abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 april 2002 @ 09:45:18 #1
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3826014
Tja hoe zit het daar nu mee. In een lullig itempje van RTL-nieuws werd er gezegd dat Fortuyn niet zo goed bij de vrouwen ligt. Ze toonden dat aan en lieten zien hoe Fortuyn tegen Van Schellenburg zei 'ga toch koken' en ze toonden een minuut Fotuyn waarin hij verkondigde dat hij het als jongen wel erg plezierig vond dat zijn moeder 'smiddags thuis voor hem klaar zat.

Aan het item hing ook nog een peiling, die ben ik vergeten maar iig de nederlandse vrouw houdt niet zo van deze man.

Ik weet niet wat het is maar ik vind Fortuyn in het geheel niet vrouw-onvriendelijk, die opmerking tegen Van Schellenburgs is niet tactisch (de Nederlandse pers reageert echt heel panisch op dat soort uitspraken) maar ik heb zijn verklaring daarvan gehoord in een uitzending van Voor je kiezen (dacht ik).
Nou en, zo'n opmerking die vrouwen moeten zich niet zo snel op hun tenen getrapt voelen en alles serieus opvatten.

Persoonlijk kan ik het niet altijd eens zijn met Fortuyn (met geen enkele partij overigens) het is in mijn optiek een lekkere en leuke vent en ik heb wel sympathie voor hem.
Kortom dat soort suffe itempjes kan ik dus echt niet waarderen.

Hoe zit dat met de rest van de Fok! vrouwen? Wat vinden jullie van hem.

(voor zover vrouwen natuurlijk het SCH-forum lezen )

fake a dream
pi_3826021
Vorige week heeft Fortuyn in een TV-programma reeds zijn excuses aangeboden aan Van Schellenburg. Hij heeft ook aangeboden om een keer voor haar te koken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3826040
Ik heb ook geen moeite met de man. Vind hem niet vrouw onvriendelijk per sé. Ik vind hem sympathiek overkomen.
Ja, hij kan af en toe wat piepen als iemand hem onjuist (in zijn ogen) bejegend. Maar ik geloof dat de man eerlijk is, iets wat niet altijd even handig is in de politiek,maar wat ik dus juist wel waardeer. En ook die overgevoeligheid af en toe stoort me niet, al moet hij daar nog wel mee om leren gaan.

En dat hij tegen mevrouw Schellenburg uitvoer, was wel te begrijpen na de uitzending voor radio Rijnmond. Als ik haar zie denk ik niet "ach mens ga toch koken", maar eerder "er heeft er hier iemand een tijdje geen goeie beurt gehad".

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_3826123
quote:
Op zondag 14 april 2002 10:19 schreef milagro het volgende:
Ja, hij kan af en toe wat piepen als iemand hem onjuist (in zijn ogen) bejegend.
Meneer Fortuyn heeft soms een iets andere optiek dan anderen, waardoor hij volgens hemzelf heel vaak onjuist bejegend wordt.

Als het niet naar zijn zin is, heeft hij er geen zin meer in.

quote:
Maar ik geloof dat de man eerlijk is, iets wat niet altijd even handig is in de politiek,maar wat ik dus juist wel waardeer. En ook die overgevoeligheid af en toe stoort me niet, al moet hij daar nog wel mee om leren gaan.
Ik denk dat als hij in een serieus debat in de kamer wil mee gaan praten, dat hij dan die termen van hem eens moet laten vliegen, die stopwoordjes en zinnetjes, die beschuldigingen tegen anderen enzovoorts. Die beschuldigingen kunnen voortkomen uit een overgevoelige reactie, maar lopen verkondigen dat mensen bijvoorbeeld zitten te liegen, vind ik in een debat niet thuishoren.
pi_3826130
quote:
Op zondag 14 april 2002 10:19 schreef milagro het volgende:
En dat hij tegen mevrouw Schellenburg uitvoer, was wel te begrijpen na de uitzending voor radio Rijnmond. Als ik haar zie denk ik niet "ach mens ga toch koken", maar eerder "er heeft er hier iemand een tijdje geen goeie beurt gehad".
  zondag 14 april 2002 @ 11:06:49 #6
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3826132
quote:
Op zondag 14 april 2002 11:04 schreef Seborik het volgende:

[..]

Meneer Fortuyn heeft soms een iets andere optiek dan anderen, waardoor hij volgens hemzelf heel vaak onjuist bejegend wordt.

[..]

Ik denk dat als hij in een serieus debat in de kamer wil mee gaan praten, dat hij dan die termen van hem eens moet laten vliegen, die stopwoordjes en zinnetjes, die beschuldigingen tegen anderen enzovoorts. Die beschuldigingen kunnen voortkomen uit een overgevoelige reactie, maar lopen verkondigen dat mensen bijvoorbeeld zitten te liegen, vind ik in een debat niet thuishoren.

Seborik, ben jij vrouw? heb jij mijn inleidende post gelezen? if yes: geef dan eens een ontopic reply, alvast bedankt.
fake a dream
pi_3826136
quote:

[..]

....
[..]

....

Nee, dan heeft hij er geen zin meer an!
  zondag 14 april 2002 @ 11:08:48 #8
4605 KingShakur
back.... really...
pi_3826137
zou het aan het feit liggen dat ie homo is??
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  zondag 14 april 2002 @ 11:09:40 #9
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3826141
quote:
Op zondag 14 april 2002 11:08 schreef KingShakur het volgende:
zou het aan het feit liggen dat ie homo is??
Homo's liggen meestal goed bij de vrouwen, uit dat item bleek dat Fortuyn niet goed ligt bij dat geslacht.
fake a dream
  zondag 14 april 2002 @ 11:10:11 #10
9613 Seborik
I, Voyager
pi_3826144
quote:
Op zondag 14 april 2002 11:06 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Seborik, ben jij vrouw? heb jij mijn inleidende post gelezen? if yes: geef dan eens een ontopic reply, alvast bedankt.

Ik mag toch wel reageren op iets? Is Strolie een vrouw?

Kom op zeg, krijgen we nu 'women-only' topics, waarin alleen dames mogen reageren.

zondag 14 april 2002 @ 11:13:31 #11
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3826157
quote:
Op zondag 14 april 2002 11:10 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ik mag toch wel reageren op iets? Is Strolie een vrouw?

Kom op zeg, krijgen we nu 'women-only' topics, waarin alleen dames mogen reageren.

Ik ging er vanuit van wel van Stolie, maar goed naar een ander wijzen is zo makkelijk, ik spreek jou aan en jij zou toch wel moeten weten dat en topic geopend wordt met een bepaald onderwerp en dat het niet de bedoeling is dat er halverwege ingegaan wordt op niet ter zake doende elementen zeker niet (als ik overal jouw posts een lees) als het gaat om posts die een soort van bestrijdingsmiddel met zich mee dragen, dus nogmaals reageer ff op het onderwerp ipv het neerzetten van je frust. Tnx!

fake a dream
  zondag 14 april 2002 @ 11:14:34 #12
9613 Seborik
I, Voyager
pi_3826158
quote:
Op zondag 14 april 2002 09:45 schreef Kimmie het volgende:
Ze toonden dat aan en lieten zien hoe Fortuyn tegen Van Schellenburg zei 'ga toch koken' en ze toonden een minuut Fotuyn waarin hij verkondigde dat hij het als jongen wel erg plezierig vond dat zijn moeder 'smiddags thuis voor hem klaar zat.
Bij vrouwen met kinderen zou hij het juist goed kunnen doen om die moederopmerking. De markante zoon die ondanks alles zielsveel van zijn moeder houdt en blijft houden.
  Admin zondag 14 april 2002 @ 11:15:07 #13
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_3826161
Ik vind Fortuyn een fascinerend persoon!! Echt,
maar z'n opmerkingen tegen en over vrouwen vallen me heel erg op.

Uit de diverse interviews, achtergronden blijkt dat hij bijv. een goed band met zijn moeder lag, dus een diep achterliggende psychische beschadiging kan er geen grondslag aan hebben.

Ik weet niet wat ik met de man Fortuyn aanmoet,
ik zou hem dolgraag eens interviewen

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 14 april 2002 @ 11:15:15 #14
4605 KingShakur
back.... really...
pi_3826162
quote:
Op zondag 14 april 2002 11:09 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Homo's liggen meestal goed bij de vrouwen, uit dat item bleek dat Fortuyn niet goed ligt bij dat geslacht.

Denk dat je het dan beter aan de vrouwen vragen kan... Het was maar een 'gissen'
Het is wel bewezen dat vrouwen onbewust toch ook wel kiezen voor een stoere 'leider' met ballen.
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  zondag 14 april 2002 @ 11:16:20 #15
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3826168
quote:
Op zondag 14 april 2002 11:15 schreef KingShakur het volgende:

[..]

Denk dat je het dan beter aan de vrouwen vragen kan... Het was maar een 'gissen'
Het is wel bewezen dat vrouwen onbewust toch ook wel kiezen voor een stoere 'leider' met ballen.

kwoot uit eigen inleidende post:

"Hoe zit dat met de rest van de Fok! vrouwen? Wat vinden jullie van hem."

fake a dream
  zondag 14 april 2002 @ 11:17:59 #16
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3826173
quote:
Op zondag 14 april 2002 11:15 schreef yvonne het volgende:

Ik weet niet wat ik met de man Fortuyn aanmoet,
ik zou hem dolgraag eens interviewen

Heb jij dat nou ook, ik zou hem ook wel eens gewoon willen spreken, interviewen is een groot woord dat kan ik niet maar gewoon ff praten.
fake a dream
  Admin zondag 14 april 2002 @ 11:19:01 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_3826177
Laatst in een artikel in HP/Tijd gelezen dat Pim appeleert aan de mannelijke gevoelens,
hij roept iets wakker bij mannen waardoor ze zich weer belangrijk gaan voelen, de vrouwen weer naar het aanrecht en wij snijden het vlees wel en lossen en passant even de wereldproblemen op.

In het kort

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_3826180
quote:
Op zondag 14 april 2002 11:15 schreef KingShakur het volgende:
En een homo kan geen stoere leider met ballen zijn?
Alexander de Grote was ook een homo, net als Marcus Antonius en vele anderen.
PF vind ik trouwens ook best een stoere vent, zeker vergeleken met die andere lulletjes
  zondag 14 april 2002 @ 11:21:03 #19
2297 Rhiannon
The Witches Voice
pi_3826183
quote:
Op zondag 14 april 2002 11:14 schreef Seborik het volgende:

[..]

Bij vrouwen met kinderen zou hij het juist goed kunnen doen om die moederopmerking. De markante zoon die ondanks alles zielsveel van zijn moeder houdt en blijft houden.

Het was de manier waarop hij dat zei die bij veel vrouwen in het verkeerde keelgat schoot denk ik. Het kwam nogal over alsof ie vond dat het zo hoorde en niet anders.

Verder kan ik als vrouw alleen maar zeggen dat als ie er nou andere ideeën op na hield, dat zijn stijl imo een verademing zou zijn in de nederlandse politiek. Wat dat betreft hebben we al lang genoeg droogvoer voorgezet gekregen.

With innocence within ourselves we sing the same old song
And you will take my hand and make believe it's wonderland.
Je m'en fou, petit chou.
pi_3826193
quote:

[..]

Als iemand anders met een dagboek van een eind het eind van WO II omgekomen joods meisje gaat wapperen en dit in een debat nog es aanhaalt, dan erger ik me daar veel meer aan.
Dan mag een ander daar wel overgevoelig op reageren.

Bovendien worden de in zijn boek geschreven zaken ook als grove onwaarheden aangeduid in ieder debat. Dus hij staat niet alleen in het een ander beschuldigen van liegen.

Admin zondag 14 april 2002 @ 11:27:25 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_3826203
quote:
Op zondag 14 april 2002 11:17 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Heb jij dat nou ook, ik zou hem ook wel eens gewoon willen spreken, interviewen is een groot woord dat kan ik niet maar gewoon ff praten.

Ik ook niet maar ik zou het wel willen proberen

nah, gewoon eens iets met hem gaan drinken is ook goed,
gewoon face to face met die man praten.

zondag 14 april 2002 @ 11:32:34 #22
9613 Seborik
I, Voyager
pi_3826222
quote:
Op zondag 14 april 2002 11:14 schreef Seborik het volgende:

[..]

Uit zijn boek "De puinhopen van acht jaar paars":
quote:
Het verzorgingstehuis

Nog een verhaal over de beleving van de zorg. Dit keer het verhaal over het verzorgingstehuis, het eindstation voor velen na een lang leven. De keuze is dan doorleven voor zo lang als dat gaat, met steeds meer functie- en kwaliteitsverlies, in een dergelijk tehuis of er een eind aan (laten) maken. Ik heb, gezien de ervaringen met mijn moeder en vader in een dergelijk tehuis, publiekelijk verzucht: als ik daaraan toe ben hoop ik de moed te hebben om er een eind aan te maken. Uiteraard besef ik dat een dergelijke verzuchting nogal gratuit is op een moment dat je, voor zover je weet, kunt beschikken over een goede gezondheid en de nodige vitaliteit en levenslust. Mijn moeder heeft mij echter voorgedaan dat er ook nog een andere kueze is. eenmaal besefend en aanvaardend dat er geen andere oplossing meer voorhanden was dan het verzorgingstehuis, heeft zij haar doodgaan bespoedigd door niet meer te eten en na enige weken niet meer te drinken. Na een vijftal weken en na ons nog heel veel liefde te hebben geschonken, is zij in vrede en met volle overgave al seen dame gestorven. Toen ik haar, bijna 85 jaar oud , 's morgens om precies zeven uur op de eerste dag van de lente in het jaar 2000 dood in mijn armen hield - zij wilde nog zo graag een lente aanschouwen en dat is haar gelukt - zei de Joegoslavische verpleegster die erbij was in haar mooiste Duitse accent: "Er is een dame gestorven!" En zo was het maar net, twee korte zuchtjes van haar en wat bloed, en er daalde een grote stilte en leegte over haar en mij neer. De dood was van links gekomen, en streek zijn hand van links naar rechts over haar gezicht. De stilte was het mysterie van de dood, maar ook o zo verdig, de ontspannen glimlach rond haar mond. Vanaf nu ben ik een weeskind en zal ik het moeten doen zonder de enige volstrekt onvoorwaardelijke liefde die in het leven bestaat en dat is moederliefde, zo besefte ik.

pp. 39-40

Als onderbouwing van mijn stelling.

zondag 14 april 2002 @ 11:51:22 #23
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_3826291
Afgezien van het feit dat ik het totáál niet eens ben met zijn politieke opvattingen (maar als ik het zo lees gaat dit topic daar niet echt over) vind ik PF als persoon werkelijk niet te harden. Ook voor zijn politieke "carriére" wist ik al niet hoe snel ik van kanaal moest wisselen als hij op TV of radio was. Zijn presentatie, zijn stemgeluid, zijn manier van praten en zaken verwoorden....werkelijk álles staat mij tegen aan die man (nou, vooruit, hij heeft mooie pakken ).

Overigens denk ik dat deze antipatie niets met mijn vrouw-zijn te maken heeft hoor. Ik ken genoeg mannen die precies hetzelfde hebben.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 14 april 2002 @ 15:28:18 #24
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_3827786
-edit-

(mijn moeder is geen Fok!vrouw)

I wasn't supposed to BE here today!
pi_3831473
Ik ben wel gecharmeerd van Fortuyn. Op de inhoud valt het een en ander af te dingen, maar dat is bij overige politici veel meer het geval. Zijn flair voor dramatiek werkt amuserend en hij brengt een zeker einzelgänger-gevoel met zich mee.

Verder heb ik meer dan genoeg van mensen die menen aanspraak te kunnen maken op collectieve verontwaardiging gebaseerd op *uitspraken* van anderen. Zo ook vrouwen.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')