abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70064545
Ha! Ben nu een tijdje bezig met afvallen, lukt al goed, 7kg kwijt (178 cm van 91 naar 84 kg), maar volgens mij kan het nog beter.

Sport nu minimaal 3/4 keer per week (45/50 min), en dan meestal crosstrainen, roeien en fietsen. Deze doe ik tegenwoordig allemaal op vrij hoge intensiteit (>160 watt). Ik eet nu veel beter, beetje zoals het Pietverdriet afvalplan, dus volkoren brood, veel groente, eiwitten, drink veel water en groene thee. Soms om de 2 weken een frietje, of een bak chips. Kan niet erg veel kwaad lijkt me. Dingen zoals frisdrank en vette tussendoortjes laat ik staan. Ook eet ik 's avonds niks meer. Soms nog een boterham met kipfilet of een sultana.

Verder loop ik veel, boodschappen, naar mijn werk (20 min heen en 20 terug). Doe ik veel op de fiets.

Maar mijn stofwisseling blijft maar op een laag pitje, daardoor gaat het volgens mij niet optimaal. Ik ga maar 2 keer per week om te schijten, erg weinig. Ik hoor van mensen dat ze elke dag moeten?

Hoe kan ik deze nou verhogen?
pi_70064639
Let je ook op je hartslag tijdens het sporten?
Daar kan je ook veel winst boeken.

Als je bij een sportschool zit kan je ook gaan fitnessen. En dan je meer richten op spiermassa.
Zo verbruik je over de hele dag ook meer energie.
pi_70064754
2 keer per week?!? Ga naar de dokter, dit kan niet gezond zijn.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:45:42 #4
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70064792
jij bent een vrouw neem ik aan?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_70064841
Nee. Hoezo?

Misschien is krachttraining toch wel iets om rekening mee te houden. Vanaf deze week maar eens mee beginnen.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:47:58 #6
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_70064882
ga hardlopen. mensen die regelmatig hardlopen hebben een goede stoelgang
ik ga soms wel 2x per dag..

verder ben ik benieuwd naar wat en hoeveel je eet
Neerkomen wel!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:52:02 #7
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70065022
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:46 schreef boskameel het volgende:
Nee. Hoezo?

Misschien is krachttraining toch wel iets om rekening mee te houden. Vanaf deze week maar eens mee beginnen.
Omdat vrouwen lastig moeten poepen doorgaans. Men, 2x per week als man is niet goed. Ik zou gewoon doorgaan met hardlopen. Komt vanzelf als je meer spiermassa krijgt en dus meer begint te verbranden.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_70065082
Mijn stofwisseling is juist veel te hoog

Hoe veel ik ook eet, ik blijf mager.
pi_70065091
Whoops, mezelf gequote
pi_70065116
Als je intensiteit te hoog is ga je spiermassa verbranden ipv vet. Hartslag moet je ongeveer op 70% houden van je maximum. Je maximum hartslag is ongeveer 220-leeftijd.
om je stofwisseling goed aan de praat te houden meot je in ieder geval ontbijten en proberenm 6x per dag een beetje te eten. Va een hongerdieet val je wel af maar je stofwisseling wordt er alleen maar slechter van.
2x schijten per week is trouwens veel te weinig. Normale frequentie is dagelijks, of in ieder geval 5x per week. "een dag niet gescheten is een dag niet geleefd"
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_70065126
Ik heb ook een zeer trage stofwisseling. Soms zelfs 1 x per week... Dat kan erg lastig zijn, want als ik ook maar IETS teveel eet, word ik al dikker :-(
Daar moet ik dus heel goed op letten...
Tip : Vette vis (Niet gefrituurd bedoel ik dan) en genoeg fruit eten.
pi_70065145
Mijn stofwisseling is juist veel te hoog

Hoe veel ik ook eet, ik blijf mager.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:57:28 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70065265
Stofwisseling, spijsvertering en stoelgang zijn wel verschillende dingen, hè. Trage stoelgang heeft m.i. weinig met stofwisseling te maken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 16:57:57 #14
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70065280
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:54 schreef rsmits het volgende:
Ik heb ook een zeer trage stofwisseling. Soms zelfs 1 x per week... Dat kan erg lastig zijn, want als ik ook maar IETS teveel eet, word ik al dikker :-(
Daar moet ik dus heel goed op letten...
Tip : Vette vis (Niet gefrituurd bedoel ik dan) en genoeg fruit eten.
Dan eet je echt te weinig vezels. Veel volkorenproducten eten en vette troep laten staan. Ook veel fruit eten en van die pro-biotica wil ook goed helpen weet ik uit betrouwbare bron.
pi_70065831
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:54 schreef Deetch het volgende:
Als je intensiteit te hoog is ga je spiermassa verbranden ipv vet. Hartslag moet je ongeveer op 70% houden van je maximum. Je maximum hartslag is ongeveer 220-leeftijd.
om je stofwisseling goed aan de praat te houden meot je in ieder geval ontbijten en proberenm 6x per dag een beetje te eten. Va een hongerdieet val je wel af maar je stofwisseling wordt er alleen maar slechter van.
2x schijten per week is trouwens veel te weinig. Normale frequentie is dagelijks, of in ieder geval 5x per week. "een dag niet gescheten is een dag niet geleefd"
Met de drie kwartier cardio die ts doet zal hij geen spiermassa verbranden bij deze intensiteit. Als je uren zeer intensief traint (of flink anorexia hebt) dan pas ga je spiermassa verbranden. En dan moet je als gezond persoon nog je best doen om dat te bereiken.

Verder heb je absoluut gelijk, vetverbrandig is op een lage intensiteit. Het hongerdieet is idd heel slecht. Je valt wel af met zo'n dieet maar zodra je weer meer gaat eten vliegt alles er weer aan. En zo'n hongerdieet hou je niet een heel leven vol, dus uiteindelijk ben je dan weer terug bij af.

Ts ik zou iets meer afwisseling in het trainen aanbrengen. Als je elke keer hetzelfde doet went het lichaam aan deze training en wordt het effect stukken minder. Je kunt het beste cardio en krachttraining gaan combineren en in de sportschool om advies vragen voor afwisselende trainingen.
En misschien een uurtje spinning in de week voor de nodige afwisseling (is ook een hoge intensiteit maar tegelijk ook goed voor de stofwisseling wegens hoge verbranding. en met een uurtje spinning verbrandt je meer dan met een uurtje zelf aan klooien op cardioapparaten.)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_70066091
Je leest vaak dat je voor een goede stoelgang minstens één keer per dag moet, en dat het anders super ongezond is. Da's niet helemaal waar. Ieders lichaam heeft namelijk een ander ritme. Peristaltische bewegingen die de boel door je darmen duwen, gebeuren namelijk in de dunne darm bij zowat iedereen constant. Echter, de peristaltiek van de dikke darm is periodiek en die periodes verschillen dus per persoon. Zo ken ik mensen die drie keer per dag moeten, anderen drie keer per week (ikzelf ook dat laatste). Het betekent niet per se dat je ongezond bent, maar je kan er wel rekening mee houden dat voedsel wat langer in je dikke darm blijft én dus rekening daarmee houdt wanneer je op de weegschaal gaat staan. (Ik ben zelf ook totaal tegen dieten, maar goed, moet je zelf weten, is jouw lichaam. Gezond eten en dieten zijn niet hetzelfde...) Waarschijnlijk verlies je dus ook wat gewicht als je eenmaal naar de wc bent geweest.

Het is dus niet abnormaal, maar waar je wel goed op moet letten is de signalen van je lichaam. Als je naar de wc moet, ook gewoon gáán, niet ophouden. Soms wil het helpen om zelf druk uit te oefenen zonder dat je drang voelt (maar niet teveel).
pi_70069135
Maar mijn 2 keer per week zijn ook gek. Ik eet ook erg veel fruit juist, en alleen maar volkorenbrood.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:20:40 #18
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_70071839
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:03 schreef boskameel het volgende:
Maar mijn 2 keer per week zijn ook gek. Ik eet ook erg veel fruit juist, en alleen maar volkorenbrood.
koffie drinken
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:40:11 #19
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_70072565
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 16:57 schreef Lienekien het volgende:
Stofwisseling, spijsvertering en stoelgang zijn wel verschillende dingen, hè. Trage stoelgang heeft m.i. weinig met stofwisseling te maken.
Precies.

TS kan het beste even zijn schildklierwaarden laten checken als hij na deze openbaring nog steeds denkt dat hij (ook) een trage stofwisseling heeft en daarom niet snel genoeg kan afvallen.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_70072764
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:03 schreef boskameel het volgende:
En heb je er last van? Buikpijn o.i.d.?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_70074615
Nee, nooit buikpijn. Koffie vind ik niet echt zo lekker, daarom drink ik groene thee.

Denk dat ik deze week dan eens begin met hardlopen als cardio, in plaats van de apparaten die ik normaal gebruik. Echt weinig eet ik ook niet, meestal 6 boterhammen verspreid over de dag, 's avonds een maaltijd + yoghurt/ fruit.

Ben vanaf maart bezig nu, en 7 kg is dan wel weinig. Of het moeten spieren zijn, maar dat lijkt me stug omdat ik geen krachttraining heb gedaan .
pi_70074929
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:27 schreef boskameel het volgende:
Nee, nooit buikpijn. Koffie vind ik niet echt zo lekker, daarom drink ik groene thee.

Denk dat ik deze week dan eens begin met hardlopen als cardio, in plaats van de apparaten die ik normaal gebruik. Echt weinig eet ik ook niet, meestal 6 boterhammen verspreid over de dag, 's avonds een maaltijd + yoghurt/ fruit.

Ben vanaf maart bezig nu, en 7 kg is dan wel weinig. Of het moeten spieren zijn, maar dat lijkt me stug omdat ik geen krachttraining heb gedaan .
Zit in groene thee ook caffeine? Caffeine kan namelijk een leuk effect op je schildklier hebben waardoor je spijsvertering sneller wordt. Nicotine overigens ook. Oftwel, ga koffie drinken en roken, het kan zo maar eens helpen
pi_70078084
Roken om af te vallen . Eigenlijk ben ik op zoek naar gezondere methodes . Ik lees wel overal dat groene thee de stofwisseling versneld.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:12:06 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70084192
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:50 schreef boskameel het volgende:
Roken om af te vallen . Eigenlijk ben ik op zoek naar gezondere methodes . Ik lees wel overal dat groene thee de stofwisseling versneld.
Flauwekul. Je moet sowieso niet zelf willen klooien met je schildklier/stofwisseling.
The love you take is equal to the love you make.
pi_70084581
Had ook al het idee dat het niet echt hielp .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')