abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 15 juli 2009 @ 22:24:31 #76
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71016433
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:03 schreef Luni het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens hoor, een beetje vernieuwing in de setlist had geen kwaad gekund, er zijn zat goeie nummers van oude albums die al tijden niet gespeeld zijn en ook zeer goed zijn. Zit nu de DVD van de Joshua Tree @ Paris te kijken, maar een nummer als Exit zou ik toch graag eens live horen, i.p.v al die uitgekouwde nummers. Electric Co en A Sort of Home Coming ook, waanzinnige nummers waar je het stadion ook plat mee krijgt.
Juist.
Niet dat Pride, SBS etc lelijk zijn, maar het is toch een beetje een "moetje". De vraag is, hoeveel mensen daar echt nog op zitten te wachten. Er zijn zóveel ándere mooie "gouwe ouwen".

Anyway, ik vind NLOTH gelukkig héél erg goed, dus ik kom toch wel aan m'n trekken.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:54:48 #77
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71023569
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:09 schreef Lobmans het volgende:

[..]

Ik dacht dat er toch zo'n 1500-2000 man in de circle ging. Op zich is er dus best wel wat plaats, maar het probleem is gewoon dat iedereen naar voren troept waardoor het daar overbevolkt is, terwijl er achteraan plaats zat is.
3000 man gaan erin. Been there .. done that .. no tour shirt. Hahah shirts zijn echt lelijk
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:56:59 #78
104654 empee1977
I am wide awake!
pi_71023583
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:03 schreef Luni het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens hoor, een beetje vernieuwing in de setlist had geen kwaad gekund, er zijn zat goeie nummers van oude albums die al tijden niet gespeeld zijn en ook zeer goed zijn. Zit nu de DVD van de Joshua Tree @ Paris te kijken, maar een nummer als Exit zou ik toch graag eens live horen, i.p.v al die uitgekouwde nummers. Electric Co en A Sort of Home Coming ook, waanzinnige nummers waar je het stadion ook plat mee krijgt.
Eindelijk iemand die het snapt. Nummers als exit en homcoming staan inderdaad op 3 en 4 in die lijst.
1 en 2 zijn nu wel gespeeld. En waarom geen Fez-Being Born maar wel een vage remix van crazy.
Gisteravond weer de dezelfde list. Ik hoop echt in Amsterdam dat ze weer een mega-verrassing gaan doen als in 2005 : miss sarajevo!!

Op naar Amsterdam...
There is a silence that comes to a house, where no one can sleep
I guess it is the price of love, I know it's not cheap!
pi_71025480
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 07:56 schreef empee1977 het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt. Nummers als exit en homcoming staan inderdaad op 3 en 4 in die lijst.
1 en 2 zijn nu wel gespeeld. En waarom geen Fez-Being Born maar wel een vage remix van crazy.
Gisteravond weer de dezelfde list. Ik hoop echt in Amsterdam dat ze weer een mega-verrassing gaan doen als in 2005 : miss sarajevo!!

Op naar Amsterdam...
Sluit ik me helemaal bij aan.

Ik zit stiekem wel te hopen op Exit. Na die uitziend van Peter R. de Vries over die J. van de S. was Exit vaak op de NL radio te horen. Wie weet..... (de wens is de vader van de gedachte) en bij A Sort of Homecoming, dan kun je mij aan de zuurstof leggen, dan ga ik helemaal kapot van geluk.

Doe ik ook nog een suggestie: Acrobat of One Tree Hill
I'm ready
Ready for the laughing gas
I'm ready
Ready for what's next
pi_71025742
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 07:56 schreef empee1977 het volgende:
quote:
Nummers als exit en homcoming staan inderdaad op 3 en 4 in die lijst.
Jou persoonlijke lijst?
quote:
1 en 2 zijn nu wel gespeeld.
En dat zijn? The Unforgetable Fire en Acrobat?
quote:
Gisteravond weer de dezelfde list. Ik hoop echt in Amsterdam dat ze weer een mega-verrassing gaan doen als in 2005 : miss sarajevo!!
Vrees dat we het toch met dezelfde lijst moeten doen.
pi_71027519
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:10 schreef Luni het volgende:


Vrees dat we het toch met dezelfde lijst moeten doen.

U2 kennende, vrees ik met je mee. Weinig variatie in de setlist. Vooral aan het begin van de tour.

Ach, maandag avond weten we meer.
I'm ready
Ready for the laughing gas
I'm ready
Ready for what's next
pi_71028031
Ik denk ook dat ze dezelfde setlist houden jammer genoeg; ik volg zo'n gast op Twitter die elke keer tijdens het concert de nummers van de setlist doorgeeft; elke keer denk ik: he nee niet weer hetzelfde.. Op den duur update die gast ook 'ik post alleen maar de setlist als er nog veranderingen in zijn, want het blijft toch steeds hetzelfde'
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:31:41 #83
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_71028276
mja wat willen jullie nou? Dat ze voor die 5% die hard fans alleen maar nummers als exit, i threw a brick, jerusalem en weet ik wat meer gaan spelen?
Het grootste deel van de bezoekers is echt niet zo die hard fan dat ze dat kennen. Dus het zou niet verstandig van ze zijn om dat te spelen. Natuurlijk hoef ik ook wowy en sunday bloody sunday enzo niet meer te horen. Maar ik begrijp wel dat het handiger is om het wel te doen.

En qua variatie, zo'n show vergt nogal wat voorbereiding. Qua licht, beeld en geluid. Als je een ernome selectie maakt om te kunnen spelen kan dat nooit zo goed uitgewerkt worden dan de 30 (?) nummers die ze nu hebben bedacht. Dan maar minder variatie en goed uitgewerkt wat mij betreft. En zoals al eerder over gesproken hier, de meeste mensen gaan toch 1 keer tijdens een tour, dus om nu elke avond je set aan te passen voor de 1% die vaker komt...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_71029396
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:31 schreef Dandelion het volgende:
mja wat willen jullie nou? Dat ze voor die 5% die hard fans alleen maar nummers als exit, i threw a brick, jerusalem en weet ik wat meer gaan spelen?
Het grootste deel van de bezoekers is echt niet zo die hard fan dat ze dat kennen. Dus het zou niet verstandig van ze zijn om dat te spelen. Natuurlijk hoef ik ook wowy en sunday bloody sunday enzo niet meer te horen. Maar ik begrijp wel dat het handiger is om het wel te doen.

En qua variatie, zo'n show vergt nogal wat voorbereiding. Qua licht, beeld en geluid. Als je een ernome selectie maakt om te kunnen spelen kan dat nooit zo goed uitgewerkt worden dan de 30 (?) nummers die ze nu hebben bedacht. Dan maar minder variatie en goed uitgewerkt wat mij betreft. En zoals al eerder over gesproken hier, de meeste mensen gaan toch 1 keer tijdens een tour, dus om nu elke avond je set aan te passen voor de 1% die vaker komt...
Kan ik inkomen. Ik preek voor eigen parogie

Zelf zie ik New Years Day ook nog wel voorbij komen in Chorzow (Polen).
I'm ready
Ready for the laughing gas
I'm ready
Ready for what's next
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:52:11 #85
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_71030616
Ik was al blij dat ik op de 2e dag bij de Vertigo tour Out Of Control hoorde! Och man wat ging ik los!

Daarbij is mijn zus door de rug gegaan, dus geen Arena-hangen maandag... Vertrekken in de middag en proberen ergens bij de regie-tafel te komen zodat we wat te leunen hebben
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_71031229
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:31 schreef Dandelion het volgende:
mja wat willen jullie nou? Dat ze voor die 5% die hard fans alleen maar nummers als exit, i threw a brick, jerusalem en weet ik wat meer gaan spelen?
Nou iets meer vernieuwing zou van mij wel mogen, ze spelen een aantal nummers van het nieuwe album, en voor de rest verschilt het niet erg tenopzichte van vorige tour. Er zijn nu nummers die spelen ze al járen en jaren achter elkaar terwijl ze zoveel goede nummers hebben.

Als je naar Bruce Springsteen kijkt, die setlist van hem zit meer variatie in en die speelt per avond altijd wel een nummer waarmee hij iedereen verrast.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:21:49 #87
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_71031535
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:12 schreef Luni het volgende:

[..]

Nou iets meer vernieuwing zou van mij wel mogen, ze spelen een aantal nummers van het nieuwe album, en voor de rest verschilt het niet erg tenopzichte van vorige tour. Er zijn nu nummers die spelen ze al járen en jaren achter elkaar terwijl ze zoveel goede nummers hebben.

Als je naar Bruce Springsteen kijkt, die setlist van hem zit meer variatie in en die speelt per avond altijd wel een nummer waarmee hij iedereen verrast.
Dat van springsteen kan ik niet over oordelen, die heb ik nooit gezien. Weet ook niet wat die aan video shizzle gebruikt enzo.

En qua nummers... volgens mij valt dat nog wel mee, Unforgetable fire is sinds 1990 al niet meer gespeeld, ultra violet spelen ze toch ook niet donders vaak. Als ik het zo snel bekijk zijn van de 23 nummers 10 of 11 die je vorige tour ook hebt gehoord. Maar ja, dat zijn dan ook de grootste hits.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:24:56 #88
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_71031626
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:12 schreef Luni het volgende:

[..]

Als je naar Bruce Springsteen kijkt, die setlist van hem zit meer variatie in en die speelt per avond altijd wel een nummer waarmee hij iedereen verrast.
Springsteen gebruikt niet zoveel visueel geweld als U2 doet voor zover ik weet.
Die zal wel zijn vaste lichtcrew hebben die alle nummers kunnen en daardoor een paar keer improviseren in zijn request gedeelte.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_71032036
Mojo gooit er ondertussen nog een verkapte reclame campagne tegenaan.
quote:
U2 nog niet uitverkocht

AMSTERDAM - Voor de Nederlandse concerten van U2 zijn nog kaarten beschikbaar. Dat bevestigde concertorganisator Mojo donderdag. Er zijn per show nog een paar honderd kaarten te koop.

De optredens op 20 en 21 juli in de Amsterdam Arena waren in eerste instantie uitverkocht. Nadat tijdens de eerste show van de nieuwe Europese tournee in Barcelona (20 juni) bleek hoe de opstelling was, werd duidelijk dat er nog wat entreebewijzen konden worden verkocht. Deze zijn nog niet allemaal over de toonbank gegaan.

De concerten zijn onderdeel van de 360 graden-tournee van de Ierse band, waarbij het publiek rondom het podium staat zodat de band van alle kanten te bekijken is.

U2 sluit de Europese toer op 22 augustus af in de Britse stad Cardiff. Daarna volgen concerten in Noord-Amerika.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:40:53 #90
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_71032163
Het geklaag over de setlist is bij veel bands aan de orde van de dag. Maar ik denk ook een beetje dat het komt omdat je tegenwoordig een hele tour zowat op internet kunt volgen. Tot een x-aantal jaren geleden was dat niet mogelijk, en wist je pas tijdens het concert zelf wat de setlist van zo'n tour was. De hits, de "warhorses" zullen toch altijd gespeeld blijven worden, en zou U2 een hele set met obscuur materiaal spelen, dan zouden heel veel mensen teleurgesteld de zaal verlaten. Plus, er zullen altijd mensen zijn die U2 deze tour voor het eerst zien, en die willen natuurlijk ook die bekende nummers horen. Misschien zou een tour in de wat kleinere zaaltjes wat voor U2 zijn. De Stones hebben dat ook eens gedaan: alleen maar obscuur materiaal spelen: geweldig voor de diehards.
.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:57:56 #91
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_71032693
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:40 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Het geklaag over de setlist is bij veel bands aan de orde van de dag. Maar ik denk ook een beetje dat het komt omdat je tegenwoordig een hele tour zowat op internet kunt volgen. Tot een x-aantal jaren geleden was dat niet mogelijk, en wist je pas tijdens het concert zelf wat de setlist van zo'n tour was. De hits, de "warhorses" zullen toch altijd gespeeld blijven worden, en zou U2 een hele set met obscuur materiaal spelen, dan zouden heel veel mensen teleurgesteld de zaal verlaten. Plus, er zullen altijd mensen zijn die U2 deze tour voor het eerst zien, en die willen natuurlijk ook die bekende nummers horen. Misschien zou een tour in de wat kleinere zaaltjes wat voor U2 zijn. De Stones hebben dat ook eens gedaan: alleen maar obscuur materiaal spelen: geweldig voor de diehards.
deze discussies heb je met meer bands die al jaren bestaan, met grote hits word als het ware slachtoffer van je eigen succes en moet je sommige nr's gewoon spelen. Aan de andere kant horen die er gewoon bij en zijn het vaak ook echte toppers. Maar ik kan me voorstellen als je ze 6x gaat zien en ze veranderen heel weinig dat je dat wat minder vind.
Maar komen ze volgend jaar niet terug, maybe met een totaal andere setlist?
pi_71035625
Iemand nog twee veldkaarten over misschien?? PM ME!!! Of het nou voor de maandag of dinsdag is maakt niet uit.

Kennen jullie deze twee video's?



[ Bericht 1% gewijzigd door kreuk050 op 16-07-2009 16:11:39 ]
pi_71037660
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:50 schreef CoExist het volgende:
Yeah... nog 1 weekje...

Heb vandaag ook eindelijk "U2 - Medium, Rare and Remastered" binnen gekregen...
Duurt een paar maanden... maar dan heb je ook wat!
Dat laatste vind ik nogal tegenvallen. Ik heb al jaren een kopie van de bootleg Unreleased & rare, en daar voegt het officiële album weinig aan toe. Sterker nog, de nummers staan in bijna dezelfde volgorde als ik het me goed herinner.

Parijs 11/7 was de coolheid zelve trouwens. Ik vond alleen het publiek een beetje een lauwe bedoening. In ieder geval in het vak waarin ik zat (N18). Niet de helemaal-uit-je-dak-gaan-sfeer die ik verwacht had. Maar misschien moet je dat ook niet verwachten van zitplaatsen? Anyway, daarom ga ik ook proberen staanplaatsen te scoren voor een van de volgende concerten. Kijken of ik nog wat van de uitzinnigheid mee kan pikken.

P.S. de ontwerper van de lichtshow bij deze tournee verdient een prijs.
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:42 schreef LeonH het volgende:
Hoeveel mensen passen er in de inner circle in de Arena?

Ik las ergens een forumpost van iemand die om 9u 's ochtends aansloot in de rij voor het stadion en 's avonds nog nét de inner circle in kwam. 5 minuten na hem/haar sloten ze de toegang. M.a.w. vroeg komen is het devies, maar je hoeft dus niet per se voor de deur te kamperen als je kans wil maken op innercircleplaatsen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:23:25 #94
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71037742
9 uur sochtends
Dan ga ik wel effe 10 meter verder naar achteren staan. In het Gelredome toen kon ik hem ook nog een hand geven, stond ik ook net buiten die circle.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_71037894
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:23 schreef Damzkieee het volgende:
9 uur sochtends
Ik weet het ook pas sinds kort, maar het schijnt de gewoonste zaak van de wereld te zijn bij U2-concerten dat er de avond tevoren al honderden fans voor het stadion liggen te kamperen. Die daarmee anderen die een kansje willen maken op een plek ergens vooraan ook dwingen al vroeg van de partij te zijn.
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:30:05 #96
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71037975
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ik weet het ook pas sinds kort, maar het schijnt de gewoonste zaak van de wereld te zijn bij U2-concerten dat er de avond tevoren al honderden fans voor het stadion liggen te kamperen. Die daarmee anderen die een kansje willen maken op een plek ergens vooraan ook dwingen al vroeg van de partij te zijn.
Das toch echt gekkenwerk, als je bedenkt dat als je om 16.00 komt, je nog een prima plek hebt vlakbij de 'catwalk'
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_71038849
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ik weet het ook pas sinds kort, maar het schijnt de gewoonste zaak van de wereld te zijn bij U2-concerten dat er de avond tevoren al honderden fans voor het stadion liggen te kamperen. Die daarmee anderen die een kansje willen maken op een plek ergens vooraan ook dwingen al vroeg van de partij te zijn.
Gezien de wachtrij bij de Vertigo tour, denk ik niet dat het zo erg zou zijn als je schetst. Mijn ouders waren er pas om 16.00 en stonden net buiten het voorste vak. Ik zelf was er 's ochtends om 8 uur en stond vooraan tegen het dranghek bij een van de 2 B-podia. En gezien de show van dat hele apparaat waaronder ze optreden, is verder naar achteren staan zeker geen straf. Daarnaast heb je in het voorste vak ook nog eens last van enkele loopbruggen welke over het publiek bewegen. Volgens mij zijn de beste plaatsen net buiten het voorste vak tegen de runway om het hoofd podium heen. Je ziet veel van de show en tevens ook nog eens alle bandleden van dichtbij. Het maakt mij niet zo veel uit waar ik sta, dat het TOP gaat worden, staat als zo goed als vast. Maar daar staan live shows van U2 bekend om.

BTW: Wie gaan er allemaal camperen van zondag op maandag bij de Arena?
I'm ready
Ready for the laughing gas
I'm ready
Ready for what's next
pi_71039331
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ik weet het ook pas sinds kort, maar het schijnt de gewoonste zaak van de wereld te zijn bij U2-concerten dat er de avond tevoren al honderden fans voor het stadion liggen te kamperen. Die daarmee anderen die een kansje willen maken op een plek ergens vooraan ook dwingen al vroeg van de partij te zijn.
Kamperen is nadrukkelijk verboden door het U2 management. De omgeving van de venue zal worden afgesloten voor zover mogelijk. Het wachten mag binnen vanaf 10 of 12 uur, dat bepalen de lokale autoriteiten. Of deze regels echt gehandhaafd worden weet ik niet.
pi_71039397
De avond op voorhand al gaan kamperen voor het stadion is sowieso nergens voor nodig hoor. Teneerste mag dat al niet, het management heeft met de concertorganisators afgesproken dat de wachtrijen pas opengesteld worden vanaf een uur of 9 'smorgens. Vroeger kun je in feite dus niet naar daar, en dan zult ge dus ergens op de parking gaan moeten kamperen..

En in Nederland enz loopt het op dat vlak sowieso niet de spuigaten uit hoor. In de zuiderse landen, en in de VS, daar gebeurt het wel dat de fans al 's avonds gaan kamperen. In Amsterdam daarentegen is het al meer dan vroeg genoeg indien ge in de voormiddag ergens arriveert hoor indien ge zeker wilt zijn van een plaatsje in de inner circle.
Enja ook wie rond 16u ofzo arriveert, zal nog wel een goede plaats hebben.

Ikzelf zal er wellicht rond 11u-12u zijn. Vroeger alvast niet, want ik kom van België en heb dus geen zin om 's morgens vast te staan in de ochtendspits.
pi_71039808
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:12 schreef kibber het volgende:

[..]

Kamperen is nadrukkelijk verboden door het U2 management. De omgeving van de venue zal worden afgesloten voor zover mogelijk. Het wachten mag binnen vanaf 10 of 12 uur, dat bepalen de lokale autoriteiten. Of deze regels echt gehandhaafd worden weet ik niet.
Zie hier wat reacties van fans op die regels:
quote:
And "No Camping"?

I guess no one told the people who are already camping outside Camp Nou.

--

"For safety reasons, The U2 360° Tour, along with the stadiums, will not permit any overnight camping or lines on venue property. This includes parking lots and streets surrounding the venue. All gates and entrances to these points will be closed."

And isn't this the official disclaimer we see every tour?

So are people already camping out for Barcelona?

--

about the "no camping rule." Nothing will change. There are 450 waiting in in Barcelona. They were not asked to move.

--

you're supposed to line up the day of the show between 9 am and noon? whaaat?
yeah, right. like that's going to happen.

Bron
Dus om je laatste vraag te beantwoorden: nee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')