abonnement Unibet Coolblue
pi_82899482
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 19:03 schreef Nic1 het volgende:
Ligt eraan waar je naar toe wilt gaan. Noorden is het beste in de winter, het zuiden in de zomer.
En dan bedoel je de australische zomer&winter neem ik aan.
pi_82899857
Ja, al heeft het noorden niet echt zomer/winter. In de winter is het daar droog en in de zomer zijn er dagelijks onweers-/stortbuien.
pi_82980592
Hebben jullie nog tips voor een simkaart daar waarmee je goedkoop naar NL kan smsen of bellen?
pi_82980980
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:43 schreef Zocalo het volgende:
Hebben jullie nog tips voor een simkaart daar waarmee je goedkoop naar NL kan smsen of bellen?
Naar mijn idee is geen enkele sim kaart daar goedkoop en is het aanbod nog waziger dan in nederland.

Je bent beter af om bij een postkantoor of ander verkooppunt een soort van telefoonkaart te kopen voor in de telefooncel,
je belt een nummer, tikt vervolgens een nummer in van je kaartje en je kunt vervolgens redelijk goedkoop naar nederland bellen,
moet je ter plekke even uitzoeken.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:42:35 #280
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_82984577
Hmm, het is toch altijd handig om daar af en toe onderweg mee te kunnen bellen, bijvoorbeeld last-minute een hostel regelen tijdens het rijden. Ook voor sms'en binnen Australie is het handig. Wij hebben toentertijd een 2ehandstoestelletje geregeld en een Telstra prepaid simkaart genomen, volgens mij 2 keer 20 Dollar opgezet, werkt prima!

Voor het "echte" bellen kun je inderdaad het beste die telefoonkaarten kopen met een krascode, kun je voor 10 dollar al een uur naar Nederland bellen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_82985010
Een vriend van mij was er vorig jaar. Die had toen heel goedkoop een simkaart gekocht, waarmee hij de hele vakantie kon smsen en zelfs bellen anar Nederland. Maar dat zegt jullie dus weinig?
pi_82985031
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:42 schreef Kopstoot het volgende:
Hmm, het is toch altijd handig om daar af en toe onderweg mee te kunnen bellen, bijvoorbeeld last-minute een hostel regelen tijdens het rijden. Ook voor sms'en binnen Australie is het handig. Wij hebben toentertijd een 2ehandstoestelletje geregeld en een Telstra prepaid simkaart genomen, volgens mij 2 keer 20 Dollar opgezet, werkt prima!

Voor het "echte" bellen kun je inderdaad het beste die telefoonkaarten kopen met een krascode, kun je voor 10 dollar al een uur naar Nederland bellen.
Ik had ook wel een prepaid kaart gekocht voor het bellen binnen Australie,
toch handig soms soms te kunnen doen.

Maar naar nederland bellen en sms-en was het een beetje kostbaar.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 05:08:30 #283
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_83011755
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:43 schreef Zocalo het volgende:
Hebben jullie nog tips voor een simkaart daar waarmee je goedkoop naar NL kan smsen of bellen?
Om internationaal te bellen is denk ik Optus International4Less een van de goedkoopste opties. Per minuut is dat $0.06 naar een vaste telefoon in Nederland, of $0.24 om naar een mobieltje te bellen. En je kan uiteraard ook in Australie bellen.

Grootste nadelen zijn alleen dat je credit vervalt na 30 dagen, en je - denk ik - voor minimaal $30 per keer moet opwaarderen. Als je niet van plan bent om veel te bellen, dan ben je denk ik beter uit om gewoon een random simkaart te kopen met minimaal tegoed voor smsjes, en een van zulke dingen aan te schaffen (op elke straathoek te koop, net als losse simkaarten) om via een openbare telefoon (a $0.50 denk ik) naar huis te bellen (kwaliteit kan bij sommige kaarten minder zijn).
pi_83093833
Hallo!

Begin oktober ga ik een half jaar naar Australië, eerste keer in dit land en ik heb er verschrikkelijk veel zin in, maar zit toch ook nog met een paar vragen.

Momenteel ben ik aan het rondkijken naar tickets en binnenkort wil ik gaan boeken, als ik in oktober weg wil is het denk ik niet verstandig om nog heel lang te wachten met boeken?

Ik wil ook gaan werken dus wil een work en travel visum aanvragen. Waar ik momenteel het meeste mee zit is dat ik géén idee heb hoe Australië me gaat bevallen, vorig jaar ben ik 2 keer in Thailand geweest en dat was geweldig en inmiddels bekend terrein. Maar Australië is een groot avontuur.. ook vind ik het moeilijk in te schatten hoe snel mijn budget er door heen zal vliegen. (ben hard aan het sparen maar denk dat ik zo'n 8000 euro heb tegen die tijd incl ticket)

Voor mijn gevoel zou ik het daarom fijn vinden om via Bangkok of Kuala Lumpur te vliegen, om bijvoorbeeld eerst even bij te komen in Bangkok, dan doorvliegen naar Kuala Lumpur en vanaf daar met air asia naar Perth. Of vanuit nederland gelijk naar Kuala Lumpur en dan door naar Perth.

Wat me bij mijn volgende vraag brengt. Ik weet dat je een retour ticket nodig hebt. Stel dat ik met Air asia vlieg voor een paar tientjes, met een half jaar later een retour ticket. Wat zijn precies de regels? Mocht ik langer willen blijven kan ik dan gewoon mijn retour ticket cancelen en langer blijven? Of mocht ik er eerder dan verwacht klaar mee zijn ik eerder terugvlieg naar azie en daar tijdje blijf hangen.

Als je een visum voor een jaar hebt en je verlaat in die tijd het land vervalt het visum dan? Ik zou dus niet even heen en weer kunnen naar een buurland en dan weer terug Australië in want dan is mijn visum vervallen? Ohja, hoe weet je trouwens dat je een flexibel ticket hebt? Mocht ik dus langer of korter willen blijven dat ik dan mijn ticket naar nederland makkelijk kan verzetten..

Ik wil overigens graag op Perth vliegen omdat een goede vriendin daar woont met haar Australische vriend, ik kan daar dan paar daagjes bijkomen, daarna wil ik wel mijn eigen gang gaan. Misschien kunnen zij ook alvast rondkijken naar een baantje voor me.

Ik hoor graag jullie reacties! :-)
pi_83102566
Ik zou zo snel mogelijk gaan boeken, later boeken maakt het duurder.
Je moet een zgn. open ticket kopen, daarmee kun je de retourdatum aanpassen mocht dat nodig zijn. Hier kunnen wel kosten aan verbonden zijn, mij kostte het 100 euro bij Qantas.

Ik weet niet waarom je zou willen "bijkomen" onderwerg, ik vind het altijd fijner om het in een keer te doen maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Visa heb ik geen ervaring mee, neem aan dat het gewoon geldig blijft.
pi_83333295
Ik ga over een paar weken met een vriend naar Australie voor vijf weken, en (natuurlijk) de oostkust doen.
Hiervoor hebben we een camper gehuurd en gaan dus lekker rijden Overnachten doen we dan op campings of soms in 'het wild', en hiervoor zit ik nu een beetje te kijken.
Zo zit ik op de site van Big4 te kijken, en eigenlijk valt de prijs me wel een beetje tegen. Nu ziet dit er vrij luxe uit, dus er zullen vast wel goedkopere opties zijn? En de meeste zijn redelijk ver (relatief) van de steden af, kom je dan makkelijk in de avond nog in een stad terecht als je even iets wil drinken oid?
pi_83347191
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:49 schreef Fladdertje het volgende:
Als je een visum voor een jaar hebt en je verlaat in die tijd het land vervalt het visum dan? Ik zou dus niet even heen en weer kunnen naar een buurland en dan weer terug Australië in want dan is mijn visum vervallen? Ohja, hoe weet je trouwens dat je een flexibel ticket hebt? Mocht ik dus langer of korter willen blijven dat ik dan mijn ticket naar nederland makkelijk kan verzetten..
Als je een WHV hebt kun je gewoon het land in en uit zo vaak je wilt, dat staat tenminste hier.
quote:
If you are granted your first Working Holiday visa you can:

  • travel to Australia at any time in the 12 months from the date the visa is granted (this cannot be extended or deferred)
  • stay in Australia for 12 months from the date you first enter the country
  • leave and re-enter Australia any number of times within the 12 months from the date you first entered the country.
  • pi_83347427
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 19:16 schreef Zocalo het volgende:
    Zo zit ik op de site van Big4 te kijken, en eigenlijk valt de prijs me wel een beetje tegen. Nu ziet dit er vrij luxe uit, dus er zullen vast wel goedkopere opties zijn?
    Big4 campings zijn inderdaad luxer, en dus duurder. Ieder gat heeft een informatie centrum, daar rij je naartoe en haal je een gratis kaart of folder met alle campings in de regio op. Zeker in de winter kun je gewoon bij een camping aankomen zonder reservering, er is altijd wel plek. Wild kamperen is vaak niet toegestaan.
    quote:
    En de meeste zijn redelijk ver (relatief) van de steden af, kom je dan makkelijk in de avond nog in een stad terecht als je even iets wil drinken oid?
    Wat is redelijk ver? De afstanden zijn iets anders in Australia als in Nederland. Gewoon naar de lokale pub, of een bbq regelen en zelf drank kopen. Als je 's avonds gaat rijden oppassen voor de roos, zeker buiten de snelwegen. Geeft redelijk wat rommel als je er eentje raakt.
    pi_83841204
    quote:
    Op vrijdag 28 mei 2010 19:34 schreef BramKVO het volgende:

    Ivm transport : ik reis samen met twee andere personen en we zouden een van huren of kopen en daar dan ook in slapen natuurlijk. Is dat aangeraden ? En slaap je dan vooral op campings (en hoeveel kosten die) of meer langs openbare wegen (en gratis dan dus) ?
    Of is het beter om met het openbaar vervoer te gaan en in hostels te slapen ?

    Over 10 dagen vertrek ik dus naar Australie (oostkust), spannend ! We zijn met drie personen, maar zijn er nog altijd niet uit hoe we zullen reizen : auto of een van. Voordeel van een van is dat je erin kunt slapen, maar nadeel is dat het me serieus duur lijkt om te huren/kopen én de benzine is ook duurder dan bij een gewone wagen.
    Voordeel van een wagen is dan weer dat je kunt kiezen of je op camping of in een hostel slaapt.
    Kunnen jullie helpen ? Van of wagen ?
    We doen echter niet enkel de oostkust, maar ook een stukje binnenland/outback in NSW, tussen Brisbane en Sydney. Daar moet je dus ook al rekening mee houden, dat je zeker mag rijden met je voertuig ih binnenland.

    O ja, men raadt ook overal aan om een (dure) verzekering te nemen, want als je iets tegen komt, moet je blijkbaar giganisch veel geld ophoesten, klopt dit ?
    pi_83842355
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 11:02 schreef BramKVO het volgende:

    [..]

    Over 10 dagen vertrek ik dus naar Australie (oostkust), spannend ! We zijn met drie personen, maar zijn er nog altijd niet uit hoe we zullen reizen : auto of een van. Voordeel van een van is dat je erin kunt slapen, maar nadeel is dat het me serieus duur lijkt om te huren/kopen én de benzine is ook duurder dan bij een gewone wagen.
    Voordeel van een wagen is dan weer dat je kunt kiezen of je op camping of in een hostel slaapt.
    Kunnen jullie helpen ? Van of wagen ?
    We doen echter niet enkel de oostkust, maar ook een stukje binnenland/outback in NSW, tussen Brisbane en Sydney. Daar moet je dus ook al rekening mee houden, dat je zeker mag rijden met je voertuig ih binnenland.

    O ja, men raadt ook overal aan om een (dure) verzekering te nemen, want als je iets tegen komt, moet je blijkbaar giganisch veel geld ophoesten, klopt dit ?
    Hoe lang ga je?
    dat is van belang voor het kopen of huren.

    je kan ook een auto en een tent kopen.
    hou je nog steeds de keus om op een camping te staan of niet, maar ligt je benzine verbruik wel iets lager.
    en tenten zijn niet duur daar.

    Tussen Brisbane en Sydney is de outback gewoon geasfalteerd. Als je echt de outback in gaat heb je een 4x4 nodig.
    pi_83842672
    Auto/Hostel is denk ik leuker, ben je ook dichter bij de leukere plekken aangezien hostels overal zijn.
    pi_83842821
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 11:23 schreef Soohr het volgende:

    [..]

    Hoe lang ga je?
    dat is van belang voor het kopen of huren.

    je kan ook een auto en een tent kopen.
    hou je nog steeds de keus om op een camping te staan of niet, maar ligt je benzine verbruik wel iets lager.
    en tenten zijn niet duur daar.

    Tussen Brisbane en Sydney is de outback gewoon geasfalteerd. Als je echt de outback in gaat heb je een 4x4 nodig.
    We gaan zes weken.
    pi_83843624
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 11:31 schreef BramKVO het volgende:

    [..]

    We gaan zes weken.
    dan moet je huren
    pi_83844620
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 11:46 schreef Soohr het volgende:

    [..]

    dan moet je huren
    dus jij raadt een auto aan ipv een van dan ? Omwille van het feit dat een auto goedkoper is dan ? Naar het schijnt kun je met je auto ook makkelijk op campings om dan in een soort 'cabin' (een staanvan) te slapen ?
    En weet je hoe het zit met de verzekeringen bij het huren van een auto/van ? Is het zo dat je een dure verzekering moet nemen of dat je anders in de problemen komt als je een ongeval hebt ?
      vrijdag 9 juli 2010 @ 12:12:23 #295
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83845014





    Wat een prachtig land.. In totaal 2 jaar geweest.
    pi_83846521
    quote:
    Op vrijdag 9 juli 2010 12:02 schreef BramKVO het volgende:

    [..]

    dus jij raadt een auto aan ipv een van dan ? Omwille van het feit dat een auto goedkoper is dan ? Naar het schijnt kun je met je auto ook makkelijk op campings om dan in een soort 'cabin' (een staanvan) te slapen ?
    En weet je hoe het zit met de verzekeringen bij het huren van een auto/van ? Is het zo dat je een dure verzekering moet nemen of dat je anders in de problemen komt als je een ongeval hebt ?
    Ik raad een auto aan,
    bij Cairns in de buurt zal het toch te warm zijn om in de van te slapen.
    Je kan met een van ook gewoon zo'n huisje, cabin, huren.

    een cabin komt in verschillende types,
    ik heb in een soort "boothouse" geslapen.
    lag alleen een bed met matras in, verder geen kookmogelijkheden of beddengoed.
    moest je allemaal zelf meenemen,
    maar ik heb ook in een huisje met 2 slaapkamers en flinke woonkamer geslapen. was ook een cabin.

    maar de cabin's komen al gauw vanaf 75 a 100 dollar per nacht,
    terwijl een campingplaats voor je tent vanaf 10-15 dollar starten.

    Ik heb geen idee van verzekering met autohuur,
    ik had mijn auto gekocht en daarbij via Amii een WA verzekering afgesloten die schade dekte die ik aan andere auto's toebracht en nog een verzekering die schade dekte die ik aan andere personen toe ozu brengen.
    Vraag maar even bij je verhuurpartij voor die personen dekking,
    de auto dekking is standaard.

    edit: de kans op een ongeluk is niet zo groot,
    er wordt heel rustig gereden
    pi_83848494
    Dus concreet : voor zes weken huren we best een auto en geen van?
    En in hostels slapen is het goedkoopst ? (naast in een tentje slapen natuurlijk, maar zes weken in een tent zie ik nu ook niet echt zitten). Of zijn die cabins, rekening houdend dat we met drie personen zijn, ongeveer even 'duur' als hostels ? En zijn er nog andere opties op campings ?

    Bedankt alvast voor de hulp.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 13:56:37 #298
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83849211
    ALLES ligt aan je budget.. duh! Liften = goedkoopst, dan heb je nog de greyhound.

    Je kan een auto kopen, of huren. Risico en luxe, waar kies je voor? En campings zijn veel goedkoper, mits je met meer mensen bent.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 13:58:44 #299
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83849324
    En ik zou ALTIJD voor een busje gaan. Je kan namelijk, als je beetje slim bent, OVERAL gratis douchen, gratis BBQ'en en gratis overnachten. Mits je een busje hebt. Want in een auto slapen is kut, of je moet een grote Falcon kopen. En dat een auto warm is, is bullshit.

    Maargoed, er zijn 10.000 backpackerbusjes te huur in Australie.. dat is altijd de beste oplossing als je er kort bent, en goedkoop wilt reizen. Ga trouwens NIET voor Wicked, die zijn kut. Er zijn betere en goedkopere.
      vrijdag 9 juli 2010 @ 13:59:09 #300
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83849346
    Overigens heb ik dus 2 jaar in Australie gewoond en gereisd, dus spreek uit ervaring.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')