abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 juli 2009 @ 19:36:48 #26
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_70712424
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:30 schreef Iblis het volgende:
In Nederland is de publieke opinie m.b.t. zuivel in ieder geval meer gestoeld op agrarische belangen (melkplas, boterberg) dan dat er degelijke wetenschap achter zit. Want of en hoe melk precies bijdraagt bij sterke botten is dus nog helemaal niet zo goed duidelijk. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je melk wat mij betreft moet mijden omdat het gevaarlijk is, dat geloof ik ook niet.
Heel wageningen zit volgesponsord door zuivelindustrie.
En de gezondheidsraad die de adviezen geeft aan overheid en voedingscentrum zit vol met mensen uit wageningen... he toevallig?
Er zitten in de gezondheidsraad mensen met achtergrond bij bedrijven als Danone. En zelfs iemand die in een internationale zuivelwerkgroep zit. Ook zit er een in een stichting rond Osteoporose (waar elke kritiek in hun gastenboek snel verdwijnt als je kritiek hebt op zuivel dus...).

Kortom kan je vragen stellen bij de objectiviteit van de gezondheidsraad. En of ze wel integer genoeg zijn.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:25:41 #27
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_70714509
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:11 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het bewijs waarvoor of waartegen?
Het feit dat mensen omnivoren zijn en geen herbivoren. Mensen die denken van wel zijn geheel tegen de natuur bezig
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 6 juli 2009 @ 20:44:05 #28
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70715369
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:25 schreef Demophon het volgende:

[..]

Het feit dat mensen omnivoren zijn en geen herbivoren. Mensen die denken van wel zijn geheel tegen de natuur bezig
Ja, maar dat ‘tegen de natuur’, daar heb ik het niet zo op als argument. Dan kun je het laten sterven van vrouwen in het kraambed ook wel vergoelijken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:57:44 #29
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_70715974
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:44 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, maar dat ‘tegen de natuur’, daar heb ik het niet zo op als argument. Dan kun je het laten sterven van vrouwen in het kraambed ook wel vergoelijken.
Ik overdrijf ook een beetje

Het is wel een gegeven dat sommige vrienden van mij vegetarier uit principe zijn en altijd 'natuur dit, natuur dat' principes uit de kast halen. Waarop ik vervolgens zeg dat vegetarisme zelf ook "tegen de natuur" is
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 6 juli 2009 @ 23:19:20 #30
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_70722964
Het onderzoek zou trouwens als financier hebben AMBeR Alliance of Malaysia. Dat zijn de eigenaren van F&B Nutrition Sdn Bhd. Een zuivelproducent en groothandel.
  maandag 6 juli 2009 @ 23:53:27 #31
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70724252
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:57 schreef Demophon het volgende:
Het is wel een gegeven dat sommige vrienden van mij vegetarier uit principe zijn en altijd 'natuur dit, natuur dat' principes uit de kast halen. Waarop ik vervolgens zeg dat vegetarisme zelf ook "tegen de natuur" is
Terecht, het is dan ook echt in 99,9% van de gevallen een waardeloos argument.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70724691
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:57 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ik overdrijf ook een beetje

Het is wel een gegeven dat sommige vrienden van mij vegetarier uit principe zijn en altijd 'natuur dit, natuur dat' principes uit de kast halen. Waarop ik vervolgens zeg dat vegetarisme zelf ook "tegen de natuur" is
Tsja, het is een beetje als celibataire priesters die neuzelen dat homoseksualiteit 'onnatuurlijk' zou zijn. De fundamentele misvatting bij dit soort opvatting is dat omdat iets zo is in de natuur, het ook zo zou moeten. Zaken als oorlogen, moord, etcetera zijn allemaal volkomen natuurlijk, maar echt wenselijk lijken ze mij niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_70725472
quote:
Op maandag 6 juli 2009 09:53 schreef McKillem het volgende:

[..]

bron: Nu.nl

Mooi excuus om vooral niet te stoppen met het eten van die overheerlijke stukjes vlees.
er zijn voldoende vleesvervangers

en ik had het van mijzelf ook nooit verwacht maar vlees voegt niets of weinig toe aan het gestel
alleen stukjes kipfilet eet ik nog

maar geen rood vlees meer
als je erover nadenkt , nee laat maar

lekkere Griekse salades met zalm is geweldig
  dinsdag 7 juli 2009 @ 00:44:47 #34
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_70725848
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:06 schreef Monolith het volgende:
Tsja, het is een beetje als celibataire priesters die neuzelen dat homoseksualiteit 'onnatuurlijk' zou zijn. De fundamentele misvatting bij dit soort opvatting is dat omdat iets zo is in de natuur, het ook zo zou moeten. Zaken als oorlogen, moord, etcetera zijn allemaal volkomen natuurlijk, maar echt wenselijk lijken ze mij niet.
Ik denk dat je wel een definitie kan vormen van 'natuur' en 'maatschappij' en dat hoewel de mens niet geheel uit de natuur staat, deze zich wel geisoleerd heeft en op ander niveau geplaatst heeft.

Vanuit die gedachte kan je dus stellen dat hoewel bepaalde dingen 'natuurlijk' zouden zijn, dat binnen de menselijke maatschappij ongewenst is. En de maatschappij ontwikkeld zich steeds in wat gewenst is en wat niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')