abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport maandag 24 augustus 2009 @ 21:32:34 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72123347
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:33 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

En ik ook niet dat jij dat zei, mallerd.
Je edit nogal wat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72123394
De VK-27-ZZ was van GVU, werd amz en nu juijn.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R4FZXOJG.jpg
  Spellchecker maandag 24 augustus 2009 @ 21:39:59 #253
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72123578
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
Vanochtend in Leeuwarden gezien dat Fryskers 3748 en 3754 uitgerust waren met een nieuwe versie van InfoXX. Dit zal wel zijn ivm de OV Chipkaart die men in het derde kwartaal in wil voeren

Oh ja, een nieuwe gelede gespot, namelijk de 7823.
Die nieuwe versie van InfoXX zit al sinds een week of 2 op praktisch alle Cxx-bussen hier

Had vandaag Amba 8200 nog een poosje mee, deze is (nog) niet voorzien van de nieuwe software; hoogstwaarschijnlijk omdat daar ook (nog) geen OV-chip lezers in zijn geïnstalleerd
Tevens -purist.
pi_72127507
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:39 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Die nieuwe versie van InfoXX zit al sinds een week of 2 op praktisch alle Cxx-bussen hier
Was me niet opgevallen temeer ook omdat de MAN's geen reizigers scherm hebben en ik op allebei de Qliner ritten dezelfde bus had met defekte kaartlezer die de boel versteerde.
quote:
Had vandaag Amba 8200 nog een poosje mee, deze is (nog) niet voorzien van de nieuwe software; hoogstwaarschijnlijk omdat daar ook (nog) geen OV-chip lezers in zijn geïnstalleerd
Ex Alkmaar ex Zaanstreek. Die hadden volgens mij al in een heel vroeg stadium Infoxx.
Stond die niet in Bolsward?
Beef R. Wijker
pi_72130826
Creabea inzet bij Arriva in de GGD gebieden

gelede bus op een lijntje waar geen hond de bus neemt buiten de spits... !
gasbussen ook niet op correct op de stamlijntjes in groningen :-P

KLAP op den vuurpijl? helaas die is er niet

wel een vraag..

als je de deur van een bus open doet met de nood bediening.. hoeveel werk / tijd zit er dan in om de boel weer op normaal te zetten en normaal de rit te kunnen vervolgen
pi_72131103
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 03:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
Creabea inzet bij Arriva in de GGD gebieden

gelede bus op een lijntje waar geen hond de bus neemt buiten de spits... !
gasbussen ook niet op correct op de stamlijntjes in groningen :-P

KLAP op den vuurpijl? helaas die is er niet

wel een vraag..

als je de deur van een bus open doet met de nood bediening.. hoeveel werk / tijd zit er dan in om de boel weer op normaal te zetten en normaal de rit te kunnen vervolgen
Dat hangt van het type bus af. Ik zat vroeger vaak in mercedes 0405 en 0405G. Daarbij was het eenvoudig knop terugdraaien, de kast boven de deuren openen, resetten en klaar was klara. Duurde circa 30 sec.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:03:13 #257
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_72131995
de 2841 stond gisteravond kapot op mooie paal
quote:
Arriva richt blik op Brabant en Friesland

Gebaseerd op: De Telegraaf (24-8-2009)
Arriva overlegt momenteel met Connexxion en Veolia over de overname van busgebieden in Brabant en Friesland. Advocate Petra Heemskerk van Qbuzz zei dat afgelopen vrijdag in de Haagse rechtszaal. Volgens de raadsvrouwe willen de drie buitenlandse busbedrijven onderling de Nederlandse markt verdelen en het Nederlandse Qbuzz zo uitsluiten.

`Wij hebben bevestigd gekregen dat Arriva van Veolia de concessie in Brabant wil overnemen en één van Connexxion in Friesland`, aldus de advocate van CMS Derks Star Busmann. `Qbuzz is voor deze overnamegesprekken niet uitgenodigd. Indien Qbuzz wordt buitengesloten, zijn er straks nog maar twee busbedrijven in Nederland, te weten Arriva en Veolia, en dat is vanuit het oogpunt van concurrentie zeer onwenselijk.`

De moedermaatschappij van Connexxion, Transdev, wil Veolia overnemen of er mee fuseren. Wanneer dat gebeurt zal het marktaandeel van beide busbedrijven in Nederland te groot worden. Dan moeten ze onderdelen afstoten.
http://www.mdweekly.nl/91(...)brabant-en-friesland
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:45:12 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72132585
Ik wilde het net posten.

Ook een manier om concessies (terug) te krijgen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:46:46 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72132613
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 06:50 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Dat hangt van het type bus af. Ik zat vroeger vaak in mercedes 0405 en 0405G. Daarbij was het eenvoudig knop terugdraaien, de kast boven de deuren openen, resetten en klaar was klara. Duurde circa 30 sec.
Geloof dat het bij een Citaro niet heel veel langer duurt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72136318
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wilde het net posten.

Ook een manier om concessies (terug) te krijgen
nieuwe consessie eis: KWALITEITS Bussen ( oftewel niet de rammelbakken die ze elders over hebben )
nieuwe consessie eis²: het niet mogen wegbezuinigen van ritten
nieuwe consessie eis³: inzet van EXTRA lijntaxi / belbussen op de lijnen waar in de avond geen normale ritten rijden

dan wil ik er overna denken
  Spellchecker dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:12:59 #261
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_72138117
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:22 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Was me niet opgevallen temeer ook omdat de MAN's geen reizigers scherm hebben en ik op allebei de Qliner ritten dezelfde bus had met defekte kaartlezer die de boel versteerde.
[..]

Ex Alkmaar ex Zaanstreek. Die hadden volgens mij al in een heel vroeg stadium Infoxx.
Stond die niet in Bolsward?
Kan ik me niet herinneren, zou zomaar kunnen idd. Hij behoort inmiddels tot de Maxx-vloot in Leeuwarden, sinds een tijdje al.

Tevens is dit één van de weinige bussen, waarbij de filmkast nog handmatig ingesteld moet worden
Tevens -purist.
pi_72145098
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:12 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Kan ik me niet herinneren, zou zomaar kunnen idd. Hij behoort inmiddels tot de Maxx-vloot in Leeuwarden, sinds een tijdje al.
't Zijn ook eigenlijk stadsbussen, met die dubbele klapdeuren.
In Alkmaar reden ze ook op de stad, (naast een 8-tal 10-meter Ambassadortjes).
Van die serie (8200-8208) waren er zeker 4 van in Bolsward, in de lage nummers.
quote:
Tevens is dit één van de weinige bussen, waarbij de filmkast nog handmatig ingesteld moet worden
Tijdens de proefperiode met een paar 2300-serie Berkhof 2000NL Premiers (zelfde type bussen als de 2100-serie geel/witte bussen die in Fryslân waren tot de komst van de Fryskers) waren die bedieningsunits zelfs verplaatst van de dash board naar de filmkast om ruimte te maken voor die Infoxx box. Ik zou overigens kunnen zweren dat het systeem toen nog niet InFoxx heette maar Foxx, iemand die dat kan bevestigen?
Beef R. Wijker
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:50:27 #263
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72145134
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
Ik wilde het net posten.

Ook een manier om concessies (terug) te krijgen
I'd rather see those greedy Britons going into liquidation.
pi_72145645
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:03 schreef Gnittoo het volgende:
[.]
quote:
Arriva richt blik op Brabant en Friesland

Gebaseerd op: De Telegraaf (24-8-2009)
Arriva overlegt momenteel met Connexxion en Veolia over de overname van busgebieden in Brabant en Friesland. Advocate Petra Heemskerk van Qbuzz zei dat afgelopen vrijdag in de Haagse rechtszaal. Volgens de raadsvrouwe willen de drie buitenlandse busbedrijven onderling de Nederlandse markt verdelen en het Nederlandse Qbuzz zo uitsluiten.

`Wij hebben bevestigd gekregen dat Arriva van Veolia de concessie in Brabant wil overnemen en één van Connexxion in Friesland`, aldus de advocate van CMS Derks Star Busmann. `Qbuzz is voor deze overnamegesprekken niet uitgenodigd. Indien Qbuzz wordt buitengesloten, zijn er straks nog maar twee busbedrijven in Nederland, te weten Arriva en Veolia, en dat is vanuit het oogpunt van concurrentie zeer onwenselijk.
Lijkt me een ideale aanleiding voor de kartel politie om een inval te doen bij de betreffende maatschappijen.
quote:
De moedermaatschappij van Connexxion, Transdev, wil Veolia overnemen of er mee fuseren.
Was dat niet andersom?
quote:

Wanneer dat gebeurt zal het marktaandeel van beide busbedrijven in Nederland te groot worden. Dan moeten ze onderdelen afstoten.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:20:33 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72146144
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:04 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


[..]

Lijkt me een ideale aanleiding voor de kartel politie om een inval te doen bij de betreffende maatschappijen.
Mja, overnemen kan prima. Zoveel marktaandeel heeft Arriva niet in Nederland, dus ze kunnen nog enkele gebieden hebben. En het is zo dat de overname van de concessiegebieden door Arriva de markt niet verstoord wordt. De overname van het Nederlandse deel van Transdev door Veolia doet dit wel. Daarom moet die combinatie concessies kwijt of mag zich niet inschrijven voor bepaalde concessies. (Hier komt de Nederlandse Mededingingsautoriteit om de hoek kijken)

Kubus is hierbij helemaal niet buiten gesloten, want er wordt niet getornd aan de aanbestedingen in het busvervoer. De concessieverlener kan wel een stokje steken voor het overdragen van de concessie aan een andere partij, maar als deze dat niet doet, dan is er echt niets aan de hand.

Ik ben het er wel mee eens dat drie bedrijven voor de Nederlandse markt net eentje te weinig is. GVB, RET en HTM reken ik even niet mee, omdat deze zich niet in gaan schrijven voor andere concessies dan de stadsconcessies waar ze al rijden.
quote:
[..]

Was dat niet andersom?
klopt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72147376
laat arriva de boel in limburg maar verpesten trouwens ;-)

dan kunnen ze mooi de kantoren hier ook sluiten
pi_72147966
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:03 schreef Gnittoo het volgende:
de 2841 stond gisteravond kapot op mooie paal
[ afbeelding ]
[..]


Ja dan sta je dus mooi voor paal !
pi_72148009
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
laat arriva de boel in limburg maar verpesten trouwens ;-)

dan kunnen ze mooi de kantoren hier ook sluiten
Geen goed plan, want dan moeten al die hypermoderne niet praktische buspalen weer verdwijnen en plaatsmaken voor gewone, wettelijk voorgeschreven busbordjes.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:42:29 #269
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72148535
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Geen goed plan, want dan moeten al die hypermoderne niet praktische buspalen weer verdwijnen en plaatsmaken voor gewone, wettelijk voorgeschreven busbordjes.
Dat zijn weer leuke fratsen van Veolia.

Overal waar dit Franse wanbedrijf activiteiten ontplooien hebben ze ruzie met passagiers, personeel en overheden.
pi_72149891
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat zijn weer leuke fratsen van Veolia.

Overal waar dit Franse wanbedrijf activiteiten ontplooien hebben ze ruzie met passagiers, personeel en overheden.
Das niet ons probleem
pi_72151603

Merk en type: Mercedes-Benz Citaro
Eigenaar: Reuter Reisen
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Cochem (Duitsland)
Datum: 27 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009; schoolbus; charter voor DB Rhein-Mosel-Bus


Merk en type: Solaris
Eigenaar: Zickenheiner
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Cochem (Duitsland)
Datum: 27 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:24:57 #272
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72151672
Ik begrijp niet waarom Solaris de kleinste midibussen als Alpino 8,6 vermarkt.

Urbino 8,6 was consequenter.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:27:00 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72151742
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:24 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Geen goed plan, want dan moeten al die hypermoderne niet praktische buspalen weer verdwijnen en plaatsmaken voor gewone, wettelijk voorgeschreven busbordjes.
Mja, dan gaan de parkeerplaatsen ook weer verdwijnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72152142

Merk en type: Mercedes-Benz
Eigenaar: Zickenheiner
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Cochem (Duitsland)
Datum: 27 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009
pi_72153107
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Solaris
Eigenaar: Zickenheiner
Land van herkomst: Duitsland
Locatie: Cochem (Duitsland)
Datum: 27 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009
een soort mini-tekkel dus... .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')