abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72875317
Een vriendin is zwanger en kan elk moment bevallen (spannend!) Nu gaat ze sowieso in het ziekenhuis bevallen, dus de eerste dagen gaat mijn dochter van 3 zeker niet mee kijken. Die weet dat ze mag als de baby thuis is. Haar beste vriendinnetje wordt grote zus, dus zij vindt het ook spannend, vriendinnetje praat de hele dag over niks anders.

Hoe doen jullie dat? Nemen jullie jonge kinderen mee op kraamvisite of liever niet? Mijn dochter kan behoorlijk druk zijn, dus die zou ik al eerder thuis laten dan m'n nichtje, die een stuk rustiger is. Zeker in combinatie met toekomstige grote zus kan ze goed rennen en racen door het huis.

En toen je zelf bevallen was? Wilde je er graag de kinderen bij, of was dat te druk?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:44:08 #2
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_72875418
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:41 schreef YPPY het volgende:
Een vriendin is zwanger en kan elk moment bevallen (spannend!) Nu gaat ze sowieso in het ziekenhuis bevallen, dus de eerste dagen gaat mijn dochter van 3 zeker niet mee kijken. Die weet dat ze mag als de baby thuis is. Haar beste vriendinnetje wordt grote zus, dus zij vindt het ook spannend, vriendinnetje praat de hele dag over niks anders.

Hoe doen jullie dat? Nemen jullie jonge kinderen mee op kraamvisite of liever niet? Mijn dochter kan behoorlijk druk zijn, dus die zou ik al eerder thuis laten dan m'n nichtje, die een stuk rustiger is. Zeker in combinatie met toekomstige grote zus kan ze goed rennen en racen door het huis.

En toen je zelf bevallen was? Wilde je er graag de kinderen bij, of was dat te druk?
Wat een handig topic! Wanneer het een visite is tijdens de eerste dagen zou ik mijn kind niet meenemen. Ik vond namelijk zelf alle kinderen veel te druk toen
Maar ik ga dan uit van een kraamvisite bij een eerstgeborene. Wanneer er een broertje of zusje is geboren, kan het juist leuk zijn dat het oudste kind dan even een speelmaatje heeft.

Ik zou het in elk geval altijd even vragen bij de verse ouders, wat zij handig vinden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_72875449
vrienden van ons namen hun kindje van 1,5 ook mee, vond ik geen probleem. Ze zijn niet zo lang gebleven, gewoon even baby kijken, bakje koffie en weer weg.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_72875566
BIj de eerste vond ik het helemaal niet leuk dat er kinderen op kraamvisite kwamen. Veel te druk enzo. Bij de tweede, waar ik zelf weer veel sneller op de been was en de oudste gewend was, vond ik het helemaal niet erg.

Als ik ergens heem moet dan vraag ik altijd of ze het erg vinden of ik Mikael mee neem. Maar iedereen kent hem en weet dat ie heel rusitg is dus dan mag ie wel mee.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72875701
Ik vraag het inderdaad ook van te voren of de meiden mee of dat het beter is als ik alleen kom. Bijvoorbeeld een keer 's avonds.
pi_72875791
Tijdens de eerste twee weken was ik zelf lichamelijk nog helemaal ondersteboven. Kon nog niet goed zitten en liggen (en dus ook niet goed slapen) en alles kostte me tien keer zoveel energie. Kleine drukke kindjes vond ik niet zo erg om langs te hebben met de kraamvisite, maar ik was wel he-le-maal gesloopt daarna.
Wat ik wel vervelend vond was iemand die met zn kleine en erg drukke kindje heel lang bleef hangen, dan heb ik het over een uur of 4 wel hoor.
Dus mja, zolang ze niet te lang blijven hangen vond ik het niet zo erg en voor een volgend kindje lijkt het mij ook wel leuk qua speelkameraadje enzo
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72875953
Ik vraag altijd van te voren of ik Amber mee mag nemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72876009
Ligt aan je kind en de ouders van het andere kind lijkt me!
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:01:36 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_72876058
Bij mijn derde kwam de oppas met drie grote kinderen langs, die van de trap sprongen, door het huis renden en héél druk waren. En ik zat echt met het zweet overal. Dus zeker de eerste periode neem ik geen kinderen mee. en anders vraag ik het even. Of neem ik één kind mee.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_72876223
Ik had toen ze 3 dagen oud was 3 kinderen op visite tussen de 3 en de 6 en tegelijk.
Geen enkel probleem ze waren erg lief en rustig en knuffelde met de kleine.
een poosje later had ik 2 andere kinderen op bezoek, rende door de kamer deden loeidruk ik was het na 2 minuten al zat en not amused.. Het ligt vind ik dus aan het kind..
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:20:43 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_72876770
Ik denk dat het voornamelijk afhangt van hoe de kraamvrouw zich op dat moment voelt. Bij mijn vorige kraamperiode had ik er geen problemen mee gehad, voor de komende weet ik nog niet hoe ik me voel. Maar zo erg is Anna toch niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:34:52 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72877236
Bij ons kwamen op een gegeven moment twee stellen tegelijk, met hun kinders van 15 mnd (toen)
Dat vond ik wel heel druk, maar wellicht is dat nu anders.

Maar ik zou idd ff overleggen met de kraamvrouw, zeker als je weet dat je kind nogal aanwezig kan zijn (rondrennen / luid kletsen, dat werk ) als je met enige zekerheid kan verwachten dat je je kind in een hoek met een puzzel in stilte kunt laten spelen, is het toch weer anders.
Maar je weet natuurlijk nooit met kinders...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72877365
Huup, een kraamvisite van VIER uur?? och arme!

Bij mij kwamen er wel kindjes mee op kraamvisite, maar wel pas na een week of drie, vier. Maar ik denk dat ik het niet heel erg gevonden zou hebben. Wel zou ik het van sommige vriendinnen jammer gevonden hebben, omdat ik hen graag even zelf uitgebreid wilde spreken (bevallingsverhalen ftw! ) en dat blijft met kinderen erbij toch altijd lastig...
Maar die vriendinnen kwamen snel en zonder kind.
pi_72877639
Ik was 's ochtends vroeg bevallen en 's avonds kwamen zwager en schoonzus met hun 2 zoontjes van 2 en 4 bij ons langs in het ziekenhuis. Manlief en Devin waren er ook, en mijn schoonouders kwamen ook net. Lekker druk dus, maar ik bleef uiteraard gewoon in bed liggen, voelde me goed en vond het eigenlijk wel gezellig allemaal! De jongste 2 vermaakten zich met kadopapier en het zojuist gekregen namentreintje en de oudste van 4 wilde de hele tijd naar zijn verse neefje kijken die prinsheerlijk overal doorheen lag te slapen

Devin is een grote luidruchtige druktemaker, naar het ziekenhuis op kraamvisite zou ik hem niet meenemen en bij iemand thuis zou ik het de kraamvrouw zelf vragen of ze het goed vindt als hij meekomt.

edit: bij nader inzien neem ik hem wel mee naar het zh! Hij is nogal van de kat uit de boom kijken in het begin, duurt even voordat hij loskomt in een vreemde omgeving. Tegen de tijd dat hij begint te stuiterenen gaan we als het goed is toch alweer weg.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kersjes op 18-09-2009 16:23:03 ]
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:51:46 #15
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72877750
Ik zou mijn zoon wel meenemen en vooral niet te lang blijven. Uit ervaring weet ik dat hij zelf heel goed aan voelt dat ie rustig en lief moet zijn in de omgeving van een baby.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72878163
Toen mijn schoonzusje net was bevallen heb ik gevraagd of ik mijn dochtertje mee kon nemen of liever niet. Maar ze vond het niet erg en ken haar goed genoeg om te weten dat ze dat ook meende.

Toen ik zelf net een keizersnee achter de rug had vond ik al snel alles te druk, als er teveel mensen om me heen begon het een beetje te draaien allemaal. Dus toen ik in de eerste week bezoek kreeg van 5 mensen tegelijk waarvan ik er 2 zowiezo niet zo heel goed kende en eentje een kleine meid was die net in de peuterpubertijd was beland was ik s'avonds kapot! En heb direct tegen mijn vriend gezegd dat ik dit niet meer wou.

Ik denk dat ik na die ervaring ook altijd vantevoren aan mensen zal vragen of ze het oke vinden.
Tenzij het 3 weken na de bevalling is, dan denk ik dat het best oke is als ze meegaat
pi_72878446
Al mijn vrienden en familie vroegen het vantevoren of het okay was. Ik vond het niet erg, wel gezellig
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:19:53 #18
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72878551
Het ligt er aan, hoe lang ze blijven, of er niemand van die kinderen toevallig snotverkouden is (of straks, (mex.) griep), maar in principe heb ik toch liever mensen zonder kleine kinderen in de eerste prille dagen na de bevalling. Als ze wél meekomen maak ik er absoluut geen punt van hoor (tenzij ze ziek zijn, dan mogen ze niet boven de baby hangen).

Mijn eigen kinderen zou ik naar anderen wel meenemen, maar die zijn gewoon rustig. Als het om een paar uur/dagen na de bevalling gaat, dan bel ik even van te voren om te vragen.
pi_72878779
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:20 schreef Troel het volgende:
Maar zo erg is Anna toch niet
Jij kent d'r niet zoals ze kan zijn en zoals ze bij die vriendin thuis is. Gelukkig is grote zus hetzelfde, maar die twee bij elkaar... Bij vreemden kan ik Anna wel meenemen, dan is ze braaf en rustig, alleen als ze de boel beter kent, dan is ze behoorlijk druk. Helemaal natuurlijk met het beste vriendinnetje erbij. Dolle pret. Natuurlijk overleg ik wel even met moeder.

Leuk om de verschillen te lezen. Ik heb de eerste dagen alleen nichtje gezien, toen nog een baby van 3 maanden. Ik had ook echt geen behoefte gehad aan drukke peuters.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:50:52 #20
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_72881342
Daar heb ik nog nooit over nagedacht!
Mijn kinderen gaan gewoon mee, tenzij ze op school zijn.
Bij kraamvisite die bij mij op bezoek kwam, ging ik er ook altijd vanuit dat de kinderen meekwamen. Als ik dat niet wilde, zou ik denk ik om een andere tijd/dag afgesproken hebben (als ze op school/psz zijn).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_72887514
bij mij 't zelfde, grijs! lang blijven vind ik bij een kraamvisite sowieso geen optie.
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:18:34 #22
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72888622
Oh ik sleur mijn kinderen, mits niet ziek, eigenlijk altijd gewoon mee naar kraamvisite.Ze zijn namelijk heel rustig en ik blijf nooit lang.
Bij mij was iedereen ook met kinderen welkom en als ik nog even geen zin had in drukke visite, dan sprak ik voor een of twee weken later af
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:33:11 #23
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72889212
Ik ben net op kraamvisite geweest deze week, mèt S. En ze was heel lief, wees en zei 'baby' en gaf haar lieve kusjes . Oh, enze heeft meteen ook alle nieuwe kraamcadeaus van deze kleine baby getest op valbestendigheid . Het ging heel goed en ik ben ook maar een uurtje geweest ofzo.

Als mensen aan zouden geven dat ze het te druk zouden vinden zou ik overigens met alle liefde oppas regelen hoor. Ik kan daar alleen maar begrip voor opbrengen eigenlijk.
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:37:05 #24
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72889375
Toen Renzell met peuter Juul op kraamvisite kwam, is hij drie minuten mee naar boven gekomen om vervolgens beneden achter een dvd plaats te nemen met een beschuit met muisjes . Ik had nergens last van, haha.

En ook andere vrienden en familie hadden hun kleintjes bij zich. Leuk, vond ik.
  vrijdag 18 september 2009 @ 21:40:37 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72889520
Ik denk ook dat het per kind evrschilt idd, en wat de kraamvrouw zelf wil.

Hier heel veel kindjes geweest geen van allen problene, tot een nichtje van M. met drie kinders kwamen, en middelste het nodig vond om me op mijn buik te slaan, anderhalve week na een KS, om te kijken ofdat het pijn deed :x
Nu heb ik daar niks meer mee van doen met hun verders, maar ik zou dus wel kijken naar wat de eerste keer ervaring was met die kinderen bijv.
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')