abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 12 januari 2000 @ 20:27:00 #1
1902 Josje
live goes up and down
pi_243314
mijn scanner doet het niet dus het wordt tikken. Sorry voor eventuele tikfoutjes.

BART SPRING IN 'T VELD
"Ik ben steeds mezelf geweest"

Zijn triomf in Big Brother heeft nu een paar dagen kunnen bezinken en het geld is binnen. Maar dat heeft Bart Spring in 't Veld niet milder gemaakt. Volgens de soldaat met de tepelring die in Big Brother het hart van jong Nederland stal had het programma veel meer back to basics moeten zijn. Van het succes van het gluurprogramma begrijpt hij weinig en het gevoel dat hij wat heeft gepresteerd heeft Bart ook al niet. "Ik heb 90 postcodes uit mijn hoofd geleerd en ik zal voor altijd op een eenwielertje kunnen fietsen. Lekker bijzonder, hè."

Nog altijd tegendraads en ontnuchterend nuchter. Dat is de Bart die we kennen van al die uurtjes Big Brother op tv. Zo haalde hij Karin het bloed onder de nagels vandaan over de juiste opstelling van een rijtje legosteentjes en dreef hij Maurice tot wanhoop door eenvoudigweg het tegenovergestelde te zeggen van de autoverkoper. Zelfs die vreemde geruite broek die hij altijd maar aan hield zit nog aan zijn kont geplakt.
Veel tijd om wat nieuws te kopen heeft hij ook niet gehad. Na het feest van Big Brother waar hij als glorieuze winnaar natuurlijk alle camera's aan zich had hangen is hij direct het land ontvlucht. Gewoon even weg uit de drukte. Naar het hotel van zijn broer in Zwitserland. waar hij eigenlijk al een paar weken daarvoor had moeten zijn. Bart zou het winterseizoen gaan werken als afwasser in het hotel. En vooral loltrappen met zijn vrienden op de skipistes, natuurlijk.
Het liep anders. Bart werd uitverkoren mee te doen aan Big Brother en nu hoeft hij voorlopig helemaal geen borden meer te wassen. Hij heeft zijn buit aan prijzengeld al en verder vliegen de aanbiedingen binnen. Samen met Ruud zou hij wat lucratieve snabbels kunnen doen en een 'financiele instelling' denkt aan een reclamecampagne rond Mister Big Brother. "Wat ik ga doen weet ik nog niet. Ik moet het er eerst met mijn manager over hebben. Ja. Ik heb een manager. Eigenlijk mijn oude marketingleraar van school. Ach. Ik zie wel."
Hij is er zowaar een beetje verlegen van. Want eigenlijk begrijpt de 23-jarige die in augustus na vier jaar de dienst vaarwel zei weinig van het geluk dat hem ten deel gevallen is.
"Of ik de verkeerde winnaar ben? Natuurlijk niet. Hoe kun je bij Big Brother nu van een verdiende winnaar spreken?
Ik ben goed in de smaak gevallen bij een jong publiek. En juist dat publiek keek het meest. Veronica heeft me de kijkcijfers laten zien en daaruit bleek dat maar liefst 80 % van de mensen tussen de 15 en 25 trouwe Big Brother-kijkers waren. Wat ze er aan vonden weet ik ook niet. Ik heb in Zwitserland naar de band met de samenvatting van de eerste 50 uur Big Brother zitten kijken en begrijp er nog steeds niks van. Het gaat toch allemaal nergens over?"

PROCES
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Big Brother gaat over het proces dat op gang komt als een groep wildvreemde en zeker niet allemaal gelijkgestemde mensen bij elkaar gezet worden en het verder maar uit moeten zoeken. het gaat over de irritaties en sluimerende conflicten en het ontstaan van groepjes binnen de groep. Over leiders, volgers en eeuwige buitenbeentjes, zoals hij zelf er een was. "Dat is misschien zo. Maar dat zijn natuurlijke processen. Ik heb een tijd in het leger gezeten, dus ik kan het wel beoordelen. Uit de videoband die ik gezien heb maak ik ook op dat er nogal druk gedaan wordt over de conflicten die ik zou hebben met Maurice en Karin bijvoorbeeld. Die waren er ook wel maar wat je niet zag is dat ze meestal meteen ook werden uitgepraat. Zo moet dat gewoon als je wilt overleven in zo'n situatie. Daarom heb ik er ook helemaal geen probleem mee 15.000 gulden aan zowel Ruud als Willem af te staan. In je eentje kan je het gewoon niet in zo'n huis. Als Willem er niet geweest was waren Ruud en ik al dagen voordat het einde eindelijk kwam overleden. Gewoon omdat Ruud zelfs water nog kan laten aanbranden en ik niet verder kwam dan een gebakken ei. En Ruud was weer heel belangrijk als geestelijke steun."
Want vooral in de periode dat ze met zijn drieen waren ging de tijd in slow motion voorbij. "Ik heb het twee keer moeilijk gehad. Natuurlijk nadat Sabine wegging en de laatste weken. WE LAGEN OP HET LAATST 14 UUR PER DAG IN BED EN NOG WAREN WE DE HELE TIJD MOE. WE HADDEN ONZE WEEKOPDRACHT OOK NIET GEHAALD, DUS WAT TE ETEN WAS ER OOK NAUWELIJKS. Het was heel zwaar. Dan ontdek je ook nog eens extra hoe belangrijk Karin was in het huis. Zij is iemand die er altijd is voor anderen. Nadat zij verdween was het echt op in het huis."

SEKSSYMBOOL
Hij noemde haar al even, terloops maar. De vraag is echter onvermijdelijk: hoe is het inmiddels tussen Bart en Sabine, zijn grote Big Brother-liefde? "Ik heb haar op het feest maar even kunnen spreken. Het viel me wel op dat ze iets aan haar haar gedaan heeft. We hebben afgesproken dat we elkaar binnenkort opzoeken zonder iets of iemand anders erbij. Het gevoel is voorlopig goed, we zullen zien hoe het verder gaat."
Echt zeker van zijn zaak klinkt Bart niet. Veel zorgen hoeft hij zich echter niet te maken. Bart is met zijn blonde haar, tepelpiercing en strakke lijf het nieuwe sekssymbool van de lage landen. Hij weet toch ook wel dat hij vooral Big Brother gewonnen heeft omdat elke 16-jarige bakvis van Nederland op hem heeft gestemd? "Dat ik een sekssymbool zou zijn hoor ik ook iedereen de hele tijd roepen. Ik heb er nog weinig van gemerkt. Verder geloof ik niet dat er zo veel 16-jarige meisjes zijn dat zij alleen mij konden laten winnen. Want er zijn wel 4,5 miljoen stemmen uitgebracht, hoor. Die tepelpiercing heb ik niet aangebracht om op te vallen maar om me af te zetten tegen het leger. Daar mocht dat niet. Er is wel gesuggereerd dat ik mezelf niet was omdat ik wel eens tegen de camera's heb lopen schreeuwen. Volgens mij heeft iedereen in die hele periode wel eens iets geks geroepen in zo'n camera. Het was misschien baldadigheid, maar niet gespeeld. Ik ben steeds mezelf geweest. Nogmaals. Ik begrijp niet dat veel mensen het programma zo bijzonder vonden. Baanbrekend vond ik het niet. Maar ze hebben geen acteurs gezien. Iedereen is zichzelf geweest. En ik zeker."
tekst: Willem Schouten Microgids nr 3, 15-21 januari

Zou Jumparound hem niet verteld hebben over dit forum?

  woensdag 12 januari 2000 @ 20:43:00 #2
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_243315
Leuk om te lezen, bedankt
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_243316
top.
  woensdag 12 januari 2000 @ 20:51:00 #4
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_243317
Dank je wel... dat was heel wat typewerk!

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. (Datum 13 Januari 2000).]

pi_243318
Understatement van de eeuw:
Bart over Sabine: "Het viel me wel op dat ze iets aan haar haar gedaan heeft."
Niet te geloven. Is ie nou echt zo naief?............
Emmy
(bedankt voor je tikwerk, leuk verhaal verder he)

pi_243319
Super!!! Dankjewel Josje!!!
pi_243320
quote:
op 01-12-2000 om 08:27 PM schreef Josje het volgende:
<knip> "Wat ik ga doen weet ik nog niet. Ik moet het er eerst met mijn manager over hebben. Ja. Ik heb een manager. Eigenlijk mijn oude marketingleraar van school. Ach. Ik zie wel."
<knip>
?

AAAHHHHH, schattig

Vind het wel raar dat ie zegt helemaal niets te begrijpen van alle drukte eromheen. Juist Bart (?) zou dat juist goed moeten kunnen inschatten. Beetje stoerdoenerij volgens mij. En inderdaad vreemd dat hij internet of Fok! helemaal niet noemt, maar goed, is misschien ook moeilijk te snappen voor iemand die het BB-forum niet zelf gevolgd heeft.

Josje, hartstikke bedankt. Wat is dat een werk geweest! En zo netjes.
Groetjes, San

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')