abonnement Unibet Coolblue
pi_73895070
Wij zijn bezig onze meubels te verven en zijn begonnen met acrylverf omdat dan het spuitpistool na afloop makkelijker te reinigen is.
Nu valt zowel het werken met het spuitpistool als de kleur van de acrylverf enigszins tegen dus we zijn op zoek gegaan naar andere verf.

De kleur die wij mooi vinden is alleen in gewone, terpentineoplosbare, verf leverbaar.

Kan de normale verf probleemloos over de acrylverf (=op waterbasis) heen?

Volstaat opschuren of moeten we weer gronden of in het ergste geval alles weer kaal maken?
pi_73895208
nee, dit wordt een soort stroop. Je moet echt verder gaan met waterbasis. Of alles eraf halen
pi_73895793
En kan de verf die jullie op het oog hebben,
niet gemengd/geleverd worden op waterbasis?

Anders is inderdaad de beste optie helemaal kaal halen,
opnieuw gronden en aflakken.

Nog een andere mogelijkheid is het toepassen van een "universele primer",
dit is een primer op waterbasis; maar die met alle laksystemen (dus ook solvent-based)
overschilderd kan worden.

Als voorbeeld:
Alabastine MDF Grondverf
(productblad even doorlezen)
pi_73911189
De kleur laten mengen, hebben wij ook al over gedacht, maar ik ben bang voor kleurverschil.

Na lang zoeken op die akelig onoverzichtelijke Flexasite heb ik nog iets gevonden over opschuren, ontvetten met een speciale rinser en nogmaals opschuren en dan nog alleen voor binnentoepassingen.

Maar nu schijnt de verf die wij zochten wel in acrylverf te bestaan.
Ik dacht dat wij een grote Gamma hadden, maar kennelijk dus niet zo groot dat ze het hele assortiment hebben staan dus ik ga toch nog even op zoek naar een nog grotere bouwmarkt.

Bedankt voor het meedenken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')