abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 september 2009 @ 10:31:34 #226
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_72692694
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 22:18 schreef vdHoek het volgende:

[..]

Het nut van de doxycycline in de combinatietherapie is het doden van de acne-bacterie: dit doet tretinoïne (Acid A Vit) namelijk niet (die bestrijd 1 van de 3 andere oorzaken van acne, namelijk hyperkeratinisatie). Het is eigenlijk vrij simpel waarom je die doxycycline moet slikken:
- de doxycycline helpt bij je initial breakout van Acid A Vit,
- het scheelt smeren, de kans op cutane bijwerkingen is dus veel kleiner (die kans is altijd vele malen groter dan mogelijke interne bijwerkingen van antibiotica). Benzac/Duac (cutane antibacteriele middelen) + Acid A Vit is absoluut niet eenvoudig te tolereren.

Ik ben zelf nooit voorstander van de -cyclines in monotherapie, maar ze vormen een nuttige aanvulling voor de eerste fase van retinoïden (adapalene, tretinoïne). Blijf dus vooral die doxycycline slikken. Uiteindelijk zal je altijd van de doxycycline af moeten, want antibiotica zijn geen lange termijn oplossing, maar mocht de Acid A Vit goed bevallen, dan ben je in ieder geval door die 'initial breakout' heen waarbij de doxycycline als hulpmiddel de schade heeft beperkt. Acid A Vit kan je daarentegen wel je leven lang gebruiken mocht je dat wensen.

Je mag het op beide manieren innemen, als je het maar staand of zittend doet en niet gaat liggen net na het innemen. Krijg je last van je maag, neem het dan tijdens een maaltijd in.
Kijk, dat is duidelijk, bedankt!

Ik slik op dit moment Minocycline i.c.m. tretoine. Ben nu bezig met de 4e maand en 'mag / moet' er nog 2.
Het is natuurlijk wel beter als tevoren, maar nog niet weg. De dermatoloog zei dat er best een kans is dat het na die 2 maanden weg is en blijft. Wat is jullie ervaring?

Kan ik daarnaast nog iets doen aan mijn darmflora? Ik merk namelijk écht dat deze helemaal vernaaid is. Is het slikken van probioticum tijdens een antibioticakuur nuttig? (aangezien je dan de goede bacterieen meteen weer vernietigd?)

Alvast Bedankt!
Geef rijst en train je Engels!
pi_72693305
quote:
Op zondag 13 september 2009 00:10 schreef Kwelit het volgende:
Ben nu een week aan de Roa (10mg) en ik merk nog niet echt verschil (misschien is het daar nog te vroeg voor). Verder voel ik me of zich ok, ik ben wel erg vermoeid de laatste paar dagen, maar dat ook liggen aan het feit dat ik best wat overuren heb gedraaid deze week. Al met al gaat het dus wel ok.
Ik denk dat je 2*10mg inneeemt? En het werkt niet? Het is niet zo dat je puisten gelijk allemaal verdwijnen en je huid weer helemaal op en top word. Het zorgt er juist voor dat er niet nieuwe op komen zetten. Voor de rest moet je huid gewoon zichzelf herstellen, helaas.

Ik heb sinds week 1 haast geen puisten meer gehad, misschien in totaal een stuk of 5. Ben begonnen aan de kuur sinds begin augustus en mijn kuur wil de derma 3 maanden vol houden. Ik zit ook aan 2*10mg. Ook merk ik dat het littekenweefsel in mijn wang minder begint te worden.

Bijwerkingen prima te houden, zelfs droge lippen zijn afgelopen weken stuk minder geworden. Ook veel minder schilfers en minder last van droge huid. Waar ik eerst heel mijn gezicht insmeerde, smeer ik nu alleen de delen in die je "gebruikt" bij het lachen. Iemand hier bekend mee, dat de bijwerkingen minder kunnen worden ook al zit je midden in de kuur? Dat je lichaam er aan went oid?
pi_72696396
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:07 schreef roacmeneer het volgende:

[..]
Bijwerkingen prima te houden, zelfs droge lippen zijn afgelopen weken stuk minder geworden. Ook veel minder schilfers en minder last van droge huid. Waar ik eerst heel mijn gezicht insmeerde, smeer ik nu alleen de delen in die je "gebruikt" bij het lachen. Iemand hier bekend mee, dat de bijwerkingen minder kunnen worden ook al zit je midden in de kuur? Dat je lichaam er aan went oid?
Heb ik inderdaad ook gehad, alleen bij m'n lippen moest ik blijven smeren... (kan ook de verslavende factor zijn, je lippen schijnen er verslaafd aan te kunnen raken en dan worden ze "lui") No worries, uiteindelijk komt alles goed
pi_72698439
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:07 schreef roacmeneer het volgende:

[..]

Ik denk dat je 2*10mg inneeemt? En het werkt niet? Het is niet zo dat je puisten gelijk allemaal verdwijnen en je huid weer helemaal op en top word. Het zorgt er juist voor dat er niet nieuwe op komen zetten. Voor de rest moet je huid gewoon zichzelf herstellen, helaas.

Ik heb sinds week 1 haast geen puisten meer gehad, misschien in totaal een stuk of 5. Ben begonnen aan de kuur sinds begin augustus en mijn kuur wil de derma 3 maanden vol houden. Ik zit ook aan 2*10mg. Ook merk ik dat het littekenweefsel in mijn wang minder begint te worden.
Nee, ik neem 1 maal daags 10mg . Ik heb in het verleden namelijk problemen gehad met mijn lever, dus mijn Derm wilde voorzichtig beginnen..hopelijk mag ik volgende maand naar 20mg of 30mg.

Ik snap trouwens dat het verder geen wondermiddel is , maar ik heb nu al zo lang last van die lelijke dingen in mijn gezicht, dat het wat mij betreft niet snel genoeg mag verdwijnen .

Smeer je verder trouwens nog iets speciaals om de rode vlekjes te doen verminderen? Mijn hele gezicht namelijk onder de rode puntjes, ook de plekken waar allang geen puistjes meer zitten .
pi_72701128
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:13 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Nee, ik neem 1 maal daags 10mg . Ik heb in het verleden namelijk problemen gehad met mijn lever, dus mijn Derm wilde voorzichtig beginnen..hopelijk mag ik volgende maand naar 20mg of 30mg.

Ik snap trouwens dat het verder geen wondermiddel is , maar ik heb nu al zo lang last van die lelijke dingen in mijn gezicht, dat het wat mij betreft niet snel genoeg mag verdwijnen .

Smeer je verder trouwens nog iets speciaals om de rode vlekjes te doen verminderen? Mijn hele gezicht namelijk onder de rode puntjes, ook de plekken waar allang geen puistjes meer zitten .
Het enige wat ik doe is heeeeeeeeel soms scrubben als ik teveel losse velletjes op mijn gezicht krijg of als het niet meer glad aanvoelt en soms voor het scheren, anders wil dat voor geen meter. Ik scheer alleen maar 2a3x in de week, dus scrub niet altijd voor het scheren.

Elke morgen na het douchen doe ik een koelzalf op de plekjes van mijn gezicht waar het vrij snel schilfter en het deel van het gezicht waar ik mee lach. Voorhoofd smeer ik dus bijv niet in.

Soms doe ik wel is sudocreme op de rode plekjes, maar eigenlijk heb ik het idee dat dat niet echt werkt en ik geef er niet echt meer aandacht aan. Heb het idee dat roa daar wel raad mee weet en dat het van zelf wel minder word. Daarnaast ga ik waarschijnlijk een LASER behandeling laten doen (weet iemand trouwens wat dag ong kost?) zodat mijn gezicht weer op en top is.

's Avonds was ik mijn gezicht niet meer, maar blijf er zoveel mogelijk van af, zodat het rust krijg te herstellen. Ook als ik is een dagje vrij ben sla ik de douche over, en laat mijn huid gewoon met rust.
pi_72702056
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:07 schreef Kersentaart het volgende:
Worden alleen de BIJwerkingen erger als je te veel vitamine A neemt, of heeft het ook een sterkere werking?

Nou, vanochtend naar mijn dermatoloog geweest. Alles helemaal prima, bloedtest ook, ik mag nu aan de 60 MG/dag ipv 40MG/dag. Hij zij dat als de bijwerkingen te erg werden dat ik met de dosis mocht experimenteren, dus ik hoop dat ik niet te erg last krijg. (Wat nu erg meevalt)
Hij zij ook tegen mij dat ik heel lang een onderhoudsdosis moet slikken (10 mg om de 2 dagen) nadat ik klaar ben met de 60 MG/dag, omdat zo het onderhuidslittekenweefsel ook kan herstellen.

Nou ik ben benieuwd hoe het me gaat vallen.
Of het ook een sterkere werking heeft als je vitamine A neemt dat weet ik niet. Maar die ondehoudsdosis die jij gaat krijgen dat lijkt mij inderdaad wel fijn als dat zou helpen en de bijwerkingen zijn dat ook een stuk minder dus het enige nadeel is dan het innemen van het pilletje maar goh als dat alles is.

Maar ik ben nu dus 8 maanden aan de ROA en ik slik 20 MG/DAG. Ik zei aan het begin van de kuur tegen mijn dermatoloog dat ik op internet had gelezen dat mensen ongeveer 6 maanden aan de ROA zitten. Toen zei mijn dermatoloog, nou wij doen meestal wel langere kuren omdat we daar betere ervaring mee hebben. Dus ik zei van oke, 1 jaar dan ofzo?? Toen zei mijn derma nou dat zeker. Dus ik weet niet precies hoelang ik aan de ROA moet maar als ik die 120MG/DAG wil halen moet ik 1 jaar en 3 maanden ROA slikken. Dus ik wil dat dan ook echt doen. Liever zelfs nog 1 maandje extra als zekerheid dat ik genoeg binnen heb gekregen en dat de kans groter is dat het niet meer terug komt.
hoi
pi_72702764
Ook ik ben net begonnen met mijn eerste roa-kuur, ben heel benieuwd
Ben gisterochtend begonnen met 20 MG..
Heb al een potje cetaphil besteld, maar nou wil ik graag ook Aquaphor bestellen.. Ik had dat meisje gemaild die aquaphor verkoopt, maar nog niks terug gehoord.
Heeft iemand toevallig nog een potje over?
pi_72706953
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:26 schreef roacmeneer het volgende:

[..]

Soms doe ik wel is sudocreme op de rode plekjes, maar eigenlijk heb ik het idee dat dat niet echt werkt en ik geef er niet echt meer aandacht aan. Heb het idee dat roa daar wel raad mee weet en dat het van zelf wel minder word. Daarnaast ga ik waarschijnlijk een LASER behandeling laten doen (weet iemand trouwens wat dag ong kost?) zodat mijn gezicht weer op en top is.

Wordt er niet in de bijsluiter nadrukkelijk vermeld dat je een jaar moet wachten met laser behandelingen en dergelijke? IVM permanente beschadiging?

Eerste week zit er voor mij op. Huid is na de verergering van een paar dagen terug nu echt aan het kalmeren. Begin nu al resultaat te zien.
pi_72708381
quote:
Op zondag 13 september 2009 19:20 schreef BasilicumPlant het volgende:

[..]

Wordt er niet in de bijsluiter nadrukkelijk vermeld dat je een jaar moet wachten met laser behandelingen en dergelijke? IVM permanente beschadiging?

Eerste week zit er voor mij op. Huid is na de verergering van een paar dagen terug nu echt aan het kalmeren. Begin nu al resultaat te zien.
Ja ik zei ook niet dat ik morgen ga LASERen. Dat doe ik wel op advies van mijn derma en in de kliniek waar ik kan LASERen.
pi_72709503
quote:
Op zondag 13 september 2009 00:12 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Dank voor de tips, ik schrijf ze meteen op. Waar bestel je trouwens Aquaphor?
Via Roaccutanekuur.nl! Ik krijg er hele zachte lippen van!
pi_72709782
quote:
Op zondag 13 september 2009 20:26 schreef missbutterfly het volgende:

[..]

Via Roaccutanekuur.nl! Ik krijg er hele zachte lippen van!
Ik had dat meisje van roaccutanekuur.nl gemaild maar krijg geen reactie
  maandag 14 september 2009 @ 10:00:40 #237
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_72723089
Wat denken jullie van de combinatie Acné en voeding?

Ik eet namelijk écht heel gezond en merk dat -als ik ongezonder eet- ik ook meer acné krijg. Een self fulling prophecy of een echt verband?

Koemelk drink ik al niet meer en ik probeer ook steeds minder brood (en granen) te eten, maar dat is bijna niet te doen als puber. Verder een goede multi + visolie + vitamine C.

Op dit moment zit ik aan de antibiotica voor de 4e maand (moet er eigenlijk nog 2) maar ik overweeg te stoppen. Ik zit echt een half uur op de wc 's morgens en heb veel buikpijn etc. Mijn tanden zijn ook wat aan het verkleuren..

Ik heb het al eens eerder gevragen hier, maar hebben jullie toevallig ervaring met Vitamine B5? Mijn dermatoloog kende dit 'middel' niet eens, vandaar..

Het is natuurlijk ook weer zo dat ze er niks aan kunnen verdienen en het daarom niet willen kennen. Je kunt moeilijk octrooi aanvragen om een Vitamine (B5). Of ben ik complot alu-hoedje bezig?

Ik ben bang dat de dermatoloog geen Roa gaat voorschrijven.

Ik wil er nu gewoon eens vanaf. Heb vorig jaar vakanties met vrienden en school afgezegd en dat wil ik dit jaar niet nog eens laten gebeuren!

Hellup!
Alvast bedankt

[ Bericht 7% gewijzigd door Onbepaald op 14-09-2009 10:13:48 ]
Geef rijst en train je Engels!
pi_72725214
Ik hoor van elke dokter / huisarts / dermatoloog dat voeding niets te maken heeft met acné. Het blijft echter wel een twijfelachtige kwestie. Vaak is de gedachte dat je mogelijk acne krijgt van wat je eet al genoeg om inderdaad pukkels erbij te krijgen. Ik heb ook jaren geen kaas / melk of vette dingen gegeten. Na een tijdje boeide me het niet meer en ging ik gewoon weer brood met kaas eten etc. Ik merkte eigenlijk geen verschil. Het gaat er gewoon om dat je het met mate doet, en evenwichtig eet. Of je er nou acne van krijgt of niet; het is altijd beter voor je. ( Ik heb zelfs nog een half jaar op één of ander dieet gezeten met 400 gram groene groenten per dag, hielp niets)

Vitamine B5 werkt wel voor een betere huid, haren en nagels etc. Maar het zal nooit als medicijn werken tegen acne zoals roa of antibiotica doet. Zeker niet als je er chronisch last van hebt. Ik heb ook een maand lang hoge doses vitamine B geslikt en merkte geen verschil. Het enige dat écht werkt blijft toch roaccutane.. Overtuig je dermatoloog!

Weet iemand trouwens een goed middel tegen branderig / rode plekken door het gebruik van roaccutane?

[ Bericht 5% gewijzigd door BasilicumPlant op 14-09-2009 13:31:14 ]
pi_72733011
Is Acid A vit.(tretionine)ofzo nou een creme vorm van roaccutane?
en als je het voor de 1e x gebruikt meteen een rode en schilverige huid?
of helpt het meteen want ik heb nu een puisterige tijd en heb morgen schoolfoto
pi_72734031
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:37 schreef mfkz het volgende:
Is Acid A vit.(tretionine)ofzo nou een creme vorm van roaccutane?
en als je het voor de 1e x gebruikt meteen een rode en schilverige huid?
of helpt het meteen want ik heb nu een puisterige tijd en heb morgen schoolfoto
Vanavond smeren betekend morgen perfecte bruine huid zonder oneffenheden... ff nadenken knul.
pi_72734124
Oef... die breakout waar ik eerder over typte is gelukkig uitgebleven. Nu alleen nog een paar rooie vlekjes en een paar onderhuidse bobbels. Ik hoop nu echt heel erg dat die er EINDELIJK uit gaan.
Bijna een week aan de 60 MG/dag. En daarvoor 40 Mg/dag.
Ik krijg wat meer last van m'n ogen. Het lijkt alsof ze 'moe' zijn, of gestresst. Zo voelt het, meer mensen die het zelfde hebben?
Voor de rest gaan m'n lippen echt naar de tering. Niets blijkt te helpen. (Iemand nog suggesties?) aangezien ik dat aquaphor zo'n gedoe vind om te krijgen en blistex werkt niet echt heel goed.
M'n huid is een stuk droger, ik heb een soort rare uitslag onder aan m'n armen. Het jeukt niet echt maar het is wel vervelend. 's Avonds voor het slapen gaan maar gewoon wat elocon op smeren en dan gaat het wel weer.

Ik laat nog wel weten of ik nog zo'n lekkere breakout krijg..
  maandag 14 september 2009 @ 17:30:10 #242
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_72734521
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:37 schreef mfkz het volgende:
Is Acid A vit.(tretionine)ofzo nou een creme vorm van roaccutane?
en als je het voor de 1e x gebruikt meteen een rode en schilverige huid?
of helpt het meteen want ik heb nu een puisterige tijd en heb morgen schoolfoto
Het is een creme van Vitamine A die ervoor zorgt dat de huid (cellen) sneller vernieuwen. Het zit blijkbaar ook in veel dure drogisterijcremes voor een mooie huid etc, maar dan in zo'n lage hoeveelheden dat het nauwelijks effect kan hebben. De tretoine van de huisarts / dermatoloog heeft wel een bewezen effect. Het werkt vooral op de lange termijn dus ik vrees dat je iets anders moet zoeken voor de schoolfoto.

Je bent een man of niet?
Geef rijst en train je Engels!
pi_72735718
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:13 schreef roacmeneer het volgende:

[..]

Vanavond smeren betekend morgen perfecte bruine huid zonder oneffenheden... ff nadenken knul.
ik bedoel dat het niet morgen erger word,maar juist verbetering misschien die puisten die ik nu heb met pus dat die morgen uit gedroogd zijn en juist niet extra groot ofzo?
en ja ik ben een man
  maandag 14 september 2009 @ 18:21:34 #244
261797 Onbepaald
Met citroentje graag!
pi_72736086
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:09 schreef mfkz het volgende:

[..]

ik bedoel dat het niet morgen erger word,maar juist verbetering misschien die puisten die ik nu heb met pus dat die morgen uit gedroogd zijn en juist niet extra groot ofzo?
en ja ik ben een man
Tretoine gaat 'm in dat geval niet worden. Wellicht kun je wat benzyl gebruiken, als je die nog ergens hebt liggen..
Geef rijst en train je Engels!
pi_72742219
Ik bedoel als ik nu tertroine ga gebruiken dat me gezicht meteen volgende ochtend onder de schilfers zit of dat het wel een beetje helpt en dan pas''outbreakt''. en BP werkt niet meer bij mij ik heb het 4 maanden gebruikt k krijg ook als ik dat op doe puisten erbij
pi_72742730
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:17 schreef Kersentaart het volgende:
Oef... die breakout waar ik eerder over typte is gelukkig uitgebleven. Nu alleen nog een paar rooie vlekjes en een paar onderhuidse bobbels. Ik hoop nu echt heel erg dat die er EINDELIJK uit gaan.
Bijna een week aan de 60 MG/dag. En daarvoor 40 Mg/dag.
Ik krijg wat meer last van m'n ogen. Het lijkt alsof ze 'moe' zijn, of gestresst. Zo voelt het, meer mensen die het zelfde hebben?
Voor de rest gaan m'n lippen echt naar de tering. Niets blijkt te helpen. (Iemand nog suggesties?) aangezien ik dat aquaphor zo'n gedoe vind om te krijgen en blistex werkt niet echt heel goed.
M'n huid is een stuk droger, ik heb een soort rare uitslag onder aan m'n armen. Het jeukt niet echt maar het is wel vervelend. 's Avonds voor het slapen gaan maar gewoon wat elocon op smeren en dan gaat het wel weer.

Ik laat nog wel weten of ik nog zo'n lekkere breakout krijg..
Ik heb dat met de ogen ook. Soms prikken ze en in de ochtend zijn ze droog. De dermatoloog gaf me duratears. Dat zijn oogdruppels. Per dosis apart verpakt, je neemt het makkelijk mee. Helpt wel! Misschien een idee. Hehe voor de lippen kan ik echt alleen zeggen: Aquaphor. Ik heb vrijdagavond/nacht weer gemaild ervoor en vandaag stuurde ze dat ze het op de post heeft gedaan.
pi_72744991
Zo snel werken retinoiden nu ook weer niet. Schilfering vindt vaak zo rond het einde van de eerste week plaats. Verder is tretinoïne (en de andere retinoiden) niet echt het middel voor 'puisten' (whiteheads/cysten, de echte ontstekingen dus), maar meer voor mee-eters (blackheads) en diep verstopte poriën. Het gaat immers de hyperkeratinisatie tegen en niet de acné-bacterie (compleet andere oorzaak).

Als je echt van je puisten af wil, zou ik in jouw geval het volgende 'stappenplan' gebruiken, waarbij steeds het opvolgende middel wordt gebruikt als het eerdere niet werkt:
Benzoyl Peroxide ('Benzac') -> Benzoyl Peroxide/Clindamycine (Duac) -> Isotretinoïne ('Roaccutane')

Inderdaad, dit is een bijzonder kort 'stappenplan' als je ziet wat er allemaal beschikbaar is, maar de rest van de middelen werkt of vooral tegen mee-eters of vallen onder antibiotica. De laatste groep gaat net als de bovenstaande 3 middelen ook de acne bacterie tegen, maar moet na een bepaalde tijd gestaakt worden. De acne bacterie komt dan altijd weer keurig terug.

Roaccutane werkt eigenlijk zwak tegen de acne bacterie: het is immers een retinoide. Je zou denken dat het middel daarom niet in het rijtje hoort, maar Roaccutane heeft een speciaal iets: het is het enige anti-acne middel dat de talgproductie beïnvloed (de derde factor die speelt bij acne, naast de hyperkeratinisatie en de bacterie dus) en permanent ook bij de juiste hoeveelheid. Via deze 'omweg' bestrijd roaccutane dus ook de ontstekingen.

Uiteraard moet je voor bovenstaande middelen wel naar je huisarts (op Benzac na natuurlijk).

[ Bericht 0% gewijzigd door vdHoek op 14-09-2009 22:12:01 ]
pi_72747146
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:00 schreef Onbepaald het volgende:
Wat denken jullie van de combinatie Acné en voeding?

Ik eet namelijk écht heel gezond en merk dat -als ik ongezonder eet- ik ook meer acné krijg. Een self fulling prophecy of een echt verband?

Koemelk drink ik al niet meer en ik probeer ook steeds minder brood (en granen) te eten, maar dat is bijna niet te doen als puber. Verder een goede multi + visolie + vitamine C.

Op dit moment zit ik aan de antibiotica voor de 4e maand (moet er eigenlijk nog 2) maar ik overweeg te stoppen. Ik zit echt een half uur op de wc 's morgens en heb veel buikpijn etc. Mijn tanden zijn ook wat aan het verkleuren..

Ik heb het al eens eerder gevragen hier, maar hebben jullie toevallig ervaring met Vitamine B5? Mijn dermatoloog kende dit 'middel' niet eens, vandaar..

Het is natuurlijk ook weer zo dat ze er niks aan kunnen verdienen en het daarom niet willen kennen. Je kunt moeilijk octrooi aanvragen om een Vitamine (B5). Of ben ik complot alu-hoedje bezig?

Ik ben bang dat de dermatoloog geen Roa gaat voorschrijven.

Ik wil er nu gewoon eens vanaf. Heb vorig jaar vakanties met vrienden en school afgezegd en dat wil ik dit jaar niet nog eens laten gebeuren!

Hellup!
Alvast bedankt
De verhouding acne en voeding is zeker een recent debat in de acne wereld. Vooral suikers en zuivel worden genoemd als factoren die mogelijk de talgproductie beinvloeden en zodoende dus ook acne. Ik heb er eens wat boeken over gelezen (Clear Skin Diet o.a.), maar die dieet regimens zijn praktisch onuitvoerbaar. In het boek werd gegrepen naar veel elementen uit het traditionele, Japanse dieet: zie die producten hier maar eens makkelijk te krijgen.

Als de antibiotica niet werkt, kom je in de regel echt wel in aanmerking voor Roaccutane. Zo niet -> tijd voor een andere dermatoloog.
pi_72750417
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:31 schreef vdHoek het volgende:

[..]

De verhouding acne en voeding is zeker een recent debat in de acne wereld. Vooral suikers en zuivel worden genoemd als factoren die mogelijk de talgproductie beinvloeden en zodoende dus ook acne. Ik heb er eens wat boeken over gelezen (Clear Skin Diet o.a.), maar die dieet regimens zijn praktisch onuitvoerbaar. In het boek werd gegrepen naar veel elementen uit het traditionele, Japanse dieet: zie die producten hier maar eens makkelijk te krijgen.

Denk je niet dat het puur psychologisch werkt? Immers wordt je ook sneller dik als je tijdens het eten teveel nadenkt over hoe vet het eten wel niet is. En hoe zit het precies met stress? Laatst las ik dat uit onderzoek was gebleken dat stress geen invloed had op acne, terwijl ik in tijden van stress helemaal vol zit.
  maandag 14 september 2009 @ 23:44:02 #250
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_72751683
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:15 schreef F_S het volgende:
Ook ik ben net begonnen met mijn eerste roa-kuur, ben heel benieuwd
Ben gisterochtend begonnen met 20 MG..
Heb al een potje cetaphil besteld, maar nou wil ik graag ook Aquaphor bestellen.. Ik had dat meisje gemaild die aquaphor verkoopt, maar nog niks terug gehoord.
Heeft iemand toevallig nog een potje over?
Ben ook afgelopen zaterdag begonnen met een kuur, eerst een maand 20mg en daarna 40mg per dag. Ben benieuwd.

Overigens heb ik een week of twee geleden nog wat gekocht bij dat meisje, dus ze zal vast nog wel terug mailen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')