abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:13:03 #1
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_70084206
quote:
Strengere straffen illegaal downloaden

Het gratis downloaden van muziek, films en computergames moet strafbaar worden. Dat vindt een Kamercommissie die zich over het auteursrecht boog

Kamerleden van CDA, PvdA, SP en VVD roepen ministers Hirsch Ballin (Justitie) en Van der Hoeven (Economische Zaken) op om hard op te treden tegen het illegale downloaden.

Voor het downloaden strafbaar wordt gesteld, moet er volgens de Kamercommissie wel een legaal alternatief zijn, aldus De Telegraaf.

Tweede Kamer: illegaal downloaden strenger straffen
Bron: Spitsnieuws

Ik hoorde het vanochtend ook al op de radio.

Dit is een volslagen kansloze oproep, want het is eigenlijk zo goed als ingeburgerd. Volgens mij is het downloaden van muziek en films zelfs goed voor de economie: er wordt gemakkelijker op snellere (en duurdere) internetverbindingen geabonneerd en er wordt meer opslagmedia verkocht en het stimuleert ook computerverkopen, standalone mediaspelers, mp3-spelers en hd-tv's. Bovendien zitten op sommige dingen al kopiëerheffing.

(ohjah... de PVV kan op deze manier nóg groter worden als ze laten blijken er anders over te denken)
pi_70084448
ja joh tis al weer een tijdje geleden.

gooi er nog maar weer een een verbodje tegenaan. maak je je populair mee

wilders +1
pi_70084583
Wat boeit het die oude grafsnollen nou eigenlijk? Ze weten zelf waarschijnlijk amper hoe ze hun email moeten checken.

En laat me raden, als het écht illegaal wordt dan blijft die kopiëerheffing gewoon bestaan
Cool story, Hansel.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:49:48 #4
167923 appelsjap
All the above
pi_70084610
en anders gebruik je gewoon een SSL verbinding, alsof ze alle huizen kunnen checken op illegale downloads
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:51:36 #5
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_70084658
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:49 schreef appelsjap het volgende:
en anders gebruik je gewoon een SSL verbinding, alsof ze alle huizen kunnen checken op illegale downloads
pi_70084665
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:13 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Bron: Spitsnieuws

Volgens mij is het downloaden van muziek en films zelfs goed voor de economie: er wordt gemakkelijker op snellere (en duurdere) internetverbindingen geabonneerd en er wordt meer opslagmedia verkocht en het stimuleert ook computerverkopen, standalone mediaspelers, mp3-spelers en hd-tv's.
Met deze redenatie kun je diefstal of inbreken goedpraten onder het mom van `het is goed voor de verkoop van bestelbusjes´
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70084685
Ik ga wel encryptie gebruiken dan Ik download zelden dingen, maar ik ga het doen, gewoon om ze te jennen
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:54:38 #8
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_70084717
Dit probleem is al zo oud als de eerste pianola's. Hoe voorkom ik dat mijn muziek gekopieerd wordt? Antwoord: Niet. Elke keer als er nieuwe technologie beschikbaar kwam (pianostukken op rol, radio, kabeltelevisie) hebben de rechthebbenden een stukje van de taart gekregen via heffingen.

Met het internet zou het niet anders moeten zijn. Druk maar een paar euro kopieerheffing op de internetlijn en geef dat aan artiesten. "Probleem" opgelost.
“There’s class warfare, all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning.”
― Warren Buffett
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:55:25 #9
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70084740
Welke groep is hier nu weer aan het lobby'en? Zoals Wikwakka al zei, ze kunnen amper hun email checken maar zouden hier wel over moeten beslissen?

Ze willen zeker nog meer stemmen kwijt bij die partijen
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_70084745
quote:
op om hard op te treden tegen het illegale downloaden.
.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:55:57 #11
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_70084749
Het is ook een oorlog van woorden he. We (de media) noemen het ook al standaard 'illegaal downloaden' terwijl er in nederland geen enkele wet is die downloaden illegaal maakt

bizar.
“There’s class warfare, all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning.”
― Warren Buffett
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:56:18 #12
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70084758
quote:
Met het internet zou het niet anders moeten zijn. Druk maar een paar euro kopieerheffing op de internetlijn en geef dat aan artiesten. "Probleem" opgelost.
Die heffing is er al, op elke lege DVD en CD namelijk...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:59:16 #13
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_70084820
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:56 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Die heffing is er al, op elke lege DVD en CD namelijk...
En dan nog klagen dat ik er muziek opzet he...

stelletje ratten
“There’s class warfare, all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning.”
― Warren Buffett
pi_70085011
Laat ze zich eens drukker maken om de echte problemen in het land. Maar daar steken ze hun kop voor in het zand.
MOKUM XXX RATED
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:12:40 #15
80268 kLowJow
That's Gay
pi_70085118
NOG strenger... Oh nee. !
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:13:32 #16
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_70085144
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:52 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Met deze redenatie kun je diefstal of inbreken goedpraten onder het mom van `het is goed voor de verkoop van bestelbusjes´
Voor jou heb ik dit plaatje:
pi_70085276
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:54 schreef wijsneus het volgende:
Dit probleem is al zo oud als de eerste pianola's. Hoe voorkom ik dat mijn muziek gekopieerd wordt? Antwoord: Niet. Elke keer als er nieuwe technologie beschikbaar kwam (pianostukken op rol, radio, kabeltelevisie) hebben de rechthebbenden een stukje van de taart gekregen via heffingen.
Nee hoor. Ik heb vroeger erg veel bandjes gekopieerd. Geen cent voor betaald.

Maar dit gaat natuurlijk nergens over, "hard" optreden tegen kopiëren van muziek om de Heinsbroeken, Kaagmannen en Breukhovens nog wat centen toe te schuiven. De Tweede Kamer lijkt wel in dienst van de Buma Stemra. Alsof justitie niks beters te doen heeft.
pi_70085943
Laat de politiek lekker van internet wegblijven. Dit bevalt toch prima?

De poll op SpitsNieuws is wel grappig.
quote:
Tweede Kamer: illegaal downloaden strenger straffen
Goed plan. Is diefstal 4%
In wat voor wereld leven die mensen? 95%
Iedereen op internet is tegen. Als dit representatief is dan doen ze iets wat vrijwel heel Nederland niet wilt.
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:49:43 #19
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_70086172
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:18 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik heb vroeger erg veel bandjes gekopieerd. Geen cent voor betaald.

Maar dit gaat natuurlijk nergens over, "hard" optreden tegen kopiëren van muziek om de Heinsbroeken, Kaagmannen en Breukhovens nog wat centen toe te schuiven. De Tweede Kamer lijkt wel in dienst van de Buma Stemra. Alsof justitie niks beters te doen heeft.
Lege bandjes betaal je ook kopieerheffing op, slimmerik.
“There’s class warfare, all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning.”
― Warren Buffett
pi_70086392
zal wel loslopen
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:58:24 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70087008
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:53 schreef erikkll het volgende:
Ik ga wel encryptie gebruiken dan Ik download zelden dingen, maar ik ga het doen, gewoon om ze te jennen
Leg eens uit? Hoe ga je dat dan doen? Of beter gezegd, wat ga je anders doen?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_70087297
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:13 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Voor jou heb ik dit plaatje:
[ afbeelding ]
En hij klopt ook nog
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:30:09 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_70087354
Laten ze zich ff lekker met iets belangrijkers bezig houden dan dit, Snoep hondje hond eet geen watermeloen minder door het downloaden hoor, geef het geld voor deze kutcampagne nou maar eens uit aan armoede in eigen land.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:30:48 #25
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70087380
Ook mooi: 'moet er volgens de Kamercommissie wel een legaal alternatief zijn'. Dat is er niet, terwijl er wel technische mogelijkheden zijn. Blijkbaar vinden de rechthebbenden dat dus niet nodig.

Ow, en als downloaden illegaal zou worden: knal die maffiastichtingen ala Brein ook ff van de kaart.

Ben overigens benieuwd wat het effect op verkopen zou zijn als iedereen braaf zou kopen. Eens kijken of er dan nog net zoveel nieuwe artiesten worden ontdekt als nu.... Hoeveel ik wel niet heb ontdekt DANKZIJ de mogelijkheid om te downloaden waarvan ik later ook LEGAAL een album of download heb aangeschaft. Platenmaatschappijen hebben nog steeds een plank van 3 meter voor hun kop en menen dat elke download gemiste omzet is .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')