abonnement Unibet Coolblue
pi_74286705
Men, Ubuntu heeft Windows hier mooi vervangen. Ben enorm tevreden. Google Chrome werkt ook gewoon onder Ubuntu, kom ik net achter.

Ben nog wel opzoek naar een leuke freeby game om af en toe de tijd te doden. Tuxracer doet mij maar weinig...
pi_74286832
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:35 schreef Geqxon het volgende:
Men, Ubuntu heeft Windows hier mooi vervangen. Ben enorm tevreden. Google Chrome werkt ook gewoon onder Ubuntu, kom ik net achter.

Ben nog wel opzoek naar een leuke freeby game om af en toe de tijd te doden. Tuxracer doet mij maar weinig...
Frozen bubble!
pi_74286999
Openttd. En ik vermaak me wel met aislerot solitaite en freecell.
pi_74287149
Wat is eigenlijk de meerwaarde van Ubuntu Software Center boven Synaptics Package Manager? Je kunt met de eerste bijna niets installeren...

Lekker trouwens dat je in Linux een applicatie ook echt weg kan gooien, en hoe makkelijk dat gaat. Je hoeft niet te vrezen dat je register vol loopt of er op je hardeschijf nog bestanden achter blijven. Af en toe doe ik nog even een apt-get autoremove om achtergebleven deps weg te pleuren.

---

Ik deed voorheen iets fout blijkbaar, nu kan ik met de software center wel gewoon spul installeren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Geqxon op 01-11-2009 19:54:50 ]
  zondag 1 november 2009 @ 19:52:35 #155
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74287387
Toevoegen aan paneel > Werkbladwisselaar.
(Nederlandse versie )
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 1 november 2009 @ 19:56:20 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74287555
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:47 schreef Geqxon het volgende:
Wat is eigenlijk de meerwaarde van Ubuntu Software Center boven Synaptics Package Manager? Je kunt met de eerste bijna niets installeren...
Ik gebruik steeds vaker: apt-cache search "keyword" , en als ik dan iets gevonden heb: apt-get install applicatie

In de GUI gebruik ik gewoon Synaptic inderdaad..... in Kubuntu wordt deze niet standaard meer geinstalleerd, maar je kunt em wel snel apt-getten natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 1 november 2009 @ 19:58:58 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74287676
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:52 schreef Bowlingbal het volgende:
Toevoegen aan paneel > Werkbladwisselaar.
(Nederlandse versie )
Ik heb het al gevonden, in de Engelse versie is het de "Pager" Widget die je moet toevoegen.....

Overigens vind ik Nederlandse versies van OS-en alleen maar irritant werken
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_74287779
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik gebruik steeds vaker: apt-cache search "keyword" , en als ik dan iets gevonden heb: apt-get install applicatie

In de GUI gebruik ik gewoon Synaptic inderdaad..... in Kubuntu wordt deze niet standaard meer geinstalleerd, maar je kunt em wel snel apt-getten natuurlijk.
Ik ben niet zo'n terminal persoon. Heb deze dan ook nog nooit geopend.
  zondag 1 november 2009 @ 20:05:24 #159
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74287997
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:01 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben niet zo'n terminal persoon. Heb deze dan ook nog nooit geopend.
Je mist iets. Het is wel ‘nerdig’, maar het is ook ontzettend krachtig.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 1 november 2009 @ 20:13:36 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74288440
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:05 schreef Iblis het volgende:

Je mist iets. Het is wel ‘nerdig’, maar het is ook ontzettend krachtig.
Aan de andere kant is het wel weer jammer dat de teminal bijna verplicht is om problemen op te lossen..... zeker als je gaat zoeken naar oplossingen voor een bepaald probleem, dan kom je oplossingen tegen die neerkomen op: "Je hoeft alleen maar even het volgende te editen met VI, en daarna alleen maar even de volgende commando's in te geven in een terminal.

Ik heb er weinig problemen mee, maar de terminal is ook een afschrikker voor veel beginnende gebruikers die een klein probleem hebben.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 1 november 2009 @ 20:16:50 #161
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_74288614
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:29 schreef maartena het volgende:
Als laatste zat slechts OpenTTD 0.7.1 in de repository, en gaf de 0.7.3 .deb van OpenTTD een error mbt een "unresolvable dependency". Dus ben ik handmatig aan het compilen gegaan, en dat ging allemaal wel goed.

Dus helaas is het nog wel zo dat als het werkt..... dat alles prima werkt..... maar als het niet werkt, je wel wat kennis van zaken moet hebben om het op te lossen.
Als mijn server ook over gaat op Ubuntu neem ik nog wel contact met je op
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:01 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n terminal persoon. Heb deze dan ook nog nooit geopend.
Ik ben er gelijk maar mee begonnen, beetje kloten en kijken wat het allemaal inhoudt, ik denk dat het wel handig is om het een beetje door te hebben...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_74288745
Mwa, ik vind de GUI van Ubuntu en de randsoftware krachtig genoeg om alles te doen wat ik moet doen.

Problemen heb ik nog niet gehad, hier werkte alles gewoon gelijk. Enige "vervelende" puntje vond ik Ubuntu One, maar die heb ik gelijk gekilled met de Synaptics Package Manager.
  zondag 1 november 2009 @ 20:25:12 #163
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74289049
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het wel weer jammer dat de teminal bijna verplicht is om problemen op te lossen..... zeker als je gaat zoeken naar oplossingen voor een bepaald probleem, dan kom je oplossingen tegen die neerkomen op: "Je hoeft alleen maar even het volgende te editen met VI, en daarna alleen maar even de volgende commando's in te geven in een terminal.

Ik heb er weinig problemen mee, maar de terminal is ook een afschrikker voor veel beginnende gebruikers die een klein probleem hebben.
Klopt, maar het is gewoon niet mgelijk om overal een GUI voor te maken. In Windows kom je ook vroeg of laat in de Registry-editor binnen. Een groot verschil is echter (m.i.) dat die Registry-editor eigenlijk zeer beperkt is.

En je hebt ook gvim hoor.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 1 november 2009 @ 20:28:29 #164
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_74289226
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:35 schreef Geqxon het volgende:

Ben nog wel opzoek naar een leuke freeby game om af en toe de tijd te doden. Tuxracer doet mij maar weinig...
Nexuiz
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 1 november 2009 @ 20:32:01 #165
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74289421
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:19 schreef Geqxon het volgende:
Mwa, ik vind de GUI van Ubuntu en de randsoftware krachtig genoeg om alles te doen wat ik moet doen.

Problemen heb ik nog niet gehad, hier werkte alles gewoon gelijk. Enige "vervelende" puntje vond ik Ubuntu One, maar die heb ik gelijk gekilled met de Synaptics Package Manager.
Je moet m.i. die Terminal niet zien als een vervanging van GUI maar als een ander stuk randsoftware waarin je tal van commando’s kunt geven.

Ik zie vaak een beetje een houding die de terminal afzet tegen de GUI, terwijl dat m.i. niet terecht is. Zelfs, of ook, in OS X is de Terminal nog een volwaardig onderdeel van het OS. Omdat als het om bepaalde dingen in batch uitvoeren heel krachtige mechanismen kent.

Het is een beetje alsof je, als je het met koken vergelijkt, leert hoe je met basisingrediënten zelf een maaltijd in elkaar kunt klussen, terwijl je anders maar moet wachten of er precies een kant & klaarmaaltijd is die je zoekt.

Maar natuurlijk sluit het een het ander niet uit.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74289497
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het wel weer jammer dat de teminal bijna verplicht is om problemen op te lossen..... zeker als je gaat zoeken naar oplossingen voor een bepaald probleem, dan kom je oplossingen tegen die neerkomen op: "Je hoeft alleen maar even het volgende te editen met VI, en daarna alleen maar even de volgende commando's in te geven in een terminal.

Ik heb er weinig problemen mee, maar de terminal is ook een afschrikker voor veel beginnende gebruikers die een klein probleem hebben.
Tja, als je een probleem met je auto moet fixen dan moet soms toch ook echt de motorkop open en kun je wat smeer aan je handen krijgen. Je ontkomt er niet aan. Ik vind het register van windows ook verre van gebruikersvriendelijk - eigenlijk is dat veel obscuurder dan de terminal met alle tools, die op zich heel logisch in elkaar zit en - in tegenstelling tot het windows register - zeer goed gedocumenteerd is. Het register is een ongecontroleerd oerwoud van grotendeels ongedocumenteerde mapjes en keys. Maar daar is iedereen blijkbaar aan gewend.
  zondag 1 november 2009 @ 20:34:55 #167
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_74289577
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:43 schreef CasB het volgende:
Openttd. En ik vermaak me wel met aislerot solitaite en freecell.
openttd werkt zeker niet in karmic
heitieh
  zondag 1 november 2009 @ 20:42:23 #168
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_74290051
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het wel weer jammer dat de teminal bijna verplicht is om problemen op te lossen..... zeker als je gaat zoeken naar oplossingen voor een bepaald probleem, dan kom je oplossingen tegen die neerkomen op: "Je hoeft alleen maar even het volgende te editen met VI, en daarna alleen maar even de volgende commando's in te geven in een terminal.

Ik heb er weinig problemen mee, maar de terminal is ook een afschrikker voor veel beginnende gebruikers die een klein probleem hebben.
Tja, je moet je wel een beetje inlezen. Persoonlijk heb ik ook liever alles in een GUI, maar dat is niet altijd beschikbaar. Of je weet simpelweg niet wat je moet hebben. Ik kreeg dus mijn WLAN niet aan de praat, heb van alles doorgelezen op diverse sites, van alles uitgeprobeerd in die terminal, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Op een gegeven moment dus WICD geprobeerd te installeren, en toen had ik het in een seconde gefixt. Maar dan moet je wel weten dat dat programma een GUI is voor wat jij voor elkaar wil krijgen! Zonder anderen die je dat vertellen kom je daar nooit achter...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_74290103
Bij mij werkt het gewoon.
pi_74290110
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je moet m.i. die Terminal niet zien als een vervanging van GUI maar als een ander stuk randsoftware waarin je tal van commando’s kunt geven.

Ik zie vaak een beetje een houding die de terminal afzet tegen de GUI, terwijl dat m.i. niet terecht is. Zelfs, of ook, in OS X is de Terminal nog een volwaardig onderdeel van het OS. Omdat als het om bepaalde dingen in batch uitvoeren heel krachtige mechanismen kent.

Het is een beetje alsof je, als je het met koken vergelijkt, leert hoe je met basisingrediënten zelf een maaltijd in elkaar kunt klussen, terwijl je anders maar moet wachten of er precies een kant & klaarmaaltijd is die je zoekt.

Maar natuurlijk sluit het een het ander niet uit.
Sja, voor wat jij beschrijft heb ik in OS X het programma Automator. Een GUI.
  zondag 1 november 2009 @ 20:46:25 #171
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_74290265
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:43 schreef CasB het volgende:
Bij mij werkt het gewoon.
Ik kan het niet installeren met de deb, geeft fout met libicu38.

werkt wel vanuit synaptic

[ Bericht 13% gewijzigd door Joooo-pi op 01-11-2009 20:54:47 ]
heitieh
  zondag 1 november 2009 @ 21:09:37 #172
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74291788
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:46 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ik kan het niet installeren met de deb, geeft fout met libicu38.

werkt wel vanuit synaptic
Versie 0.7.1 ja, niet versie 0.7.3
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 1 november 2009 @ 21:11:31 #173
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74291939
sla mij maar lek, van 9.04 naar 9.10 overgestapt en nu doet iets het niet meer wat ik vaak gebruik.

als je met je muisscrolwieltje in 9.04 op je bureaublad was en daar een slinger aan gaf ging je van het ene werkblad naar het andere, en nu doet ie dat niet meer
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74292032
Ben zelf niet zo lang bezig met linux en ik ben ook net van 9.04 naar 9.10 overgestapt.
Een kleine simpele vraag, wat ik niet 123 voor elkaar krijg.

In windows kan je aan de linker of rechterkant van je scherm een extra toolbar aanmaken en in linux kan dat net zo makkelijk, maar hoe kan je in die toolbar je drives (of gemounte drives) weergeven zodat je bureaublad er 'schoner' uit ziet?

Of zijn daar third party apps voor?

Mijn dank.

(wat een felle achtergrond in 9.10 ....ik weet het...een non issue...moest het ff kwijt)
  zondag 1 november 2009 @ 21:18:31 #175
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74292419
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:43 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Sja, voor wat jij beschrijft heb ik in OS X het programma Automator. Een GUI.
Nee, dat dient echt een ander doel. Er is een reden dat je in je command-line commando’s als mdfind, mdls, enz. hebt. Nogmaals, het is niet óf Terminal, óf GUI, het is én.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblis op 02-11-2009 08:56:08 ]
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')