abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71845398
Hi,

We zijn driftig bezig met de aankoop van een nieuwe woning (jaren '20), alleen zijn er een aantal zaken die aangepast moeten worden naar onze smaak. Om een beetje een idee te krijgen van de kosten dit topic. Is er iemand die een indicatie kan geven, ik weet het een offerte zegt meer maar we zitten nog in het onderhandelingsproces....

Asbest dakplaten verwijderen en vervangen door pannendak, circa 60 m2
Aanleg open haard (geen design, gewoon normaal), rookkanaal is aanwezig
Aansluiten bijgebouw op riool (rioolaansluiting wel aanwezig voor het woonhuis)

Hopelijk kan iemand mij een beetje verder helpen, want via google kom je niet heel ver wat de kosten betreft.

Groetjes
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:40:31 #2
17729 SP
I hate my interests
pi_71845537
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:35 schreef tara_lucy het volgende:
Hi,

We zijn driftig bezig met de aankoop van een nieuwe woning (jaren '20), alleen zijn er een aantal zaken die aangepast moeten worden naar onze smaak. Om een beetje een idee te krijgen van de kosten dit topic. Is er iemand die een indicatie kan geven, ik weet het een offerte zegt meer maar we zitten nog in het onderhandelingsproces....

Asbest dakplaten verwijderen en vervangen door pannendak, circa 60 m2
Aanleg open haard (geen design, gewoon normaal), rookkanaal is aanwezig
Aansluiten bijgebouw op riool (rioolaansluiting wel aanwezig voor het woonhuis)

Hopelijk kan iemand mij een beetje verder helpen, want via google kom je niet heel ver wat de kosten betreft.

Groetjes
Bij gebrek aan relevante informatie denk ik dat je het beste een paar aannemers kan laten langskomen om een offerte te laten maken.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:40:36 #3
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_71845539
bel een makelaar of een beun en laat een offerte opstellen.. sjeees zo moeilijk kan dat niet zijn
pi_71845559
45.378,02 euro
censuur :O
pi_71845564
Tussen de 10.000 en de 100.000 euro
pi_71845994
Kosten x 1,5
tijd x 2
pi_71846205
Ik heb laatst een offerte laten maken voor een openhaard,

Het ging om een liftdeurhaard met 2 flexibele buizen die in de rookkanalen moesten komen,
8000 euro.
  Moderator donderdag 13 augustus 2009 @ 13:29:41 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_71846791
2 van de drie dingen die je opnoemt zijn toch echt niet met een natte vinger te begroten; dan heb ik het over het asbest verwijderen en het aanleggen van het riool. Is het asbest zo slecht dat het al afbrokkeld of zitten er gaten in ? Anders had ik het asbest gewoon laten zitten

Er is moeilijk een schatting te maken omdat iedere situatie anders is (hoe diep ligt het riool, zijn het al pvc leidingen of zijn het ouderwetse betonpijpen ? kan er makkelijk een aansluiting / aftakking gemaakt worden).

Verbouwplannen, wat kost het komt een beetje over als Een auto, wat kost dat ? zonder dat je je ergens in verdiept hebt
pi_71847485
Asbest vervangen door dakpannen...............¤ 5.500,00
Aanleg open haard............................................¤ 4.900,00
Riool aansluiting bijgebouw............................¤ 2.800,00
pi_71847552
Alles wat je zelf doet daar hoef je een ander niet voor te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')