abonnement Unibet Coolblue
pi_70966824
Weet iemand dit:



en ook nog kleinere beestjes gevonden op het blad (die camsensor ziet meer dan mijn eigen ogen....)

www.just-my-2c.com
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:44:19 #2
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_70967318
oplossing is simpel....

Knip alle bladeren eraf!
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:44:32 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70967326
rupsjes worden vlinders en die zijn al zeldzaam... Laat de rupsjes leven en geniet straks van de vlinders
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_70967576
ok, blaadjes afknippen en in bak gooien heb ik al gedaan 2 weken terug. Ik denk dan gaan die beestjes niet dood en ben ik er toch vanaf. Dit mocht echter niet baten.

Mijn plantjes hebben nu weer allemaal blaadjes met gaten erin, en begint een beetje af te sterven, zonde want hij hangt vol met bramen (en de ander met frambozen) die aan het rijpen zijn. Ik kan mijn cam niet op de plant richten maar van de onderkant is denk ik 70% van de blaadjes aangetast en behoorlijk kapot.... ook zitten er bruine/dode blaadjes bij,,,,,,,

ik wil niet perse alle rupsjes dood hebben, maar als er een natuurlijke vijand is (lieveheersbeestjes ofzo) die zegmaar 80-90% afmaakt, zou ik gelukkig zijn (en de rupsjes en plantjes ook). chemische shit heb ik geen zin in in elk geval.
(ps t´is op een dakterras)
www.just-my-2c.com
pi_70968061
hij´s lekker mijn blaadjes op aan´t eten...........



Weet iemand wat voor vlinder dit wordt dan....:

www.just-my-2c.com
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:23:00 #6
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_70968800
Je moet gewoon een keer op die struik pissen (en dan goed dat al die blaadjes nat zijn);
werkt echt, honderd procent gegarandeerd!
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
pi_70968970
hahahaaha ga ik proberen!! maar niet nu, want m'n buurvrouw ligt te zonnen

maar zouden lieveheersbeestjes werken? kun je die ergens kopen ofzo??

Thnx!
www.just-my-2c.com
pi_70975201
iemand??
www.just-my-2c.com
  dinsdag 14 juli 2009 @ 18:59:42 #9
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70976133
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:28 schreef KooperG het volgende:
iemand??
Ja.

Je moet sluipwespen inzetten. De naam klinkt gevaarlijker dan het beestje is. Ze doen mensen niets en zijn nog geen 4mm groot. Wel is het familie van wespen. En familie van mieren. Wat ze doen is dat ze eitjes leggen in de eitjes en larven van rupsen. Zo kun je vrij snel je rupsenplaag oplossen.

Waar je aan sluipwespen komt als particulier weet ik niet. Ik weet niet of je tegenwoordig nog wat kennis bij het tuincentrum mag verwachten?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70976545
Okeejdan, toen ik dat las op wikipedia dacht ik dat dat gevaarlijke beestjes zouden zijn (klinkt wel scary, sluipwespen), maar goed daar ga ik even naar op zoek, hoop inderdaad bij een tuincentrum of anders ga ik wl bij een kweker langs die er wel aan kan komen ofo...

Zou ik ook nog lieveheersbeestjes nodig hebben voor de bladluis (zie 2e filmpje, kruipen zo voorbij), of richten die niet zo heel veel schade aan?

bij nader inzien heb ik namelijk niet zoveelzin om over mn plantjes heen te pissen, ik wil die bramen enzo en de wortels die eronder staan, ook nog eten namelijk (ja, pis is steriel, maar dan nog!!)
www.just-my-2c.com
pi_70977236
shit, er schijnen vele soorten sluipwesp te zijn, die ieder eigen voorkeur hebben. Dus kopen werkt ook niet perse....


ps, die ene van het filmpje heb ik net aan een spinnetje gevoerd (was nog lastig zat btw, hij bleef zich vasthouden....) en die eet hem wel maar is een beetje veel werk om ze er allemaal met de hand af te halen.......
www.just-my-2c.com
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 14 juli 2009 @ 19:35:12 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70977404
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:27 schreef KooperG het volgende:
hahahaaha ga ik proberen!! maar niet nu, want m'n buurvrouw ligt te zonnen
Gewoon ook onderzeiken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70978550
da's nu te laat, zon is alweer weg en mn buurvrouw ook
www.just-my-2c.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')