abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:17:29 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_72901779
De meeste mensen weten dit al maar toch zetten mensen als goedbedoelde hulp slachtoffers in hun auto.
quote:
Barmhartige jongeman krijgt nul komma nada
Gepubliceerd op 18 september 2009, 15:24
Laatst bijgewerkt op 18 september 2009, 15:42
heemskerk -
De barmhartige jongeman die donderdag zijn diensten aanbood bij een bizar verkeersongeval in Heemskerk kan zijn borst natmaken. De schade aan zijn voertuig, geleend van een goede vriend, wordt niet vergoed.

Remco Dekkinga uit Heemskerk was op zijn 23-ste verjaardag getuige van het ongeval waarbij een 96-jarige automobiliste in het drukke centrum van zijn woonplaats twee maal dezelfde fietser en een voetganger aanreed. Hij zette de auto bij het slagveld aan de kant en zei tegen de gewonde vrouwelijke fietser dat ze wel in zijn auto mocht zitten, in afwachting van de komst van de massaal uitgerukte hulpdiensten.

Tegenover een ziekenbroeder vertelde de vrouw even later een beetje last van haar nek te hebben. Daardoor trad het protocol voor hulpverlening bij vermoedelijk nekletsel in werking. Met hydraulische apparatuur verwijderde de brandweer het dak van de auto, die daarbij totalloss raakte. Later bleek de vrouw overigens alleen een gebroken enkel te hebben.

Desgevraagd zegt een woordvoerder van een van de grootste Nederlandse autoverzekeraars, die liever niet met bedrijfsnaam in de krant wil, dat Remco een behoorlijk probleem heeft. De schade aan de auto valt geheel buiten de dekking, zowel bij WA als Allrisk. ,,Dat was anders geweest als mevrouw een beetje had gebloed en als dat op de bekleding was gekomen. Dat valt onder de WA-verzekering. Allemaal heel vervelend natuurlijk. Best begrijpelijk dat de jongeman het aanbod deed, gezien alle heftigheid van de gebeurtenissen. Maar ons advies is: niet doen.''
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:19:30 #2
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_72901812
Waarom kunnen ze zo'n slachtoffer geen nekband omdoen eigenlijk? En wat als de eigenaar dat slachtoffer uit zijn auto sleurt?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_72901838
serieus, dat mensen dit niet weten. verbaast me.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72901839
Die jongen zal denk ik nooit meer iemand helpen zo
pi_72901871
Best gek dat dit niet onder de WA-verzekering valt.
Iig knap lullig voor die jongen.
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:22:46 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_72901879
Je moet gewonden ook altijd op de plek laten waar je ze vindt, tenzij ze in acuut levensgevaar zijn door de omgeving (brand ofzo), voor de rest: laten liggen en warm houden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_72901883
wel enorm flauw van de verzekering.
die moeten hier gewoon een potje voor hebben m.i.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72901897
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:19 schreef Stefan het volgende:
Waarom kunnen ze zo'n slachtoffer geen nekband omdoen eigenlijk?
Dan doen ze ook natuurlijk, maar met nek/rugklachten wil je de wervelkolom zo min mogelijk bewegen lijkt me. En met gewoon uitstappen beweegt er nogal wat natuurlijk.
quote:
En wat als de eigenaar dat slachtoffer uit zijn auto sleurt?
Op het eerste moment niks gok ik, maar wat als het slachtoffer blijvend letsel overhoudt door het ongeluk? Kun je nog 'dader' worden ook...

Maar dit is al een bekend verhaal, is vaker voor gekomen.
Meisje uit auto geknipt na val van paard...
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/devallei/3387737/Brandweer-zaagt-dak-van-politieauto-open.ece?start=1&sort=desc
pi_72901899
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:21 schreef Mirjam het volgende:
serieus, dat mensen dit niet weten. verbaast me.
Ik wist het niet. Nu zou ik bij zo'n ongeluk iemand laten liggen er naast gaan zitten en 112 bellen.
Eigenlijk alleen maar uit angst voor interne bloedingen etc.
Maar dus niet omdat ik rekening zou houden met een situatie als in de OP.
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:24:23 #10
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_72901915
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:22 schreef Mirjam het volgende:
wel enorm flauw van de verzekering.
die moeten hier gewoon een potje voor hebben m.i.
Laatst was er een meisje wiens splinternieuwe auto werd opengeknipt. Toen ga de dealer een nieuwe.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_72901926
Vraag me toch af wat er gebeurt als je weigert om de brandweer je eigen auto te laten slopen. Neem niet aan dat ze dat zomaar kunnen doen.
Is al eens vaker in het nieuws geweest dit soort geintjes. Die brandweermannen krijgen gewoon een stramme kabouter als ze die schaar weer mogen gebruiken en grijpen daarom elke mogelijkheid aan om een auto open te knippen. Dit doen ze veel te vaak en onnodig.
pi_72901950
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:24 schreef Repeat het volgende:
Dit doen ze veel te vaak en onnodig.
Gelukkig beslist de brandweer dat helemaal niet
pi_72901951
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik wist het niet. Nu zou ik bij zo'n ongeluk iemand laten liggen er naast gaan zitten en 112 bellen.
Eigenlijk alleen maar uit angst voor interne bloedingen etc.
Maar dus niet omdat ik rekening zou houden met een situatie als in de OP.
dit gebeurt vaker dan je denkt.
het verbaast me echt dat mensen dit niet weten.
want inderdaad, als er maar een beetje over nekpijn geklaagd wordt, wordt het hele circus erbij gehaald.
gewoon nooit iemand in je auto laten zitten.
lekker op straat.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72901976
dit is toch wel héél demotiverend om ooit nog es iemand te helpen. Compleet achterlijke situatie, en arme jongen. Ik mag hopen dat deze publiciteit hem kan helpen om het alsnog vergoed te krijgen.
(:
pi_72901979
Dit is eerder gebeurd!
quote:
Bron


Hyundai Nederland heeft de vrouw die vorige week haar auto opofferde om een verkeerslachtoffer te helpen een nieuwe auto gegeven. De vrouw kreeg uit handen van PR-manager Mike Belinfante de sleutels van een splinternieuwe i20.

De vrouw hielp vorige week een slachtoffer bij een ongeval waarbij een auto over de kop was geslagen. Samen met agenten stabiliseerde ze de bestuurder in de autogordels van haar eigen auto. Toen het ambulancepersoneel arriveerde en de man wilde meenemen bleek dat hij veel last van zijn nek had gekregen, waardoor het risico te groot was om hem uit de auto te tillen.

Er bleef maar een optie over: het openknippen van de Hyundai. De brandweer vroeg nog wel om toestemming maar veel keus was er niet, het slachtoffer moest gefixeerd worden afgevoerd. De man maakt het inmiddels goed maar de auto van de redster, een oude Hyundai, kwam er minder goed vanaf. De opgeknipte auto werd total loss verklaard.

Hyundai Nederland streek de hand over het hart en bood de vrouw een gloednieuwe i20 aan. Vrijdag kreeg ze, op haar verjaardag, symbolisch de sleutels overhandigd, samen met een grote bos bloemen. Ze mag binnenkort bij een dealer in haar buurt een kleur naar keuze uitzoeken.
pi_72902012
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:26 schreef -_Tommy_- het volgende:
Dit is eerder gebeurd!
[Samen met agenten stabiliseerde ze de bestuurder in de autogordels van haar eigen auto. ]
wtf?
die gasten weten toch beter
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:29:25 #17
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72902037
quote:
De schade aan zijn voertuig, geleend van een goede vriend, wordt niet vergoed.
Ik vraag me dan af het of het Remco is die het probleem heeft, of strikt juridisch gezien misschien die vriend van wie het voertuig is.

Want je kunt denk ik niet zo snel zeggen dat Remco onrechtmatig heeft gehandeld of niet de zorg van een goed bruiklener heeft getoond. Maar goed, misschien ook wel. Ik denk dat hij zich vooral moreel verplicht zal voelen om zijn vriend schadeloos te stellen.

Flink de pineut dus.
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:29:49 #18
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_72902046
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:28 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wtf?
die gasten weten toch beter
Waarom zetten ze die vrouw niet in een politiewagen.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_72902057
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:29 schreef Stefan het volgende:

[..]

Waarom zetten ze die vrouw niet in een politiewagen.
waarom laten ze haar niet liggen.
kennelijk was de noodzaak tot stabiliseren er.
dan ga je niet aan iemand trekken en iemand verplaatsen.
sukkels.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:30:55 #20
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_72902070
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:29 schreef Pool het volgende:


Want je kunt denk ik niet zo snel zeggen dat Remco onrechtmatig heeft gehandeld
De verzekering vindt van wel dus omdat ze het niet dekken. Nalatigheid ofzo?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:31:45 #21
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72902086
Wat bizar, ik had hier ook nog nooit van gehoord hoor...
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:32:16 #22
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72902094
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:24 schreef Repeat het volgende:
Vraag me toch af wat er gebeurt als je weigert om de brandweer je eigen auto te laten slopen. Neem niet aan dat ze dat zomaar kunnen doen.
Jawel, dat mogen ze gewoon. Is ter uitvoering van hun hulptaak, dus als de situatie aan de vereisten voldoet, dan is het slopen van de auto niet onrechtmatig meer.
pi_72902122
Is toch allang bekend dat helpen fout is.

Help de politie: Je krijgt een boete.
Pak een crimineel: Je mag zelf voorkomen voor mishandeling/gijzeling/vul maar in.
Help een slachtoffer: Mept je in elkaar omdat je hem helpt.
Blokkeer een weg bij een ongeval: Je kan voorkomen omdat je overig verkeer in gevaar brengt.
Zo kan de lijst nog groter worden maar doe ik niet.

Welkom in Nederland waar hulp en daadkracht bestraft worden
  zaterdag 19 september 2009 @ 12:33:56 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_72902125
Jammer dat we in NL geen lekkere boulevard pers hebben, die zo een verzekeringsmaatschappij lekker aan het kruis nageld en met naam en toenaam noemt en er smeuig schandaal van maakt.
Wordt tijd dat NL een Sun, News of the World, Express of Bild krijgt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_72902188
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 12:28 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wtf?
die gasten weten toch beter
Mwoah, een oude Hyundai inruilen voor een nieuwe Hyundai i20, geen slechte deal hoor.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')