abonnement Unibet Coolblue
pi_70570623
Naar aanleiding van dit topic: Gebrek aan (rechten)kennis bij winkelpersoneel...

Kreeg ik een idee...


Stel je stelt prijs op je privacy en je rechten als burger..... eerdergenoemd topic stelt dat winkelpersoneel soms nogal 'hardhandig' en agresief durft te zijn als ze denken dat je steelt en een tassen-controle willen doen.


Wat nu als ik een muizenval in m'n tas of jaszak doe...... Het winkelpersoneel eist in m'n tas of jaszak te mogen graaien....ik maak duidelijk dat ik hier niet van gediend ben, waarop zei antwoorden dat ze 'dat mogen'....waarna ze met hun hand in m'n tas/jaszak graaien.....

Resultaat: PATS! .... en een personeelslid met gekneusde of gebroken vingers.

Nu heb ik deze mensen een lesje geleerd, dat ze dit soort taken aan de politie moeten overlaten, aangezien alleen zei hiervoor bevoegd zijn....

Maar ik vraag me af of er ook juridische implicaties zijn voor mijzelf.


In deze situatie geef ik duidelijk te kennen dat ik niet steel en niet wil dat er in m'n tas/jaszak gegraait wordt. Personeel trekt zich er niets van aan en doet het toch, waarna hij zich blesseert.

Kan ik nu voor mishandeling o.i.d. worden aangeklaagd in deze situatie?
Aangezien ik toch duidelijk waarschuw dat hij niet in m'n tas mag met z'n vingers.....en het feit dat hij niet eens het recht heeft om aan m'n tas te komen?

Lijkt me niet illegaal om met muizenvallen in m'n tas rond te lopen toch?


Wat is julie mening hierover?


EDIT: even een toevoeging,

wat ik me ook afvroeg, stel de politie gaat je fouileren en je hebt een muizenval in je jassak en de agent z'n vingers komen ertussen, krijg je dan ook problemen?
Want ja, het is toch niet jouw schuld dat hij z'n werk niet goed doet?

En een muizenval is geen slag/ of steek of vuur wapen.
pi_70570671
zou dit ding niet al dichtklappen als je over straat loopt te banjeren? lijkt me dat die dingen redelijk gevoelig zijn voor bewegingen/aanrakingen met andere shit.

edit: en een agent vraagt als het goed is van tevoren of je scherpe of ander soort gevaarlijke voorwerpen in je jas/tas hebt
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:47:21 #3
260509 Sphynxter
The Evil Sphynx!
pi_70570732
Ik denk niet dat je meteen aansprakelijk gesteld kan worden. Maar het blijft wel vreemd dat je rondloopt met een muizenval.
"Style is the mind skating circles around itself as it moves forward"
pi_70570748
Hoe wil je betalen? Of gaat die muizenval niet af als jij je portemonnee wil pakken?
pi_70570749
Dat en in een tas kan dat ding vast moeilijk helemaal dichtklappen omdat hij de ruimte er niet voor heeft in een tas, bovendien is het altijd oppassen met zulke acties omdat je iets bij je hebt waarmee je bewust iemand wil verwonden.

Ohja en je kan natuurlijk jezelf aardig pijn doen als je in je eigen tas gaat graaien...
pi_70570775
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:39 schreef voetballeh het volgende:
Naar aanleiding van dit topic: Gebrek aan (rechten)kennis bij winkelpersoneel...

Kreeg ik een idee...


Stel je stelt prijs op je privacy en je rechten als burger..... eerdergenoemd topic stelt dat winkelpersoneel soms nogal 'hardhandig' en agresief durft te zijn als ze denken dat je steelt en een tassen-controle willen doen.


Wat nu als ik een muizenval in m'n tas of jaszak doe...... Het winkelpersoneel eist in m'n tas of jaszak te mogen graaien....ik maak duidelijk dat ik hier niet van gediend ben, waarop zei antwoorden dat ze 'dat mogen'....waarna ze met hun hand in m'n tas/jaszak graaien.....

Resultaat: PATS! .... en een personeelslid met gekneusde of gebroken vingers.


Nu heb ik deze mensen een lesje geleerd, dat ze dit soort taken aan de politie moeten overlaten, aangezien alleen zei hiervoor bevoegd zijn....
Ze mogen dat sowieso alleen na jouw toestemming en dat heb jij dus gedaan. Ergo: ze zijn bevoegd.
quote:
Lijkt me niet illegaal om met muizenvallen in m'n tas rond te lopen toch?
Nee hoor. Maar als jij dit doet en mensen in je tas laat graaien, zonder dit te melden, ben je wel degelijk strafbaar bezig.
quote:
EDIT: even een toevoeging,

wat ik me ook afvroeg, stel de politie gaat je fouileren en je hebt een muizenval in je jassak en de agent z'n vingers komen ertussen, krijg je dan ook problemen?
Want ja, het is toch niet jouw schuld dat hij z'n werk niet goed doet?
Nee, da's jouw schuld.
quote:
En een muizenval is geen slag/ of steek of vuur wapen.
Is er een definitie die bepaald dat iets aan de term 'wapen' voldoet? Zoals jij het gebruikt, is het wel degelijk een wapen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_70570801
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:47 schreef Sphynxter het volgende:
Ik denk niet dat je meteen aansprakelijk gesteld kan worden.
Ik denk van wel.

Of ik nu een muizenval gebruik of iemands vingers tussen de deur gooi. Bij eventuele schade ben ik de lul.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:57:49 #8
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_70570924
ik zou toch zeker even melden dat er eventueel 'boobytraps' in je tas kunnen zitten... moet je eens kijken hoe snel jij in een klein hokje op water en brood ligt
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_70570987
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:49 schreef Five_Horizons het volgende:

Nee hoor. Maar als jij dit doet en mensen in je tas laat graaien, zonder dit te melden, ben je wel degelijk strafbaar bezig.
dat dus.
quote:
Is er een definitie die bepaald dat iets aan de term 'wapen' voldoet? Zoals jij het gebruikt, is het wel degelijk een wapen.
idd., een fles is ook niet per definitie een wapen, maar kan wel als zodanig gebruikt worden.
&nbp;
 
@TS, uit je OP:
quote:
In deze situatie geef ik duidelijk te kennen dat ik niet steel
en wat denk je dat iemand die wél steelt in eerste instantie zal zeggen?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_70571108
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:44 schreef Salatrel het volgende:
en een agent vraagt als het goed is van tevoren of je scherpe of ander soort gevaarlijke voorwerpen in je jas/tas hebt

Mag ik dan van m'n zwijgrecht gebruik maken?

Of ik kan zeggen dat ik de jas van een vriend heb geleend en niet weet wat er in z'n zakken zit omdat ik z'n privacy wel respecteer.
pi_70571173
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:06 schreef voetballeh het volgende:

[..]

Mag ik dan van m'n zwijgrecht gebruik maken?
vast wel, maar ga dan ook niet lopen piepen als je linea recta naar het dichtstbijzijnde bureau wordt afgevoerd
quote:
Of ik kan zeggen dat ik de jas van een vriend heb geleend en niet weet wat er in z'n zakken zit omdat ik z'n privacy wel respecteer.
hoe dom denk je dat je op dat moment dan overkomt?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:10:20 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70571192
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:39 schreef voetballeh het volgende:
wat ik me ook afvroeg, stel de politie gaat je fouileren en je hebt een muizenval in je jassak en de agent z'n vingers komen ertussen, krijg je dan ook problemen?
Ja, dan heb jij een probleem! Maar probeer het gerust...
Ik kan de rest van m'n leven met muizenvallen overal rondlopen, zonder dat iemand daar aan wil voelen... Als TS de kans op tascontrole groot acht, is-ie stomweg Tokkie.
censuur :O
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:11:34 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70571225
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ze mogen dat sowieso alleen na jouw toestemming en dat heb jij dus gedaan. Ergo: ze zijn bevoegd.
[..]
Nee, TS zegt dat hij niet wil dat ze in zijn zakken graaien, ze doen het toch. Dus zonder toestemming. Is TS dan verantwoordelijk voor hun gekneusde vingers?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_70571247
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nee, TS zegt dat hij niet wil dat ze in zijn zakken graaien, ze doen het toch. Dus zonder toestemming. Is TS dan verantwoordelijk voor hun gekneusde vingers?
Nee, hij zegt dat ze dat 'mogen'.

Ow, wacht.... door de kneuzige taalbeheersing van TS vergis ik me.

Anyway: dan nog gebruikt hij het ding als wapen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_70571423
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:06 schreef voetballeh het volgende:

[..]

Mag ik dan van m'n zwijgrecht gebruik maken?

Of ik kan zeggen dat ik de jas van een vriend heb geleend en niet weet wat er in z'n zakken zit omdat ik z'n privacy wel respecteer.
Dude, jij kijkt teveel films... Een agent zal echt niet zonder te kijken zijn hand in jouw tas steken. Hij zal hem eerst opendoen, kijken, en als hem iets interesseert er uitpakken ofzo. Verder als jij je bek houdt en als een debiel over je zwijgrecht gaat hebben (wat volgens mij alleen van nut is als je gearresteerd wordt) dan denk ik dat ze je even meenemen naar het bureau om te kijken of je misschien opgenomen moet worden.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_70571507
Jij zult wel aansprakelijk zijn...

Jaren geleden gelezen over een inbraak, waarbij de woningeigenaar de inbreker tijdens een gevecht heeft verwond met een zwaard ofzo. Je zou denken dat die inbreker er niet hoort te zijn etc, maar meneer de woningeigenaar ging toch echt de cel in...
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
pi_70571597
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:24 schreef Espex het volgende:
Jij zult wel aansprakelijk zijn...

Jaren geleden gelezen over een inbraak, waarbij de woningeigenaar de inbreker tijdens een gevecht heeft verwond met een zwaard ofzo. Je zou denken dat die inbreker er niet hoort te zijn etc, maar meneer de woningeigenaar ging toch echt de cel in...

Ja maar dat is echt dat je met dat zwaard iemand te lijf gaat....net als een mes trekken en steken.

In dit geval doe ik toch niks? Ik zeg dat ik niet wil dat m'n tas wordt gecontroleerd...verder ben ik passief.
Het winkelpersoneel verwondt zichzelf zonder mijn verdere toedoen.
pi_70571672
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:27 schreef voetballeh het volgende:


Het winkelpersoneel verwondt zichzelf zonder mijn verdere toedoen.
Buiten dat dat twijfelachtig is (jij gooit bewust op 'scherp' staande muizenvallen in je tas, dus dat is 'toedoen'. Daarnaast laat je na te waarschuwen.

Helaas......
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:34:46 #19
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_70571764
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:06 schreef voetballeh het volgende:

[..]

Mag ik dan van m'n zwijgrecht gebruik maken?
Alleen een verdachte heeft zwijgrecht.
Zo lang jij nog niet verdacht bent (dus als je nog niet bent aangehouden), ben je verplicht je volledige medewerking te verlenen.
quote:
Of ik kan zeggen dat ik de jas van een vriend heb geleend en niet weet wat er in z'n zakken zit omdat ik z'n privacy wel respecteer.
Dat mag je best zeggen, maar als jij rondloopt met een kilo coke in je jas, denk je dan dat je met deze smoes wegkomt? Dat geld ook voor alle andere voorwerpen die je bij je hebt, of je de jas nu wel of niet hebt geleend.
Kunst zonder trein.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:34:47 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70571765
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:24 schreef Espex het volgende:
Jaren geleden gelezen over een inbraak, waarbij de woningeigenaar de inbreker tijdens een gevecht heeft verwond met een zwaard ofzo. Je zou denken dat die inbreker er niet hoort te zijn etc, maar meneer de woningeigenaar ging toch echt de cel in...
Na het aftuigen van een inbreker moet je ook NIET de politie bellen, maar de inbreker ergens dumpen. Dan mag-ie zelf besluiten of-ie aangifte gaat doen...
censuur :O
pi_70571821
Voetballeh met z'n gare vragen altijd
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:38:33 #22
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_70571845
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:24 schreef Espex het volgende:
Jij zult wel aansprakelijk zijn...

Jaren geleden gelezen over een inbraak, waarbij de woningeigenaar de inbreker tijdens een gevecht heeft verwond met een zwaard ofzo. Je zou denken dat die inbreker er niet hoort te zijn etc, maar meneer de woningeigenaar ging toch echt de cel in...
Dat komt doordat hij zich op een verkeerde manier verdedigt (ik bedoel in de rechtszaal) heeft.
Kunst zonder trein.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:40:33 #23
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_70571889
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Na het aftuigen van een inbreker moet je ook NIET de politie bellen, maar de inbreker ergens dumpen. Dan mag-ie zelf besluiten of-ie aangifte gaat doen...
Jawel, gewoon bellen en vertellen hoe het komt dat die beste man zo moeilijk kan poepen, de komende jaren.
Vergeet daarbij niet uit te leggen hoe erg je schrok op het moment dat je een vreemde in je huis zag.
Kunst zonder trein.
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:41:54 #24
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70571926
Je hebt ook nog zoiets als verwijtbaar niet handelen/ingrijpen in gevaarlijke situaties...iemand de juiste juridische term mischien? Als jij iemand kan behoeden voor lichamelijk letsel, en je doet het niet, kun je ook stafbaar zijn.
Dus als jij iets gevaarlijks in je zakken hebt, en je waarschuwt ze daarvoor niet, kan je toch schuldig zijn , afhankelijk van de situatie natuurlijk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:44:33 #25
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_70571993
Misschien iets subtieler zijn. Een doosje spelden of punaises...
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:44:38 #26
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_70571997
opzettelijk verwonden van persoon zal de politie ook wel niet zo leuk vinden.

Ik heb nog NOOIT meegemaakt dat ze mijn tassen/zakken wouden controleren
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:48:38 #27
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_70572101
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:44 schreef Catch22- het volgende:
opzettelijk verwonden van persoon zal de politie ook wel niet zo leuk vinden.

Ik heb nog NOOIT meegemaakt dat ze mijn tassen/zakken wouden controleren
dat gebeurt ook niet als je NOOIT buitenkomt en alleen maar achter je PCtje zit.-
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_70572193
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:48 schreef Asics het volgende:

[..]

dat gebeurt ook niet als je NOOIT buitenkomt en alleen maar achter je PCtje zit.-
Of je geeft ze geen reden om het te doen
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 2 juli 2009 @ 09:55:21 #29
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_70572277
TS: het mag best hoor, is helemaal prima, niks aan de hand, die agent zit fout!

laat je een vriend even posten wanneer je gearresteerd bent en ik de cel zit? kunnen we lachen
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_70572307
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:39 schreef voetballeh het volgende:
wat ik me ook afvroeg, stel de politie gaat je fouileren en je hebt een muizenval in je jassak en de agent z'n vingers komen ertussen, krijg je dan ook problemen?
Want ja, het is toch niet jouw schuld dat hij z'n werk niet goed doet?

En een muizenval is geen slag/ of steek of vuur wapen.
Politie vraag toch altijd of je iets gevaarlijks op in je zakken hebt zodat ze zich niet kunnen bezeren.
Get it and Bet it
pi_70573464
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 08:39 schreef voetballeh het volgende:

Wat nu als ik een muizenval in m'n tas of jaszak doe...... Het winkelpersoneel eist in m'n tas of jaszak te mogen graaien....ik maak duidelijk dat ik hier niet van gediend ben, waarop zei antwoorden dat ze 'dat mogen'....waarna ze met hun hand in m'n tas/jaszak graaien.....
Dat mogen ze helemaal niet, onder geen enkele voorwaarde (behalve als je toestemming geeft uiteraard). Gewoon aanlopen dus.
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:40:27 #32
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_70573552
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 09:48 schreef Asics het volgende:

[..]

dat gebeurt ook niet als je NOOIT buitenkomt en alleen maar achter je PCtje zit.-
Nee.

Als je daarentegen gewoon een normaal leven hebt ook niet. Dit is echt van dat aluhoedjes gedrag

move.to/BNW of truth, daar vind je meer van die anti-sociale mongolians
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:48:53 #33
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_70575330
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:40 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Nee.

Als je daarentegen gewoon een normaal leven hebt ook niet. Dit is echt van dat aluhoedjes gedrag

move.to/BNW of truth, daar vind je meer van die anti-sociale mongolians
ik zou eerder zeggen -> onzin - kom op, een muizenval in je tas.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')