Je edit nogal watquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:33 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En ik ook niet dat jij dat zei, mallerd.
Die nieuwe versie van InfoXX zit al sinds een week of 2 op praktisch alle Cxx-bussen hierquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend in Leeuwarden gezien dat Fryskers 3748 en 3754 uitgerust waren met een nieuwe versie van InfoXX. Dit zal wel zijn ivm de OV Chipkaart die men in het derde kwartaal in wil voeren
Oh ja, een nieuwe gelede gespot, namelijk de 7823.
Was me niet opgevallen temeer ook omdat de MAN's geen reizigers scherm hebben en ik op allebei de Qliner ritten dezelfde bus had met defekte kaartlezer die de boel versteerde.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die nieuwe versie van InfoXX zit al sinds een week of 2 op praktisch alle Cxx-bussen hier
Ex Alkmaar ex Zaanstreek. Die hadden volgens mij al in een heel vroeg stadium Infoxx.quote:Had vandaag Amba 8200 nog een poosje mee, deze is (nog) niet voorzien van de nieuwe software; hoogstwaarschijnlijk omdat daar ook (nog) geen OV-chip lezers in zijn geïnstalleerd
Dat hangt van het type bus af. Ik zat vroeger vaak in mercedes 0405 en 0405G. Daarbij was het eenvoudig knop terugdraaien, de kast boven de deuren openen, resetten en klaar was klara. Duurde circa 30 sec.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 03:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
Creabea inzet bij Arriva in de GGD gebieden
gelede bus op een lijntje waar geen hond de bus neemt buiten de spits... !
gasbussen ook niet op correct op de stamlijntjes in groningen :-P
KLAP op den vuurpijl? helaas die is er niet
wel een vraag..
als je de deur van een bus open doet met de nood bediening.. hoeveel werk / tijd zit er dan in om de boel weer op normaal te zetten en normaal de rit te kunnen vervolgen
quote:Arriva richt blik op Brabant en Friesland
Gebaseerd op: De Telegraaf (24-8-2009)
Arriva overlegt momenteel met Connexxion en Veolia over de overname van busgebieden in Brabant en Friesland. Advocate Petra Heemskerk van Qbuzz zei dat afgelopen vrijdag in de Haagse rechtszaal. Volgens de raadsvrouwe willen de drie buitenlandse busbedrijven onderling de Nederlandse markt verdelen en het Nederlandse Qbuzz zo uitsluiten.
`Wij hebben bevestigd gekregen dat Arriva van Veolia de concessie in Brabant wil overnemen en één van Connexxion in Friesland`, aldus de advocate van CMS Derks Star Busmann. `Qbuzz is voor deze overnamegesprekken niet uitgenodigd. Indien Qbuzz wordt buitengesloten, zijn er straks nog maar twee busbedrijven in Nederland, te weten Arriva en Veolia, en dat is vanuit het oogpunt van concurrentie zeer onwenselijk.`
De moedermaatschappij van Connexxion, Transdev, wil Veolia overnemen of er mee fuseren. Wanneer dat gebeurt zal het marktaandeel van beide busbedrijven in Nederland te groot worden. Dan moeten ze onderdelen afstoten.
http://www.mdweekly.nl/91(...)brabant-en-friesland
Geloof dat het bij een Citaro niet heel veel langer duurtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 06:50 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat hangt van het type bus af. Ik zat vroeger vaak in mercedes 0405 en 0405G. Daarbij was het eenvoudig knop terugdraaien, de kast boven de deuren openen, resetten en klaar was klara. Duurde circa 30 sec.
nieuwe consessie eis: KWALITEITS Bussen ( oftewel niet de rammelbakken die ze elders over hebben )quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wilde het net posten.
Ook een manier om concessies (terug) te krijgen
Kan ik me niet herinneren, zou zomaar kunnen idd. Hij behoort inmiddels tot de Maxx-vloot in Leeuwarden, sinds een tijdje al.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:22 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Was me niet opgevallen temeer ook omdat de MAN's geen reizigers scherm hebben en ik op allebei de Qliner ritten dezelfde bus had met defekte kaartlezer die de boel versteerde.
[..]
Ex Alkmaar ex Zaanstreek. Die hadden volgens mij al in een heel vroeg stadium Infoxx.
Stond die niet in Bolsward?
't Zijn ook eigenlijk stadsbussen, met die dubbele klapdeuren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:12 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kan ik me niet herinneren, zou zomaar kunnen idd. Hij behoort inmiddels tot de Maxx-vloot in Leeuwarden, sinds een tijdje al.
Tijdens de proefperiode met een paar 2300-serie Berkhof 2000NL Premiers (zelfde type bussen als de 2100-serie geel/witte bussen die in Fryslân waren tot de komst van de Fryskers) waren die bedieningsunits zelfs verplaatst van de dash board naar de filmkast om ruimte te maken voor die Infoxx box. Ik zou overigens kunnen zweren dat het systeem toen nog niet InFoxx heette maar Foxx, iemand die dat kan bevestigen?quote:Tevens is dit één van de weinige bussen, waarbij de filmkast nog handmatig ingesteld moet worden
I'd rather see those greedy Britons going into liquidation.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wilde het net posten.
Ook een manier om concessies (terug) te krijgen
quote:
Lijkt me een ideale aanleiding voor de kartel politie om een inval te doen bij de betreffende maatschappijen.quote:Arriva richt blik op Brabant en Friesland
Gebaseerd op: De Telegraaf (24-8-2009)
Arriva overlegt momenteel met Connexxion en Veolia over de overname van busgebieden in Brabant en Friesland. Advocate Petra Heemskerk van Qbuzz zei dat afgelopen vrijdag in de Haagse rechtszaal. Volgens de raadsvrouwe willen de drie buitenlandse busbedrijven onderling de Nederlandse markt verdelen en het Nederlandse Qbuzz zo uitsluiten.
`Wij hebben bevestigd gekregen dat Arriva van Veolia de concessie in Brabant wil overnemen en één van Connexxion in Friesland`, aldus de advocate van CMS Derks Star Busmann. `Qbuzz is voor deze overnamegesprekken niet uitgenodigd. Indien Qbuzz wordt buitengesloten, zijn er straks nog maar twee busbedrijven in Nederland, te weten Arriva en Veolia, en dat is vanuit het oogpunt van concurrentie zeer onwenselijk.
Was dat niet andersom?quote:De moedermaatschappij van Connexxion, Transdev, wil Veolia overnemen of er mee fuseren.
quote:
Wanneer dat gebeurt zal het marktaandeel van beide busbedrijven in Nederland te groot worden. Dan moeten ze onderdelen afstoten.
Mja, overnemen kan prima. Zoveel marktaandeel heeft Arriva niet in Nederland, dus ze kunnen nog enkele gebieden hebben. En het is zo dat de overname van de concessiegebieden door Arriva de markt niet verstoord wordt. De overname van het Nederlandse deel van Transdev door Veolia doet dit wel. Daarom moet die combinatie concessies kwijt of mag zich niet inschrijven voor bepaalde concessies. (Hier komt de Nederlandse Mededingingsautoriteit om de hoek kijken)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:04 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me een ideale aanleiding voor de kartel politie om een inval te doen bij de betreffende maatschappijen.
kloptquote:[..]
Was dat niet andersom?
Ja dan sta je dus mooi voor paal !quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:03 schreef Gnittoo het volgende:
de 2841 stond gisteravond kapot op mooie paal
[ afbeelding ]
[..]
Geen goed plan, want dan moeten al die hypermoderne niet praktische buspalen weer verdwijnen en plaatsmaken voor gewone, wettelijk voorgeschreven busbordjes.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
laat arriva de boel in limburg maar verpesten trouwens ;-)
dan kunnen ze mooi de kantoren hier ook sluiten
Dat zijn weer leuke fratsen van Veolia.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Geen goed plan, want dan moeten al die hypermoderne niet praktische buspalen weer verdwijnen en plaatsmaken voor gewone, wettelijk voorgeschreven busbordjes.
Das niet ons probleemquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zijn weer leuke fratsen van Veolia.
Overal waar dit Franse wanbedrijf activiteiten ontplooien hebben ze ruzie met passagiers, personeel en overheden.
Mja, dan gaan de parkeerplaatsen ook weer verdwijnenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Geen goed plan, want dan moeten al die hypermoderne niet praktische buspalen weer verdwijnen en plaatsmaken voor gewone, wettelijk voorgeschreven busbordjes.
een soort mini-tekkel dus... .quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Solaris
Eigenaar: Zickenheiner
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Cochem (Duitsland)
Datum: 27 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |