevatten ongelooflijk veel zoetstoffen. En als er iets schadelijker is dan suiker, dan zijn het wel kankerverwekkende zoetstoffen als aspartaam en sacharine. Het kan zijn dat jullie daar anders over denken, maar ik wil die troep niet.

Mijn vraag: waar vind ik suikervrije producten die zowel vrij zijn van geraffineerde suikers als van zoetstoffen. Ik hoef niet perse suikervervangers. Ik zoek in feite ranja die helemaal niet zoet is. En koekjes, bestaan die ook? Hopelijk hebben jullie tips voor mij.

Charlottu
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:45:55 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73978338
Diksap ipv ranja... koekjes zonder suiker lijkt me vrij onmogelijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73978376
diksap zonder suiker/zoetstoffen heb ik nog niet kunnen vinden...
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:47:12 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_73978382
Je kunt er ook voor kiezen om rietsuiker te gebruiken. Dat is minder geraffineerd.
pi_73978395
Reformafdeling van de supermarkt of bij een reformwinkel.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:49:43 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73978451
Je bedoelt zonder toegevoegde suiker? Wat de suikers in diksap zijn natuurlijke suikers...
quote:
De soorten suikers in diksap
Diksap bestaat voor 100% uit fruit en is in feite dus sterk geconcentreerd vruchtensap met nog alle mineralen en fruitsuikers uit vers fruit. In tegenstelling tot de (goedkopere) limonadesiropen bevat diksap geen toegevoegde suikers, water of kunstmatige stoffen zoals conserveermiddelen, kleur- en geurstoffen. De hoeveelheid suikers is dus puur afkomstig uit de vruchten zelf. Diksap bestaat, net als fruit, uit drie soorten suikers: fructose (50%), sacharose (25%) en glucose (25%).
Bron
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73978531
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:49 schreef Sjeen het volgende:
Je bedoelt zonder toegevoegde suiker? Wat de suikers in diksap zijn natuurlijke suikers...
[..]

Bron
Hmm, daar zal ik dan toch nog eens naar zoeken. Thanx.
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:47 schreef Ericr het volgende:
Reformafdeling van de supermarkt of bij een reformwinkel.
Tja, ik woon op het platteland, dus ik ben bang dat ik inderdaad maar eens een dagje stad moet inplannen. Reformwinkels zijn hier namelijk niet in de buurt.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:52:30 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73978533
Volgens mij is het ook weer niet goed om veel producten met fructose te gebruiken. Schijnt je lichaam minder gevoelig te maken voor insuline, waardoor suikerziekte kan ontstaan.
The love you take is equal to the love you make.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:54:30 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73978603
Gewoon alles met mate, nog altijd het beste volgens mij...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73978619
In de tuin groeit gras
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:55:04 #11
274991 charlottu
just being me
pi_73978625
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:52 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij is het ook weer niet goed om veel producten met fructose te gebruiken. Schijnt je lichaam minder gevoelig te maken voor insuline, waardoor suikerziekte kan ontstaan.
Hoezo? Explain. Fruitsuikers zijn toch juist gezonde suikers? Daar reageert je insulinelevel toch juist goed op. Zodat suikerziekte wordt voorkomen? Fruit geeft namelijk geleidelijker de suiker af aan je lichaam, waardoor je bloedsuiker niet meer zo erg schommelt.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:56:03 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_73978659
Geen suiker, en geen suikervervangers, en toch ranja en koekjes willen
Je kan je smaakvoorkeur beter wat ombuigen naar minder zoet.
Dus fles water/bronwater in de ijskast ipv. Appelsientje.

Natuurlijke suikers in fruit zijn geen haar beter dan suikers uit de fabriek. honing/rietsuiker is ook geneuzel in de marge; 95-100% identiek aan geraffineerde suiker.Alles met mate; dan wordt je echt niet hyper van een appel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:56:16 #13
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_73978671
Vreet gewoon wat er nu te halen valt, ik zie nog steeds mensen 90 worden die het ook gewoon hun hele leven gegeten hebben dus zeik niet.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:57:01 #14
274991 charlottu
just being me
pi_73978690
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:54 schreef Sjeen het volgende:
Gewoon alles met mate, nog altijd het beste volgens mij...
Inderdaad. Maar ik probeer dus momenteel echt af te kicken van de suiker. Dus tijdelijk, een maand ofzo, helemaal geen geraffineerde suikers. Blijkt best heftig te worden. Met afkickverschijnselen enzo. Maar daarna kom je weer in balans en kun je weer suiker toelaten.
pi_73978704
De biologische reformwinkelzooi. Bereid je echter voor op kotsen.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73978718
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:56 schreef Hyperdude het volgende:
Natuurlijke suikers in fruit zijn geen haar beter dan suikers uit de fabriek.
Jawel hoor, je lichaam reageert er minder heftig op wat betreft insuline en daarbij zorgen de vezels e.d. uit het fruit ervoor dat er minder suiker wordt opgenomen
  Vis een optie? vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:58:36 #17
70532 loveli
N
pi_73978747
Verse producten kopen, geen prefab. En fructose is niet gezond, alleen als je het met mate gebruikt! Google even op frictose en insulineresistentie. Als ze voor een proef ratten met diabetes II nodig hebben, overvoeren ze die beesten twee weken met fructose. En voila, diabetes.
crap in = crap out
pi_73978749
Misschien een variant van roos vice of heb je daar al naar gekeken anders misschien een natuur/reform winkel proberen..
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:59:23 #19
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_73978774
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:57 schreef charlottu het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ik probeer dus momenteel echt af te kicken van de suiker. Dus tijdelijk, een maand ofzo, helemaal geen geraffineerde suikers. Blijkt best heftig te worden. Met afkickverschijnselen enzo. Maar daarna kom je weer in balans en kun je weer suiker toelaten.
Ben je niet gewoon ongesteld? Kan ook he
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:00:15 #20
274991 charlottu
just being me
pi_73978798
Met 'ranja' bedoel ik niets zoets hoor. Ik bedoel gewoon water met een smaakje. 'kaal' water wordt ik niet warm of koud van.
En onder 'koekje' versta ik: iets te knabbelen bij de thee als de rest een suikerkoekje neemt.

Ik heb geen hoge verwachtingen hoor. Dat jullie met iets heerlijks komen ofzo. Maar zoek wel naar een beetje afwisseling. Want de hele dagen alle boterhammen met kaas...
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:00:16 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73978799
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:55 schreef charlottu het volgende:

[..]

Hoezo? Explain. Fruitsuikers zijn toch juist gezonde suikers? Daar reageert je insulinelevel toch juist goed op. Zodat suikerziekte wordt voorkomen? Fruit geeft namelijk geleidelijker de suiker af aan je lichaam, waardoor je bloedsuiker niet meer zo erg schommelt.
Dus niet. Fructose wordt anders in je lichaam opgenomen dan glucose.

Google anders eens op fructose en insuline of fructose en insulin resistance.
The love you take is equal to the love you make.
  Vis een optie? vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:00:28 #22
70532 loveli
N
pi_73978815
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:57 schreef Trusten het volgende:

[..]

Jawel hoor, je lichaam reageert er minder heftig op wat betreft insuline en daarbij zorgen de vezels e.d. uit het fruit ervoor dat er minder suiker wordt opgenomen
Insuline blijft inderdaad vrij laag, maar de lever moet het zien te verwerken. En dat is een stevige klus met de hoeveelheden fructose die we vandaag de dag binnenkrijgen.
crap in = crap out
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:00:44 #23
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_73978832
Ranja zonder suiker? Dan is het toch geen ranja meer. De siroop bestaat namelijk voor een groot deen aan suiker en slechts een klein gedeelte is fruit (aroma). Wellicht is flink verdunnen een oplossing?

Daarnaast kun je eens gaan kijken naar alternatieven zoals Stevia (natuurlijke zoetstof met ongeveer nul calorieën) of Agavesiroop (soort honing gemaakt van de Agaveplant, heeft een lage GI-index, waardoor het ook geschikt is voor diabetici)

Ik raad je aan om eens de refromwinkel eens binnen te stappen óf gewoon flink te matigen met tussendoortjes (en suikers). Er zijn genoeg alternatieven! ( Gezonde Snack )

Succes in ieder geval.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  Vis een optie? vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:01:10 #24
70532 loveli
N
pi_73978845
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus niet. Fructose wordt anders in je lichaam opgenomen dan glucose.

Google anders eens op fructose en insuline of fructose en insulin resistance.
crap in = crap out
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:05:09 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73978991
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:00 schreef charlottu het volgende:
Met 'ranja' bedoel ik niets zoets hoor. Ik bedoel gewoon water met een smaakje. 'kaal' water wordt ik niet warm of koud van.
En onder 'koekje' versta ik: iets te knabbelen bij de thee als de rest een suikerkoekje neemt.

Ik heb geen hoge verwachtingen hoor. Dat jullie met iets heerlijks komen ofzo. Maar zoek wel naar een beetje afwisseling. Want de hele dagen alle boterhammen met kaas...
Ben je niet veel beter af als je juist geen vervangers gaat zoeken? Ik zie bijvoorbeeld niet in waarom een koekje bij de thee nodig zou zijn, behalve dan vanwege 'gezellig'.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')