abonnement Unibet Coolblue
pi_72531698
Ik vraag het me toch wel af eigenlijk, waarom is André Rieu nou zó populair? De best verkopende mannelijke artiest. Waar komt dit precies door want echt mainstream is het niet, of is dat juist de reden? Ik zou het niet weten, vind de muziek op zich wel gaan maar het is nou niet echt mijn ding.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  maandag 7 september 2009 @ 21:04:25 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72531797
De Wiener Walz blijft toch meesterlijk
Beste Nederlandse artiest ooit imo!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72531863
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:04 schreef Rosbief het volgende:
De Wiener Walz blijft toch meesterlijk
Beste Nederlandse artiest ooit imo!
Maar waarom?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_72531901
De algehele wansmaak onder de gemiddelde mens.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 7 september 2009 @ 21:07:15 #5
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_72531910
Omdat het aandeel piemeltjeshouse veel kleiner is en veel minder mainstream dan je denkt. Ja, er zijn radiozenders op ingericht, maar idem voor die Rieu z'n genre.

Denk dat je al snel geneigd bent te zeggen dat het niet populair is, omdat we er zelf niet van houden. Dit terwijl het natuurlijk onder de 40, 50, 60-ers en overledenen hartstikke populair is.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 7 september 2009 @ 21:08:44 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72531971
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:06 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Maar waarom?
Omdat hij bazenmuziek produceert, oude klassiekers in een moderne uitvoering.
Veel beter dan die hedendaagse bagger, en instrumentaal blijft tijdloos
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 7 september 2009 @ 21:09:01 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_72531984
Is ie niet gewoon een veredelde coveract? Ik dacht dat ie voornamelijk werk van anderen vertolkte...
  maandag 7 september 2009 @ 21:09:50 #8
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72532018
Omdat het voor veel mensen de ultieme, hapklare feel-good muziek is?
Stop the world, I want to get out.
pi_72532025
Er zijn veel mensen die van klassieke muziek houden. Andre Rieu brengt zeg maar de klassieke muziek in een "pop"-jasje. Hij doet alleen de bekende stukken, wat het aantrekkelijker maakt voor meer mensen. Hij doet zeg maar enkel stukken die beter in gehoor liggen, of die je ook zult vinden als je op bv. youtube zoekt op 10 beste klassieke stukken ooit, of zoiets.
Wat natuurlijk ook zwaar meetelt, is dat hij er elke keer een enorme show van maakt. Wat deze man wel niet uitgeeft aan attributen er omheen is ongelooflijk, hij verdient volgens mij niet eens zo veel, hij draait gewoon een enorme omzet.
Ook brengt hij allerlei volksliedjes van het land waar hij speelt in een klassieke vorm, wat natuurlijk altijd veel weet los te maken. Hij doet dus iets, wat de meeste orkesten laten, omdat ze het als "vulgair" zien of w/e.
pi_72532075
................................................................................................................
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 7 september 2009 @ 21:13:26 #11
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_72532161
En populair bij Rosbief zo te lezen.

Ik zie Rosbief al bij z'n installatie zitten. Koptelefoon op, wijntje, ogen dicht, meebewegen op de walz terwijl hij een poging doet mee te neuriën. En dat allemaal op een regenachtige zondag.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_72532209
hij is populair omdat hij alleen de populairdere en bij de grote massa bekendere nummers doet.
  maandag 7 september 2009 @ 21:15:54 #13
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_72532242
Klassiek voor het volk als het ware.
En het volk is groot.
pi_72532344
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:13 schreef Biogarde het volgende:
En populair bij Rosbief zo te lezen.

Ik zie Rosbief al bij z'n installatie zitten. Koptelefoon op, wijntje, ogen dicht, meebewegen op de walz terwijl hij een poging doet mee te neuriën. En dat allemaal op een regenachtige zondag.


Maar ik geef hem wel gelijk, Is gewoon fijne lekkerinhetgehoorligmuziek. Ik ben er over aan het denken om volgend jaar compleet met kak-outfit op het vrijthof te gaan zitten. Wijnkoelertje erbij...
pi_72532387
Komt door de vergrijzing, meer bejaarden = meer verkoop van andré rieu.
  maandag 7 september 2009 @ 21:20:35 #16
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72532423
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:13 schreef Biogarde het volgende:
En populair bij Rosbief zo te lezen.

Ik zie Rosbief al bij z'n installatie zitten. Koptelefoon op, wijntje, ogen dicht, meebewegen op de walz terwijl hij een poging doet mee te neuriën. En dat allemaal op een regenachtige zondag.

Draai het vaak in de auto, heerlijk rustgevend tijdens het driften op nat wegdek
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 7 september 2009 @ 21:28:46 #17
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_72532742
Ze moeten die gast volgend jaar op Lowlands zetten! Ge-ni-aal! Hoe die gast zijn muziek kan brengen, ik vind het echt serieus prachtig!

Zuipen en Walzen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_72532909
Tot mijn verbazing hoorde ik hem gisteren bij het concert in Maastricht het nummer "Ben" spelen.
Ik heb weinig met Rieu en weinig met Michael Jackson, maar de combinatie vond ik

Een verrassende zet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_72532940
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:19 schreef On het volgende:
Komt door de vergrijzing, meer bejaarden = meer verkoop van andré rieu.
Maar André Rieu is een van de enige klassieke artiesten in die lijst? Hij stond verder tussen namen als Madonna etc. Waarom dan alleen André?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_72533052
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:33 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Maar André Rieu is een van de enige klassieke artiesten in die lijst? Hij stond verder tussen namen als Madonna etc. Waarom dan alleen André?
Omdat André klassieke muziek en wals populair maakt bij mensen die normaliter niet zo into klassiek zijn. En dat het oude mensen zijn leid ik eigenlijk af aan de mensen die de dvd's bij mij in de winkel kopen en het volk dat in het publiek staat. Oudere mensen gaan niet vaak naar een popconcert van madonna.
  maandag 7 september 2009 @ 21:35:25 #21
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_72533064
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:33 schreef Paaskonijn het volgende:
Maar André Rieu is een van de enige klassieke artiesten in die lijst? Hij stond verder tussen namen als Madonna etc. Waarom dan alleen André?
Omdat het aanbod van de gemiddelde Matheus Passion bij het kruitvat heel diffuus is! Dus niet door 1 iemand gespeeld cq. onder 1 naam verkocht.

En zeker niet zo leuk en eigentijds bewerkt als dat André het doet.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_72533902
Ik denk dat het inderdaad veel met het 'feelgood-gehalte' te maken heeft. Ik ben zelf klassiek musicus maar de gemiddelde klassieke concerten zijn behoorlijk "suf". Veel oude grijze mensen in de zaal, doodse stilte tijdens de stukken en liefst tussendoor geen applaus, want klassieke muziek is tenslotte een ernstige zaak...
Rieu bouwt een feestje, mensen dansen, zingen mee, gewoon lekker happy. Hoewel men in mijn vakgebied nogal neerkijkt op hem vind ik hem een goed musicus, en owned hij zwaar natuurlijk, met z'n succes.
pi_72534056
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:54 schreef Fiddlesticks het volgende:
Ik denk dat het inderdaad veel met het 'feelgood-gehalte' te maken heeft. Ik ben zelf klassiek musicus maar de gemiddelde klassieke concerten zijn behoorlijk "suf". Veel oude grijze mensen in de zaal, doodse stilte tijdens de stukken en liefst tussendoor geen applaus, want klassieke muziek is tenslotte een ernstige zaak...
Rieu bouwt een feestje, mensen dansen, zingen mee, gewoon lekker happy. Hoewel men in mijn vakgebied nogal neerkijkt op hem vind ik hem een goed musicus, en owned hij zwaar natuurlijk, met z'n succes.
Waarom doen niet meer mensen hem na dan met zo'n grote show? Of is hij ook als musicus van een hoger niveau?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_72534414
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:57 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Waarom doen niet meer mensen hem na dan met zo'n grote show? Of is hij ook als musicus van een hoger niveau?
Hij is een goede violist, dat absoluut, maar zeker ook een goede zakenman. De meeste kunstenaars, en daar schaar ik musici ook onder, zijn buitengewoon slechte zakenmanne/-vrouwen.
Bovendien kijken vrijwel alle klassieke musici op hem neer. Het toppunt van kitsch, zo'n populist als Rieu. En het IS natuurlijk ook kitsch... Maar de meeste musici voelen zich nogal verheven boven Rieu's bekende deuntjes en wijden zich aan "echte" muziek. (die waar geen hond naar komt luisteren bij een concert )
pi_72534479
quote:
Op maandag 7 september 2009 22:04 schreef Fiddlesticks het volgende:

[..]

Hij is een goede violist, dat absoluut, maar zeker ook een goede zakenman. De meeste kunstenaars, en daar schaar ik musici ook onder, zijn buitengewoon slechte zakenmanne/-vrouwen.
Bovendien kijken vrijwel alle klassieke musici op hem neer. Het toppunt van kitsch, zo'n populist als Rieu. En het IS natuurlijk ook kitsch... Maar de meeste musici voelen zich nogal verheven boven Rieu's bekende deuntjes en wijden zich aan "echte" muziek. (die waar geen hond naar komt luisteren bij een concert )
André Rieu is dus een populair buitenbeentje?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')