abonnement Unibet Coolblue
pi_70944192
Wij hebben een perseel op het oog waar een woning op staat die in zo slechte staat is dat slopen de beste optie is.
Nu hebben wij gehoord dat dat ontzettend duur is.... En dus samen met de kosten van een nieuw huis misschien wel niet te batelen is voor ons.

Weet iemand hoeveel het ongeveer kost om een huis van 100m2 ongeveer kost?
(simpel huis je zonder 2e verdieping, met punt dak en houten aanbouw.... keuken en badkamer zijn er al uitgesloopt door??)

En ev fundering (ik denk niet dat het onderheid is gezien het bouwjaar (1935)

Iemand noemde het bedrag van rond de 5000 euro terwijl een kennis van me dacht aan 50.000!!!
pi_70944249
Ik denk ook eerder aan 5.000 - 10.000 euro.

Je hebt te maken met:

- vergunning
- manuren
- materiaal
- afvoer puin

Zou toch niet meer mogen kosten dan bovenstaand bedrag.
  maandag 13 juli 2009 @ 20:23:23 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_70944351
Af laten branden, krijg je nog geld toe ook als je goed verzekerd bent.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_70944780
Inderdaad, de fik erin!
Huh?
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 20:36:49 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_70944839
Ligt ook aan de hoeveelheid mileugevaarlijke stoffen die in de woning zit, die moeten allemaal apart afgevoerd worden (asbest, dakleer, geverfd hout e.d.). Denk zelf niet dat je het met ¤ 5000,- euro gaat redden; afval wordt in Nederland nu eenmaal duur betaald.

Niet alles in Nederland wordt ook geaceppeteerd als bouw/sloopafval....
quote:
Bouwafval:

Wel toegestaan:
Alle afvalstoffen die vrijkomen tijdens het (ver) bouwen of slopen van uw bedrijfpand of woning verder tevens toegestaan:

Grofvuil(huisraad)
Steenachtig materiaal
Gasbeton / Gipsplaten
Sloophout / afvalhout
Meubilair
Metalen (ferrro en non-ferro)
Kunststoffen
Maximaal 5% zand
Glas (alleen bovenop de container en goed verpakt)

Niet toegestaan:
Asbesthoudend of asbestgelijkend materiaal
Gevaarlijk afval / klein chemisch afval
Accu's (bijtende of irriterende stoffen)
koelkast/vriezer
Grond
Autobanden
Technisch rubber
Dakleer
quote:
Puin:

Wel toegestaan:
Keramische producten (wasbak, toiletpot)
Harde steensoorten (klinkers, betonpuin, tegels, dakpannen)
Kalkzandsteen
Schoon grind
Maximaal 10% zand

Niet toegestaan:
Gips en Gasbeton (zachte steensoorten)
Asbesthoudend of Asbestgelijkend materiaal
Gevaarlijk afval / klein chemisch afval
Vervuiling van: papier, hout of plastic
Asfalt
Grond
Om dan maar een idee te kunnen krijgen van de prijzen van een container zou je eens op deze website kunnen kijken --> http://www.afvalcontainershop.nl/
  maandag 13 juli 2009 @ 20:37:39 #6
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_70944868
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:19 schreef sandrav78 het volgende:
Wij hebben een perseel op het oog waar een woning op staat die in zo slechte staat is dat slopen de beste optie is.
Je kan niet beslissen of slopen de beste optie is als je de kosten niet eens weet.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_70944927
Ik heb nog nooit een eigen huis gesloopt, maar ik werk wel bij een bedrijf dat het dagelijks doet.

de meeste kosten zitten hem in het slopen met behulp van een mobiele of rups kraan, deze kosten al snel 50euro per uur met machinist.
tevens zijn er meestal 2 grondwerkers bij om te zorgen at het goed gaat, en voor het strippen van een woning ( maar deze kosten kun je flink omlaag brengen door zelf te doen )
en te zorgen dat ze niks kapot maken wat niet kapot mag
de kosten voor afvoer van grond stoffen ligt ongeveer rondt de prijs van:

Steen puin ( bakstenen, stucwerk en fundering ) 7,5 euro per ton
bsa ( Bouw en sloop afval ) 150 euro per ton

beste is om bij de sloop aanwezig te zijn en de spullen zo veel mogelijk uitzoeken dan zijn de kosten veel minder ( hout, stenen, enz splitsen )

maar ik zou zeggen dat het ongeveer tussen de 5,000 en de 10,000 euro gaat kosten, meestal kun je ook al gelijk door het bedrijf dat het sloopt een fundering uit laten graven.
dat is voor het sloop bedrijf ook een extraatje.

maar het de kosten voor een sloop en fundering graven zijn ook per provincie zeer verschillend.

ik hoop dat het wat dudelijker voor je geworden is wat de kosten ongeveer zijn
pi_70947324
Als wij sloopoffertes aanvragen voor het strippen van woningen komen we al snel tussen de ¤ 5.000 en ¤ 10.000 excl. BTW uit. Dus ik snap niet waar de lage hier genoemde bedragen vandaan komen. Maar zoals Vonkenboer al zegt hangt het heel sterk af van wat er precies gescheiden en afgevoerd moet worden...
pi_70947814
ik weet niet hoe het in NL zit met containerparken?

Als het is zoals in België (bijna onbeperkt gratis storten) dan zou ik zelf alle zaken zoals het schrijnwerk / glas eruit slopen, zodat je enkel de ruwbouw over houdt. Eveneens het dak zelf eraf halen en wegvoeren. Muren / vloeren / beton kan je dan makkelijk in een paar containers dumpen, en laten afvoeren (of zelf een dubbelasser kopen, en per 1.5 ton naar het containerpark voeren als het niet zo ver is). Het is arbeidsintensiever, maar wel héél goedkoop.

Wij hebben zo 5 jaar geleden een betonnen "bunker" van 25 x 8 x 3 meter hoogte afgebroken & naar het containerpark gevoerd (2 ton op de aanhangwagen, 500 kilo in de wagen per rit) en hebben daar amper geld in moeten investeren (wat benzine, een oude bestelwagen & een remorque).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_70948934
als een huis scheef staat en vol barsten zit is slopen lijkt mij de beste optie.
En de kosten.... dat ben ik een beetje aan het uitzoeken.
Had geen idee wat dat zou kunnen zijn... en is het echt heel erg veel begin ik er niet aan.
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:37 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Je kan niet beslissen of slopen de beste optie is als je de kosten niet eens weet.
pi_70949003
Thanks!!
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:39 schreef jointy het volgende:
Ik heb nog nooit een eigen huis gesloopt, maar ik werk wel bij een bedrijf dat het dagelijks doet.

de meeste kosten zitten hem in het slopen met behulp van een mobiele of rups kraan, deze kosten al snel 50euro per uur met machinist.
tevens zijn er meestal 2 grondwerkers bij om te zorgen at het goed gaat, en voor het strippen van een woning ( maar deze kosten kun je flink omlaag brengen door zelf te doen )
en te zorgen dat ze niks kapot maken wat niet kapot mag
de kosten voor afvoer van grond stoffen ligt ongeveer rondt de prijs van:

Steen puin ( bakstenen, stucwerk en fundering ) 7,5 euro per ton
bsa ( Bouw en sloop afval ) 150 euro per ton

beste is om bij de sloop aanwezig te zijn en de spullen zo veel mogelijk uitzoeken dan zijn de kosten veel minder ( hout, stenen, enz splitsen )

maar ik zou zeggen dat het ongeveer tussen de 5,000 en de 10,000 euro gaat kosten, meestal kun je ook al gelijk door het bedrijf dat het sloopt een fundering uit laten graven.
dat is voor het sloop bedrijf ook een extraatje.

maar het de kosten voor een sloop en fundering graven zijn ook per provincie zeer verschillend.

ik hoop dat het wat dudelijker voor je geworden is wat de kosten ongeveer zijn
pi_70949625
Heb een aantal jaren geleden gekeken naar de prijs van het slopen. Was toen ca. 10.000 euro ex btw. Zonder zelfwerkzaamheid en er van uitgaande dat er geen asbest opduikt.

De (meermaals) genoemde 5000 lijkt me aan de lage kant maar de 50.000 uit de OP zal het zeker niet worden.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')