En?quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:15 schreef NoBody122 het volgende:
[.wie is.]
Had ik ook bij jou aan het begin, maar jij liet je niet kennen
Ik zou 't niet weten, ik meen dat de nummers ook weggeplakt waren onder de top tot teen jajem reclame.quote:[..]
Mooi, hopelijk tref ik ze, zolang ze er nog zijn, nog vaak op mijn pad
Heb altijd de rit van half elf uit Alkmaar op zaterdag en half twaalf af Bolsward (let je op, Gnittoo) op maandag en dat zijn in de regel ritten met sjoof wissel. (En als je een oproep krijgt om even te wachten op de bus uit Be........ ....)quote:[.sjoof Harlingen of Leeuwarden op 350.]
Hangt van de omloop af, of er een Harlingse of een Leeuwarder chauffeur op hoort te zitten.
Zat ook al eens een sjoofse van Harlingen op, op zaterdag weliswaar. Die heeft de hele rit heel slecht gezeten omdat de bus haar totaal onbekend was en ze dus niet wist hoe het stuur te verstellen.[/quote]quote:Tref je de blauwe Citaro G met Groningen ( ) reclame op zondag aan, op een rit waar die hoort te zitten, dan hoort er ook een Leeuwarder chauffeur op te zitten
[quote]quote:[edit]
Trouwens, als InfoXX in zijn geheel niet werkt, mag die bus officieel niet eens rijden
Je had gratis meegemogen maar ja overtuig de dictator achter het stuur daar maar eens van als achter hem een bordje hangt dat hij de baas is op de bus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:49 schreef RubenK het volgende:
Heel handig ja, als infoxx niet werkt (en de ov chipkaart dus ook niet) en ik dus niet mee kon ivm geen kleingeld
Instructie, instructie, instructie.quote:hier moeten ze maar iets aan gaan doen voordat ze die ov chipkaart gaan verplichten
Kaart er langs halen en doorlopen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:33 schreef RubenK het volgende:
dus het moet dan echt gratis? want de afgelopen week heb ik nauwelijks meegemaakt dat infoxx WEL werkt (op stadslijnen 3/4 alkmaar)
Dat lijkt me niet nodig, dat is nogal evident lijkt me.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:17 schreef NoBody122 het volgende:
Als je gewoon netjes meldt dat de OV-chip lezer niet werkt,
En wat schiet Ruben daar dan mee op?quote:dan moet de chauffeur contact opnemen met het hoofdkwartier om te overleggen wat er met die bus moet gebeuren
quote:(rit afmaken, bus omwisselen, etc.),
Dan kun je beter de passagier onder druk zetten toch nog de portemonnee te trekken.quote:want: derving van inkomsten..
lijkt mij wel, anders had er geen 18m op gezeten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:56 schreef NoBody122 het volgende:
Dubbel "WTF"
Waren de Fryskers -en- 12-meters weer eens op?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:59 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
lijkt mij wel, anders had er geen 18m op gezeten.
Die rijdt toch ook op Sneek-Emmeloord? Foto is op Sneek Centraal dus op zich niet heel vreemd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
is die laatste niet een heel klein beetje overkill?
De 7818 is de reden waarom LED-display's met scrollfunctie een must zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:41 schreef Gnittoo het volgende:
oude 12m citaro in lwd vanmiddag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Chauffeurs van De Lijn verhandelen overuren
10/08 Chauffeurs van De Lijn in Oost-Vlaanderen zijn bij een controle door de arbeidsinpectie betrapt op handel in overuren. Daardoor klopten sommige werklustige chauffeurs twee tot drie shiften na elkaar. De Lijn zegt niet op de hoogte te zijn van deze praktijken.
"Wanneer een chauffeur een shift wil ruilen, moet dit schriftelijk aangevraagd worden en goedgekeurd worden door het diensthoofd," aldus een woordvoerster van De Lijn. "Het diensthoofd in kwestie was niet bij de handel betrokken en was niet op de hoogte."
De maatschappij heeft onmiddellijk een interne audit gevraagd. Chauffeurs die bij de handel betrokken zijn, riskeren op staande voet ontslagen te worden. Volgens De Lijn kan het maar om enkele chauffeurs gaan.
Een van de betrokken chauffeurs zegt in Het Laatste Nieuws dat De Lijn deze praktijken "oogluikend toelaat". Wie van deze handel al dan niet op de hoogte was, zal wellicht snel duidelijk worden.
Bron: Gazet van Antwerpenquote:"Zelfs controleurs van De Lijn deden mee aan ruilen van shiften"
11/08 Dat buschauffeurs bij De Lijn elkaar shifts verkopen waardoor ze soms tot twintig uur aan een stuk rijden, is schering en inslag. En niet aleen in Oost-Vlaanderen. Dat stelt een ontslagen buschauffeur.
Het verhaal van Ludwig Van Uytvanck (39) uit Wetteren is straf.
“Het is al jaren schering en inslag bij De Lijn in heel Vlaanderen dat buschauffeurs shifts aan mekaar verkopen. In Gentbrugge, mijn stelplaats, werken 500 chauffeurs. Ik schat dat zo’n dertig van hen geregeld twee tot zelfs drie shifts per dag rijden en dus tot 20 uur achter het stuur zitten, De overgrote meerderheid doet het af en toe."
"De directie weet er uiteraard van en stimuleert het zelfs dat collega’s onder elkaar hun plan trekken.”
9 euro per uur
“Een chauffeur die een dagje vakantie wil, een privéprobleem heeft of meer geld kan verdienen in een bijberoep, biedt zijn shift aan voor 9 euro per uur op een weekdag, 10 euro op een zaterdag of 11 euro op een zondag. Dat is ongeveer wat je netto verdient”, zegt Van Uytvanck.
“De chauffeur rijdt dus zogezegd die shift zelf, de lasten en taksen worden correct van zijn loon afgehouden en zijn nettoverdienste stort hij door naar degene die overneemt.”
De overnemers zijn vooral diegenen met geldproblemen. Zo zit Van Uytvanck zelf in de schuldbemiddeling. “Door wat je zo extra verdient, kun je toch nog een normaal leven leiden.”
400 euro winst
De verkoper van de diensten houdt nog wat extra’s over doordat voor de zondagsdiensten meer wordt uitbetaald dan die elf euro. “Ik schat dat degene van wie ik vaak overnam, daar zo’n 400 euro winst per maand op maakte.”
Het verhaal van Van Uytvanck werd in het vtm-nieuws door één anonieme buschauffeur bevestigd.
Prikbord
In een krant vertelt een anonieme chauffeur, mogelijk een andere, dat zij in de afgelopen zes maanden al haar shifts had verkocht omdat ze erdoor zat: “Er hing in Gentbrugge een prikbord waarop je shifts kon aanbieden.”
Hij zegt dat ook mensen van de vakbonden en zelfs de controleurs meedoen.
Wel handig. Als je twintig uur in ene keer werkt, hoef je maar twee dagen te werken en de rest van de week ben je lekker vrij.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 05:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Rijdend personeel dat bij GVB bijklust een unicum? Wacht maar totdat je dit leest:
[..]
[..]
Bron: Gazet van Antwerpen
Nonsens.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 04:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De 7818 is de reden waarom LED-display's met scrollfunctie een must zijn.
Doen ze dat dan? En is dat dan GVB personeel dat elders bijklust of GVB personeel dat binnen GVB bijklust?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 05:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Rijdend personeel dat bij GVB bijklust
(Foto Sneekermeerbus toegevoegd boven aan deze pagina (vzlhd))quote:een unicum? Wacht maar totdat je dit leest:
[..]
quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:28 schreef BeefRWijker het volgende:
Kan Rendac dat dooie paard even op komen halen?
Ja?
Dank u.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |