abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 29 januari 2000 @ 23:13:00 #1
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_244810
Kwam vandaag in de krant een overlijdensadvertentie tegen waarin in een gedichtje de volgende zinnen voorkwamen:

Big Brother hield je op de been
sleepte jou door kerst en oudjaar heen
4 maanden gevangen tussen 4 muren
zo kort ging ook jouw ziekte duren.


Vond het nogal opmerkelijk, vandaar deze topic.

pi_244811
Dodo,

Ik ga er van uit dat dit serieus bedoeld is, dus voor degene(n) die dit bericht hebben geplaatst:

Mijn oprechte condoleance.
Sterkte eli.

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
  zondag 30 januari 2000 @ 00:44:00 #3
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_244812
quote:
op 01-29-2000 om 11:22 PM schreef eli het volgende:
Dodo,

Ik ga er van uit dat dit serieus bedoeld is, dus voor degene(n) die dit bericht hebben geplaatst:

Mijn oprechte condoleance.
Sterkte eli.


Beste Eli,

uiteraard is dit serieus bedoeld. (Haagsche Courant, 29-01-2000). Ik vind het een beetje lullig dat er aan mijn bedoelingen getwijfeld wordt. Heb er ook nog een tijd over zitten dubben, plaatsen of niet plaatsen. Vond het curieus genoeg om het toch te plaatsen, maar probeer hier zeker niet iets of iemand belachelijk te maken!

pi_244813
quote:
op 01-30-2000 om 12:44 AM schreef Dodo het volgende:
Beste Eli,

uiteraard is dit serieus bedoeld. Ik vind het een beetje lullig dat er aan mijn bedoelingen getwijfeld wordt. Heb er ook nog een tijd over zitten dubben, plaatsen of niet plaatsen. Vond het curieus genoeg om het toch te plaatsen, maar probeer hier zeker niet iets of iemand belachelijk te maken!


Dodo,

Het was zeker niet mijn bedoeling om je jezelf lullig te laten voelen.
Als dat wel het geval was, mijn excuses daarvoor.
Ik had inderdaad mijn hersens moeten gebruiken, en moeten beseffen dat ik op het BB forum zat en niet op het onzin-topic.
Maar je moet toegeven, dat je af en toe met dit forum alle kanten op kunt.
Nu niet graag weer een terechtwijzing, ik besef terdege dat je met dit soort dingen niet spot.
Anders had ik er ook niet een welgemeende reactie onder geplaatst, en had ik jou topic verder vermeden.
groetjes eli.

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
  zondag 30 januari 2000 @ 01:18:00 #5
798 voyeur
bemoeit zich
pi_244814
uh Dodo, wil niet voor Eli spreken maar ik denk echt niet dat ze aan jou bedoelingen twijfelde hoor.
'Ik ga er van uit dat dit serieus is', sloeg ongetwijfeld op de tekst in de advertentie en terecht dat ze haar condoleances uitspreekt. De kans dat een naaste hier meeleest is niet eens zo klein als de overledene BB fan was, dus bij deze ook mijn condoleances. Verder kan ik me goed voorstellen dat de hype rond BB een sterfbed verlicht kan hebben door de broodnodige dagelijkse afleiding.

Tsja, post dit en zie dan dat Eli toch al weer boven me staat. Heb ik dus zeker niet vóór haar gesproken

[Dit bericht is gewijzigd door voyeur (Datum 30 Januari 2000).]

Here we are now, entertain us.
pi_244815
Voyeur,

Maar toch bedankt.
groetjes eli.

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
  zondag 30 januari 2000 @ 01:45:00 #7
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_244816
quote:
op 01-30-2000 om 01:18 AM schreef voyeur het volgende:
. Verder kan ik me goed voorstellen dat de hype rond BB een sterfbed verlicht kan hebben door de broodnodige dagelijkse afleiding.

Wat mij, kijkend naar Big Brother, elke keer weer opviel, was de gelijkenis met een ziekenhuis-opname. Je wordt met een aantal totaal vreemden op een hoop bij elkaar gegooid, je hebt geen privacy, je mag er niet uit, je wordt geobserveerd en je moet je allerlei dingen laten welgevallen. Ook in zo'n situatie groeien er vriendschappen, die buiten zo'n ziekenhuis niet voor mogelijk werden gehouden. Even zo vaak zijn die zo diep gevoelde vriendschappen over zodra je weer buiten zo'n ziekenhuis staat, of juist niet.

pi_244817
Deze Topic maakt bij mij heel wat los en grijpt me ook aan. Of ik er blij mee moet zijn weet ik niet, ik geef het de voordeel van de twijfel. Dodo zal het zeker serieus bedoelen zoals ik het lees, gelukkig dan maar.

In elk geval is mijn ervaring dat BB wel degelijk zo een impact kan hebben dat het je ergens door heen kan slepen. Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring en weet hoe het kan helpen de dagelijkse dingen even te doen vergeten. Verder ga ik er niet op in, ik heb al moeite genoeg met de titel van deze Topic.

Maar Dodo het is een mooi gedicht, laat de rest er wat van leren en niet gelijk schreeuwen dat het belachelijk is zo een programma en dat het belachelijk is dat het je in de ban heeft, niet nadenkende dat het wel eens voor iemand enorm belangrijk kan zijn om iets om handen te hebben. Laat degenen zijn schreeuwen eens omzetten in denken dan waren we al een heel stuk verder.

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 30 Januari 2000).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  zondag 30 januari 2000 @ 11:15:00 #9
2004 sunshine
Still shining!
pi_244818
Margot, dat heb je mooi gezegd...
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_244819
Margot, ik vroeg me al af of je zou reageren en ik heb er bewondering voor dat je het gedaan hebt.
Waar ik ook bewondering voor heb is dat de nabestaanden het in de advertentie gezet hebben....ik kan me namelijk voorstellen dat ze daar ook nare reakties op krijgen...ik hoop voor hen van niet.
Marian

  zondag 30 januari 2000 @ 13:38:00 #11
1829 Jewel
De enige echte!
pi_244820
quote:
op 01-30-2000 om 09:11 AM schreef oliebol2000 het volgende:
Laat degenen zijn schreeuwen eens omzetten in denken dan waren we al een heel stuk verder.

Dit is erg mooi gezegd en oh zo waar. Het geld eigenlijk voor alles.

pi_244821
Dit gedichtje zet je zeker aan het denken.
Ik weet zeker dat een programma een ontzettende impact op iemand kan hebben die het op dat moment op de een of andere manier heel moeilijk heeft, en Big Brother is daar natuurlijk een uitstekend voorbeeld van, omdat het gaat om echte mensen en de realiteit.

Liefs, Fannetje

pi_244822
Om bovenstaande bijdragen blijf ik, met grote regelmaat, de Topics in het BB-forum lezen. Het is gebleken dat na het stoppen van de uitzendingen van BB veel serieuze mensen op deze site blijven terugkomen met een grote diversiteit aan vragen, opmerkingen, levensvisies e.d. met, nog ergens heel ver in de verte, de oorspronkelijke invalshoek, BB. Voor de lezers van het allereerste uur zal het ook volstrekt duidelijk zijn dat Dodo (voormalig T) ons wijst op de impact die zo'n programma bij mensen kan verooorzaken. Een moderne versie van "eerst Napels zien en dan.....".
Prachtig dat iemand in zijn of haar laatste dagen van het leven hier zo van heeft genoten en verstrooiïng heeft gevonden.

Nu ik hier zo over na zit te denken, lopen de koude rillingen over mijn rug.

Niet alleen de ex-bewoners zijn er dus 'gelukkiger' van geworden, maar ook anomie mensen her en der in het land. Waarschijnlijk zal dit gegeven John de Mol gewoon worst wezen.

  maandag 31 januari 2000 @ 23:41:00 #14
2278 Dodo
Uitgestorven? Echt niet!
pi_244823
quote:
op 01-31-2000 om 11:03 PM schreef Coos het volgende:
. Voor de lezers van het allereerste uur zal het ook volstrekt duidelijk zijn dat Dodo (voormalig T) ons wijst op de impact die zo'n programma bij mensen kan verooorzaken. Een moderne versie van "eerst Napels zien en dan.....".

Beste Coos, bedankt voor je reactie. Wat ik even niet kan volgen is waarom Dodo voormalig T is!
Dodo is Dodo, was Dodo en zal ook wel Dodo blijven!

pi_244824
quote:
op 01-31-2000 om 11:41 PM schreef Dodo het volgende:
Beste Coos, bedankt voor je reactie. Wat ik even niet kan volgen is waarom Dodo voormalig T is!
Dodo is Dodo, was Dodo en zal ook wel Dodo blijven!


Voormalig Therapeut misschien?

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')