abonnement Unibet Coolblue
pi_73948684
Nu de spaarrentes wel erg laag zijn ben ik me gaan verdiepen in een andere vorm van iets met (een deel van) mijn spaargeld doen.
Ik ben altijd wel geďnteresseerd geweest in beleggen, maar heb nooit de stap gezet.

Nu, in de tijd van internetbankieren is het ook mogelijk om via internet te beleggen. Ik heb wat banken en zogenoemde internetbrokers vergeleken en kwam uit bij Alex. ( http://www.alex.nl ). Dit is een merknaam van Binckbank en lijkt een goede naam te hebben en gebruiksvriendelijke website.

Iemand ervaring bij deze Internetbroker en met via internet beleggen?
pi_73948820
Je zou evt. ook kunnen kijken naar Forex, dat is online handelen in vreemde valuta. Hierbij stort je bijv. 25E. en 'zet je deze in' op een bepaalde valuta. En als deze meer weer waard wordt maak je daarop winst.
Daar zijn tegenwoordig behoorlijk veel aanbieders voor.
pi_73948937
tvp
pi_73971898
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:08 schreef Elmostyle het volgende:
Je zou evt. ook kunnen kijken naar Forex, dat is online handelen in vreemde valuta. Hierbij stort je bijv. 25E. en 'zet je deze in' op een bepaalde valuta. En als deze meer weer waard wordt maak je daarop winst.
Daar zijn tegenwoordig behoorlijk veel aanbieders voor.
klinkt ook interessant!
pi_73982358
hmmm...beetje weinig belangstelling hier, voor beleggen via internet....
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:54:33 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73982709
Kijk hier eens: [centraal] Beleggen & Aandelen [deel 31]
Al lijkt het daar ook een beetje stil te zijn,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73983180
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:08 schreef Elmostyle het volgende:
Je zou evt. ook kunnen kijken naar Forex, dat is online handelen in vreemde valuta. Hierbij stort je bijv. 25E. en 'zet je deze in' op een bepaalde valuta. En als deze meer weer waard wordt maak je daarop winst.
Daar zijn tegenwoordig behoorlijk veel aanbieders voor.
Paar betrouwbare aanbieders binnen NL/europa?
pi_73984384
Ik beleg zelf met Binck en dat bevalt me zeer goed. Binck is volgens mij qua tarieven vergelijkbaar met Alex en ik meende dat ze de systemen ook gingen integreren.

Met hoeveel geld ben je van plan te beleggen? Je moet al gauw denken aan een paar duizend euro om een fatsoenlijk rendement te behalen. Met lage bedragen verslik je je namelijk al gauw in de transactiekosten, en spoel je je rendement al grotendeels door de plee.

Verder: verdiep je eerst stevig in de bedrijven (meervoud inderdaad, zet niet alles in op één paard) voor je er geld in stopt.
pi_74012281
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:40 schreef citywok het volgende:
Ik beleg zelf met Binck en dat bevalt me zeer goed. Binck is volgens mij qua tarieven vergelijkbaar met Alex en ik meende dat ze de systemen ook gingen integreren.

Met hoeveel geld ben je van plan te beleggen? Je moet al gauw denken aan een paar duizend euro om een fatsoenlijk rendement te behalen. Met lage bedragen verslik je je namelijk al gauw in de transactiekosten, en spoel je je rendement al grotendeels door de plee.

Verder: verdiep je eerst stevig in de bedrijven (meervoud inderdaad, zet niet alles in op één paard) voor je er geld in stopt.
Wil beginnen met 500,- euro, maar puur om even te proberen. Later zal dat wel iets meer worden. Die transactiekosten zijn inderdaad flink, minimaal 9 euro per transactie dus totaal 18 euro voor kopen en later verkopen per aandeelsoort/ per keer.

Je krijgt in ieder geval 1 gratis beleggingscursus bij een minimale storting van 500,- euro, dus dat is mooi meegenomen.
pi_74036422
heb even naar easy-forex gekeken. Ziet er wel goed uit. 200:1 leverage op valuta handel
pi_74045944
Ik zat al een tijdje te zoeken naar zo topic hier

Sins een week ben ik ook aan het uitvogelen hoe beleggen werkt. Vind zelf ook wel intresant ik kan ook wat geld missen met het risico op kwijt raken.

Heb zelf een effecten rekening geopend bij de rabobank deze is nu 4 dagen actief

heb al wat aandelen gekocht bij 2 bedrijven totaal heb ik nu 85 aandelen niet extreem veel me aandeel moet ook flink stijgen wil ik (winst hebben) ik heb voor het eerste half jaar 500 euro beschikbaar gesteld.
puur om te kijken hoe het gaat dat ik winst zal hebben op mijn 85 aandelen op (korte termijn) nee! daar moet je indd wat meer geld voor hebben Ben erg benieuwd.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie naar kijken als jullie aandelen kopen ?

Nog een ander vraagje.

Een aandeel kan op een dag met 10 20 cent stijgen of dalen. Wat je wel eens ziet is dat om 12 uur in de middag een aandeel zakt met 20 cent en nog geen uur later stijgt met 20 cent en terug op oud nivau zit.
Als jij om 12 uur koopt voor 10.000 euro of meer en je aandeel stijgt er na weer met 20 cent en het aandeel koste je bijvoorbeeld 4,80 10000 euro delen door 4,80 = 2083 aandelen als die dus in een uur stijgen met 20 cent verdien je toch vrijsnel 416 euro. dit gebeurd bij diverse bedrijven regelmatig.

Ik ben dus benieuwd of er hier mensen zijn die zo werken. En zo toch een leuk bedrag bij elkaar sparen
pi_74046221
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:05 schreef Sphere het volgende:
Nu de spaarrentes wel erg laag zijn ben ik me gaan verdiepen in een andere vorm van iets met (een deel van) mijn spaargeld doen.
Ik ben altijd wel geďnteresseerd geweest in beleggen, maar heb nooit de stap gezet.

Nu, in de tijd van internetbankieren is het ook mogelijk om via internet te beleggen. Ik heb wat banken en zogenoemde internetbrokers vergeleken en kwam uit bij Alex. ( http://www.alex.nl ). Dit is een merknaam van Binckbank en lijkt een goede naam te hebben en gebruiksvriendelijke website.

Iemand ervaring bij deze Internetbroker en met via internet beleggen?
Jep. Ik wil volgende week beginnen. Wavin en Antonov lijken me een goede keus. Goedkoop en de afgelopen tijd alleen maar gedaald.
pi_74046930
Ik zelf heb ook wavin. Ordina heb ik ook.

Antonov gaat falliet denk ik...
pi_74047446
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 16:42 schreef Robin-e30 het volgende:
Ik zelf heb ook wavin. Ordina heb ik ook.

Antonov gaat falliet denk ik...
Denk je? Staat heel laag. De automarkt moet toch wel weer aantrekken? Voor hoeveel heb je Wavin gekocht?

Fortis was ooit ook 0,57 waard en is toen enorm gestegen. Aandelen gaan bijna nooit naar 0,-. Er zullen altijd kopers zijn die een graantje mee willen pikken.
pi_74048047
Ik heb bij de wavin 65 aandelen. Heb er voor ongeveer 100 euro gekocht.

Ik heb even snel op internet gekeken als ik een aandeel zie van 1 euro of lager of hoe hoog het aandeel is geweest word ik toch achterdochtig. Heb net snel nog wat gelezen over de aandelen van antonov:

Antonove word falliet verklaard.

Antonove ontslaat personeel.

Antonove heeft hoge kosten geen inkomsten.

Antonove is op zoek naar overname.

Dit is wat ik net snel opgezocht heb. Of het allemaal waar is geen idee... maar kopen doe ik nog niet.
pi_74053798
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:18 schreef Robin-e30 het volgende:
Ik heb bij de wavin 65 aandelen. Heb er voor ongeveer 100 euro gekocht.

Ik heb even snel op internet gekeken als ik een aandeel zie van 1 euro of lager of hoe hoog het aandeel is geweest word ik toch achterdochtig. Heb net snel nog wat gelezen over de aandelen van antonov:

Antonove word falliet verklaard.

Antonove ontslaat personeel.

Antonove heeft hoge kosten geen inkomsten.

Antonove is op zoek naar overname.

Dit is wat ik net snel opgezocht heb. Of het allemaal waar is geen idee... maar kopen doe ik nog niet.
Ik kan geen adviezen over Antonov vinden. Niet te geloven hoe hard dat bedrijf door de recessie geraakt is. Slooppremie of niet, ze blijven omlaag gaan die aandelen. 65 maar? Je betaalt al 20,- aan transactiekosten he. Faillet betekent nog niet dat ze nooi meer winst gaan maken. Ik kijk wel wat er morgen gebeurd.
pi_74056975
Slooppremie ? Het bedrijf maakt automaat bakken voor diverse auto merken.... Maar zover ik weet is de voornaamste reden dat het nu slecht gaat dat die bakken van hun veel zuipen meer als een automaat bak van een ander merk. Ook de benzine prijs en steeds zuinigere auto's die bedrijven willen maken. Dat telt nu allemaal mee.

Ik zal is checken hoeveel ik kwijt was aan transactie kosten zeer zeker geen 20 euro... Heb even snel gekeken ik was 7,30 kwijt voor de transaktie kosten.

Mijn volgende aan koop zal ook meer bedragen maar het was tenslotte de eerste keer dat ik wat kocht
pi_74058625
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:11 schreef Robin-e30 het volgende:
Slooppremie ? Het bedrijf maakt automaat bakken voor diverse auto merken.... Maar zover ik weet is de voornaamste reden dat het nu slecht gaat dat die bakken van hun veel zuipen meer als een automaat bak van een ander merk. Ook de benzine prijs en steeds zuinigere auto's die bedrijven willen maken. Dat telt nu allemaal mee.

Ik zal is checken hoeveel ik kwijt was aan transactie kosten zeer zeker geen 20 euro... Heb even snel gekeken ik was 7,30 kwijt voor de transaktie kosten.

Mijn volgende aan koop zal ook meer bedragen maar het was tenslotte de eerste keer dat ik wat kocht
Bij alex moet je vanaf 500,- beginnen. Ja 7,50 voor de AANKOOP. De verkoop komt daar nog eens bovenop. Je zult dus een rendement van 15% moeten halen wil je quitte spelen. Niet bepaald slim lijkt me. Ja heb ik op wiki gelezen. Wie zijn hun concurrenten?

Ik heb gelezen dat 't bedrijg maar 26 werknemers heeft. Dat kán toch niet?? Met Wavin zou het toch ook beter moeten gaan nu Bam en Heijmans weer beginnen te stijgen.
  zondag 25 oktober 2009 @ 22:02:11 #19
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_74060184
Ikzelf ben een paar maanden terug ook begonnen met beleggen via internet op aanraden (nouja, het was meer opnaaien) van collega's. Ik heb gewoon een accountje via Alex. Werkt heel eenvoudig. Ik moet wel bekennen dat ik het niet echt vergeleken heb met andere aanbieders. De enige kosten die je hebt zijn transactie bij koop en verkoop en per kwartaal krijg ik ook 1 of andere premie in rekening gebracht (waarvan ik eerlijk gezegd niet op de hoogste was!). Dit was echter maar een euro voor een kwartaal bij een inleg van ongeveer 1000 euro (al is het nu al ongeveer 1500 euro waard).

Ik heb voor 1000 euro aandelen ING gekocht voor 6,99. Helaas had ik mn accountje niet eerder, dan had ik ze voor 2,50 kunnen kopen . Achteraf wel balen dat ik niet meer geld erin heb gestoken. Zo'n klappers maak ik waarschijnlijk niet vaak meer mee!
pi_74083836
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 21:38 schreef overflow- het volgende:

[..]

Bij alex moet je vanaf 500,- beginnen. Ja 7,50 voor de AANKOOP. De verkoop komt daar nog eens bovenop. Je zult dus een rendement van 15% moeten halen wil je quitte spelen. Niet bepaald slim lijkt me. Ja heb ik op wiki gelezen. Wie zijn hun concurrenten?

Ik heb gelezen dat 't bedrijg maar 26 werknemers heeft. Dat kán toch niet?? Met Wavin zou het toch ook beter moeten gaan nu Bam en Heijmans weer beginnen te stijgen.
Een rendement van 15% dat is 24 cent per aandeel wat mijn aandeel zou moeten stijgen. mwah ik vind nog wel mee vallen als ik eerlijk ben.. Dat het even kan duren ja dat ben ik met je eens.

Wie de concurenten van antonov zijn ?

Mercedes
Volkswagen
Lonchin
Lucas
Lockheed
Getrag
ZF
Asion warner
GM

Dat wavin maar 26+/- werknemers heeft kan wel.. Misschien hebben ze 1 man op 10 machines staan of huren ze personeel.. (ze hebben ook al personeel er uit gegooid)
pi_74083931
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:02 schreef testje318 het volgende:
Ikzelf ben een paar maanden terug ook begonnen met beleggen via internet op aanraden (nouja, het was meer opnaaien) van collega's. Ik heb gewoon een accountje via Alex. Werkt heel eenvoudig. Ik moet wel bekennen dat ik het niet echt vergeleken heb met andere aanbieders. De enige kosten die je hebt zijn transactie bij koop en verkoop en per kwartaal krijg ik ook 1 of andere premie in rekening gebracht (waarvan ik eerlijk gezegd niet op de hoogste was!). Dit was echter maar een euro voor een kwartaal bij een inleg van ongeveer 1000 euro (al is het nu al ongeveer 1500 euro waard).

Ik heb voor 1000 euro aandelen ING gekocht voor 6,99. Helaas had ik mn accountje niet eerder, dan had ik ze voor 2,50 kunnen kopen . Achteraf wel balen dat ik niet meer geld erin heb gestoken. Zo'n klappers maak ik waarschijnlijk niet vaak meer mee!
Alleen jammer dat de aandelen van ing vandaag zijn gezakt met ruim 2 euro per aandeel.

Veder wel een leuke koop ja heb het jaar overzicht gezien op korte termijn is hij leuk gestegen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 17:50:39 #22
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_74084470
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:34 schreef Robin-e30 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat de aandelen van ing vandaag zijn gezakt met ruim 2 euro per aandeel.

Veder wel een leuke koop ja heb het jaar overzicht gezien op korte termijn is hij leuk gestegen.
Inderdaad veel slecht nieuws over ING vandaag
Nouja heb nog steeds een rendement van 25% binnen een half jaar ofzo, dat is nog wel veel. Maar het was meer dan 50

Maarja dat krijg je dus als je al je geld op 1 paard zet
Dus TS: spreiden is beter
pi_74084664
Bam Groep heeft het in 3 maanden tijd ook leuk gedaan. 3 euro gesteken. Vandaag een kleine daling (0,30) De eerste 2 weken van deze maand ook met (1,50) gestegen zeker lekker!
pi_74084961
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:31 schreef Robin-e30 het volgende:

[..]

Een rendement van 15% dat is 24 cent per aandeel wat mijn aandeel zou moeten stijgen. mwah ik vind nog wel mee vallen als ik eerlijk ben.. Dat het even kan duren ja dat ben ik met je eens.

Wie de concurenten van antonov zijn ?

Mercedes
Volkswagen
Lonchin
Lucas
Lockheed
Getrag
ZF
Asion warner
GM

Dat wavin maar 26+/- werknemers heeft kan wel.. Misschien hebben ze 1 man op 10 machines staan of huren ze personeel.. (ze hebben ook al personeel er uit gegooid)
Nee ik bedoel Antonov. Ja daar kun je niet tegen op he? Alsof je aan een nieuw besturingssysteem wil beginnen. Zijn vandaag allebei gedaald. 1.46 en 0.46. Nog even en 't geld staat op m'n rekening. Anders koop ik alleen Wavin.
pi_74089456
Ik zou je het boek beleggen voor dummies willen aanraden. Dat is geschreven door de oprichter van belegger.nl en daarin staat het allemaal goed uitgelegd. Overigens beleg ik via Binck bank en dat gaat altijd goed
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')